見出し画像

【Run-D.M.C.】英語版ウィキペディアを日本語で読む【Run-D.M.C.】

Run-DMC (also formatted Run-D.M.C., Run–D.M.C., RUN DMC, or some combination thereof) was an American hip hop group from Hollis, Queens, New York City, founded in 1983 by Joseph Simmons, Darryl McDaniels, and Jason Mizell.

Run-DMC(形式はRun-D.M.C.、ランディーエムシー、RUN DMC、またはそれらの組み合わせとも)は、1983年にジョセフ・シモンズ、ダリル・マクダニエルズ、ジェイソン・ミゼルによって結成されたニューヨーク市クイーンズ区ホリス出身のアメリカのヒップホップ・グループである。

Run-DMC is regarded as one of the most influential acts in the history of hip hop culture and especially one of the most famous hip hop acts of the 1980s.

Run-DMCは、ヒップホップ文化の歴史において最も影響力のあるアクトの1つであり、特に1980年代の最も有名なヒップホップアクトの1つと見なされている。

Along with Beastie Boys, LL Cool J and Public Enemy, the group pioneered new school hip hop music.

ビースティ・ボーイズ、LL クール J、パブリック・エネミーと並んで、このグループはニュースクール・ヒップホップ・ミュージックを開拓した。

The group was among the first to highlight the importance of the MC and DJ relationship.

このグループは、MCとDJの関係の重要性を最初に強調した。

With the release Run-D.M.C. (1984), Run-DMC became the first hip hop group to achieve a Gold record.

Run-D.M.C. (1984) のリリースにより、Run-DMC はゴールドレコードを獲得した最初のヒップホップグループとなった。

Run-D.M.C. was followed with the certified Platinum record King of Rock (1985), making Run-DMC the first hip hop group to achieve this.

Run-D.M.C.に続き、King of Rock (1985)でプラチナ認定を受け、Run-DMCはヒップホップグループとして初めてプラチナ認定を受けることになった。

Raising Hell (1986) became the first multi-platinum hip hop record.

Raising Hell (1986) は、初のマルチプラチナム・ヒップホップ・レコードとなった。

Run-DMC's cover of "Walk This Way", featuring the group Aerosmith, charted higher on the Billboard Hot 100 than Aerosmith's original version, peaking at number four.

エアロスミスをフィーチャーしたラン-DMCの「Walk This Way」のカバーは、ビルボードホット100でエアロスミスのオリジナルバージョンより上位にチャートインし、4位を記録した。

It became one of the best-known songs in both hip hop and rock.

この曲は、ヒップホップとロックの両方で最もよく知られた曲のひとつとなった。

Run-DMC was the first hip hop act to have their music videos broadcast on MTV, appear on American Bandstand, be on the cover of Rolling Stone, perform at Live Aid and be nominated for a Grammy Award.

ランDMCは、MTVでミュージックビデオが放送され、アメリカン・バンドスタンドに出演し、ローリング・ストーンの表紙を飾り、ライブ・エイドで演奏し、グラミー賞にノミネートされた最初のヒップホップアクトである。

In 2004, Rolling Stone ranked Run-DMC at number 48 in its list of the 100 Greatest Artists of All Time.

2004年、ローリング・ストーン誌は、ラン-DMCを「史上最も偉大な100人のアーティスト」の48位にランクインさせた。

In 2007, they were named The Greatest Hip Hop Group of All Time by MTV and Greatest Hip Hop Artist of All Time by VH1.

2007 年、彼らは MTV によって「史上最も偉大なヒップホップ・グループ」に、VH1 によって「史上最も偉大なヒップホップ・アーティスト」に選ばれた。

In 2009, Run-DMC became the second hip hop group (first being Grandmaster Flash & the Furious Five, 2007) to be inducted into the Rock and Roll Hall of Fame.

2009年、Run-DMCは、ロックの殿堂入りを果たした2番目のヒップホップ・グループ(1番目は2007年のグランドマスター・フラッシュ&ザ・フューリアス・ファイブ)になった。

In 2016, the group received the Grammy Lifetime Achievement Award.

2016年、同グループはグラミー生涯功労賞を受賞。

In 2018, Raising Hell was inducted into the National Recording Registry by the Library of Congress as being "culturally, historically, or artistically significant".

2018年、『レイジング・ヘル』は「文化的、歴史的、または芸術的に重要」であるとして、米国議会図書館によりナショナル・レコーディング・レジストリに登録された。

History(沿革)

Early career(初期のキャリア)

The three members of Run-DMC grew up in Hollis, Queens.

ランDMCの3人のメンバーは、クイーンズ区ホリスで育った。

As a teenager, Joseph Simmons was recruited into hip hop by his older brother, Russell, who was then an up-and-coming hip hop promoter.

10代の頃、ジョセフ・シモンズは当時新進気鋭のヒップホッププロモーターであった兄のラッセルからヒップホップの世界に勧誘された。

Simmons appeared onstage as a DJ for solo rapper Kurtis Blow, who was managed by Russell.

シモンズは、ラッセルがマネージメントしていたソロのラッパー、カーティス・ブロウのDJとしてステージに立つ。

Known as "DJ Run, Son of Kurtis Blow", Simmons soon began performing with Kurtis Blow.

DJ Run, Son of Kurtis Blow」として知られるシモンズは、すぐにカーティス・ブローと共演するようになる。

Previously, McDaniels had been more focused on athletics than music, but soon began to DJ after purchasing a set of turntables.

それまでは音楽よりも陸上競技に力を入れていたマクダニエルズだったが、ターンテーブル一式を購入してからすぐにDJをするようになった。

Simmons convinced McDaniels to start rapping, and though McDaniels would not perform in public, he soon began writing rhymes and was known as "Easy D."

シモンズはマクダニエルズにラップを始めるよう説得し、マクダニエルズは人前でパフォーマンスすることはなかったが、すぐに韻を踏み始め、"Easy D "として知られるようになった。

Simmons and McDaniels started hanging around Two-Fifths Park in Hollis in the late-1970s, hoping to rap for the local DJs who performed and competed there, and the most popular one known to frequent the park was Jason Mizell, then known as "Jazzy Jase".

シモンズとマクダニエルズは1970年代後半、ホリスのトゥー・フィフス・パークをうろつき始め、そこでパフォーマンスや競技をしていた地元のDJたちのためにラップをすることを望み、その公園によく出入りすることで知られていたのが、当時「ジャジージェイス」と呼ばれていたジェイソン・ミゼルであった。

Mizell was known for his flashy wardrobe and b-boy attitude, which led to minor legal troubles as a teen.

ミゼルは派手な衣装とBボーイ的な態度で知られ、10代のころはちょっとした法的トラブルにも見舞われた。

Thereafter, he decided to pursue music fame and began entertaining in the park soon after.

その後、彼は音楽の道に進み、公園でのエンターテインメントを始めた。

Eventually, Simmons and McDaniels rapped in front of Mizell at the park, and the three became friends.

やがて、シモンズとマクダニエルズは公園でミゼルの前でラップをし、3人は友人となった。

Following Russell's success managing Kurtis Blow, he helped Run record his first single, a song called "Street Kid."

ラッセルはカーティス・ブローのマネージメントで成功したのに続き、ランの最初のシングル、"Street Kid "という曲のレコーディングを手伝った。

The song went unnoticed, but despite the single's failure, Run's enthusiasm for hip hop was growing.

この曲は注目されなかったが、シングルの失敗にもかかわらず、ランのヒップホップへの熱意は高まっていた。

Simmons soon wanted to record again—-this time with McDaniels, but Russell refused, citing a dislike for D's rhyming style.

シモンズはすぐに、今度はマクダニエルズと再びレコーディングをしたいと言ったが、ラッセルはDのライミングスタイルが嫌いだと言って断った。

After they graduated from high school and started college in 1982, Simmons and McDaniels finally convinced Russell to let them record as a duo, and they recruited Mizell (who was now known as Jam Master Jay) to be their official DJ.

1982年、高校を卒業し大学に入ったシモンズとマクダニエルズは、ついにラッセルを説得し、デュオとして録音することを許可させ、ミゼル(現在はジャム・マスター・ジェイとして知られる)を彼らの公式DJに採用した。

The following year, in 1983, Russell agreed to help them record a new single and land a record deal, but only after he changed McDaniels' stage name to his favourite car company, Delorean Motor Company 'DMC', and marketed the group as "Run-D.M.C.", a name that the group hated at first.

翌1983年、ラッセルは彼らがニュー・シングルを録音し、レコード契約を結ぶのを手伝うことに同意したが、それはマクダニエルズのステージ・ネームを彼のお気に入りの自動車会社、デロリアン・モーター・カンパニー 'DMC' に変え、グループを "Run-D.M.C." として売り出すことが条件だった。この名前は当初グループにとって嫌なものだった。

DMC said later, "We wanted to be the Dynamic Two, the Treacherous Two — when we heard that shit we was like, 'We're gonna be ruined!' " The group's name used Joseph Simmons's DJ name, DJ Run.

DMCは後に「俺たちはDynamic Two、Treacherous Twoになりたかったんだ。あのクソみたいな名前を聞いたとき、俺たちは『破滅だ!』って思ったんだ」と語っている。「グループ名はジョセフ・シモンズのDJネーム、DJランを使用した。

It was combined with several letters from Darryl McDaniel's name.

ダリル・マクダニエルの名前の数文字と組み合わせたものである。

(DMC can also stand for "Devastating Mic Controller.") After signing with Profile Records, Run-DMC released their debut single "It's Like That/Sucker MCs", in late-1983.

(プロフィール・レコードと契約した後、ランDMCは1983年末にデビュー・シングル「It's Like That/Sucker MC」をリリースした。

The single was well received, peaking at #15 on the R&B charts.

このシングルは好評で、R&Bチャートで15位を記録した。

The trio performed the single on the New York Hot Tracks video show in 1983.

トリオは1983年にNew York Hot Tracksのビデオショーでこのシングルを演奏した。

Emboldened by their success, Run-DMC released their eponymous debut album Run-D.M.C. in 1984.

その成功に勇気づけられたRun-DMCは、1984年に彼らの名を冠したデビュー・アルバムRun-D.M.C.をリリースした。

Hit singles such as "Jam-Master Jay" and "Hard Times" proved that the group were more than a one-hit wonder, and the landmark single "Rock Box" was a groundbreaking fusion of raw hip hop and hard rock that would become a cornerstone of the group's sound and paved the way for the rap rock subgenre movement of the 1990s.

Jam-Master Jay」や「Hard Times」などのヒットシングルは、彼らが一発屋でないことを証明し、画期的なシングル「Rock Box」は、生のヒップホップとハードロックの融合で、グループのサウンドの基礎となり、1990年代のラップロックのサブジャンル運動への道を開くことになった。

Run-DMC's swift ascension to the forefront of rap with a new sound and style meant that old-school hip hop artists were becoming outdated.

ラン-DMCが新しいサウンドとスタイルでラップの最前線に躍り出たことは、旧来のヒップホップ・アーティストが時代遅れになりつつあることを意味した。

Along with pushing rap into a new direction musically, Run-DMC changed the entire aesthetic of hip hop music and culture.

音楽的にラップを新しい方向へ押し上げると同時に、ラン-DMCはヒップホップ音楽と文化の美学全体を変えたのである。

Old school rappers like Afrika Bambaataa and Melle Mel of Grandmaster Flash and the Furious Five tended to dress in the flashy attire that was commonly attributed to glam rock and disco acts of the era: tight leather, chest-baring shirts, gloves and hats with rhinestones and spikes, leather boots, etc.

グランドマスター・フラッシュ&ザ・フューリアス・ファイブのアフリカ・バンバータやメル・メルといったオールドスクールのラッパーは、当時のグラムロックやディスコによく見られた、タイトなレザー、胸元の開いたシャツ、ラインストーンやスパイク付きの手袋や帽子、レザーブーツといった派手な格好をする傾向があった。

Run-DMC discarded the more glam aspects of early hip hop fashion (which were later readopted in 1990 by more "pop" rappers like MC Hammer and Vanilla Ice) and incorporated a more "street" sense of style such as Kangol hats, Cazal glasses, leather jackets, and unlaced Adidas shoes.

ランDMCは、初期のヒップホップファッションにあったグラム的な要素を捨て(これは後にMCハマーやヴァニラ・アイスといった、よりポップなラッパーによって1990年に再採用された)、カンゴール帽、カザール眼鏡、革ジャン、紐なしのアディダス靴といった、より「ストリート」なセンスを取り入れたのである。

The group's look had been heavily influenced by Mizell's own personal style.

このグループのルックは、ミゼル自身の個人的なスタイルに大きな影響を受けていた。

When Russell Simmons saw Jay's flashy, yet street b-boy style; he insisted the entire group follow suit.

ラッセル・シモンズはジェイの派手でありながらストリートなBボーイ・スタイルを見て、グループ全体がそれに倣うように主張した。

Run said later: There were guys that wore hats like those and sneakers with no shoestrings. It was a very street thing to wear, extremely rough. They couldn't wear shoelaces in jail and we took it as a fashion statement. The reason they couldn't have shoelaces in jail was that they might hang themselves. That's why DMC says 'My Adidas only bring good news and they are not used as felon shoes.'

ランは後で言った。あんな帽子をかぶって、靴ひものないスニーカーを履いているヤツがいたよ。 非常にラフで、ストリートな格好でしたね。 刑務所の中では靴ひもをつけられないので、それをファッションとして捉えていたんです。 刑務所で靴ひもをつけられない理由は、首を吊るかもしれないから。 だからDMCは『俺のアディダスは良い知らせしか運ばないし、重罪人の靴としては使われない』と言っているんだ。

That embrace of the look and style of the street would define the next 25 years of hip hop fashion.

このストリートのルックとスタイルの受け入れは、その後の25年間のヒップホップファッションを定義することになった。

King of Rock, Raising Hell and mainstream success(キング・オブ・ロック、レイジング・ヘル、メインストリームでの成功)

After the success of their first album, Run-DMC looked to branch out on their follow-up.

ファーストアルバムの成功の後、Run-DMCは後続のアルバムに手を広げようと考えた。

The release of King of Rock in 1985 saw the group furthering their rap rock fusion on songs like "Can You Rock It Like This" and the title track; while "Roots, Rap, Reggae" was one of the first rap/dancehall hybrids.

1985年にリリースされた『King of Rock』では、「Can You Rock It Like This」やタイトル曲でラップとロックの融合をさらに進め、「Roots, Rap, Reggae」はラップとダンスホールのハイブリッドの最初の1つであった。

The music video for the single "Rock Box" was the first ever hip hop music video to be broadcast on MTV and received heavy rotation from the channel.

シングル「Rock Box」のミュージックビデオは、史上初めてMTVで放送されたヒップホップ・ミュージック・ビデオで、同チャンネルからヘビーローテーションされた。

The song was the group's most popular hit at that point and the album was certified platinum.

この曲は、その時点でグループの最も人気のあるヒット曲であり、アルバムはプラチナに認定された。

Run-DMC performed at the legendary Live Aid benefit shortly after Rock Box was released.

Run-DMCは、Rock Boxのリリース後すぐに、伝説的なLive Aidのベネフィットで演奏した。

In late-1985, Run-DMC were featured in the hip hop film Krush Groove, a fictionalized retelling of Russell Simmons' rise as a hip hop entrepreneur and his struggles to get his own label, Def Jam Recordings, off the ground.

1985年末、ラン-DMCはヒップホップ映画『Krush Groove』に出演した。これは、ラッセル・シモンズがヒップホップの起業家として成長し、自身のレーベルDef Jam Recordingsを軌道に乗せるために苦労する姿をフィクションで再現した作品である。

The film featured a young Blair Underwood as Russell, along with appearances by old-school legend Kurtis Blow, The Fat Boys, teen pop act New Edition, LL Cool J, Prince protegee Sheila E., and hip hop's first successful White rap group, the Beastie Boys, who were signed to Simmons' Def Jam label.

この映画では、若き日のブレア・アンダーウッドがラッセルに扮し、オールドスクールの伝説的存在カーティス・ブロウ、ファットボーイズ、ティーンポップ界のニューエディション、LLクールJ、プリンスの弟子シーラE、シモンズのデフジャムレーベルと契約したヒップホップで最初に成功した白人ラップグループ、ビースティ・ボーイズが出演している。

The film was a hit in cinemas and was further proof of hip hop's continued mainstream visibility.

この映画は映画館でヒットし、ヒップホップがメインストリームに存在し続けることをさらに証明するものとなった。

Returning to the studio in 1986, the group teamed with producer Rick Rubin for their third album.

1986年にスタジオに戻ったグループは、プロデューサーのリック・ルービンとチームを組み、3枚目のアルバムを制作した。

Rubin had just produced LL Cool J's debut album Radio.

ルービンは、LLクールJのデビューアルバム「Radio」をプロデュースしたばかりだった。

They later released their third album, titled Raising Hell, which became the group's most successful album and one of the best-selling rap albums of all-time.

その後、彼らは『Raising Hell』というタイトルの3枚目のアルバムをリリースし、このアルバムはグループにとって最も成功したアルバムとなり、史上最も売れたラップアルバムの1つとなった。

The album was certified double-platinum and peaked at number three on the charts.

このアルバムはダブルプラチナムとして認定され、チャートでは3位を記録した。

They were almost done with the album, but Rubin thought that it needed an element that would appeal to rock fans as well.

アルバムはほぼ完成していたが、ルービンは、ロック・ファンにもアピールする要素が必要だと考えた。

This spurred the lead single "Walk This Way", a collaboration with the group Aerosmith, who years earlier had done their original version of the classic hard rock song on their album Toys in the Attic.

この曲は、エアロスミスのアルバム『トイズ・イン・ザ・アティック』に収録されたもので、エアロスミスはこの曲のオリジナル・バージョンを数年前に作っていた。

The original intention was to just rap over a sample of the song, but Rubin and Jay insisted on doing a complete cover version.

当初は、曲のサンプルの上にラップを乗せるだけの予定だったが、ルービンとジェイは完全なカバー・バージョンを作ることにこだわった。

Members of the group Aerosmith (including Steven Tyler and Joe Perry) were called to join Run-DMC in the studio to add their vocals and guitars.

エアロスミスのメンバー(スティーブン・タイラー、ジョー・ペリーなど)が呼ばれ、ラン-DMCにボーカルとギターを加えてスタジオで演奏した。

The song and video became one of the biggest hits of the 1980s, reaching #4 on the Hot 100, and cemented Run-DMC's crossover status.

この曲とビデオは1980年代最大のヒットとなり、Hot 100で4位を記録し、ラン-DMCのクロスオーバーの地位を確固たるものにした。

It also resurrected Aerosmith's career.

また、この曲はエアロスミスのキャリアを復活させることにもなった。

The single "My Adidas" led to the group signing a $1,600,000 endorsement deal with athletic apparel brand Adidas.

シングル「マイ・アディダス」をきっかけに、グループはアスレチック・アパレル・ブランドのアディダスと160万ドルのエンドースメント契約を結びた。

Adidas formed a long-term relationship with Run-DMC and hip hop.

アディダスはランDMCやヒップホップと長期的な関係を築いた。

This has been described as the "beginning of what we have come to know as hip hop fashion".

これは、「私たちがヒップホップファッションとして知るようになったものの始まり」とも言われている。

The success of Raising Hell is often credited with kick-starting hip hop's golden age, when rap music's visibility, variety, and commercial viability exploded onto the national stage and became a global phenomenon.

レイジング・ヘルの成功は、ラップミュージックの知名度、多様性、商業的可能性が全米の舞台で爆発的に広がり、世界的な現象となったヒップホップの黄金時代の幕開けとなったとしばしば評価されている。

Their success paved the way for acts like LL Cool J and the Beastie Boys.

彼らの成功は、LLクールJやビースティ・ボーイズのようなアーティストへの道を開きました。

The group toured in the wake of the album's success, but the Raising Hell Tour was marred by violence, particularly fights between rival street gangs in places like Los Angeles.

アルバムの成功を受け、彼らはツアーを行ったが、レイジング・ヘル・ツアーは、特にロサンゼルスなどのストリート・ギャングの対立による喧嘩など、暴力によって傷つけられた。

Though Run-DMC's lyrics had been angry, confrontational and aggressive, they typically denounced crime and ignorance, but the media began to blame the group for the incidents.

ランDMCの歌詞は怒りに満ち、対立的で攻撃的だったが、彼らは典型的に犯罪と無知を糾弾した。

In the wake of the violence, Run-DMC would call for a day of peace between the gangs in Los Angeles.

暴力事件の後、Run-DMCはロサンゼルスのギャングの間に平和の日を作るよう呼びかけることになる。

In 1987, following on from the Raising Hell Tour, Run-D.M.C embarked on the Together Forever Tour with the Beastie Boys.

1987年、Raising Hell Tourに続き、Run-D.M.CはBeastie BoysとTogether Forever Tourに乗り出した。

Tougher Than Leather, changing times(タフ・タン・レザー、時代の変遷)

After spending 1987 on tour supporting Raising Hell, Run-DMC released Tougher Than Leather in 1988.

1987年をRaising Hellのサポートツアーに費やした後、Run-DMCは1988年にTougher Than Leatherをリリースした。

The album saw the group discarding much of their rap rock leanings for a grittier, more sample-heavy sound.

このアルバムでは、グループはラップ・ロック的な傾向を捨て、より硬質で、サンプルを多用したサウンドを追求した。

Despite not selling as well as its predecessor, the album boasted several strong singles, including: "Run's House", "Beats to the Rhyme", and "Mary Mary."

前作ほど売れなかったものの、このアルバムはいくつかの強力なシングルを誇っています。「ランズ・ハウス」、「ビーツ・トゥ・ザ・ライム」、「メアリー・メアリー。」

Though at the time considered a disappointing follow-up to the blockbuster Raising Hell, the album has grown in stature.

当時は大ヒット作『レイジング・ヘル』の後釜としては期待外れと考えられていたが、このアルバムはその評価を高めた。

In the 2000 liner notes for the album's re-release, Chuck D. of Public Enemy would call the album "...a spectacular performance against all odds and expectations."

2000年に再リリースされたアルバムのライナーノーツで、パブリック・エナミーのチャック・Dは、このアルバムを"...あらゆる見込みと期待に反した壮大なパフォーマンス "と評している。

Later in 1988, the group made their second film appearance in Tougher Than Leather, a would-be crime caper that was directed by Rick Rubin and featured special guest performances by the Beastie Boys and Slick Rick.

1988年、リック・ルービンが監督し、ビースティ・ボーイズとスリック・リックが特別ゲストとして出演した犯罪捜査映画『Tougher Than Leather』で、グループは2度目の映画出演を果たした。

The film bombed at the box office, but strengthened the indirect relationship between Run-DMC and the Def Jam label which led to the common misconception that the group was signed to the label.

この映画は興行的に失敗したが、Run-DMCとDef Jamレーベルの間接的な関係を強化し、グループがレーベルと契約していると一般的に誤解されるようになった。

They were, however, managed by Russell Simmons, produced by Rick Rubin (who was a co-founder of Def Jam, along with Simmons), and often shared concert tour spotlight with acts on the label's roster.

しかし、彼らはラッセル・シモンズがマネージメントし、リック・ルービン(シモンズとともにデフ・ジャムの共同設立者)がプロデュースし、レーベルの登録アーティストとしばしばコンサート・ツアーのスポットライトを分け合っていた。

Amidst the changing times and sliding sales, Run-DMC released Back from Hell in 1990.

時代の変化と売り上げ低迷の中、Run-DMCは1990年に『Back from Hell』をリリースした。

The album was the worst-reviewed of their career, as the group tried to re-create itself musically with ill-advised forays into new jack swing (a then-popular style of production that sonically merged hip hop and contemporary R&B) and sometimes-preachy lyrical content.

このアルバムは彼らのキャリアで最悪の評価を受け、グループはニュージャックスウィング(ヒップホップと現代R&Bを音的に融合させた、当時人気のあった制作スタイル)への不用意な進出と、時に説教臭いリリックで音楽的に再創造しようとした。

The two singles released, the anti-drug, anti-crime song "Pause" and street narrative "The Ave", had little success, and the group began to look outdated.

反ドラッグ、反犯罪の歌「Pause」とストリートの物語「The Ave」の2枚のシングルをリリースしたが、ほとんど成功せず、グループは時代遅れになりつつあった。

Reeling from their first taste of failure, personal problems began to surface for the trio.

この失敗をきっかけに、トリオの個人的な問題が表面化する。

McDaniels, who had been a heavy drinker in recent years, was losing control to alcoholism.

近年、大酒飲みだったマクダニエルズは、アルコール依存症で自制心を失いつつあった。

Jay was involved in a life-threatening car accident and survived two gunshot wounds after an incident in 1990.

ジェイは、1990年のある事件で、命にかかわる交通事故に巻き込まれ、2発の銃創を負って一命を取り留めた。

In 1991, Simmons was charged with raping a college student in Ohio, though the charges were later dropped.

1991年、シモンズはオハイオ州で大学生を強姦した罪で起訴されたが、後に告訴は取り下げられた。

With so much personal chaos and professional uncertainty, the members turned to faith to try to steady their lives.

個人的な混乱と仕事上の不安から、メンバーは信仰に目を向け、生活を安定させようとした。

Both Simmons and McDaniels joined the church, with Run becoming especially devoted following his legal troubles and the toll it took on his finances.

シモンズとマクダニエルズは教会に入り、ランは法的トラブルとそれが彼の財政に与えた打撃を受け、特に熱心になった。

After a three-year hiatus that seemingly saw rap music move on without them, the rejuvenated Run-DMC returned in 1993 with Down with the King.

3年間の活動休止の後、ラップミュージックは彼ら抜きで進んでいるように見えましたが、若返ったRun-DMCは1993年に『Down with the King』で戻ってきました。

Building on the gritty sound of Tougher Than Leather, and adding some subtle religious references, the album featured guest appearances and production by several hip hop notables (including Pete Rock & CL Smooth and Q-Tip of A Tribe Called Quest).

Tougher Than Leather』の硬質なサウンドをベースに、微妙な宗教的引用を加えたこのアルバムには、Pete Rock & CL SmoothやA Tribe Called QuestのQ-Tipといったヒップホップの著名人がゲスト参加し、プロデュースを手掛けている。

Buoyed by the title track and first single, the album entered the charts at #1 and #7 on the pop charts.

タイトル曲とファーストシングルに後押しされ、アルバムはポップチャートで1位と7位を獲得した。

Even though the album went platinum, the song proved to be their last hit.

アルバムはプラチナムを獲得したが、この曲は彼らの最後のヒットとなった。

Jam Master Jay also found success on his own; he had founded his own label JMJ Records, and discovered and produced the group Onyx, which had tremendous success in 1993 following the release of their hit single, "Slam."

ジャム・マスター・ジェイは、自身のレーベルJMJレコードを設立し、オニキスというグループを発掘・プロデュースし、1993年にヒットシングル "Slam "をリリースして大成功を収めたのだった。

Later that same year, Run became an ordained minister, and in 1995 the iconic group appeared in The Show, a Def Jam-produced documentary that featured several of hip hop's biggest acts discussing the lifestyle and sacrifices of the industry.

同年末、ランは牧師に出家し、1995年には、ヒップホップの大物アーティスト数人が業界のライフスタイルや犠牲について語るDef Jam制作のドキュメンタリー番組「The Show」に出演し、その象徴的なグループとなった。

Later years, Mizell's murder and break-up(晩年、ミゼルの殺人と解散)

Over the next few years, the group did very little recording.

その後数年間、グループはほとんどレコーディングをしませんだった。

Mizell produced and mentored up and coming artists, including Onyx and 50 Cent, who he eventually signed to the JMJ label.

ミゼルは、オニキスや50セントなどの新進気鋭のアーティストをプロデュースし、指導し、最終的にJMJレーベルと契約した。

Simmons got divorced, remarried, and began to focus on his spiritual and philanthropic endeavors by becoming a reverend.

シモンズは離婚して再婚し、牧師になって精神的、慈善的な努力に力を入れ始めた。

He also wrote a book alongside his brother Russell.

また、弟のラッセルと共に本を書いた。

McDaniels, also married, made an appearance on the Notorious B.I.G.'s 1997 double-album Life After Death, and focused on raising his family.

マクダニエルズも結婚し、1997年のノトーリアスB.I.G.の2枚組アルバム『ライフ・アフター・デス』に参加し、子育てに専念するようになった。

Though the group continued to tour around the world, over a decade of living a rap superstar lifestyle was beginning to take a toll on McDaniels.

グループは世界中でツアーを続けていたが、10年以上にわたるラップ界のスーパースターのライフスタイルは、マクダニエルズに負担をかけ始めていた。

He was beginning to tire of Run-DMC, and there was increased friction between him and Simmons, who was eager to return to recording (Simmons had at this time adopted the moniker Rev Run in light of his religious conversion).

彼はRun-DMCに飽き始め、レコーディングに戻ることを熱望していたシモンズ(シモンズはこの頃、改宗を考慮してレヴ・ランという名前を採用していた)との間で摩擦が大きくなっていた。

While on tour in Europe in 1997, McDaniels' ongoing battle with substance abuse led to a bout of severe depression, which spurred an addiction to prescription drugs.

1997年のヨーロッパ・ツアー中、マクダニエルズは薬物乱用と戦い続け、重度のうつ病を発症し、処方薬への依存に拍車をかけた。

McDaniels' depression continued for years, so much so that he contemplated suicide.

マクダニエルズのうつ病は何年も続き、自殺を考えるほどだった。

In 1997, producer and remixer Jason Nevins remixed "It's Tricky" and "It's Like That".

1997年、プロデューサー兼リミキサーのジェイソン・ネヴィンズが「イッツ・トリッキー」と「イッツ・ライク・ザット」のリミックスを手がけた。

Nevins' remix of "It's Like That" hit number 1 in the United Kingdom, Germany, and many other European countries.

ネヴィンズのリミックス「イッツ・ライク・ザット」はイギリス、ドイツをはじめヨーロッパ各国で1位を獲得。

A video was made for "It's Like That", although no new footage of Run-DMC appeared in it.

It's Like That」のためにビデオが作られたが、そこにランDMCの新しい映像は登場しない。

In 1999, Run-DMC recorded the theme song for WWF wrestling stable D-Generation X entitled "The Kings", which appeared on the WWF Aggression album.

1999年、Run-DMCはWWFのプロレス団体D-Generation Xのテーマソング「The Kings」を録音し、WWFのアルバム「Aggression」に収録された。

They also made an appearance in a rare version of the music video "Bodyrock" by Moby.

また、Mobyのミュージックビデオ "Bodyrock "のレア・ヴァージョンにも出演している。

Soon after, the group finally returned to the studio, but in an increasingly tense environment, as Simmons and McDaniels' differences had begun to show.

その後、ようやくスタジオに戻ったが、シモンズとマクダニエルの不仲が表面化し、ますます緊迫した環境となった。

In the wake of the exploding popularity of rap-rock artists like Korn, Limp Bizkit, and Kid Rock, Simmons wanted to return to the aggressive, hard rock-tinged sound that made the group famous.

コーン、リンプ・ビズキット、キッド・ロックといったラップ・ロック系のアーティストが爆発的な人気を博す中、シモンズはグループを有名にした攻撃的でハードロック調のサウンドに戻したいと考えていた。

McDaniels – who had become a fan of thoughtful singer-songwriters like John Lennon, Harry Chapin, and Sarah McLachlan – wanted to go in a more introspective direction.

ジョン・レノン、ハリー・チェイピン、サラ・マクラクランといった思慮深いシンガーソングライターのファンになっていたマクダニエルズは、より内省的な方向へ進むことを望んでいた。

Appearing on VH1's documentary series Behind the Music in early 2000, McDaniels confirmed that he was creatively frustrated and highlighted some songs that he was recording on his own.

2000年初頭、VH1のドキュメンタリー・シリーズ『Behind the Music』に出演したマクダニエルズは、自分が創造的な欲求不満を抱えていることを認め、自分で録音しているいくつかの楽曲を紹介した。

The continued friction led to McDaniels sitting out most of the group's recording sessions in protest.

このような摩擦が続いたため、McDanielsは抗議してグループのレコーディング・セッションのほとんどを欠席することになった。

Simmons, in defiance, recorded material anyway, inviting several guest stars such as Kid Rock, Jermaine Dupri, Adrian Burley, Tony Fredianelli and Stephan Jenkins of Third Eye Blind, Method Man, and fellow Queens MCs Nas and Prodigy of Mobb Deep to contribute to the project.

シモンズは反抗しながらも、とにかく素材をレコーディングし、キッド・ロック、ジャーメイン・デュプリ、エイドリアン・バーリー、サード・アイ・ブラインドのトニー・フレディアネリとステファン・ジェンキンス、メソッド・マン、クイーンズのMC仲間のナス、モブ・ディープのプロディジーなど数人のゲストスターを招いて、このプロジェクトへの参加を呼び掛けた。

The resulting album, Crown Royal, was delayed due to the personal problems, and when it was finally released in 2001, it featured only three appearances by DMC.

その結果生まれたアルバム『Crown Royal』は、個人的な問題のために発売が遅れ、2001年にようやく発売された時には、DMCの出演は3曲だけだった。

Despite no major singles, the album initially sold well.

メジャーなシングルはなかったものの、このアルバムは当初はよく売れた。

However, many critics[who?] blasted the lack of DMC's involvement.

しかし、多くの批評家[who?]はDMCの関与がないことを非難した。

Some positive reviews were published: Entertainment Weekly noted that "on this hip hop roast, new schoolers Nas and Fat Joe pay their respects with sparkling grooves...Run's rhymes are still limber."

肯定的なレビューも掲載された。Entertainment Weeklyは、"このヒップホップ・ローストでは、ニュースクールのNasとFat Joeがきらめくグルーヴで敬意を表している... Runのライムはまだしなやかだ。"と指摘した。

After Crown Royal, the group embarked on a worldwide tour with their "Walk This Way" compatriots, Aerosmith.

Crown Royalの後、グループは「Walk This Way」の同胞であるエアロスミスと世界ツアーに乗り出した。

The tour was a rousing success, celebrating the collaboration between the two acts and acknowledging the innumerable rap and rock acts that had been influenced by their seminal hit 15 years prior.

このツアーは大成功を収め、2つのアーティストのコラボレーションを祝うとともに、15年前の彼らの代表的なヒット曲から影響を受けた無数のラップやロックのアーティストを認めた。

Even though he had little to do with the album, McDaniels was relishing the stage; he had been suffering from an inoperable vocal disorder that had rendered his once-booming voice a strained mumble.

マクダニエルズは、このアルバムにはほとんど参加していなかったが、このステージを楽しんでいた。

Performing allowed McDaniels to come out of his depression and he appeared revitalized on the tour.

彼は、手術が必要なほどの発声障害で、声が枯れてしまっていたのだが、演奏することで鬱状態から脱却し、元気になった。

There was even talk of Run-DMC finally signing with Def Jam, which by then was no longer held by its original founders.

ランDMCは、デフ・ジャムと契約するという話もあったが、デフ・ジャムは創業者がいなくなった。

Simmons, however, had been growing increasingly tired of hip hop.

しかし、シモンズは、ヒップホップにだんだん嫌気がさしてきた。

His family was growing, and he was assisting with his brother Russell's Phat Farm clothing imprint, making Run-DMC less of a priority.

家族も増え、弟のラッセルのファット・ファームの衣料品会社を手伝っていたため、ラン-DMCの優先順位が下がっていたのだ。

Despite the success of the tour and Aerosmith consequently discussing adding additional dates, Simmons abruptly announced that he was quitting.

ツアーは成功し、Aerosmithも追加公演を検討するようになったが、Simmonsは突然、脱退を発表した。

Murder(殺人事件)

On October 30, 2002, Mizell was shot and killed at his recording studio in Queens.

2002年10月30日、ミゼルはクイーンズのレコーディングスタジオで撃たれて死亡した。

Fans and friends set up a memorial outside the studio with Adidas sneakers, albums, and flowers.

ファンや友人たちはスタジオの外にアディダスのスニーカーやアルバム、花などを置いて追悼の意を表した。

In the aftermath, Simmons and McDaniels announced the official disbanding of the group.

その余波で、SimmonsとMcDanielsはグループの正式な解散を発表した。

Mizell's murder remained unsolved until August 2020, with the arrest of Ronald Washington and Karl Jordan Jr. In 2004, Run-DMC was one of the first acts honored on the first annual VH1 Hip Hop Honors, alongside legends like 2Pac and The Sugarhill Gang.

ミゼルの殺人は2020年8月にロナルド・ワシントンとカール・ジョーダン・ジュニアが逮捕されるまで未解決のままだった。2004年、ランDMCは第1回VH1 Hip Hop Honorsで、2パックやシュガーヒル・ギャングなどの伝説的アーティストと並んで表彰された最初のアーティストの1つであった。

Post-breakup(解散後)

The Beastie Boys paid tribute.

ビースティ・ボーイズがトリビュートした。

Simmons did not attend the show; he was recording his first solo album, Distortion.

シモンズは最初のソロ・アルバム『ディストーション』をレコーディング中で、このショウには参加しなかった。

McDaniels also released a solo album, Checks Thugs and Rock n Roll.

マクダニエルズもソロ・アルバム『Checks Thugs and Rock n Roll』をリリースした。

He had recently discovered that he was adopted, which led him to be the center of the VH1 program My Adoption Journey, a documentary chronicling his re-connection with his biological family.

彼は最近、自分が養子であることを知り、VH1の番組「My Adoption Journey」の中心となり、実の家族との再会を記録した。

McDaniels was also featured in the 2008 video game, Guitar Hero: Aerosmith, making appearances in the songs "Walk this Way" and "King of Rock".

マクダニエルズは2008年のビデオゲーム、Guitar Hero: Aerosmithにも登場し、「Walk this Way」と「King of Rock」の曲に出演している。

He frequently contributed to VH1 programs such as the I Love The...

また、VH1の番組「I Love The... 」シリーズにも頻繁に出演している。

series, and he released the song "Rock Show" featuring singer Stephan Jenkins.

シリーズに参加し、歌手のステファン・ジェンキンスをフィーチャーした曲「Rock Show」を発表した。

Simmons also turned to television, starring in Run's House, a reality show that followed his life as a father and husband.

シモンズはテレビにも進出し、父親と夫としての生活を追ったリアリティ番組『ランズ・ハウス』に出演している。

In June 2007, McDaniels appeared with Aerosmith performing "Walk This Way" for their encore at the Hard Rock Calling festival in London.

2007年6月、ロンドンで開催されたHard Rock Callingフェスティバルで、McDanielsはAerosmithと共にアンコールで「Walk This Way」を演奏している。

Simmons joined Kid Rock's 2008 Rock N Roll Revival Tour, performing "It's Like That", "It's Tricky", "You Be Illin'", "Run's House", "Here We Go", "King of Rock" and "Walk This Way" with Kid Rock.

シモンズはキッド・ロックの2008年Rock N Roll Revival Tourに参加し、「It's Like That」、「It's Tricky」、「You Be Illin'」、「Run's House」、「Here We Go」、「King of Rock」、「Walk This Way」などをキッド・ロックと演奏している。

They also covered "For What It's Worth" at the end of the show.

また、ショーの最後には「For What It's Worth」をカバーした。

In 2007, Mizell's wife, Terry, Simmons, and McDaniels also launched the J.A.M. Awards in Jay's memory.

2007年には、ミゼルの妻テリー、シモンズ、マクダニエルズも、ジェイを偲んでJ.A.M.アワードを立ち上げました。

Jay's vision for social Justice, Arts and Music was promoted by many recording artists, including Snoop Dogg, LL Cool J, Raekwon, Jim Jones, M.O.P., Papoose, Everlast, DJ Muggs, Kid Capri, De La Soul, Mobb Deep, EPMD, Dead Prez, Biz Markie and Marley Marl.

社会的正義、芸術、音楽に対するジェイのビジョンは、スヌープ・ドッグ、LL・クール・J、レックワン、ジム・ジョーンズ、M.O.P.、パプース、エヴァラスト、DJマグス、キッド・カプリ、デ・ラ・ソウル、モブ・ディープ、EPMD、デッドプレス、ビズ・マーキー、マーリー・マールなど多くの録音アーティストによって宣伝された。

In October 2008, Mizell's one-time protege 50 Cent announced plans to produce a documentary about his fallen mentor.

2008年10月、ミゼルのかつての弟子である50セントが、亡くなった師匠についてのドキュメンタリーを制作する計画を発表した。

In 2008 Run-DMC was nominated for 2009 induction into the Rock and Roll Hall of Fame.

2008年、Run-DMCは2009年のロックの殿堂入りの候補となった。

On January 14, 2009, it was confirmed that Run-DMC would be one of the five inductees to the Rock and Roll Hall of Fame.

2009年1月14日、Run-DMCがロックの殿堂入りする5人のうちの1人であることが確認された。

On April 3, 2009, Run-DMC became the second rap act to be awarded the honor (after Grandmaster Flash and the Furious Five, who were inducted in 2007).

2009年4月3日、ラン-DMCはラップアーティストとして2人目の栄誉に輝きました(2007年に殿堂入りしたグランドマスター・フラッシュ・アンド・ザ・フューリアス・ファイブに次ぐもの)。

The group reunited at Jay-Z's Made In America Festival in September 2012.

2012年9月に開催されたJay-ZのMade In America Festivalで再結成した。

Simmons and McDaniels then reunited again for Fun Fun Fun Fest in Austin, Texas in November 2012, and again in June 2013 and August 2014 for summer concerts in Atlanta, Georgia.

その後、シモンズとマクダニエルズは2012年11月にテキサス州オースティンで開催されたFun Fun Festで再び再結成し、2013年6月と2014年8月にはジョージア州アトランタでの夏のコンサートで再集結した。

Following the success of Notorious, it was announced in 2009 that a Run-DMC biopic was in the works, with the screenplay by Notorious writer Cheo Hodari Coker.

Notorious』の成功を受けて、2009年にRun-DMCの伝記映画が制作中であることが発表され、脚本は『Notorious』の脚本家であるチェオ・ホダリ・コーカーが担当した。

The film was rumored to depict the life and story of the group beginning from their inception in Hollis, Queens, and leading up to the 2002 murder of Jam Master Jay.

この映画は、クイーンズのホリスで始まったグループの人生と物語を描き、2002年のジャム・マスター・ジェイの殺害に至るという噂だった。

However, the project has yet to go into production.

しかし、このプロジェクトはまだ制作に至っていない。

In September 2021, DMC McDaniels was signed to Nickelodeon to perform the music for the NOGGIN SVOD series ‘’What’s The Word?’’ a 15-episodes series which featured an animated version replica of McDaniels teaching children reading and vocabulary skills.

2021年9月、DMCマクダニエルズはニコロデオンと契約し、NOGGIN SVODシリーズ ''What's The Word?'' 15エピソードで、マクダニエルズのアニメ版レプリカが子供たちに読書や語彙のスキルを教えるという内容で音楽を担当することになった。

The soundtrack for the short-form program was released on January 13, 2022.

この短編番組のサウンドトラックは、2022年1月13日にリリースされた。

At the same time, Nickelodeon collaborated with McDaniels for a consumer products line deal.

同時に、ニコロデオンはマクダニエルズと消費者向け製品ラインの契約で協力した。

On January 4, 2022, McDaniels published his first children's book called ‘’Daryl’s Dream’’ and since then, all of McDaniels’ preschool content portfolio was compiled into an Amazon.com page titled “Young DMC" which is a wordplay on the name of the former hip-hop trio.

2022年1月4日、マクダニエルズは''Daryl's Dream''という初の児童書を出版し、それ以来、マクダニエルズの幼児向けコンテンツポートフォリオはすべて、元ヒップホップトリオの名前を言葉遊びした「ヤングDMC」というタイトルのAmazon.comページにまとめられ、そのページが開設された。

Legacy(遺産)

Stephen Thomas Erlewine, editor of AllMusic, has written: "More than any other hip hop group, Run-D.M.C. are responsible for the sound and style of the [hip-hop] music."

AllMusicの編集者であるStephen Thomas Erlewineは、こう書いている。"他のどのヒップホップグループよりも、Run-D.M.C.は(ヒップホップ)音楽の音とスタイルに責任がある。"

Musically, they moved hip hop and rap music away from the funk and disco-oriented sound of its beginnings, into an altogether new and unique sonic imprint.

音楽的に、彼らはヒップホップとラップ音楽を、その始まりのファンクやディスコ指向のサウンドから、まったく新しいユニークな音の刷り込みへと移行させた。

Their sound is directly responsible for intentionally transforming rap music from dance-and club-oriented funk grooves like "Rapper's Delight" and "The Breaks" to an aggressive, less-danceable approach.

ラップを「Rapper's Delight」や「The Breaks」のようなダンスやクラブ向けのファンク・グルーヴから、アグレッシブでダンサブルではないアプローチに意図的に変化させたのは彼らのサウンドが直接の原因である。

Characterized by sparse, hard-hitting beats—as typified on hits like "It's Like That", and "Peter Piper"—this would form the foundation of hardcore hip hop (particularly hardcore East Coast hip hop).

It's Like That」「Peter Piper」などに代表される、スパースでハードなビートが特徴で、これがハードコア・ヒップホップ(特に東海岸のハードコア・ヒップホップ)の基礎となる。

As such, Run-DMC is considered the originators of the style, and hardcore hip hop would dominate the next two decades of rap music, from the bombastic, noisy sound of Public Enemy and stripped minimalism of Boogie Down Productions to the thump of early Wu-Tang Clan and Nas.

そのため、ランDMCはこのスタイルの元祖と考えられており、ハードコア・ヒップホップは、パブリック・エネミーの爆発的で騒々しいサウンドやブギー・ダウン・プロダクションズのミニマリズム、初期のウータン・クランやナスのサウンドなど、その後の20年間のラップ音楽を支配することになる。

Their influence was not limited to the East Coast, however.

しかし、彼らの影響は東海岸にとどまるものではなかった。

Los Angeles' N.W.A, on their landmark 1988 album Straight Outta Compton, showed heavy influences from Tougher Than Leather-era Run-DMC, and Chicano rap act Cypress Hill were definitely influenced by Run-DMC's fusion of rap and rock.

ロサンゼルスのN.W.Aは1988年の画期的なアルバム『Straight Outta Compton』で、Tougher Than Leather時代のランDMCから大きな影響を受けており、チカーノ・ラップのサイプレス・ヒルはランDMCのラップとロックのフュージョンに確実に影響を受けている。

Rap rock fusion proved to be influential among rock artists, with 1980s bands like Faith No More, and Red Hot Chili Peppers adding elements of rap to alternative rock and heavy metal.

ラップ・ロックの融合はロック・アーティストにも影響を与え、フェイス・ノー・モアやレッド・ホット・チリ・ペッパーズといった1980年代のバンドは、オルタナティブ・ロックやヘヴィ・メタルにラップの要素を取り入れた。

Most notably, the rap rock genre became popular in the late 1990s, with bands like Urban Dance Squad, Rage Against the Machine, KoRn, Kid Rock, Limp Bizkit, and Linkin Park.

最も注目すべきは、ラップ・ロックというジャンルが1990年代後半に人気を博したことで、Urban Dance Squad、Rage Against the Machine、KoRn、Kid Rock、Limp Bizkit、Linkin Parkといったバンドが登場するようになった。

Aesthetically, they changed the way rappers presented themselves.

美的にも、ラッパーたちの表現方法は変わった。

Onstage, old school rappers had previously performed in flashy attire and colorful costumes, typically had a live band and, in the case of acts like Whodini, had background dancers.

それまでは、派手な服装とカラフルな衣装でステージに立ち、生バンドを従え、Whodiniのようにバックダンサーを従えていたオールドスクールのラッパーもいた。

Run-DMC performed with only Run and DMC out front, and Jam-Master Jay on the turntables behind them, in what is now considered the 'classic' hip hop stage setup: two turntables and microphones.

ランDMCは、ランとDMCだけを前面に出し、ジャム・マスター・ジェイを後ろのターンテーブルに乗せて、2台のターンテーブルとマイクという、今では「クラシック」なヒップホップのステージセットアップでパフォーマンスを行った。

They embraced the look and style of the street by wearing jeans, lace-less Adidas sneakers, and their trademark black fedoras.

彼らは、ジーンズ、紐なしのアディダス製スニーカー、トレードマークの黒いフェドーラを身につけ、ストリートのルックとスタイルを取り入れた。

The group shunned both the over-the-top wardrobe of previous rap stars like the Furious Five and Afrika Bambaataa, and the silk-shirted, jheri curled, ladies' man look of rappers like Kurtis Blow and Spoonie Gee.

彼らは、フューリアス・ファイブやアフリカ・バンバータのような以前のラップスターたちの大げさなワードローブも、カーティス・ブロウやスプーニー・ジーのようなシルクシャツにヘリ巻きというレディースマン的なスタイルも敬遠したのだ。

Followers of their style included LL Cool J and the Beastie Boys; seemingly overnight, rappers were wearing jeans and sneakers instead of rhinestones and leather outfits.

彼らのスタイルにはLLクールJやビースティ・ボーイズも含まれており、一夜にして、ラインストーンや革の衣装ではなく、ジーンズやスニーカーを身につけるラッパーが出現した。

From Adidas tracksuits and rope chains to baggy jeans and Timberland footwear, hip hop's look remained married to the styles of the street.

アディダスのトラックスーツやロープチェーンからバギージーンズやティンバーランドの靴まで、ヒップホップのルックはストリートのスタイルと結婚したままであった。

According to the Rolling Stone Encyclopedia of Rock & Roll: Run-D.M.C. took hardcore hip-hop from an underground street sensation to a pop-culture phenomenon. Although earlier artists, such as Grandmaster Flash and The Sugarhill Gang, made rap's initial strides on the airwaves, it was Run-D.M.C. that introduced hats, gold chains, and untied sneakers to youth culture's most stubborn demographic group: young white male suburban rock fans. In the process, the trio helped change the course of popular music, paving the way for rap's second generation.

ローリングストーン・エンサイクロペディア・オブ・ロック&ロールによれば、次のようになる。ラン-D.M.C.は、ハードコア・ヒップホップをアンダーグラウンドのストリート感覚からポップカルチャー現象にした。 グランドマスター・フラッシュやシュガーヒル・ギャングといった先行アーティストがラップを電波に乗せたが、帽子、ゴールドチェーン、紐なしのスニーカーを若者文化の最も頑固な層である若い白人男性郊外のロックファンに紹介したのはランD.M.C.であった。 このトリオは、ポピュラー音楽の流れを変え、ラップの第二世代への道を開くことに貢献した。

In 2004, Rolling Stone ranked them number 48 in their list of the "100 Greatest Artists of All Time".

2004年、ローリング・ストーン誌は彼らを「史上最も偉大な100人のアーティスト」の48位にランクインさせた。

In 2007, Run-DMC was named "The Greatest Hip Hop Group of All Time" by MTV.com and "Greatest Hip Hop Artist of All Time" by VH1.

2007年、ラン-DMCはMTV.comによって「史上最も偉大なヒップホップグループ」に、VH1によって「史上最も偉大なヒップホップアーティスト」に選ばれている。

In 2009, Run-DMC became the second hip hop group to be inducted into the Rock and Roll Hall of Fame.

2009年、Run-DMCはロックの殿堂入りを果たした2番目のヒップホップ・グループとなった。

In 2016, Run-DMC received the Grammy Lifetime Achievement Award.

2016年、Run-DMCはグラミー賞生涯功労賞を受賞した。

Historically, the group achieved a number of notable firsts in hip hop music and are credited with being the act most responsible for pushing hip hop into mainstream popular music, initiating its musical and artistic evolution and enabling its growth as a global phenomenon.

歴史的に見ると、このグループはヒップホップ・ミュージックにおける数々の注目すべき初の快挙を成し遂げ、ヒップホップを主流のポピュラーミュージックに押し上げ、その音楽的・芸術的進化を開始し、世界的現象としての成長を可能にした最も責任のある行為であると評価されている。

Run-DMC is the first rap act to have reached a number of major accomplishments:
・A No. 1 R&B charting hip hop album
・The second hip hop act to appear on American Bandstand (the Sugar Hill Gang appeared first on the program in 1981)
・The first hip hop act to chart in the Top 40 of the Billboard Hot 100 more than once
・The first hip hop artist with a Top 10 pop charting rap album
・One of the first hip hop artists with Gold, Platinum, and multi-Platinum albums
・The first hip hop act to appear on the cover of Rolling Stone magazine
・One of the first hip hop acts to receive a Grammy Award nomination
・The first hip hop act to make a video appearance on MTV
・The first hip hop act to perform at a major arena
・Signed to a major product endorsement deal (Adidas)
・The second hip hop act to be inducted into the Rock and Roll Hall of Fame (the first being Grandmaster Flash and the Furious Five)

Run-DMCは、ラップ・アーティストとして初めて、数々の大きな功績を残した。
・R&Bチャート1位のヒップホップアルバム
・アメリカン・バンドスタンドに出演した2番目のヒップホップ・アーティスト(シュガーヒル・ギャングは1981年に同番組に初出演)
・ビルボードホット100のトップ40に2回以上ランクインした最初のヒップホップアーティスト。
・ヒップホップアーティストとして初めてラップアルバムがポップチャートでトップ10入りを果たした。
・ゴールド、プラチナ、マルチプラチナアルバムを持つ最初のヒップホップアーティストの一人。
・ローリング・ストーン誌の表紙を飾った最初のヒップホップ・アーティスト。
・グラミー賞にノミネートされた最初のヒップホップ・アーティストの一人。
・ヒップホップバンドとして初めてMTVにビデオ出演。
・ヒップホップアクトとして初めてメジャーアリーナでライブを行った
・メジャーな製品とのエンドースメント契約(アディダス)。
・ヒップホップ界で2番目にロックの殿堂入りを果たした(1番目はグランドマスター・フラッシュ&ザ・フューリアス・ファイブ)。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?