見出し画像

【アレックス・ターナー】英語版ウィキペディアを日本語で読む【Alex Turner】

Alexander David Turner (born 6 January 1986) is an English musician, singer, songwriter, and record producer.

アレクサンダー・デイヴィッド・ターナー(1986年1月6日生まれ)は、イギリスのミュージシャン、シンガー、ソングライター、レコードプロデューサーである。

He is well known as the frontman and principal songwriter of the rock band Arctic Monkeys, with whom he has released seven albums.

ロックバンド、アークティック・モンキーズのフロントマン、ソングライターとして知られ、これまでに7枚のアルバムをリリースしている。

He has also recorded with his side project the Last Shadow Puppets and as a solo artist.

また、自身のサイドプロジェクトであるラスト・シャドウ・パペッツやソロアーティストとしてもレコーディングを行っている。

When Turner was 17, he and three friends formed Arctic Monkeys in their native Sheffield.

17歳のとき、友人3人とともに地元シェフィールドでアークティック・モンキーズを結成。

Their debut album, Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006), became the fastest-selling debut album in British history and was ranked at No. 30 on Rolling Stone's list of the greatest debut albums of all time, with the single "I Bet You Look Good on the Dancefloor" becoming a UK number-one hit.

デビューアルバム『Whatever People Say I Am, That's What I'm Not』(2006年)は英国史上最速のデビューアルバムとなり、ローリングストーン誌の史上最高のデビューアルバムの30位にランクイン、シングル「I Bet You Look Good on the Dancefloor」は英国ナンバーワンヒットとなった。

The band's subsequent studio albums, Favourite Worst Nightmare (2007), Humbug (2009), Suck It and See (2011), AM (2013), Tranquility Base Hotel & Casino (2018) and The Car (2022), have experimented with desert rock, indie pop, R&B, and lounge music.

その後のスタジオ・アルバム『フェイバリット・ワースト・ナイトメア』(2007)、『ハンバグ』(2009)、『サック・イット・アンド・シー』(2011)、『AM』(2013)、『トランクィリティ・ベース・ホテル&カジノ』(2018)、『ザ・カー』(2022)では、砂漠ロック、インディーポップ、R&B、ラウンジミュージックなどを実験的に取り入れている。

Arctic Monkeys headlined Glastonbury Festival in both 2007 and 2013, and performed during the 2012 London Summer Olympics opening ceremony.

アークティック・モンキーズは2007年と2013年にグラストンベリー・フェスティバルのヘッドライナーを務め、2012年のロンドン夏季オリンピック開会式でパフォーマンスを披露した。

As the co-frontmen of The Last Shadow Puppets, Turner and Miles Kane have released two orchestral pop albums: The Age of the Understatement (2008) and Everything You've Come to Expect (2016).

ラスト・シャドウ・パペッツの共同フロントマンとして、ターナーとマイルズ・ケインはオーケストラ・ポップ・アルバムを2枚リリースしている。The Age of the Understatement』(2008年)、『Everything You've Come to Expect』(2016年)です。

Turner also provided an acoustic soundtrack for the feature film Submarine (2010), and co-wrote and co-produced Alexandra Savior's debut album Belladonna of Sadness (2017).

また、ターナーは長編映画『サブマリン』(2010年)にアコースティック・サウンドトラックを提供し、アレクサンドラ・セイヴァーのデビュー・アルバム『ベラドンナ・オブ・サッドネス』(2017年)の共同作曲と共同プロデュースも行っている。

Turner's lyricism, ranging from kitchen sink realism to surrealist wordplay, has been widely praised.

キッチンシンクのリアリズムからシュールレアリスムの言葉遊びまで、ターナーのリリックは広く賞賛されている。

All but one of his nine studio albums have topped the UK Albums Chart.

9枚のスタジオ・アルバムのうち、1枚を除いてすべて全英アルバム・チャートの上位にランクインしている。

He has won seven Brit Awards, an Ivor Novello Award, and a Mercury Prize (he has been nominated six times).

ブリット・アワードを7回、アイヴォア・ノヴェロ賞を1回、マーキュリー賞を6回受賞している(これまでに6回ノミネートされている)。

Biography(略歴)

Early life(初期生活)

Alexander David Turner was born in Sheffield on 6 January 1986, the only child of secondary school teachers Penny (née Druce) and David Turner.

アレクサンダー・デイヴィッド・ターナーは、1986年1月6日、中学校の教師であるペニー(旧姓ドルース)とデイヴィッド・ターナーの一人子としてシェフィールドに生まれた。

He was raised in Sheffield's High Green suburb.

シェフィールドの郊外ハイ・グリーンで育つ。

He has said that his parents came from "very different backgrounds"; his mother, from Amersham, Buckinghamshire, taught German and was "fascinated by language".

バッキンガムシャーのアメシャム出身の母親はドイツ語を教え、「言語に魅了されていた」という。

His father, a Sheffield native, taught music and physics.

父親はシェフィールド出身で、音楽と物理学を教えていた。

Turner's parents were both music fans and his earliest musical memories involve the Beatles and the Beach Boys.

ターナーの両親は音楽ファンで、彼の最も古い音楽の記憶は、ビートルズとビーチボーイズにある。

During car journeys, his mother played music by Led Zeppelin, David Bowie, and the Eagles.

母親は車の中で、レッド・ツェッペリン、デヴィッド・ボウイ、イーグルスの音楽を聴かせてくれた。

His father was a fan of jazz and swing music, particularly Frank Sinatra, and had played the saxophone, trumpet, and piano in big bands.

父親はジャズとスイングミュージック、特にフランク・シナトラのファンで、ビッグバンドでサックス、トランペット、ピアノを演奏していた。

Turner himself was taught some scales on the family keyboard by his father and took professional piano lessons until he was eight years old.

ターナー自身、父親から家庭用キーボードで音階を教わり、8歳までプロのピアノのレッスンを受けた。

From the age of five, Turner grew up alongside neighbour Matt Helders; they attended primary school, secondary school, and college together.

ターナーは5歳の時から近所のマット・ヘルダースと一緒に育ち、小学校、中学校、大学と一緒に通った。

At their primary school graduation ceremony, Turner and Helders joined some other friends in a mimed performance of Oasis' "Morning Glory"—Helders played the role of Liam Gallagher while Turner pretended to play the bass guitar, using a tennis racket as his instrument.

ターナーとヘルダースは小学校の卒業式で、他の友人たちと一緒にオアシスの「Morning Glory」のモノマネをした。ヘルダースがリアム・ギャラガーの役を演じ、ターナーはテニスラケットを楽器にしてベースを弾くふりをしたのだ。

The two met Andy Nicholson in secondary school, and the three friends bonded over their shared enjoyment of rappers such as Dr. Dre, the Wu-Tang Clan, Outkast, and Roots Manuva.

2人は中学時代にアンディ・ニコルソンと出会い、ドクター・ドレー、ウータン・クラン、アウトキャスト、ルート・マヌーヴァなどのラッパーが好きなことで意気投合した。

They spent their time playing basketball, skateboarding, riding BMXs, and "making crap hip-hop" beats using Turner's father's Cubase system.

彼らはバスケットボール、スケートボード、BMX、そしてターナーの父親のCubaseシステムを使って「くだらないヒップホップのビートを作る」ことに時間を費やした。

Turner and his friends became interested in rock music following the breakthrough of the Strokes in 2001.

2001年のストロークスのブレイクをきっかけに、ターナーとその仲間たちはロックに興味を持つようになる。

His father let him borrow a school guitar to learn a "couple of chords" when Turner was 15 and, for Christmas that year, his parents bought him an electric guitar.

ターナーが15歳のとき、父親が学校のギターを借りて「コードをいくつか」覚えさせ、その年のクリスマスに両親がエレキギターを買ってくれた。

Turner was educated at Stocksbridge High School from 1997 to 2002.

ターナーは1997年から2002年までストックスブリッジ・ハイスクールで教育を受けた。

His form teacher, Mark Coleman, characterised him as a "bright" and "popular" student who excelled at sports rather than music.

担任のマーク・コールマンは、ターナーを「明るく」「人気のある」生徒で、音楽よりもスポーツに秀でていると評している。

His English and drama teacher, Simon Baker, remembered him as a clever pupil who was "quite reserved" and "a little bit different".

英語と演劇の教師だったサイモン・ベイカーは、ターナーのことを「かなり控えめ」で「ちょっと変わった」賢い生徒だったと記憶している。

He noted that Turner had an "incredibly laid-back" approach to his studies, which worried his mother and led to criticism from other teachers.

そのため、母親は心配し、他の教師からも批判された。

While there were books at home, Turner did not read regularly and was too self-conscious to share his writing with others.

家には本があったが、ターナー君はあまり本を読まず、自分の書いたものを人に見せるのもはばかられるほどだった。

Nonetheless, he enjoyed English lessons.

しかし、英語の授業は楽しんでいた。

Turner then attended Barnsley College from 2002 to 2004.

その後、2002年から2004年までバーンズリー・カレッジに通うことになる。

Given the opportunity to "get away without doing maths", he largely opted out of the "substantial" subjects required for university entry.

数学はやらなくていい」と言われ、大学入学に必要な「実質的な」科目はほとんど履修しなかった。

He studied for A-levels in music technology and media studies, as well as AS-levels in English, photography, and psychology.

音楽技術とメディア研究のAレベル、英語、写真、心理学のASレベルで勉強した。

2002–2004: Formation of Arctic Monkeys(2002-2004:アークティック・モンキーズ結成)

At the age of 15, Turner's weekends revolved around girls and drinking cider with his friends.

15歳のころのターナーの週末は、女の子とサイダーを飲むのが日課だった。

Joe Carnall, a schoolfriend, has said Turner was "always the quiet one" in their social circle.

学友のジョー・カーナルは、ターナーは彼らの社交界で「いつも静かな人」だったと語っている。

After friends began forming bands and playing live, Turner, Helders, and Nicholson decided to start Arctic Monkeys in mid-2002.

友人たちがバンドを結成してライブをするようになり、ターナー、ヘルダース、ニコルソンの3人は2002年半ばにアークティック・モンキーズを始めることにした。

According to Nicholson, Turner already had "instruments about the house" and was conversant in the basics of musicianship because of his father's job as a music teacher.

ニコルソンによると、ターナーはすでに「家中に楽器があった」そうで、父親が音楽教師をしていたこともあり、音楽性の基本を熟知していたそうである。

Helders bought a drum kit, while Turner suggested that Nicholson learn bass guitar, and invited Jamie Cook, a neighbour who attended a different school, to play guitar.

ヘルダースはドラムキットを購入し、ターナーはニコルソンにベースを習うことを提案し、別の学校に通っていた近所のジェイミー・クックをギターに誘った。

Initially, Turner played guitar in the instrumental band; he became the frontman when two other school friends declined to sing.

当初、ターナーはインストゥルメンタルバンドでギターを弾いていたが、他の2人の友人が歌うことを辞退したため、彼がフロントマンとなった。

Helders considered Turner the obvious candidate for lyricist – "I knew he had a thing for words" – and he gradually began to share songs with his bandmates.

ヘルダースは、ターナーを作詞家候補として考えていた。「彼には言葉にする才能があるとわかっていたからね。」

Before playing a live show, the band rehearsed for a year in Turner's garage and, later, at an unused warehouse in Wath.

ライブを行う前に、バンドはターナーのガレージで1年間リハーサルを行い、その後、ワスの使われていない倉庫でリハーサルを行った。

According to Helders' mother, who drove the teenagers to and from their rehearsal space three times a week: "If they knew you were there, they would just stop so we had to sneak in."

週に3回、ティーンエイジャーをリハーサル場所まで送り届けたヘルダースの母親によると、「あなたがそこにいることがわかれば、バンドは安心して活動できる。「そこにいることがバレたら、すぐに止まってしまうから、忍び込むしかなかったんだ。」

Their first gig was on Friday, 13 June 2003, supporting The Sound at a local pub called The Grapes.

彼らの最初のギグは、2003年6月13日金曜日、地元のパブThe GrapesでThe Soundのサポートとして行われた。

The set, which was partly recorded, comprised four original songs and four cover versions of songs by the Beatles, the White Stripes, the Undertones, and the Datsuns.

このときのセットは、4曲のオリジナル曲と、ビートルズ、ホワイト・ストライプス、アンダートーンズ、ダットサンズの曲のカバーバージョンで構成され、一部録音されていた。

In the summer of 2003, Turner played seven gigs in York and Liverpool as a rhythm guitarist for the funk band Judan Suki, after meeting the lead singer Jon McClure on a bus.

2003年夏、ターナーはファンクバンドJudan Sukiのリズムギタリストとしてヨークとリバプールで7回のギグを行ったが、これはリードシンガーのジョン・マクルーとバスで出会ったことがきっかけであった。

That August, while recording a demo with Judan Suki at Sheffield's 2fly Studios, Turner asked Alan Smyth if he would produce an Arctic Monkeys demo.

その年の8月、シェフィールドの2flyスタジオでJudan Sukiのデモを録音していたとき、ターナーはアラン・スマイスにアークティック・モンキーズのデモを制作してもらえないか、と頼んだ。

Smyth obliged and "thought they definitely had something special going on. I told Alex off for singing in an American voice at that first session."

Smythはそれを受けて、「彼らは間違いなく何か特別なものを持っていると思った。最初のセッションでアメリカ人の声で歌ったアレックスを叱ったんだ。」

An introduction by Smyth led to the band acquiring a management team, Geoff Barradale and Ian McAndrew.

Smythの紹介で、バンドはGeoff BarradaleとIan McAndrewというマネージメント・チームを獲得することになった。

They paid for Smyth and Arctic Monkeys to record numerous three-song demos in 2003 and 2004.

彼らはSmythとArctic Monkeysにお金を払い、2003年と2004年に3曲入りのデモを数多くレコーディングした。

Turner was quiet and observant during studio sessions, remembered Smyth: "Whenever anyone popped in the studio, he would sit and listen to them before he would say anything."

ターナーはスタジオ・セッション中、静かで観察力があった。"誰かがスタジオに飛び込んでくると、彼は何も言う前に座って彼らの話を聞いていたよ "とスマイスは回想している。

At their rehearsal room in Yellow Arch Studios, Arctic Monkeys developed a reputation as particularly hard workers; the owner lent the band touring equipment while the owner's wife helped Turner with his singing.

Yellow Arch Studiosのリハーサル室では、アークティック・モンキーズは特に働き者という評判を得た。オーナーはバンドのツアー用機材を貸し、オーナーの妻はターナーの歌の手伝いをしていた。

Barradale drove the band around venues in Scotland, the Midlands, and the north of England to establish their reputation as a live band.

バラデールは、バンドをスコットランド、ミッドランド、イングランド北部の会場に連れて行き、ライブバンドとしての評判を確立した。

The band handed out free copies of the demo CDs after each show and fans began sharing the unofficial Beneath the Boardwalk demo compilation online.

バンドはライヴ後にデモCDを無料で配り、ファンはBeneath the Boardwalkの非公式デモ集をオンラインで共有するようになった。

After finishing college in mid-2004, Turner took a year out to focus on the band and deferred vague plans to attend university in Manchester.

2004年半ばに大学を卒業した後、Turnerはバンドに集中するために1年間休学し、マンチェスターの大学に通うという曖昧な計画を延期した。

He began working part-time as a bartender at the Sheffield music venue The Boardwalk.

彼はシェフィールドの音楽会場The Boardwalkでバーテンダーとしてアルバイトを始めた。

There, he met well-known figures including musician Richard Hawley and poet John Cooper Clarke.

そこでミュージシャンのリチャード・ホーリーや詩人のジョン・クーパー・クラークなど著名な人物と知り合う。

By the end of 2004, Arctic Monkeys' audiences were beginning to sing along with their songs and the demo of "I Bet You Look Good on The Dancefloor" was played on BBC Radio 1 by Zane Lowe.

2004年末には、アークティック・モンキーズの観客は彼らの曲に合わせて歌い始め、「I Bet You Look Good on The Dancefloor」のデモは、BBC Radio 1でZane Loweによってプレイされた。

2005–2007: Rise to fame(2005-2007:有名になる)

Arctic Monkeys came to national attention in early 2005.

2005年初頭、アークティック・モンキーズは全米で注目されるようになる。

They received their first mention in a national newspaper in April, with a Daily Star reporter describing them as "the most exciting band to emerge this year".

4月には全国紙で初めて取り上げられ、デイリー・スター紙の記者は彼らを「今年登場した最もエキサイティングなバンド」と表現した。

They self-released an EP, featuring the single "Fake Tales of San Francisco", in May and commenced their first nationwide tour soon afterwards.

5月にはシングル "Fake Tales of San Francisco "を収録したEPを自主制作し、その後初の全国ツアーを開始。

In June, in the midst of a bidding war, Arctic Monkeys signed to the independent label Domino Recording Company.

6月、入札合戦の中、アークティック・モンキーズはインディペンデント・レーベルのDomino Recording Companyと契約を結ぶ。

After initial sessions with James Ford and Mike Crossey, they recorded an album in rural Lincolnshire with producer Jim Abbiss.

James FordとMike Crosseyとの最初のセッションの後、プロデューサーJim Abbissとリンカンシャー州の田舎でアルバムをレコーディングした。

Turner began dating London-based student Johanna Bennett around this time.

ターナーはこの頃、ロンドン在住の学生ジョアンナ・ベネットと交際を開始。

In October, the single "I Bet You Look Good on the Dancefloor" debuted at number one on the UK Singles Chart.

10月、シングル「I Bet You Look Good on the Dancefloor」が全英シングル・チャートで1位を獲得。

Whatever People Say I Am, That's What I'm Not, Arctic Monkeys' debut album, was released in January 2006, and debuted at number one on the UK Albums Chart.

2006年1月に発売されたアークティック・モンキーズのデビュー・アルバム『Whatever People Say I Am, That's What I'm Not』は、全英アルバム・チャートで1位を獲得した。

Turner's lyrics, chronicling teenage nightlife in Sheffield, were widely praised.

ターナーの歌詞は、シェフィールドの10代のナイトライフを描いたもので、広く賞賛された。

Kelefa Sanneh of The New York Times remarked: "Mr. Turner's lyrics are worth waiting for and often worth memorizing, too ... He has an uncanny way of evoking Northern English youth culture while neither romanticizing it nor sneering at it."

ニューヨーク・タイムズ紙のケレファ・サンネ記者は次のように語っている。「ターナー氏の歌詞は待つだけの価値があり、しばしば暗記する価値もある...。彼は、北イングランドのユースカルチャーをロマンチックにも卑下もせずに呼び起こす不思議な方法を持っている"。

Musically, Alexis Petridis of the Guardian noted that the album was influenced by guitar bands "from the past five years ... Thrillingly, their music doesn't sound apologetic for not knowing the intricacies of rock history."

音楽的には、ガーディアンのアレクシス・ペトリディスは、このアルバムが「過去5年間のギターバンドに影響を受けている」と指摘している......。音楽的には、ガーディアンのアレクシス・ペトリディスは、このアルバムが「過去5年間のギターバンドから影響を受けている」、「スリリングなことに、彼らの音楽はロックの複雑な歴史を知らないことを申し訳なく思っているようには聞こえない」、と述べている。

It was the fastest-selling debut album in British music history and quickly became a cultural phenomenon.

このアルバムは、イギリス音楽史上最速で売れたデビューアルバムであり、瞬く間に文化的現象となった。

Turner was hailed by British press outlets as "the voice of a generation".

ターナーは、イギリスのマスコミ各社から「世代の代弁者」と称された。

In interview profiles, however, he was described as quiet and uncomfortable with attention.

しかし、インタビューのプロフィルでは、彼は無口で注目を浴びるのが嫌いだと言われていた。

The band dismissed the hype, with Cook saying their goal was "to be able to grow like The Clash. When they started, it was a very basic, punky record. Then they started to take off and move in lots of directions. That's what we want."

バンドは誇大広告を否定し、クックは「ザ・クラッシュのように成長できるようになることが目標だった」と語っている。彼らが始めたときは、とてもベーシックでパンキッシュなレコードだった。その後、彼らは飛躍し、様々な方向へ進み始めた。それが俺たちのやりたいことなんだ。」

Less than two months after the album's release, Turner declared that Sheffield-inspired songwriting was "a closed book": "We're moving on and thinking about different things."

アルバム発売から2ヶ月足らずで、ターナーはシェフィールドにインスパイアされた曲作りは「閉じた本」だと宣言している。"俺たちは前に進んで、違うことを考えてるんだ "とね。

Years later, Turner said that the attention during this period made him "a bit frightened or nervous": "We shut a lot of people out, just to try to keep some sort of control."

数年後、ターナーはこの時期の注目度の高さに「少し怯えたというか、神経質になっていた」と語っている。「俺たちは多くの人を閉め出したんだ、ある種のコントロールを保つためにね。

The band turned down many promotional opportunities and quickly released new material – a five-track EP Who the Fuck Are Arctic Monkeys? in April, and a stand-alone single, "Leave Before the Lights Come On", in August.

バンドは多くのプロモーションの機会を断り、4月に5曲入りのEP『Who the Fuck Are Arctic Monkeys?』、8月に単独シングル『Leave Before the Lights Come On』をリリースした。

That summer, the band made the decision to permanently replace Nicholson, who had taken a touring break due to "fatigue", with Nick O'Malley, another childhood friend.

その夏、バンドは「疲労」を理由にツアー活動を休止していたニコルソンに代わり、同じく幼なじみのニック・オマリーを永久的に起用することを決定した。

Nicholson was informed at a band meeting, during which "Al did the speaking."

ニコルソンにはバンド・ミーティングで知らされたが、その際、"アルがしゃべった "という。

Turner and Nicholson stopped speaking for two years but later repaired their friendship.

ターナーとニコルソンは2年間言葉を交わさなくなったが、その後、友情を修復した。

Arctic Monkeys' second album, Favourite Worst Nightmare, was released in April 2007, just over a year after their debut.

アークティック・モンキーズのセカンド・アルバム『フェイバリット・ワースト・ナイトメア』は、デビューからわずか1年後の2007年4月にリリースされた。

It was produced in London by Mike Crossey and James Ford.

マイク・クロッシーとジェームス・フォードがロンドンで制作した。

As of 2020, Ford has produced every subsequent Turner project.

2020年現在、フォードはその後のターナーのすべてのプロジェクトをプロデュースしている。

Lyrically, the album touches on fame, love, and heartache.

リリックでは、名声、愛、そして心痛について触れている。

Turner and Bennett had ended their relationship in January; she was credited as a co-writer on "Fluorescent Adolescent".

ターナーとベネットは1月に関係を解消しており、彼女は「Fluorescent Adolescent」で共同作曲者としてクレジットされている。

While uninterested in the songs concerning fame, Marc Hogan of Pitchfork said the album displayed Turner's "usual gift for vivid imagery" and explored "new emotional depth".

ピッチフォークのマーク・ホーガンは、名声に関する曲には興味がないものの、このアルバムはターナーの「鮮やかなイメージに対するいつもの才能」を示し、「新しい感情の深さ」を探求していると述べている。

Petridis of The Guardian noted that the band were "pushing gently but confidently at the boundaries of their sound", with hints of "woozy psychedelia" and "piledriving metal".

ガーディアン誌のペトリディスは、バンドは「自分たちのサウンドの境界を優しく、しかし自信を持って押し進めている」と述べ、「ウージーなサイケデリア」と「パイルディング・メタル」のヒントがあると指摘した。

The album was a commercial success, debuting at number one in the UK, while Arctic Monkeys headlined Glastonbury Festival in the summer of 2007.

アルバムは商業的にも成功し、全英1位を獲得、アークティック・モンキーズは2007年夏のグラストンベリー・フェスティバルのヘッドライナーを務めた。

Also that year, Turner began to collaborate with other artists.

また、この年、ターナーは他のアーティストとのコラボレーションを開始。

He worked with rapper Dizzee Rascal on the Arctic Monkeys B-side "Temptation", a version of which also featured on Rascal's album Maths and English.

ラッパーのディジー・ラスカルとはアークティック・モンキーズのB面曲「テンプテーション」で共演し、そのバージョンはラスカルのアルバム『Maths and English』にも収録されている。

He co-wrote three songs on Reverend and The Makers' debut album The State Of Things, after briefly sharing a Sheffield flat with the frontman Jon McClure.

Reverend and The Makersのデビューアルバム「The State Of Things」では、フロントマンのJon McClureとシェフィールドのアパートで短期間共同生活を送った後、3曲を共同作曲している。

Another Sheffield singer, Richard Hawley, featured on the Arctic Monkeys' B-side "Bad Woman" and performed with the band at the Manchester Apollo, as part of a concert film directed by Richard Ayoade.

同じくシェフィールド出身のシンガー、リチャード・ホーリーはアークティック・モンキーズのB面「バッド・ウーマン」に参加し、マンチェスター・アポロでリチャード・アヨード監督のコンサート映像の一部としてバンドと共演した。

Turner also announced plans to form a side-project band, the Last Shadow Puppets, with Ford and Miles Kane, whom he had befriended during a tour in mid-2005.

また、ターナーは2005年半ばのツアーで知り合ったフォードとマイルズ・ケインとともに、サイドプロジェクトのバンド、ラスト・シャドウ・パペッツを結成する計画を発表している。

2008–2011: Musical experimentation(2008-2011:音楽的実験)

The Last Shadow Puppets' debut album, The Age of the Understatement, was released in April 2008, shortly after Turner had moved from Sheffield to east London.

ラスト・シャドウ・パペッツのデビュー・アルバム『The Age of the Understatement』は、ターナーがシェフィールドからロンドン東部に引っ越して間もなくの2008年4月にリリースされた。

Co-written by Turner and Kane, the album was recorded in the Loire Valley, France and featured string arrangements by Owen Pallett.

ターナーとケインの共同作曲によるこのアルバムは、フランスのロワール渓谷で録音され、オーウェン・パレットによるストリングス・アレンジメントがフィーチャーされている。

Alexa Chung, dating Turner since mid-2007, featured in the music video for "My Mistakes Were Made For You".

2007年半ばからターナーと交際しているアレクサ・チャンは、「My Mistakes Were Made For You」のミュージックビデオに出演している。

Hogan of Pitchfork noted that, lyrically, Turner was "moving from his anthropologically detailed Arctics brushstrokes to bold, cinematic gestures."

ピッチフォークのホーガンは、ターナーの歌詞について、「人類学的に詳細なアークティクスの筆致から、大胆で映画的なジェスチャーに移行している」と指摘した。

Petridis of The Guardian detected "the audible enthusiasm of an artist broadening his scope" and praised "a certain fearlessness on display".

ガーディアン誌のペトリディスは、「アーティストが自分の範囲を広げようとしている熱意が感じられる」とし、「ある種の大胆さが表れている」と賞賛している。

During a tour with the London Philharmonic Orchestra, Turner said Kane's presence gave him "somewhere to hide" on stage.

ロンドン・フィルハーモニー管弦楽団とのツアーで、ターナーはケインの存在がステージ上で「隠れる場所」を与えてくれたと語っている。

The Last Shadow Puppets gave a surprise performance at Glastonbury Festival, with both Matt Helders and Jack White making guest appearances.

ラスト・シャドウ・パペッツはグラストンベリー・フェスティバルでサプライズ・パフォーマンスを行い、マット・ヘルダースとジャック・ホワイトがゲスト出演した。

Alison Mosshart performed with the band at the Olympia in Paris, and provided vocals for a B-side.

アリソン・モシャートはパリのオリンピアでバンドと共演し、B面曲にボーカルを提供した。

Also in 2008, Turner formed a covers band with Dev Hynes for a one-off show in London and recorded a spoken word track "A Choice of Three" for Helders' compilation album Late Night Tales.

また、2008年、ターナーはデヴ・ハインズとカバーバンドを結成し、ロンドンで一回限りのライブを行い、ヘルダーズのコンピレーションアルバム『Late Night Tales』にスポークンワードトラック「A Choice of Three」を録音している。

Turner has described Arctic Monkeys' third album, Humbug, released in August 2009, as "a massive turning point" in the band's career.

2009年8月にリリースされたArctic Monkeysのサードアルバム『Humbug』は、バンドのキャリアにおいて「大きな転換点」だったとTurnerは述べている。

They travelled to Joshua Tree, California to work with producer Josh Homme of Queens of the Stone Age; it was the band's first experience of working in a studio for an extended period of time.

バンドはQueens of the Stone AgeのプロデューサーJosh Hommeと仕事をするためにカリフォルニアのJoshua Treeに行き、そこで初めて長期間のスタジオワークを経験した。

Homme has said the album's heavier sound was initiated by the band themselves, while he encouraged Turner to embrace longer guitar solos and to develop his newfound "crooning" style of singing.

Hommeは、このアルバムのヘヴィーなサウンドはバンド自身が始めたものだと語っており、一方でTurnerには長いギターソロを採用し、新たに発見した「クルーニング」スタイルの歌唱を発展させるよう勧めている。

While Petridis of The Guardian found some lyrics "too oblique to connect", he was impressed by the band's "desire to progress".

ガーディアン誌のペトリディスは、いくつかの歌詞が「斜に構えすぎていてつながらない」と感じた一方で、バンドの「進歩への意欲」には感銘を受けたという。

He described "Cornerstone" as a "dazzling display of what Turner can do: a fabulously witty, poignant evocation of lost love."

彼は "Cornerstone "を "Turnerの能力をまばゆいばかりに発揮している。"非常に機知に富み、失恋を痛烈に喚起している。

Joe Tangari of Pitchfork felt the album was a "legitimate expansion of the band's songwriting arsenal" and described "Cornerstone" as the highlight.

ピッチフォークのジョー・タンガリは、このアルバムが「バンドの曲作りの武器を正当に拡大したもの」だと感じ、「コーナーストーン」をハイライトと評した。

During a break in the UK Humbug tour, Turner joined Richard Hawley on stage at a London charity concert, and played a seven-song acoustic set.

UK Humbugツアーの休憩中、ターナーはロンドンのチャリティ・コンサートのステージでリチャード・ホーリーに加わり、7曲のアコースティック・セットを演奏した。

Homme joined Arctic Monkeys for a live performance in Pioneertown, California.

ホムはカリフォルニア州パイオニアタウンで行われたアークティック・モンキーズのライブに参加した。

While living in Brooklyn, New York, where he moved with Chung in the spring of 2009, Turner wrote an acoustic soundtrack for the coming-of-age feature film Submarine (2010); it was released as an EP in March 2011.

2009年春にチョンと引っ越したニューヨークのブルックリンに住んでいたターナーは、青春映画『サブマリン』(2010年)のためにアコースティックサウンドトラックを書き、2011年3月にEPとしてリリースされた。

Director Richard Ayoade initially approached Turner to sing cover versions but, instead, he recorded six original songs in London, accompanied by James Ford and Bill Ryder-Jones.

監督のリチャード・アヨードは当初、ターナーにカバー曲を歌うよう依頼していたが、代わりにジェームズ・フォードとビル・ライダー=ジョーンズを伴ってロンドンで6曲のオリジナル曲をレコーディングした。

Two of the songs had already been written; Turner wrote the rest after watching dailies from the film set.

2曲はすでに書き下ろしたもので、残りは撮影現場のデイリー映像を見ながらターナーが書き下ろした。

The songs existed within the world of the film as a mixtape made by the main character's father.

これらの曲は、主人公の父親が作ったミックステープとして、映画の世界の中に存在していた。

Paul Thompson of Pitchfork felt "Turner's keen wit and eye for detail" had created a "tender portrayal" of adolescent uncertainty.

ピッチフォーク誌のポール・トンプソン氏は、「ターナーの鋭いウィットと細部への眼差し」が、思春期の不安感を「優しく描写」していると感じたそうである。

Ben Walsh of The Independent said the "exquisite" soundtrack was "reminiscent" of Cat Stevens's work on Harold and Maude.

The IndependentのBen Walshは、「絶妙な」サウンドトラックは、Cat StevensがHarold and Maudeで手がけた作品を「彷彿とさせる」と述べている。

In 2014, the Submarine soundtrack appeared on The Times's list of 100 Soundtracks to Love.

2014年、『サブマリン』のサウンドトラックは、タイムズ紙の「愛するべきサウンドトラック100選」に登場した。

Turner also co-wrote six songs for Miles Kane's debut solo album Colour of the Trap (2011) and co-wrote Kane's standalone single "First of My Kind" (2012).

ターナーはマイルズ・ケインのソロ・デビュー・アルバム『カラー・オブ・ザ・トラップ』(2011年)で6曲を共同作曲し、ケインの単独シングル「ファースト・オブ・マイ・カインド」(2012年)も共同作曲している。

Turner wrote Arctic Monkeys' fourth album, Suck It and See, in New York and met up with his bandmates and James Ford for recording sessions in Los Angeles.

ターナーはアークティック・モンキーズの4枚目のアルバム『Suck It and See』をニューヨークで書き、バンドメンバーやジェームス・フォードと合流してロサンゼルスでレコーディング・セッションを行っている。

Marc Hogan of Pitchfork enjoyed the album's "chiming indie pop balladry" and "muscular glam-rock".

ピッチフォークのマーク・ホーガンは、このアルバムの「キメの細かいインディー・ポップ・バラード」と「筋肉質なグラム・ロック」を高く評価している。

Petridis of The Guardian remarked that Turner's new lyrical style of "dense, Dylanesque wordplay is tough to get right. More often than not, he pulls it off. There are beautifully turned phrases and piercing observation."

The GuardianのPetridisは、Turnerの新しい歌詞のスタイルについて、「緻密でDylanesqueな言葉遊びはうまくいくのが難しい」と述べています。しかし、多くの場合、彼はそれをやり遂げる。美しいフレーズと鋭い観察力がある。

Richard Hawley co-wrote and provided vocals for the B-side, "You and I", and performed the song with the band at the Olympia in Paris.

B面の「You and I」ではリチャード・ホーリーが共同作曲とヴォーカルを担当し、パリのオリンピアでバンドと一緒にこの曲を演奏した。

Turner joined Elvis Costello on stage in New York to sing "Lipstick Vogue".

ターナーはニューヨークのステージでエルヴィス・コステロと一緒に「リップスティック・ヴォーグ」を歌った。

2012–2017: International success(2012-2017:国際的な成功)

By 2012, Arctic Monkeys were based in Los Angeles, with Turner and Helders sharing a house.

2012年までにアークティック・モンキーズはロサンゼルスを拠点とし、ターナーとヘルダーズは家をシェアしていた。

Arctic Monkeys toured the US as the support act for the Black Keys in early 2012.

2012年初頭、アークティック・モンキーズはブラック・キーズのサポートアクトとして全米ツアーを行った。

While they had previously opened for Oasis and Queens of the Stone Age at one-off shows, it was the band's first time to tour as a supporting act.

それまでもオアシスやクイーンズ・オブ・ザ・ストーン・エイジの単発ライブの前座を務めたことはあったが、サポートアクトとしてツアーを行うのはバンドにとって初めてのことだった。

They released "R U Mine?" as a standalone single in preparation for the tour, with Turner's new girlfriend, Arielle Vandenberg, appearing in the music video.

このツアーに向けて、彼らは単独シングルとして "R U Mine? "をリリースし、ターナーの新しいガールフレンド、アリエル・ヴァンデンバーグはミュージックビデオに出演している。

Later that year, Arctic Monkeys performed "I Bet You Look Good on the Dancefloor" and a cover of "Come Together" by the Beatles at the 2012 London Summer Olympics opening ceremony.

同年末、アークティック・モンキーズは2012年ロンドン夏季オリンピック開会式で「I Bet You Look Good on the Dancefloor」とビートルズの「Come Together」のカバーを披露した。

In early 2013, Turner provided backing vocals for the Queens of the Stone Age song "If I Had a Tail" and played bass guitar on "Get Right", a Miles Kane B-side.

2013年初頭、ターナーはクイーンズ・オブ・ザ・ストーン・エイジの楽曲「If I Had a Tail」のバッキング・ヴォーカルを担当し、マイルズ・ケインのB面曲「Get Right」でベースを弾いた。

Arctic Monkeys headlined Glastonbury Festival for a second time in June.

アークティック・モンキーズは6月にグラストンベリー・フェスティバルの2回目のヘッドライナーを務めた。

AM was released in September 2013.

AM』は2013年9月にリリースされた。

Ryan Dombal of Pitchfork said that the album, dealing with "desperate 3 a.m. thoughts", managed to modernise "T. Rex bop, Bee Gees backup vocals, Rolling Stones R&B, and Black Sabbath monster riffage".

ピッチフォークのライアン・ドンバルは、「午前3時の絶望的な思い」を扱ったこのアルバムは、「T・レックスのバップ、ビージーズのバックヴォーカル、ローリング・ストーンズのR&B、ブラック・サバスのモンスター・リフ」を何とか現代風にアレンジしていると語っている。

Phil Mongredien of The Guardian described it as "their most coherent, most satisfying album since their debut": "Turner proves he has not lost his knack for an insightful lyric."

ガーディアン』紙のフィル・モングレディエンは、このアルバムを「デビュー以来最も首尾一貫した、最も満足のいくアルバム」と評している。「Turnerは洞察力に富んだ歌詞を書くコツを失っていないことを証明している。

Arctic Monkeys promoted the album heavily in the US, in contrast to previous album campaigns where, according to Helders, they had refused to do radio promotion: "We couldn't even have told you why at the time. Just stubborn teenage thinking."

アークティック・モンキーズはこのアルバムをアメリカで大々的に宣伝したが、ヘルダーズによれば、これまでのアルバム・キャンペーンではラジオでの宣伝を拒否していたのとは対照的であった。「当時は、その理由を話すこともできなかったんだ。当時はその理由を話すこともできなかった。10代の頑固な考えだよ。」

Arctic Monkeys spent 18 months touring AM; they were joined onstage by Josh Homme in both Los Angeles and Austin.

アークティック・モンキーズは18ヶ月に及ぶAMツアーを行い、ロサンゼルスとオースティンではジョシュ・ホームがステージに立った。

Turner briefly reunited with Chung in the summer of 2014, having ended his two-year relationship with Vandenberg earlier that year.

ターナーは2014年の夏にチャンと一時的に再会し、その年の初めにヴァンデンバーグとの2年間の交際を解消していた。

Columbia Records approached Turner about working with Alexandra Savior in 2014, and he co-wrote her debut album, Belladonna of Sadness, in between Arctic Monkeys' touring commitments.

コロンビア・レコードは2014年にターナーにアレクサンドラ・サヴィアとの仕事を打診し、彼はアークティック・モンキーズのツアーの合間に彼女のデビュー・アルバム『ベラドンナ・オブ・サッドネス』を共同執筆した。

Turner and James Ford co-produced the album in 2015, with Turner also playing bass, guitars, keyboards, and synthesisers.

ターナーとジェームス・フォードが2015年に共同プロデュースしたアルバムで、ターナーはベース、ギター、キーボード、シンセサイザーも演奏している。

An additional song "Risk" was recorded with T Bone Burnett for an episode of the crime drama True Detective.

追加曲「Risk」は、犯罪ドラマ『True Detective』のエピソード用にT Bone Burnettとレコーディングされた。

While Turner and Savior performed together in Los Angeles in 2016, the album was not released until April 2017.

2016年にターナーとサヴィアーがロサンゼルスで共演したものの、アルバムがリリースされたのは2017年4月のことだった。

In reviewing it, Hilary Hughes of Pitchfork remarked: "Turner's musical ticks are so distinct that they're instantly recognizable when someone else tries to dress them up as their own."

そのレビューでPitchforkのヒラリー・ヒューズはこう発言している。"ターナーの音楽的な刻みはとても独特で、他の誰かがそれを自分のものとして着飾ろうとしてもすぐにわかる。"

Savior later said the press attention surrounding Turner's involvement was overwhelming: "I'm so grateful for him, but I'm also like, 'Alright, alright!'" The Last Shadow Puppets released their second album, Everything You've Come to Expect, in April 2016.

後にSaviorは、Turnerの参加をめぐる報道陣の注目度に圧倒されたと語っている。"彼にはとても感謝している。でも、「よし、よし!」という感じでもある。" ラスト・シャドウ・パペッツは2016年4月にセカンド・アルバム『Everything You've Come to Expect』をリリースした。

Turner, Kane and Ford were joined by Zach Dawes of Mini Mansions, with whom Turner had collaborated on the songs "Vertigo" and "I Love You All The Time" in 2015.

ターナー、ケイン、フォードには、ターナーが2015年に「Vertigo」と「I Love You All The Time」でコラボレートしたミニ・マンションのザック・ドーズが参加している。

Owen Pallett again composed the string arrangements, this time working in the studio with the band rather than remotely.

オーウェン・パレットは再びストリングスのアレンジメントを作曲し、今回は遠隔ではなくバンドと一緒にスタジオで作業した。

According to Turner, the album featured "the most straight-up love letters" of his career, written for American model Taylor Bagley whom he dated from 2015 to 2018.

ターナーによると、このアルバムには、2015年から2018年まで付き合ったアメリカ人モデルのテイラー・バグリーのために書かれた、彼のキャリアの中で「最もストレートなラブレター」が収録されているという。

Laura Snapes of Pitchfork detected an air of "misanthropy" in the album.

ピッチフォークのローラ・スネイプスは、このアルバムに「人間嫌い」の空気を察知した。

However, she acknowledged that Turner was "no less a gifted lyricist than ever" and described some songs as "totally gorgeous ... the structures fluid and surprising".

しかし、彼女はターナーが「これまで以上に才能ある作詞家であることに変わりはない」ことを認め、いくつかの曲を「まったくゴージャスで......構造が流動的で驚かされる」と評している。

Alexis Petridis of The Guardian enjoyed Turner's "characteristically sparkling use of language" and "melodic skill".

ガーディアン』紙のアレクシス・ペトリディスは、ターナーの「特徴的な言葉のきらめき」と「メロディーの巧みさ」を楽しんでいる。

However, he felt the pair's "in-joking" during interviews and Kane's "leery" encounter with a female Spin journalist sullied the album.

しかし、インタビュー中の2人の「内輪ネタ」と、ケインがスピン誌の女性記者と「警戒心」をむき出しにしたことが、このアルバムを汚していると感じたという。

From March until August 2016, they toured in Europe and North America.

2016年3月から8月まで、彼らはヨーロッパと北米でツアーを行った。

Johnny Marr played guitar with the band at two shows, while Turner's father David played saxophone at a Berlin show.

ジョニー・マーは2回の公演でバンドと一緒にギターを演奏し、ターナーの父デイヴィッドはベルリンの公演でサックスを演奏している。

2018 onward: Tranquility Base Hotel & Casino and The Car(2018年以降トランクィリティ・ベース・ホテル&カジノとザ・カー)

Tranquility Base Hotel & Casino, Arctic Monkeys' sixth album, was released in May 2018.

2018年5月、アークティック・モンキーズの6枚目のアルバム『Tranquility Base Hotel & Casino』がリリースされた。

After receiving a Steinway Vertegrand piano as a 30th birthday present from his manager, Turner wrote the space-themed album from the perspective of "a lounge-y character".

マネージャーから30歳の誕生日プレゼントとしてスタインウェイ・ヴァーテグランド・ピアノを受け取ったターナーは、宇宙をテーマにしたこのアルバムを「ラウンジ的なキャラクター」の視点から書き上げた。

He recorded demos at home, alone and later with Helders, and shared them with Cook in early 2017.

彼は自宅で、ひとりで、そして後にヘルダースと一緒にデモを録音し、2017年初頭にクックと共有した。

Cook was initially taken-aback by the change in direction but was "very, very excited by what he'd come up with."

クックは当初、方向性の変化に面食らったものの、"彼が考え出したものにとても、とても興奮した "という。

By mid–2017, the whole band was recording the project, produced by Turner and James Ford, in both Los Angeles and France.

2017年半ばには、ターナーとジェームス・フォードがプロデュースしたこのプロジェクトを、バンド全員がロサンゼルスとフランスの両方でレコーディングしていた。

They were joined by musicians from the bands Tame Impala, Klaxons, and Mini Mansions.

彼らには、バンドTame Impala、Klaxons、Mini Mansionsのミュージシャンが参加していた。

Upon release, Jonah Weiner of Rolling Stone characterised Tranquility Base as "a captivatingly bizarre album about the role of entertainment – the desire to escape into it, and the desire to create it – during periods of societal upheaval and crisis."

リリース後、ローリング・ストーンのジョナ・ワイナーは、『Tranquility Base』を「社会の激動と危機の時代におけるエンターテインメントの役割(エンターテインメントに逃避する欲求と、それを創造する欲求)を描いた魅惑的で奇妙なアルバム」と評している。

Alexis Petridis of The Guardian found it "quietly impressive" that the band chose to release the "thrilling, smug, clever and oddly cold album" rather than more crowd-pleasing fare.

The GuardianのAlexis Petridisは、バンドがより観客を喜ばせるような作品ではなく、"スリリングで独りよがりで巧妙で奇妙に冷たいアルバム "をリリースすることを選んだことに「静かな感動」を覚えたと述べている。

Jazz Monroe of Pitchfork declared it "a delirious and artful satire directed at the foundations of modern society."

ピッチフォークのジャズ・モンローは、"現代社会の根幹に向けられた、錯乱した芸術的な風刺 "と断じた。

The album became the eighth number one album of Turner's career in the UK.

このアルバムは、ターナーのキャリアで8枚目の全英1位となった。

The band toured the album from May 2018 to April 2019.

バンドは2018年5月から2019年4月まで、このアルバムのツアーを行った。

Turner began dating French singer Louise Verneuil in mid–2018.

ターナーは2018年半ばにフランス人歌手ルイーズ・ヴェルヌイユと交際を開始した。

As of September 2022, he lives between London and Paris.

2022年9月現在、ロンドンとパリを行き来して生活している。

Arctic Monkeys' seventh studio album, The Car, was released on 21 October 2022.

アークティック・モンキーズの7枚目のスタジオ・アルバム『ザ・カー』は、2022年10月21日にリリースされた。

The first single from the new album, "There'd Better Be a Mirrorball", accompanied by a video directed by Turner, was released in August.

ターナーが監督したビデオを伴ったニュー・アルバムからのファースト・シングル「There'd Better Be a Mirrorball」は8月にリリースされた。

During a tour to promote the upcoming release, the band headlined the 2022 Reading and Leeds Festival.

この新作のプロモーション・ツアー中、バンドは2022年のレディング・アンド・リーズ・フェスティバルのヘッドライナーを務めた。

Artistry(芸術性)

Influences(影響力)

Turner was "into hip-hop in a big way" as a teenager.

ターナーは10代の頃、「ヒップホップにどっぷりハマっていた」という。

When he first started writing lyrics, Roots Manuva's Run Come Save Me was his main influence.

歌詞を書き始めた当初は、ルーツ・マヌーヴァの『Run Come Save Me』に大きな影響を受けたという。

He also listened to Rawkus Records and Lyricist Lounge compilations, and artists such as Dr. Dre, Snoop Dogg, OutKast, Eminem and the Streets.

また、Rawkus RecordsやLyricist Loungeのコンピレーションや、Dr. Dre、Snoop Dogg、OutKast、Eminem、The Streetsといったアーティストを聴いていた。

He has repeatedly cited Method Man as one of his favourite lyricists, and has referenced the Wu-Tang Clan in his own lyrics.

彼はメソッド・マンをお気に入りのリリシストの一人として何度も挙げており、自身の歌詞の中でもウータン・クランを参照している。

For Turner, the Strokes were "that one band that comes along when you are 14 or 15 years old that manages to hit you in just the right way and changes your whole perception of things."

ターナーにとってストロークスは、"14歳か15歳のときにやってきて、ちょうどいい具合に自分を打ちのめし、物事に対する認識を一変させてくれるようなバンド "であった。

He changed his style of dress and began to take an interest in guitar music.

彼は服装を変え、ギター音楽に興味を持ち始めた。

He has since referenced the band in his lyrics.

それ以来、彼は歌詞の中でこのバンドについて言及している。

the Vines were the first band Turner ever saw live and Craig Nicholls provided inspiration for his early stage persona.

ザ・ヴァインズはターナーが初めてライブを見たバンドであり、クレイグ・ニコルズは彼の初期のステージでの人格にインスピレーションを与えた。

Other early guitar influences included the Libertines, the Coral, The Hives and The White Stripes.

その他、リバティーンズ、コーラル、ハイブス、ホワイト・ストライプスなどにも影響を受けている。

In his late teens, Turner began "delving" into older music and discovered lyricists including Elvis Costello, Ray Davies of The Kinks, Jarvis Cocker of Pulp, Paul Weller of The Jam, and Morrissey of The Smiths.

10代後半になると、ターナーは古い音楽を「掘り下げる」ようになり、エルビス・コステロ、キンクスのレイ・デイヴィス、パルプのジャーヴィス・コッカー、ジャムのポール・ウェラー、スミスのモリッシーといった作詞家を発見した。

Turner has since performed with Jack White of The White Stripes, Costello and Johnny Marr of The Smiths.

ターナーはその後、ザ・ホワイト・ストライプスのジャック・ホワイト、コステロ、ザ・スミスのジョニー・マーらと共演を果たしている。

John Cooper Clarke, whose poetry Turner first encountered at school, was a "massive" source of early inspiration.

ターナーが学校で初めて出会ったジョン・クーパー・クラークの詩は、初期のインスピレーションの「巨大な」源であった。

Turner was working as a barman at The Boardwalk in Sheffield in late 2004 when Clarke appeared on stage as the opening act for the Fall.

ターナーは2004年末、シェフィールドのザ・ボードウォークでバーテンとして働いていたが、クラークがフォールのオープニングアクトとしてステージに登場した。

The performance made a big impression on the eighteen-year-old: "He's talking 100 miles an hour, and he's really funny ... It just blew my mind."

彼は時速100マイルでしゃべるし、本当に面白くて......。本当にびっくりしました。」

He was inspired by Clarke's use of a regional accent and the early Arctic Monkeys song "From the Ritz to the Rubble" was his homage to Clarke's style ("my best shot at it, at least").

彼はクラークの地方訛りに触発され、初期のアークティック・モンキーズの曲「From the Ritz to the Rubble」はクラークのスタイルへのオマージュだった(「少なくとも、僕のベストショット」)。

Later in his career, Turner requested to interview Clarke for Mojo Magazine, published two Clarke poems as part of a single's artwork and used another ("I Wanna Be Yours") as the lyrical basis for a song.

その後、ターナーは『Mojo Magazine』にクラークへのインタビューを依頼し、シングルのアートワークの一部としてクラークの詩を2つ掲載し、別の詩(「I Wanna Be Yours」)を曲の歌詞のベースとして使用した。

In 2018, Arctic Monkeys invited Clarke to perform his reading of "I Wanna Be Yours" at one of their Sheffield arena shows.

2018年、アークティック・モンキーズはクラークを招き、彼らのシェフィールド・アリーナ公演の一つで「I Wanna Be Yours」の朗読を披露した。

Nick Lowe, Jake Thackray, Nick Cave, John Cale, Leonard Cohen and Bob Dylan are among the lyricists Turner admires.

ニック・ロウ、ジェイク・サックレイ、ニック・ケイヴ、ジョン・ケイル、レナード・コーエン、ボブ・ディランはターナーが敬愛する作詞家の一人である。

He has spoken of his respect for country music songwriters like Roger Miller, Willie Nelson, Townes Van Zandt, and Hank Williams.

また、ロジャー・ミラー、ウィリー・ネルソン、タウンズ・ヴァン・ザント、ハンク・ウィリアムスといったカントリーミュージックのソングライターへの尊敬の念も語っている。

He has been drawn to artists who reinvented themselves throughout their careers: "The Beatles, David Bowie… the big ones."

彼は、キャリアを通じて自分自身を改革してきたアーティストに惹かれてきました。「ビートルズ、デヴィッド・ボウイ...大物たちだ。」

When forming The Last Shadow Puppets in 2007, Turner was inspired by the music of Bowie, Scott Walker, Serge Gainsbourg, David Axelrod and Ennio Morricone.

2007年にラスト・シャドウ・パペッツを結成したとき、ターナーはボウイ、スコット・ウォーカー、セルジュ・ゲンスブール、デヴィッド・アクセルロッド、エンニオ・モリコーネの音楽からインスピレーションを受けたという。

Songs that Turner has discussed repeatedly in interviews are Michael Chapman's "You Say", Leon Russell's "A Song for You" and Dion's "Only You Know", describing the latter as "one of my favourite tunes of all time".

ターナーがインタビューで繰り返し取り上げた曲は、マイケル・チャップマンの「You Say」、レオン・ラッセルの「A Song for You」、ディオンの「Only You Know」で、後者は「これまでで一番好きな曲の一つ」と表現している。

He has described himself as a Beyoncé fan.

彼は自らをビヨンセのファンであると語っている。

Turner’s work is also influenced by movies.

ターナーの作品は、映画からも影響を受けている。

Tranquility Base Hotel and Casino album was inspired by movies such as 2001: A Space Odyssey (1968), World on a Wire (1973), Le Cercle Rouge (1970), Spirits of the Dead (1968), Inherent Vice (2014) and The Last Waltz (1978).

アルバム『Tranquility Base Hotel and Casino』は、『2001年宇宙の旅』(1968)、『World on a Wire』(1973)、『Le Cercle Rouge』(1970)、『死者の魂』(1968)、『Inherent Vice』(2014)、『The Last Waltz』(1978)といった映画からインスピレーションを受けている。

In Hello You, there are references to post-war British movie Tread Softly Stranger (1958) and “Napoleon movie", a Stanley Kubrick movie that was never made.

Hello You』では、戦後のイギリス映画『Tread Softly Stranger』(1958)や、製作されなかったスタンリー・キューブリックの映画『Napoleon movie』への言及がある。

He has also said he’s interested in film production and editing and has read about them, citing In the Blink of an Eye as a book “that feels connected to the process and also the feel or lyrics on [The Car]."

また、映画制作や編集に興味があり、それらに関する本を読んだことがあるといい、『In the Blink of an Eye』を「プロセスや、『The Car』の感触や歌詞とつながっていると感じる本」として挙げている。

Songwriting(ソングライティング)

Kate Mossman of the New Statesman described Turner as "one of the great lyricists of the 21st century", writing that his songs are "full of lovingly extended metaphors" and "mordant Morrissey-style observations".

ニュー・ステーツマン誌のケイト・モスマン記者は、ターナーを「21世紀の偉大な作詞家の一人」と評し、彼の曲は「愛情を込めて拡張した比喩に満ち」、「モリッシー風の冷静な観察」であると書いている。

Mike Laws of the Village Voice characterised him as "a writer without peer in virtually all of rock" and identified "rapid-fire prosody and facility with internal rhyme" as Turner's trademarks.

ヴィレッジ・ヴォイスのマイク・ロウズは彼を「事実上すべてのロックの中で比類なき作家」と評し、ターナーのトレードマークとして「早口の韻文と内韻の巧みさ」を挙げている。

Simon Armitage, writing in The Guardian, said: "Of all those writing lyrics today, Turner is among the most poetic. His use of internal rhyme exists to be admired and envied ... Turner is a storyteller and scene-setter."

サイモン・アーミテージはガーディアン誌にこう書いている。「今日、歌詞を書いている人の中で、ターナーは最も詩的な人の一人だ。彼の内韻の使い方は賞賛され、羨望されるべきものだ...。ターナーはストーリーテラーであり、シーンのセッターだ。

"Like all the estimable British lyricists, be it Noël Coward or Morrissey, Turner has always been willing to risk a delicious irony or witty turn of phrase, even in a sad song."

ノエル・カワードであれモリッシーであれ、すべての尊敬すべき英国の作詞家のように、ターナーはいつも、たとえ悲しい歌であっても、おいしい皮肉や気の利いた言い回しで危険を冒すことを厭わない。

Kitty Empire of The Observer considers him "probably the finest lyricist of his generation."

オブザーバーのキティ・エンパイアは、彼を「おそらくこの世代で最も優れた作詞家」と評価している。

Turner's early songs chronicled teenage nightlife in England, and, according to Armitage, were "of the kitchen-sink, social-realism variety."

ターナーの初期の曲は、イギリスの10代のナイトライフを描いたもので、アーミテージによれば、「台所の流し台のような、社会的リアリズムのさまざまなもの」であった。

Sasha Frere-Jones of the New Yorker described him as "a prodigy at both character sketches and song form."

ニューヨーカー誌のサーシャ・フレール=ジョーンズは、彼を「人物スケッチと歌の形式の両方で天才的な才能を発揮する」と評した。

Turner drew comparisons to Alan Bennett and Victoria Wood.

ターナーはアラン・ベネットやヴィクトリア・ウッドと比較されるようになった。

As Turner has aged, Laws of the Village Voice noted: "His lyrics have shied away from making themselves amenable to easy reading. [They have become] more oblique and abstruse — more apt, too, to adopt the perspective of somebody else entirely, and so more editorially unreliable."

ターナーが年をとるにつれて、ヴィレッジ・ヴォイスのローズはこう指摘する。「彼の歌詞は、簡単に読めるようにすることから遠ざかっている。[歌詞は)より斜に構え、より難解になり、また、まったく別の人物の視点を採用する傾向が強くなり、編集者としてはより信頼できないものになった。」

Turner himself acknowledges that, after writing "so directly" on his early songs, he went through a period of "wanting to reject that and, you know… just be the walrus for a bit."

ターナー自身、初期の曲で「とても直接的に」書いた後、「それを拒否して、ほら...ちょっとだけセイウチになりたかった」時期があったことを認めている。

He first "attempted to write lyrics that weren't so observational" with his side-project The Last Shadow Puppets, later remarking that he had sometimes veered too far "into abstraction".

彼はサイド・プロジェクトであるラスト・シャドウ・パペッツで初めて「それほど観察的でない歌詞を書こうとした」のだが、後に彼は時々「抽象的なものに」行き過ぎたと発言している。

He considers the lyrics on 2018's Tranquility Base Hotel and Casino to be the most direct since his earliest songs: "I think that was something I was trying to get away from, and perhaps I've returned to it now."

2018年の『Tranquility Base Hotel and Casino』の歌詞は、彼の初期の曲以来、最も直接的なものだと考えている。"それは僕が離れようとしていたことだと思うんだけど、たぶん今はそこに戻ってきたんだ"。

Turner has said his songs are preoccupied with romance, loneliness, and longing.

ターナーは、自分の曲はロマンス、孤独、憧れにとらわれていると語っている。

Jazz Monroe of Drowned in Sound remarked: "Turner seems part of an elite club of songwriters whose best love songs are the requited ones."

Drowned in SoundのJazz Monroeはこう言っている。「ターナーは、最高のラブソングが報われたものであるソングライターのエリートクラブの一員であるようだ"。

Similarly, in reviewing 2013's AM, Mossman found the depiction of romantic partners "two-dimensional.

同様に、2013年の『AM』をレビューしたモスマンは、恋愛相手の描写が「二次元的」であることを指摘した。

In "Fluorescent Adolescent", or the memorably titled "Mardy Bum", he somehow managed to tell a girl's side of the story even in the act of mocking her."

蛍光色の思春期』や、印象的なタイトルの『マーディ・バム』では、彼女をあざ笑う行為であっても、どうにかして女の子の側を伝えようとした"

Neil McCormick of The Telegraph noted "a particularly North of England, working-class quality of sarcastic misanthropy" in Turner's lyrics while Frere-Jones of the New Yorker said Turner "manages to summon the intractable bleakness of someone three times his age".

テレグラフ紙のニール・マコーミック記者は、ターナーの歌詞に「特にイングランド北部の労働者階級の皮肉な人間嫌いの質」があると指摘し、ニューヨーカー誌のフレール・ジョーンズ記者は、ターナーが「彼の年齢の3倍の人物の手に負えない殺伐さを召喚することに成功している」と述べている。

Later songs have alluded to "questions of consumerism, hyper-reality, [and] accelerating technology".

その後の曲は、「消費主義、超現実、加速するテクノロジーへの疑問」を暗示している。

Monroe of The Independent highlights "anti-industry sloganeering," "lyrical abstraction," "postmodern scepticism," and a "rejection of the entire rock construct" as the "through-line in Turner's work."

インディペンデントのモンローは、「反産業スローガン」、「歌詞の抽象化」、「ポストモダンの懐疑」、「ロック全体の構成に対する拒絶」を「ターナーの作品における貫通線」として強調している。

Turner himself says that his songwriting is "absolutely not" poetry: "Poetry and the written word are harder, you've no melodies to hide behind."

ターナー自身は、自分のソングライティングは「絶対に詩ではない」と語っている。「詩や書き言葉の方が難しいんだ。

After initial reluctance, he began publishing his lyrics with Arctic Monkeys' fourth album.

最初は渋っていたが、アークティック・モンキーズの4枚目のアルバムから歌詞を発表するようになった。

In an in-depth conversation about songcraft with New York's Lane Brown, he said: "I don't really get the 'I wrote the whole song on the back of a cigarette packet in 20 minutes' sort of thing ... I would keep adding or changing words forever if somebody didn't stop me."

ニューヨークのLane Brownとのソングクラフトに関する詳細な会話で、彼はこう語っている。"20分でタバコの箱の裏に全部の曲を書いた "というようなことは本当に理解できないんだ...。誰かが止めない限り、永遠に言葉を足したり変えたりし続けるだろうね"。

Turner has said writing melodies is the more difficult part of the songwriting process for him.

ターナーは、メロディーを書くことが自分にとって曲作りのプロセスの中でより難しい部分であると語っている。

Alexis Petridis of The Guardian believes "Turner's melodic skill sometimes gets overlooked" because he "arrived in the public consciousness words-first."

ガーディアン』紙のアレクシス・ペトリディスは、「ターナーのメロディーのスキルは時に見落とされる」と考えている。それは彼が「まず言葉ありきで大衆の意識に到達した」ためだ。

He has also said that “there absolutely are images in [his] head when [he] writes", making The Car, their “most cinematic sounding record".

彼はまた、「書いているとき、(彼の)頭の中には絶対に映像がある」とも言っており、『The Car』は彼らの「最も映画的なサウンドのレコード」になっている。

There’s a “grandiose, cinematic quality" that “carries on throughout the album" “while making things more grander, colorful and cinematic." Talking about Mr Schwartz, he said he imagined the character present while “a production is going on".

壮大で映画のような質感 "が "アルバムを通して "続き、より壮大でカラフルで映画のようなものになる "と言っています。シュワルツ氏について、彼は「制作が進んでいる」間に存在するキャラクターをイメージしたという。

Voice(声)

In the early years of his career, Turner performed in a strong Sheffield dialect.

ターナーはキャリアの初期に、シェフィールドの強い方言で演奏していた。

Simon Armitage remarked: "I can't think of another singer whose regional identity has been so unapologetically and naturally intoned through his singing voice."

サイモン・アーミテージはこう語っている。"地域のアイデンティティがこれほどまでに堂々と、そして自然に歌声にイントネーションされている歌手は他に思いつかない。"

By 2018's Tranquility Base Hotel, Alexis Petridis of The Guardian noted: "The Yorkshire dialect that was once his USP is now deployed sparingly, as a jolting effect."

2018年の『Tranquility Base Hotel』によって、The GuardianのAlexis Petridisはこう指摘した。"かつて彼のUSPであったヨークシャー方言は、今では、揺さぶる効果として、惜しげもなく展開されている"

One critic claimed that the tone of Turner's voice has also transformed over time, from a "fidgety whine" to "a worn-in baritone croon".

ある評論家は、ターナーの声のトーンも時間とともに変容し、「気難しい泣き言」から「使い古されたバリトンクルン」になっていると主張した。

Stage persona(ステージ・ペルソナ)

In an otherwise positive review of a 2006 show, Richard Cromelin of the Los Angeles Times noted that Turner seemed "a little spooked by the attention" and hoped he would learn "to reach out more to the audience" in time.

ロサンゼルス・タイムズ紙のリチャード・クロメリンは、2006年の公演を評価する中で、ターナーは「注目されることに少し怯えている」ように見え、そのうち「観客にもっと歩み寄る」ことを学んでほしいと述べている。

In 2007, Kitty Empire of The Observer noted that he was a "reserved" presence on stage: "He chats a bit to about 15 people in the middle of the front rows, and only looks up at the balcony, once, a little apprehensively."

2007年、The ObserverのKitty Empireは、彼がステージ上で「控えめな」存在であると指摘した。「彼は最前列の真ん中にいる約15人と少し話し、一度だけ、少し心配そうにバルコニーを見上げるだけだ。」

Following Arctic Monkeys' headlining appearance at Glastonbury Festival in 2007, Rosie Swash of The Guardian remarked upon Turner's "steady, wry stage presence": "Arctic Monkeys don't do ad-libbing, they don't do crowd interaction, and they don't do encores."

2007年にArctic Monkeysがグラストンベリー・フェスティバルにヘッドライナーとして出演した際、The GuardianのRosie SwashはTurnerの「安定した、辛辣なステージング」についてこう述べている。「Arctic Monkeysはアドリブもしないし、観客との交流もしないし、アンコールもしない。」

Simon Price of The Independent said Turner seemed "to freeze like a rabbit in the spotlights" during a headlining set at Reading Festival in 2009.

The Independent誌のサイモン・プライスは、2009年のレディング・フェスティバルでのヘッドライナー・セットで、ターナーは「スポットライトを浴びてウサギのように固まっている」ように見えたと述べている。

In late 2011, Turner began to change his stage persona and style, most notably changing his hairstyle to a "rockabilly-inspired quiff".

2011年後半、ターナーはステージ上の人物像とスタイルを変え始め、特にヘアスタイルを「ロカビリー風のキフ」に変えたのが特徴的だった。

Brian Hiatt of Rolling Stone noted of his "newfound showmanship" that he "puts his guitar down to strut and dance, drops to his knees for solos when he does play, [and] flirts shamelessly with the female fans".

ローリング・ストーン誌のブライアン・ハイアットは、彼の「新発見のショーマンシップ」について、「ギターを置いて闊歩し、踊り、ソロを演奏するときは膝をつき、女性ファンとは恥ずかしげもなくいちゃつく」ことを指摘している。

In reviewing a 2013 concert, Dorian Lynskey of The Guardian said, "Turner, a shy sort for a frontman, used to seem unnerved by attention and he's coped by adopting a tongue-in-cheek persona that suggests a comic-strip version of a 50s rock star, a Blackpool Buddy Holly: all quiff and quips. It's a curious pose, entertaining but alienating in the same way as some of his more arch lyrics. [...] Turner always holds something back, which makes the band more interesting but somewhat distant."

2013年のコンサートを批評したガーディアン紙のドリアン・リンキーは、「ターナーはフロントマンとしては内気なタイプで、以前は注目されることに狼狽しているようだったが、50年代のロックスター、ブラックプールのバディ・ホリーのコミック版を思わせる毒舌の人格を採用することによって対処している:すべての髪型と口癖だ。これは不思議なポーズで、面白いのだが、彼のもっとアーチな歌詞と同じように、疎外感を感じさせる。[ターナーは常に何かを隠しており、それがバンドをより興味深いものにしているが、どこか遠い存在にしている。

Ben Beaumont-Thomas of The Guardian noted in 2018 that Turner ironically "played with the role" of being a rockstar but simultaneously "can't help but be a real rock star".

ガーディアン』紙のベン・ボーモント=トーマスは2018年、ターナーが皮肉にもロックスターであるという「役割を演じて」いるが、同時に「本物のロックスターにならずにはいられない」のだと指摘した。

Turner has described public speaking as almost being his "worst nightmare" and does not consider himself a "born performer", stating that he "enjoy[s] the studio side of it more than touring".

ターナーは人前で話すことがほとんど「最悪の悪夢」であるとし、自分が「生まれながらのパフォーマー」だとは思っておらず、「ツアーよりもスタジオ側を楽しんでいる」と述べている。

Although an admitted "control freak" by nature, he describes being a frontman as an "awkward" and "strange" experience that he does not "take too seriously".

元来「コントロール・フリーク」であることを自認する彼は、フロントマンであることを「厄介」で「奇妙」な経験であり、「あまり真剣に考えない」のだと述べている。

He said, "I can't go out there and absolutely be myself. The situation is so fundamentally unnatural. [...] It's not a full-on, 'right, get into character' thing ... [sometimes] part of how you actually feel comes out. But I think I always feel weird about that afterwards."

彼は、「外に出て、絶対に自分自身でいることはできないんだ。この状況はとても根本的に不自然なんだ。[中略)『さあ、役になりきろう』とはならないんだ。[時には、実際に感じていることの一部が表に出てくることもある。でも、終わった後はいつも変な気分になってしまうんだ。」

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?