見出し画像

【マイク・オールドフィールド】英語版ウィキペディアを日本語で読む【Mike Oldfield】

Michael Gordon Oldfield (born 15 May 1953) is a British musician, songwriter, and producer best known for his debut studio album Tubular Bells (1973), which became an unexpected critical and commercial success.

マイケル・ゴードン・オールドフィールド(1953年5月15日生まれ)は、イギリスのミュージシャン、ソングライター、プロデューサーで、デビュー・アルバム『チューブラー・ベルズ』(1973年)が予想外の批評家と商業的成功を収めたことで知られている。

Though primarily a guitarist, Oldfield plays a range of instruments, which includes keyboards, percussion, and vocals.

ギタリストでありながら、キーボード、パーカッション、ヴォーカルなど様々な楽器を演奏する。

He has adopted a range of musical styles throughout his career, including progressive rock, world, folk, classical, electronic, ambient, and new age music.

また、プログレッシブ・ロック、ワールド、フォーク、クラシック、エレクトロニック、アンビエント、ニューエイジ・ミュージックなど、様々な音楽スタイルを取り入れている。

Oldfield took up the guitar at age ten and left school in his teens to embark on a music career.

オールドフィールドは10歳でギターを手にし、10代で学校を辞めて音楽活動に乗り出した。

From 1967 to 1970, he and his sister Sally Oldfield were a folk duo The Sallyangie, after which he performed with Kevin Ayers.

1967年から1970年まで、妹のサリー・オールドフィールドとフォークデュオ「サリーアンジー」を組んでいたが、その後、ケヴィン・エアーズと共演するようになる。

In 1971, Oldfield started work on Tubular Bells which caught the attention of Richard Branson, who agreed to release it on his new label, Virgin Records.

1971年、オールドフィールドは「チューブラー・ベルズ」の制作を開始し、リチャード・ブランソンの目に留まり、彼の新しいレーベル、ヴァージン・レコードからのリリースが決定した。

Its opening was used in the horror film The Exorcist and the album went on to sell over 2.7 million copies in the UK.

そのオープニングはホラー映画『エクソシスト』で使用され、アルバムは英国で270万枚以上のセールスを記録した。

Oldfield followed it with Hergest Ridge (1974), Ommadawn (1975), and Incantations (1978), all of which feature longform and mostly instrumental pieces.

オールドフィールドはこの後、Hergest Ridge(1974年)、Ommadawn(1975年)、Incantations(1978年)と続き、いずれも長編でほとんどがインストゥルメンタル楽曲である。

In the late 1970s, Oldfield began to tour and release more commercial and song-based music, beginning with Platinum (1979), QE2 (1980), and Five Miles Out (1982).

1970年代後半、オールドフィールドはツアーを始め、『Platinum』(1979)、『QE2』(1980)、『Five Miles Out』(1982)に始まる、より商業的で歌に基づいた音楽をリリースするようになる。

His most successful album of this period was Crises (1983), which features the worldwide hit single "Moonlight Shadow" with vocalist Maggie Reilly.

この時期の彼の最も成功したアルバムは、ボーカリストのマギー・ライリーとの世界的ヒットシングル「Moonlight Shadow」を収録した『Crises』(1983年)であった。

After signing with WEA in the early 1990s, Oldfield's most significant album of the decade was Tubular Bells II (1992) and he experimented with virtual reality and gaming content with his MusicVR project.

1990年代前半にWEAと契約したオールドフィールドは、この10年間で最も重要なアルバム『Tubular Bells II』(1992年)を発表し、自身のMusicVRプロジェクトでバーチャルリアリティとゲームコンテンツを実験的に制作した。

In 2012, he performed at the opening ceremony for the 2012 Olympic Games held in London.

2012年には、ロンドンで開催された2012年オリンピックの開会式で演奏を披露している。

Oldfield's discography includes 26 studio albums, nine of which have reached the UK top-ten.

オールドフィールドのディスコグラフィには26枚のスタジオアルバムがあり、そのうち9枚がイギリスのトップテンにランクインしている。

His most recent album is Return to Ommadawn (2017).

最新アルバムは『Return to Ommadawn』(2017年)。

Early life(生い立ち)

Oldfield was born on 15 May 1953 in Reading, Berkshire, to Raymond Oldfield, a general practitioner, and Maureen (née Liston), an Irish woman.

オールドフィールドは1953年5月15日、バークシャー州レディングで開業医のレイモンド・オールドフィールドとアイルランド人女性のモーリーン(旧姓リストン)の間に生まれた。

He has two elder siblings, sister Sally and brother Terence.

姉のサリーと弟のテレンスの2人の兄妹がいる。

When Oldfield was seven, his mother gave birth to a younger brother, David, who had Down syndrome and died in infancy.

オールドフィールドが7歳のとき、母親は弟のデイヴィッドを出産したが、デイヴィッドはダウン症で幼少期に死亡している。

His mother was prescribed barbiturates, to which she became addicted.

母親はバルビツール酸を処方され、中毒になった。

She had mental health problems and would spend much of the rest of her life in mental institutions, dying in early 1975, shortly after Oldfield had started writing Ommadawn.

オールドフィールドが『オマドーン』を書き始めた直後の1975年初めに亡くなるまで、彼女は精神的な問題を抱え、残りの人生の大半を精神病院で過ごすことになる。

Oldfield attended (what was then called) St. Joseph's Convent School, Highlands Junior School, St. Edward's Preparatory School (still located in Tilehurst Road) and Presentation College (Bath Road), all in Reading.

オールドフィールドはレディングのセント・ジョセフ修道院付属学校、ハイランド中学校、セント・エドワーズ準備学校(現在もタイルハースト通りにある)、プレゼンテーション・カレッジ(バース通り)に通ったが、13歳のとき、レディングの大学へ進学した。

When he was thirteen, the family moved to Harold Wood, then in Essex, and Oldfield attended Hornchurch Grammar School where, having already displayed musical talent, he earned one GCE qualification in English.

13歳のとき、一家は当時エセックス州のハロルドウッドに移り、ホーンチャーチ・グラマー・スクールに通ったが、すでに音楽の才能を発揮しており、英語でGCE資格を取得した。

Oldfield took up the guitar aged ten, first learning on a 6-string acoustic instrument which his father had given to him.

10歳でギターを始め、最初は父親から譲り受けた6弦のアコースティック楽器で練習した。

He learned technique by copying parts from songs, by folk guitarists Bert Jansch and John Renbourn, that he played on a portable record player.

フォークギタリストのバート・ヤンシュやジョン・レンボーンの曲をポータブル・レコード・プレーヤーで演奏し、そのパートをコピーすることでテクニックを学んだ。

He tried to learn musical notation but was a "very, very slow" learner, saying: "If I have to, I can write things down. But I don't like to."

楽譜を学ぼうとしたが、「とてもとても遅い」学習者であったという。「必要であれば、書き留めることはできる。必要なら書き留めることもできるけど、好きではないんだ。」

By the time he was 12, Oldfield played the electric guitar and performed in local folk and youth clubs and dances, earning as much as £4 per gig.

12歳になる頃には、オールドフィールドはエレクトリックギターを弾き、地元のフォーククラブやユースクラブ、ダンスパーティーで演奏し、1回4ポンドもの収入を得ていた。

During a six-month break from music that Oldfield had around this time, he took up painting.

この頃、音楽から離れた6ヶ月の間、彼は絵を描き始めた。

In May 1968, when Oldfield turned fifteen, his school headmaster requested that he cut his long hair.

1968年5月、15歳になったオールドフィールドは、学校の校長から長い髪を切るように言われた。

Oldfield refused and left abruptly.

オールドフィールドはこれを拒否し、突然退学した。

He then decided to pursue music on a full-time, professional basis.

その後、プロとして本格的に音楽の道に進むことを決意した。

Career(経歴)

1968–1972: Early career(初期キャリア)

After leaving school Oldfield accepted an invitation from his sister Sally to form a folk duo The Sallyangie, taking its name from her name and Oldfield's favourite Jansch tune, "Angie".

姉のサリーの名前とオールドフィールドが好きだったヤンシュの曲「アンジー」からとったサリー・アンギーというフォーク・デュオを結成した。

They toured England and Paris and struck a deal with Transatlantic Records, for which they recorded one album, Children of the Sun (1969).

イギリスとパリをツアーし、トランスアトランティック・レコードと契約し、アルバム『Children of the Sun』(1969年)を録音した。

After they split in the following year Oldfield had a nervous breakdown.

翌年の解散後、オールドフィールドは神経衰弱に陥った。

He auditioned as bassist for Family in 1969 following the departure of Ric Grech, but the group did not share Roger Chapman's enthusiasm towards Oldfield's performance.

1969年、リック・グレックの脱退に伴い、ファミリーのベーシストとしてオーディションを受けるが、ロジャー・チャップマンのオールドフィールドの演奏に対する熱意はグループには伝わらなかった。

Oldfield spent much of the next year living off his father and performing in an electric rock band named Barefoot that included his brother Terry on flute, until the group disbanded in early 1970.

翌年は父親と暮らしながら、弟のテリーがフルートで参加するエレクトリック・ロック・バンド「ベアフット」で演奏していたが、1970年初めに解散してしまった。

In February 1970, Oldfield auditioned as the bassist in The Whole World, a new backing band that former Soft Machine vocalist Kevin Ayers was putting together.

1970年2月、オールドフィールドは、元ソフト・マシーンのヴォーカリスト、ケヴィン・エアーズが結成した新しいバックバンド、ザ・ホール・ワールドのベーシストとしてオーディションを受ける。

He landed the position despite the bass being a new instrument for him, but he also played occasional lead guitar and later looked back on this time as providing valuable training on the bass.

ベースは初めての楽器だったが、時折リード・ギターも弾き、後にこの時のことがベースの貴重なトレーニングになったと振り返っている。

Oldfield went on to play on Ayers's albums Shooting at the Moon (1970) and Whatevershebringswesing (1971), and played mandolin on Edgar Broughton Band (1971).

その後、オールドフィールドはエアーズのアルバム『Shooting at the Moon』(1970)と『Whatevershebringswesing』(1971)に参加し、『Edgar Broughton Band』(1971)ではマンドリンを演奏している。

All three albums were recorded at Abbey Road Studios, where Oldfield familiarised himself with a variety of instruments, such as orchestral percussion, piano, Mellotron, and harpsichord, and started to write and put down musical ideas of his own.

この3枚のアルバムはすべてアビーロード・スタジオで録音され、オールドフィールドはオーケストラのパーカッション、ピアノ、メロトロン、ハープシコードなどさまざまな楽器に慣れ、自分で作曲して音楽のアイデアを書き留めるようになる。

While doing so Oldfield took up work as a reserve guitarist in a stage production of Hair at the Shaftesbury Theatre, where he played and gigged with Alex Harvey.

その間、シャフツベリー劇場で上演された「ヘア」のリザーブ・ギタリストとして、アレックス・ハーヴェイと共演する。

After ten performances Oldfield grew bored of the job and was fired after he decided to play his part for "Let the Sunshine In" in 7/8 time.

10回の公演の後、オールドフィールドはこの仕事に飽き、「Let the Sunshine In」のパートを7/8拍子で演奏することにしたため、解雇された。

1971–1991: Virgin years(ヴァージン時代)

Tubular Bells(チューブラー・ベルズ)

By mid-1971, Oldfield had assembled a demo tape containing sections of a longform instrumental piece initially titled "Opus One".

1971年半ばには、「Opus One」というタイトルの長編インストゥルメンタル曲の一部を収録したデモテープが完成していた。

Attempts to secure a recording deal to record it professionally came to nothing.

この曲をプロとして録音するためのレコーディング契約を結ぼうとしたが、実現しなかった。

In September 1971, Oldfield, now a session musician and bassist for the Arthur Louis Band, attended recording sessions at The Manor Studio near Kidlington, Oxfordshire, owned by businessman Richard Branson and run by engineers Tom Newman and Simon Heyworth.

1971年9月、当時セッション・ミュージシャンであり、アーサー・ルイス・バンドのベーシストでもあったオールドフィールドは、オックスフォードシャー州キドリントンの近くにあるマナー・スタジオで行われたレコーディング・セッションに参加した。

Branson already had several business ventures and was about to launch Virgin Records with Simon Draper.

ブランソンはすでにいくつかの事業を行っており、サイモン・ドレイパーとともにヴァージン・レコードを立ち上げようとしていた。

Newman and Heyworth heard some of Oldfield's demos and took them to Branson and Draper, who eventually gave Oldfield one week of recording time at The Manor, after which Oldfield had completed what became "Part One" of his composition, Tubular Bells.

ニューマンとヘイワースはオールドフィールドのデモを聴いてブランソンとドレイパーのところに持って行き、最終的にオールドフィールドにザ・マナーでの1週間の録音時間を与え、その後オールドフィールドは自作の「チューブラー・ベルズ」の「パート1」なるものを完成させたのである。

He recorded "Part Two" from February to April 1973.

彼は1973年2月から4月にかけて「パート2」を録音した。

Branson agreed to release Tubular Bells as the first record on the Virgin label and secured Oldfield a six-album deal with an additional four albums as optional.

ブランソンはヴァージン・レーベルからの最初のレコードとして『チューブラー・ベルズ』をリリースすることに同意し、オールドフィールドには6枚のアルバム契約を結び、さらに4枚のアルバムをオプションとして追加することを約束した。

Tubular Bells was released on 25 May 1973.

チューブラー・ベルズ』は1973年5月25日にリリースされた。

Oldfield played more than twenty different instruments in the multi-layered recording, and its style moved through diverse musical genres.

オールドフィールドはこの多重録音で20種類以上の楽器を演奏し、そのスタイルは多様な音楽ジャンルを行き来した。

Its 2,630,000 UK sales puts it at No. 34 on the list of the best-selling albums in the country.

2,630,000枚の売上は、英国で最も売れたアルバムの34位にランクインしている。

The title track became a top 10 hit single in the US after the opening was used in the film The Exorcist in 1973.

タイトル曲は、1973年に映画『エクソシスト』でオープニングが使用され、全米トップ10入りのヒットシングルとなった。

It is today considered to be a forerunner of the new-age music movement.

今日、ニューエイジ・ミュージック・ムーブメントの先駆けとして考えられている。

Hergest Ridge to Incantations(ハーゲスト・リッジからインカンテーション)

In 1974, Oldfield played the guitar on the critically acclaimed album Rock Bottom by Robert Wyatt.

1974年、オールドフィールドはロバート・ワイアットのアルバム『Rock Bottom』でギターを演奏し、高い評価を受けた。

In late 1974, his follow-up LP, Hergest Ridge, was No. 1 in the UK for three weeks before being dethroned by Tubular Bells.

1974年後半、彼の次のLPであるHergest Ridgeは、Tubular Bellsに奪われる前に3週間イギリスでNo.1になった。

Although Hergest Ridge was released over a year after Tubular Bells, it reached No. 1 first.

Hergest RidgeはTubular Bellsの1年以上後に発売されたにもかかわらず、先に1位を獲得した。

Tubular Bells spent 11 weeks (10 of them consecutive) at No. 2 before its one week at the top.

Tubular Bellsは11週(うち10週連続)2位で過ごし、その後1週だけ1位を獲得した。

Like Tubular Bells, Hergest Ridge is a two-movement instrumental piece, this time evoking scenes from Oldfield's Herefordshire country retreat.

チューブラー・ベルズ』と同じく、『ハーゲスト・リッジ』は2楽章の器楽曲で、今回はオールドフィールドのヘレフォードシャーの田舎の隠れ家の情景を思い起こさせる作品となっている。

It was followed in 1975 by the pioneering world music piece Ommadawn released after the death of his mother, Maureen.

1975年には、母モーリーンの死後、先駆的なワールドミュージック作品『Ommadawn』を発表している。

In 1975, Oldfield recorded a version of the Christmas piece "In Dulci Jubilo" which charted at No. 4 in the UK.

1975年、オールドフィールドはクリスマス曲「In Dulci Jubilo」を録音し、全英チャート4位を記録した。

In 1975, Oldfield received a Grammy award for Best Instrumental Composition in "Tubular Bells – Theme from The Exorcist".

1975年、オールドフィールドは「Tubular Bells - Theme from The Exorcist」でグラミー賞の最優秀器楽作曲賞を受賞した。

In 1976, Oldfield and his sister joined his friend and band member Pekka Pohjola to play on his album Mathematician's Air Display, which was released in 1977.

1976年、Oldfieldと彼の妹は、彼の友人でバンドメンバーのPekka Pohjolaと一緒に、彼のアルバム『Mathematician's Air Display』に参加し、1977年にリリースされた。

The album was recorded and edited at Oldfield's Througham Slad Manor in Gloucestershire by Oldfield and Paul Lindsay.

このアルバムはオールドフィールドとポール・リンゼイによってグロスターシャーにあるオールドフィールドのスルアム・スラッド・マナーで録音、編集された。

Oldfield's 1976 rendition of "Portsmouth" remains his best-performing single on the UK Singles Chart, reaching No. 3.

オールドフィールドが1976年に演奏した「Portsmouth」は、今でもイギリスのシングル・チャートで3位を記録し、彼の最高成績のシングルである。

Oldfield recorded the double album Incantations between December 1977 and September 1978.

1977年12月から1978年9月にかけて、ダブルアルバム『Incantations』を録音。

This introduced more diverse choral performances from Sally Oldfield, Maddy Prior, and the Queen's College Girls Choir.

このアルバムでは、サリー・オールドフィールド、マディ・プライヤー、クイーンズ・カレッジ・ガールズ・クワイヤーが、より多様なコーラス・パフォーマンスを披露している。

When it was released on 1 December 1978, the album went to No. 14 in the UK and reached platinum certification for 300,000 copies sold.

1978年12月1日に発売されたこのアルバムは、全英14位を記録し、30万枚の売り上げでプラチナ認定を受けた。

In June 1978, during the recording of Incantations, Oldfield and his siblings completed a three-day Exegesis seminar, a controversial self-assertiveness programme based on Werner Erhard's EST training programme.

1978年6月、『インカンテーション』のレコーディング中、オールドフィールドと彼の兄弟は3日間のエクセジス・セミナーを修了した。これは、ヴェルナー・エアハードのESTトレーニング・プログラムに基づく自己主張のプログラムで、物議をかもした。

The experience had a significant effect on Oldfield's personality, who recalled that he underwent a "rebirth experience" by reliving past fears.

この体験はオールドフィールドの性格に大きな影響を与え、彼は過去の恐怖を追体験することで「生まれ変わる体験」をしたと回想している。

"It was like opening some huge cathedral doors and facing the monster, and I saw that the monster was myself as a newborn infant, because I'd started life in a panic."

まるで、巨大な聖堂の扉を開けて怪物と対峙しているようでした。その怪物は、生まれたばかりの赤ん坊だった自分自身でした。 "私は、パニック状態で人生をスタートさせたのですから。"

Following the Exegesis seminar, the formerly reclusive Oldfield granted press interviews, posed nude for a promotional photo shoot for Incantations, and went drinking with news reporters.

エグゼグジスのセミナーの後、以前は引きこもっていたオールドフィールドは、プレスのインタビューに応じ、『インカンテーション』のプロモーション写真撮影のためにヌードを披露し、報道陣と酒を酌み交わした。

He had also conquered his fear of flying, gained a pilot's licence, and bought his own plane.

また、飛行機恐怖症を克服し、パイロット免許を取得して、自分の飛行機を購入した。

In 1979, Oldfield supported Incantations with a European tour that spanned 21 dates between March and May 1979.

1979年、オールドフィールドはインカンテーションのサポートとして、1979年3月から5月にかけて21日間のヨーロッパ・ツアーを行った。

The tour was documented with the live album and concert film, Exposed.

このツアーは、ライブアルバムとコンサートフィルム『Exposed』で記録された。

Initially marketed as a limited pressing of 100,000 copies, the strength of sales for the album were strong enough for Virgin to abandon the idea shortly after, transferring it to regular production.

当初は10万枚の限定プレスで販売されたが、このアルバムの売れ行きが好調だったため、ヴァージンは間もなくこのアイデアを捨て、通常の生産に切り替えた。

During the tour Oldfield released the disco-influenced non-album single "Guilty", for which he went to New York City to find the best session musicians and write a song with them in mind.

このツアー中にオールドフィールドはディスコ調のノンアルバム・シングル「ギルティ」を発表したが、この曲のために彼はニューヨークへ行き、最高のセッション・ミュージシャンを探し、彼らを念頭に置いて曲を作った。

He wrote a chord chart for the song and presented it to the group, who completed it in the studio.

彼はこの曲のコード・チャートを書き、それをグループに提示し、スタジオで完成させた。

Released in April 1979, the song went to No. 22 in the UK and Oldfield performed the song on the national television show Top of the Pops.

1979年4月にリリースされたこの曲は、全英22位を記録し、オールドフィールドは全米テレビ番組「トップ・オブ・ザ・ポップス」でこの曲を演奏した。

Oldfield's music was used for the score of The Space Movie (1980), a Virgin Films production that celebrated the tenth anniversary of the Apollo 11 mission.

オールドフィールドの音楽は、アポロ11号ミッションの10周年を記念したヴァージン・フィルムズの作品『The Space Movie』(1980年)のスコアに使用された。

In 1979, he recorded a version of the signature tune for the BBC children's television programme Blue Peter, which was used by the show for 10 years.

1979年にはBBCの子供向けテレビ番組「ブルー・ピーター」のために代表曲を録音し、同番組で10年間使用された。

Platinum to Heaven's Open(プラチナム~ヘヴンズ・オープン)

Oldfield's fifth album, Platinum, was released in November 1979 and marked the start of his transition from long compositions towards mainstream and pop music.

1979年11月にリリースされたOldfieldの5枚目のアルバムPlatinumは、長編作曲からメインストリームとポップミュージックへの移行の始まりとなった。

Oldfield performed across Europe between April and December 1980 with the In Concert 1980 tour.

1980年4月から12月にかけては、In Concert 1980というツアーでヨーロッパ各地を公演。

In 1980, Oldfield released QE2, named after the ocean liner, which features a variety of guest musicians including Phil Collins on drums.

1980年、Oldfieldはオーシャンライナーにちなんで名付けられたQE2をリリースし、ドラムのPhil Collinsをはじめ、様々なゲストミュージシャンを迎えている。

This was followed by the European Adventure Tour 1981, during which Oldfield accepted an invitation to perform at a free concert celebrating the wedding of Prince Charles and Lady Diana in Guildhall.

その後、1981年のヨーロッパ・アドベンチャー・ツアーでは、チャールズ皇太子とダイアナ妃の結婚式を祝うギルドホールでの無料コンサートへの招待を受け、演奏した。

He wrote a new track, "Royal Wedding Anthem", for the occasion.

このときのために新曲「Royal Wedding Anthem」を書き下ろした。

His next album, Five Miles Out, followed in March 1982, with the 24-minute track "Taurus II" occupying the whole of side one.

1982年3月、次のアルバム『Five Miles Out』がリリースされ、24分のトラック「Taurus II」がサイド1の全曲を占めている。

The Five Miles Out World Tour 1982 saw Oldfield perform from April to December of that year.

Five Miles Out World Tour 1982では、同年4月から12月まで公演を行った。

Crises saw Oldfield continue the pattern of one long composition with shorter songs.

Crises』では、オールドフィールドは、1つの長い曲と短い曲の構成というパターンを続けていた。

The first single from the album, "Moonlight Shadow", with Maggie Reilly on vocals, became Oldfield's most successful single, reaching No. 4 in the UK and No. 1 in nine other countries.

アルバムからのファースト・シングル「Moonlight Shadow」はマギー・ライリーがヴォーカルをとり、オールドフィールドにとって最も成功したシングルとなり、イギリスで4位、他の9カ国では1位を獲得した。

The subsequent Crises Tour in 1983 concluded with a concert at Wembley Arena to commemorate the tenth anniversary of Tubular Bells.

続く1983年のCrisesツアーは、Tubular Bellsの10周年を記念したWembley Arenaでのコンサートで幕を閉じた。

The next album, Discovery, continues with this trend, being the first single "To France" and subsequent Discovery Tour 1984.

次のアルバム『Discovery』はこの流れを引き継いでおり、ファースト・シングル「To France」とその後のDiscovery Tour 1984である。

Oldfield later turned to film and video, writing the score for Roland Joffé's acclaimed film The Killing Fields and producing substantial video footage for his album Islands.

Oldfieldはその後、映画やビデオに目を向け、Roland Jofféの高い評価を得た映画The Killing Fieldsのスコアを書き、アルバムIslandsのために実質的なビデオ映像を制作した。

Islands continued what Oldfield had been doing on the past couple of albums, with an instrumental piece on one side and rock/pop singles on the other.

Islands』は、Oldfieldが過去数枚のアルバムで行ってきた、片面がインストゥルメンタル曲、もう片面がロック/ポップスのシングル曲という構成を踏襲している。

Of these, "Islands", sung by Bonnie Tyler and "Magic Touch", with vocals by Max Bacon (in the US version) and Glasgow vocalist Jim Price (Southside Jimmy) in the rest of the world, were the major hits.

このうち、ボニー・タイラーが歌った「Islands」と、マックス・ベーコン(米国版)とグラスゴーのヴォーカリスト、ジム・プライス(サウスサイド・ジミー)がその他の地域でヴォーカルを務めた「Magic Touch」は大ヒットとなった。

In the US "Magic Touch" reached the top 10 on the Billboard album rock charts in 1988.

アメリカでは「Magic Touch」が1988年のビルボード・アルバム・ロック・チャートでトップ10に入った。

During the 1980s, Oldfield's then-wife, Norwegian singer Anita Hegerland, contributed vocals to many songs including "Pictures in the Dark".

1980年代には、オールドフィールドの当時の妻でノルウェー人歌手のアニタ・ヘガーランドが「ピクチャーズ・イン・ザ・ダーク」を含む多くの楽曲にヴォーカルで参加している。

Released in July 1989, Earth Moving features seven vocalists across the album's nine tracks.

1989年7月にリリースされた『Earth Moving』は、全9曲中7人のヴォーカリストを起用。

It is Oldfield's first to consist solely of rock and pop songs, several of which were released as singles: "Innocent" and "Holy" in Europe, and "Hostage" in the US.

オールドフィールドが初めてロックとポップスのみで構成されたアルバムで、そのうちのいくつかはシングルとしてリリースされた。ヨーロッパでは "Innocent "と "Holy"、アメリカでは "Hostage "がシングルとしてリリースされた。

For his next instrumental album, Virgin insisted that Oldfield use the title Tubular Bells 2.

ヴァージンは次のインストゥルメンタル・アルバムについて、オールドフィールドに「チューブラー・ベルズ2」というタイトルを使うように要求した。

Oldfield's rebellious response was Amarok, an hour-long work featuring rapidly changing themes, unpredictable bursts of noise and a hidden Morse code insult, stating "Fuck off RB", allegedly directed at Branson.

オールドフィールドの反抗的な回答は、急速に変化するテーマ、予測不可能なノイズの炸裂、そしてブランソンに向けられたとされる「Fuck off RB」というモールス信号の侮辱が隠された1時間の作品「Amarok」であった。

Oldfield did everything in his power to make it impossible to make extracts and Virgin returned the favour by barely promoting the album.

オールドフィールドは全力を尽くしてエキスを作れないようにし、ヴァージンはその恩返しとしてアルバムのプロモーションをほとんど行わなかった。

in February 1991, Oldfield released his final album for Virgin, Heaven's Open, under the name "Michael Oldfield".

1991年2月、オールドフィールドはヴァージンからの最後のアルバム『ヘヴンズ・オープン』を「マイケル・オールドフィールド」名義でリリース。

It marks the first time he handles all lead vocals.

この作品は、彼が初めてすべてのリード・ヴォーカルを担当した作品である。

In 2013, Oldfield invited Branson to the opening of St. Andrew's International School of The Bahamas, where two of Oldfield's children were pupils.

2013年、オールドフィールドはブランソンを、オールドフィールドの子供2人が生徒であったバハマのセント・アンドリュー・インターナショナル・スクールの開校式に招待した。

This was the occasion of the debut of Tubular Bells for Schools, a piano solo adaptation of Oldfield's work.

このとき、オールドフィールドの作品をピアノ・ソロにアレンジした『Tubular Bells for Schools』がデビューした。

1992–2003: Warner years(1992-2003:ワーナー時代)

By early 1992, Oldfield had secured Clive Banks as his new manager and had several record label owners listen to his demo of Tubular Bells II at his house.

1992年初めには、オールドフィールドはクライヴ・バンクスを新しいマネージャーとして迎え入れ、何人かのレコード会社のオーナーに彼の家でTubular Bells IIのデモを聴いてもらうことにした。

Oldfield signed with Rob Dickins of WEA Warner and recorded the album with Trevor Horn as producer.

OldfieldはWEA WarnerのRob Dickinsと契約し、Trevor Hornをプロデューサーに迎えてアルバムをレコーディングした。

Released in August 1992, the album went to No. 1 in the UK.

1992年8月にリリースされたこのアルバムは、全英1位を獲得した。

Its live premiere followed on 4 September at Edinburgh Castle which was released on home video as Tubular Bells II Live.

9月4日にエディンバラ城で行われたライブ・プレミアは、『Tubular Bells II Live』としてホームビデオでリリースされた。

Oldfield supported the album with his Tubular Bells II 20th Anniversary Tour in 1992 and 1993, his first concert tour since 1984.

Oldfieldはこのアルバムを引っさげ、1992年と1993年にTubular Bells II 20th Anniversary Tourを行い、1984年以来のコンサートツアーを行った。

By April 1993, the album had sold over three million copies worldwide.

1993年4月までに、アルバムは全世界で300万枚を超えるセールスを記録した。

Oldfield continued to embrace new musical styles, with The Songs of Distant Earth (based on Arthur C. Clarke's novel of the same name) exhibiting a softer new-age sound.

オールドフィールドは新しい音楽スタイルを取り入れ続け、『遠い地球の歌』(アーサー・C・クラークの同名小説に基づく)では、よりソフトなニューエイジのサウンドを表現した。

In 1994, he also had an asteroid, 5656 Oldfield, named after him.

1994年には、小惑星「5656 Oldfield」に彼の名前が付けられた。

In 1995, Oldfield continued to embrace new musical styles by producing the Celtic-themed album Voyager.

1995年には、ケルトをテーマにしたアルバム「Voyager」を制作し、新しい音楽スタイルを取り入れ続けている。

In 1992, Oldfield met Luar na Lubre, a Galician Celtic-folk band (from A Coruña, Spain), with the singer Rosa Cedrón.

1992年、オールドフィールドは、歌手のロサ・セドロンが所属するガリシアン・ケルト・フォーク・バンド、ルアル・ナ・ルブレ(スペイン、ア・コルーニャ出身)と出会う。

The band's popularity grew after Oldfield covered their song "O son do ar" ("The sound of the air") on his Voyager album.

オールドフィールドがアルバム「Voyager」で彼らの曲「O son do ar」(「The sound of the air」)をカバーしてから、このバンドの人気は高まった。

In 1998, Oldfield produced the third Tubular Bells album (also premiered at a concert, this time in Horse Guards Parade, London), drawing on the dance music scene at his then new home on the island of Ibiza.

1998年、OldfieldはTubular Bellsの3枚目のアルバム(ロンドンのHorse Guards Paradeでのコンサートで初演)を制作し、当時の新天地イビサ島のダンスミュージックシーンを取り入れた。

This album was inspired by themes from Tubular Bells, but differed in lacking a clear two-part structure.

このアルバムはTubular Bellsのテーマに触発されたものだが、明確な2部構成でない点が異なる。

During 1999, Oldfield released two albums.

1999年、Oldfieldは2枚のアルバムを発表した。

The first, Guitars, used guitars as the source for all the sounds on the album, including percussion.

1枚目の『Guitars』は、パーカッションを含むすべてのサウンドのソースとしてギターを使用したアルバム。

The second, The Millennium Bell, consisted of pastiches of a number of styles of music that represented various historical periods over the past millennium.

2枚目の「The Millennium Bell」は、過去1000年の様々な歴史的時代を代表する音楽のスタイルのパスティーシュで構成されている。

The work was performed live in Berlin for the city's millennium celebrations in 1999–2000.

この作品は、1999年から2000年にかけてベルリンで行われたミレニアム・セレブレーションでライブ演奏された。

He added to his repertoire the MusicVR project, combining his music with a virtual reality-based computer game.

また、自身の音楽と仮想現実ベースのコンピュータ・ゲームを組み合わせたMusicVRプロジェクトもレパートリーに加えた。

His first work on this project is Tr3s Lunas launched in 2002, a virtual game where the player can interact with a world full of new music.

このプロジェクトの最初の作品は、2002年に発表されたTr3s Lunasで、プレーヤーが新しい音楽に満ちた世界と対話できるバーチャルゲームである。

This project appeared as a double CD, one with the music, and the other with the game.

このプロジェクトは、音楽とゲームの2枚組CDとして発売された。

In 2002 and 2003, Oldfield re-recorded Tubular Bells using modern equipment to coincide with the 30th anniversary of the original.

2002年と2003年、オールドフィールドはオリジナルの30周年に合わせ、現代の機材を使って『チューブラー・ベルズ』を再録音した。

He had wanted to do it years before but his contract with Virgin kept him from doing so.

彼は何年も前からそれを望んでいたが、ヴァージンとの契約により実現しなかった。

This new version features John Cleese as the Master of Ceremonies as Viv Stanshall, who spoke on the original, died in the interim.

この新バージョンは、オリジナルを担当したヴィヴ・スタンシャルがその間に亡くなったため、ジョン・クリーズをマスター・オブ・セレモニーとして起用した。

Tubular Bells 2003 was released in May 2003.

Tubular Bells 2003は2003年5月にリリースされた。

2004–present: Mercury years(2004年〜現在マーキュリー時代)

On 12 April 2004 Oldfield launched his next virtual reality project, Maestro, which contains music from the Tubular Bells 2003 album and some new chillout melodies.

2004年4月12日、オールドフィールドは次のバーチャルリアリティプロジェクト、Maestroを立ち上げ、アルバムTubular Bells 2003の音楽と新しいチルアウトメロディーをいくつか収録した。

The games have since been made available free of charge on Tubular.net.

その後、ゲームはTubular.netで無料公開されている。

In 2005, Oldfield signed a deal with Mercury Records UK, who secured the rights to his catalogue when the rights had reverted to himself.

2005年、OldfieldはMercury Records UKと契約を結び、彼のカタログの権利が彼自身に戻ったときに、その権利を確保した。

Mercury acquired the rights to Oldfield's back catalogue, in July 2007.

Mercury は2007年7月に Oldfield のバックカタログの権利を取得した。

Oldfield released his first album on the Mercury label, Light + Shade, in September 2005.

Oldfield は 2005年9月に Mercury レーベルからファーストアルバム Light + Shade をリリースしました.

It is a double album of music of contrasting mood: relaxed (Light) and upbeat and moody (Shade).

このアルバムはリラックスしたムード(Light)とアップビートでムーディーなムード(Shade)という対照的なムードの音楽を収録した2枚組のアルバムです。

In 2006 and 2007, Oldfield headlined the Night of the Proms tour, consisting of 21 concerts across Europe.

2006年と2007年には、Oldfieldはヨーロッパ全土で21のコンサートからなるNight of the Promsツアーのヘッドライナーを務めた。

Also in 2007, Oldfield released his autobiography, Changeling.

また、2007年には自伝「Changeling」を発表。

In March 2008 Oldfield released his first classical album, Music of the Spheres; Karl Jenkins assisted with the orchestration.

2008年3月、初のクラシックアルバム「Music of the Spheres」を発表、Karl Jenkinsがオーケストレーションに参加した。

In the first week of release the album topped the UK Classical chart and reached No. 9 on the main UK Album Chart.

発売初週にUKクラシックチャートで首位を獲得し、UKアルバムチャートでは9位を記録した。

A single "Spheres", featuring a demo version of pieces from the album, was released digitally.

アルバム収録曲のデモ・バージョンを収録したシングル「Spheres」がデジタルでリリースされた。

The album was nominated for a Classical Brit Award, the NS&I Best Album of 2009.

このアルバムは、クラシカル・ブリット・アウォード、NS&Iベスト・アルバム・オブ・2009にノミネートされた。

In 2008, when Oldfield's original 35-year deal with Virgin Records ended, the rights to Tubular Bells and his other Virgin releases were returned to him, and were then transferred to Mercury Records.

2008年、Oldfield と Virgin Records との35年間の契約が終了すると、 Tubular Bells とその他の Virgin からのリリースに関する権利は Oldfield に返却され、その後 Mercury Records に移管された。

Mercury announced that his Virgin albums would be reissued with bonus content from 2009.

Mercury は 2009年から彼の Virgin のアルバムをボーナスコンテンツ付きでリイシューすることを発表しました.

In 2009, Mercury released the compilation album The Mike Oldfield Collection 1974–1983, that went to No. 11 in the UK chart.

2009年、Mercury はコンピレーションアルバム The Mike Oldfield Collection 1974-1983 をリリースし、UKチャートで11位を記録している。

In 2008, Oldfield contributed a new track, "Song for Survival", to the charity album Songs for Survival in support of Survival International.

2008年、OldfieldはSurvival Internationalを支援するチャリティーアルバムSongs for Survivalに新曲 "Song for Survival "を提供した。

Oldfield's daughter Molly played a large part in the project.

このプロジェクトではOldfieldの娘Mollyが大きな役割を果たした。

In 2010, lyricist Don Black said that he had been working with Oldfield.

2010年、作詞家のドン・ブラックは、オールドフィールドと一緒に仕事をしていたと語っている。

In 2012, Oldfield was featured on Journey into Space, an album by his brother Terry, and on the track "Islanders" by German producer Torsten Stenzel's York project.

2012年、Oldfieldは弟Terryのアルバム『Journey into Space』と、ドイツのプロデューサーTorsten StenzelのYorkプロジェクトの楽曲『Islanders』に参加している。

In 2013, Oldfield and York released a remix album entitled Tubular Beats.

2013年、OldfieldとYorkは『Tubular Beats』というタイトルのリミックスアルバムをリリースした。

Oldfield performed live at the 2012 Summer Olympics opening ceremony in London.

オールドフィールドは2012年ロンドンオリンピックの開会式でライブパフォーマンスを行った。

His set included renditions of Tubular Bells, "Far Above the Clouds" and "In Dulci Jubilo" during a segment about the National Health Service.

彼のセットには、国民保健サービスに関するセグメントで、Tubular Bells、「Far Above the Clouds」、「In Dulci Jubilo」の演奏が含まれていた。

This track appears on the officially released soundtrack album Isles of Wonder.

この曲は、公式にリリースされたサウンドトラックアルバム『Isles of Wonder』に収録されている。

Later in 2012, the compilation album Two Sides: The Very Best of Mike Oldfield was released and reached No. 6 in the UK.

その後、2012年にコンピレーションアルバム『Two Sides: The Very Best of Mike Oldfield』がリリースされ、全英6位を記録した。

In October 2013, the BBC broadcast Tubular Bells: The Mike Oldfield Story, a documentary on Oldfield's life and career.

2013年10月、BBCが『Tubular Bells』を放送。オールドフィールドの人生とキャリアを描いたドキュメンタリー『The Mike Oldfield Story』が放送された。

Oldfield's latest rock-themed album of songs, titled Man on the Rocks, was released on 3 March 2014 by Virgin EMI.

オールドフィールドのロックをテーマにした最新曲のアルバム『Man on the Rocks』は、2014年3月3日にヴァージンEMIからリリースされた。

The album was produced by Steve Lipson.

このアルバムはスティーヴ・リプソンがプロデュースした。

The album marked a return of Oldfield to a Virgin branded label, through the merger of Mercury Records UK and Virgin Records after Universal Music's purchase of EMI.

このアルバムは、ユニバーサル・ミュージックによるEMIの買収後、マーキュリー・レコードUKとヴァージン・レコードの合併により、オールドフィールドがヴァージン・ブランドのレーベルに復帰したことを示すものであった。

The track "Nuclear" was used for the E3 trailer of Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

楽曲「Nuclear」は『メタルギアソリッドV:ファントムペイン』のE3トレーラーに使用された。

In 2015, Oldfield told Steve Wright on his BBC radio show that a sequel album to Tubular Bells was in early development, which he aimed to record on analogue equipment.

2015年、オールドフィールドはBBCのラジオ番組でスティーブ・ライトに、『Tubular Bells』の続編アルバムが初期開発中で、アナログ機材での録音を目指していると語った。

Later in 2015, Oldfield revealed that he had started on a sequel to Ommadawn.

その後、2015年にOldfieldは『Ommadawn』の続編の制作に着手したことを明らかにした。

The album, named Return to Ommadawn, was finished in 2016 and released in January 2017.

Return to Ommadawn』と名付けられたこのアルバムは、2016年に完成し、2017年1月にリリースされた。

It went to No. 4 in the UK.

全英4位を記録した。

Oldfield again hinted at a fourth Tubular Bells album when he posted photos of his new equipment, including a new Telecaster guitar.

オールドフィールドは、新しいテレキャスター・ギターなど、新しい機材の写真を投稿した際に、再びチューブラー・ベルズの4作目のアルバムを示唆した。

Musicianship(音楽性)

His 1970s recordings were characterised by a very broad variety of instrumentation predominantly played by himself, plus assorted guitar sound treatments to suggest other instrumental timbres (such as the bagpipe, mandolin, "Glorfindel" and varispeed guitars on the original Tubular Bells).

1970年代の彼のレコーディングは、主に彼自身が演奏する非常に幅広い楽器編成と、他の楽器の音色を示唆するギターのサウンドトリートメント(オリジナルのTubular Bellsではバグパイプ、マンドリン、「グロールフィンデル」、ヴァリスピードギターなど)が特徴的であった。

During the 1980s Oldfield became expert in the use of digital synthesizers and sequencers (notably the Fairlight CMI) which began to dominate the sound of his recordings: from the late 1990s onwards, he became a keen user of software synthesizers.

1980年代にはデジタルシンセサイザーとシーケンサー(特にFairlight CMI)を使いこなすようになり、彼のレコーディングのサウンドを支配するようになりた。

He has, however, regularly returned to projects emphasising detailed, manually played and part-acoustic instrumentation (such as 1990's Amarok, 1996's Voyager and 1999's Guitars).

しかし、1990年の『Amarok』、1996年の『Voyager』、1999年の『Guitars』など、細部まで手作業で演奏された音響楽器を強調するプロジェクトに定期的に復帰している。

While generally preferring the sound of guest vocalists, Oldfield has frequently sung both lead and backup parts for his songs and compositions.

一般的にゲストボーカリストのサウンドを好むが、Oldfieldは自分の曲や作曲のリードパートとバックパートの両方を頻繁に歌っている。

He has also contributed experimental vocal effects such as fake choirs and the notorious "Piltdown Man" impression on Tubular Bells.

また、フェイク・クワイアやTubular Bellsでの悪名高い "Piltdown Man "のような実験的なヴォーカル・エフェクトを提供したこともある。

Guitars(ギター)

Over the years, Oldfield has used a range of guitars.

長年にわたり、Oldfieldは様々なギターを使用してきた。

Among the more notable of these are:

その中でも、特に注目すべきは

1963 Fender Stratocaster(1963年製 フェンダー・ストラトキャスター)

Serial no. L08044, in salmon pink (fiesta red). Used by Oldfield from 1984 (the Discovery album) until 2006 (Night of the Proms, rehearsals in Antwerp). Subsequently, sold for £30,000 at Chandler Guitars.

シリアルNo. L08044、色はサーモンピンク(フィエスタレッド)。 1984年(アルバム『Discovery』)から2006年(『Night of the Proms』、アントワープでのリハーサル)までオールドフィールドが使用。 その後、Chandler Guitarsにて30,000ポンドで落札。

1989 PRS Artist Custom 24(1989年製 PRS Artist Custom 24)

In amber, used by Oldfield from the late 1980s to the present day.

1980年代後半から現在に至るまでオールドフィールド社が使用している琥珀色のもの。

1966 Fender Telecaster(1966年製フェンダー・テレキャスター)

Serial no. 180728, in blonde. Previously owned by Marc Bolan, this was the only electric guitar used on Tubular Bells. The guitar was unsold at auction by Bonhams in 2007, 2008 and 2009 at estimated values of, respectively, £25,000–35,000, £10,000–15,000 and £8,000–12,000; Oldfield has since sold it and donated the £6500 received to the charity SANE.

シリアルNo. 180728、ブロンド。 マーク・ボランが以前所有していたもので、Tubular Bellsで使用された唯一のエレキギター。 このギターは2007年、2008年、2009年のボナムズによるオークションで、それぞれ25,000~35,000ポンド、10,000~15,000ポンド、8,000~12,000ポンドの推定価格で落札されたが、オールドフィールドはその後これを売却、受け取った6500ポンドは慈善団体SANEに寄付された。

Various Gibson Les Paul, Zemaitis and SG guitars(ギブソン・レスポール、ゼマイティス、SGのギター各種)

Used extensively by Oldfield in the 1970s and 80s. The most notable Gibson guitar Oldfield favoured in this time period was a 1962 Les Paul/SG Junior model, which was his primary guitar for the recording of Ommadawn, among other works. Oldfield is also known to have owned and used an L6-S during that model's production run in the mid-1970s. On occasion, Oldfield was also seen playing a black Les Paul Custom, an early reissue model built around 1968.

1970年代から80年代にかけてオールドフィールドが多用したギター。 オールドフィールドがこの時期に愛用したギブソンギターの中で最も有名なのは、1962年製のレスポール/SGジュニアモデルで、『Ommadawn』などのレコーディングでメインギターとして使用されたものである。 また、1970年代半ばに生産されたL6-Sを所有し、使用していたことも知られている。 また、1968年頃に製造された初期のリイシュー・モデルであるブラック・レスポール・カスタムを演奏している姿も時折目撃されている。

Oldfield used a modified Roland GP8 effects processor in conjunction with his PRS Artist to get many of his heavily overdriven guitar sounds from the Earth Moving album onwards.

OldfieldはPRS Artistと一緒に改造したRoland GP8エフェクト・プロセッサーを使って、アルバム「Earth Moving」以降のヘビー・オーバードライブ・ギター・サウンドの多くを得た。

Oldfield has also been using guitar synthesizers since the mid-1980s, using a 1980s Roland GR-300/G-808 type system, then a 1990s Roland GK2 equipped red PRS Custom 24 (sold in 2006) with a Roland VG8, and most recently a Line 6 Variax.

オールドフィールドは1980年代半ばからギターシンセサイザーも使用しており、1980年代のRoland GR-300/G-808タイプのシステム、その後1990年代のRoland GK2搭載の赤いPRS Custom 24(2006年に売却)とRoland VG8、最近ではLine 6 Variaxを使用している。

Oldfield has an unusual playing style, using fingers and long right-hand fingernails and different ways of creating vibrato: a "very fast side-to-side vibrato" and "violinist's vibrato".

オールドフィールドは、指と長い右手の爪を使い、「非常に速い横から横へのビブラート」と「バイオリニストのビブラート」という異なるビブラートのかけ方をする、変わった演奏スタイルを持っている。

Oldfield has stated that his playing style originates from his musical roots playing folk music and the bass guitar.

オールドフィールドは、自分の演奏スタイルの原点はフォークミュージックとベースギターを演奏する音楽的ルーツにあると述べている。

Keyboards(キーボード)

Over the years, Oldfield has owned and used a vast number of synthesizers and other keyboard instruments.

オールドフィールドは長年にわたり、膨大な数のシンセサイザーやその他のキーボード楽器を所有し、使用してきた。

In the 1980s, he composed the score for the film The Killing Fields on a Fairlight CMI.

1980年代には、映画「キリング・フィールド」の音楽をフェアライトCMIで作曲している。

Some examples of keyboard and synthesised instruments which Oldfield has made use of include Sequential Circuits Prophet-5s (notably on Platinum and The Killing Fields), Roland JV-1080/JV-2080 units (1990s), a Korg M1 (as seen in the "Innocent" video), a Clavia Nord Lead and Steinway pianos.

キーボードやシンセサイザーの例としては、Sequential Circuits Prophet-5s (特にPlatinumとThe Killing Fields)、Roland JV-1080/JV-2080 ユニット(1990年代)、Korg M1 (Innocent" ビデオで使用)、Clavia Nord Lead、Steinway ピアノがある。

In recent years, he has also made use of software synthesis products, such as Native Instruments.

近年は、Native Instrumentsなどのソフトウェアシンセシス製品も活用している。

Recording(レコーディング)

Oldfield has self-recorded and produced many of his albums, and played the majority of the featured instruments, largely at his home studios.

オールドフィールドは多くのアルバムでセルフレコーディングとプロデュースを行い、ほとんどの楽器を自宅のスタジオで演奏している。

In the 1990s and 2000s he mainly used DAWs such as Apple Logic, Avid Pro Tools and Steinberg Nuendo as recording suites.

1990年代から2000年代にかけて、彼は主にApple Logic、Avid Pro Tools、Steinberg NuendoといったDAWをレコーディングスイートとして使用していた。

For composing orchestral music Oldfield has been quoted as using the software notation program Sibelius running on Apple Macintoshes.

オーケストラの作曲には、Apple Macintosh上で動作するソフトウェア楽譜作成プログラムSibeliusを使用していると言われている。

He also used the FL Studio DAW on his 2005 double album Light + Shade.

また、2005年の2枚組アルバム「Light + Shade」では、FL StudioというDAWを使用している。

Among the mixing consoles Oldfield has owned are an AMS Neve Capricorn 33238, a Harrison Series X, and a Euphonix System 5-MC.

ミキシングコンソールとしては、AMS Neve Capricorn 33238、Harrison Series X、Euphonix System 5-MCを所有しているとのことです。

Personal life(個人生活)

Family(家族)

Oldfield has been married four times and has seven children.

オールドフィールドは4回結婚し、7人の子供がいる。

In 1978 he married Diana Fuller, a relative of the Exegesis group leader, which lasted for three months.

1978年には『エグゼクシス』グループのリーダーの親戚であるダイアナ・フラーと結婚し、3ヶ月間続きた。

Oldfield recalled that he phoned Branson the day after the ceremony and said he had made a mistake.

オールドフィールド氏は、式の翌日ブランソン氏に電話をして、間違いを犯したと言ったと回想している。

From 1979 to 1986, Oldfield was in a relationship with Sally Cooper, whom he met through Virgin.

1979年から1986年まで、オールドフィールドさんは、ヴァージンを通じて知り合ったサリー・クーパーさんと交際していた。

They had three children, daughter Molly and sons Dougal and Luke.

二人の間には、娘のモリー、息子のドゥーガルとルークの3人の子供がいた。

In 2015, Dougal died after having collapsed while working at a film production company in London.

2015年、ドゥーガルはロンドンの映画制作会社での仕事中に倒れ、亡くなった。

By the time of Luke's birth in 1986, Oldfield's relationship with Cooper had broken down and they amicably split.

1986年にルークが誕生する頃には、オールドフィールドとクーパーの関係は破綻し、友好的に別れている。

Oldfield entered a relationship with Norwegian singer Anita Hegerland, lasting until 1991.

オールドフィールドはノルウェー人歌手のアニタ・ヘガーランドと交際を始め、1991年まで続いた。

The pair had met backstage at one of Oldfield's gigs while touring Germany in 1984.

二人は1984年のドイツ・ツアー中にオールドフィールドのライブの舞台裏で知り合った。

They lived in Switzerland, France, and England.

二人はスイス、フランス、イギリスに住んだ。

They have two children: Greta and Noah.

二人の間には二人の子供がいる。GretaとNoah。

In the late 1990s, Oldfield posted in a lonely hearts column in a local Ibiza newspaper.

1990年代後半、Oldfieldはイビサの地元紙の孤独な心のコラムに投稿した。

It was answered by Amy Lauer and the pair dated, but the relationship was troubled by Oldfield's bouts of alcohol and substance abuse and it ended after two months.

それに答えたのがAmy Lauerで、二人はデートしたが、Oldfieldのアルコールと薬物依存の発作に悩まされ、2ヶ月で関係が終わってしまった。

In 2001, Oldfield began counselling and psychotherapy.

2001年、オールドフィールドはカウンセリングと心理療法を開始した。

Between 2002 and 2013, Oldfield was married to Fanny Vandekerckhove, whom he had met while living in Ibiza.

2002年から2013年にかけて、オールドフィールドはイビサ島に住んでいたときに知り合ったファニー・ヴァンデケルクホーブと結婚していた。

They have two sons, Jake and Eugene.

二人の間には、ジェイクとユージンという息子がいる。

Other(その他)

Oldfield and his siblings were raised as Catholic, their mother's faith.

オールドフィールドと彼の兄弟は、母親の信仰するカトリック教徒として育てられた。

He used drugs in his early life including LSD, which he said affected his mental health.

幼少期にはLSDなどの薬物を使用し、それが精神状態に影響を与えたという。

In the early 1990s Oldfield set up Tonic, a foundation that sponsored people to receive counselling and therapy.

1990年代初頭、オールドフィールドはトニックという財団を設立し、カウンセリングやセラピーを受ける人たちのスポンサーとなった。

In 1980 Oldfield, a longtime fan of model aircraft, acquired his pilot's licence.

1980年、模型飛行機が好きだったオールドフィールドは、パイロット免許を取得した。

He later became a motorcycle enthusiast and has been inspired to write songs from riding them.

その後、オートバイの愛好家になり、オートバイに乗ることで曲作りのインスピレーションを得てきた。

He has owned various models, including a BMW R1200GS, Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1000, and a Yamaha R1.

BMW R1200GS、スズキGSX-R750、スズキGSX-R1000、ヤマハR1など、さまざまなモデルを所有してきた。

Oldfield has lived in Nassau, Bahamas, since 2009 and is a Bahamian citizen.

2009年からバハマのナッソーに住んでおり、バハマ国籍を持っている。

He has also lived in Spain, Los Angeles and Monaco.

また、スペイン、ロサンゼルス、モナコにも住んでいたことがある。

In 2012, Oldfield stated that he had decided to leave England after feeling that the country had become a "nanny state" with too much surveillance and state control.

2012年、Oldfieldは、イギリスが監視と国家統制の行き過ぎた「ナニー・ステート」になっていると感じ、イギリスを離れることを決めたと述べている。

Oldfield has remarked that while he is close to other celebrity residents in the Bahamas, he chose not to live within a wealthy gated community with staff and described his lifestyle as "austere."

オールドフィールドは、バハマに住む他のセレブリティとは親しいが、スタッフのいる裕福なゲーテッドコミュニティーの中で暮らすことは選ばず、自分のライフスタイルを "質素 "と表現していることを発言している。

In 2017, Oldfield expressed support for then US President Donald Trump and said he would have played at Trump's inauguration if he had been invited to do so.

2017年、オールドフィールドは当時のアメリカ大統領ドナルド・トランプへの支持を表明し、もし招待されていればトランプの就任式で演奏していたと語った。

In the same interview, he also stated that he was in favour of Brexit and supported Britain's withdrawal from the EU.

また、同インタビューでは、Brexitに賛成であると述べ、イギリスのEU離脱を支持した。

Honours(栄誉)

In 1981 He was awarded the Freedom of the City of London.

1981年、Freedom of the City of Londonを授与された。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?