えいご de バスケ
June 23rd 『えいごdeバスケonline』デイリースケジュール
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June 23rd 『えいごdeバスケonline』デイリースケジュール

えいご de バスケ

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Hey guys! hope you are being safe with your family. It's a new day and we have some new exciting drills you can try at home!!
おはようございます!家族と日々あんぜんに過ごせているかな?新しい1日の始まりですね。おうちで試せる新しいドリルがあるよ!!

OK, Let's Begin! それでは始めよう!
今日のえいごは...HOT FEET !
まずは【30びょうえいご】のビデオを観てね!

Hot Feet(ほっとふぃーと)
じめんから足にかけて火がついて”アッチッチ〜!
そんなことになったらたいへん...足をバタバタしてなんとかにげようとします。その動きがHot Feetでバスケではよく使うウォーミングアップです。日本では"ハーキー"とよばれているけど、きっとこれはまちがってつたわってきてしまっているよ。えいごでは通じないので気をつけて〜

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朝のドリル : あたらしくおぼえた" Hot Feet"と言いながら10びょう間Hot Feetをしてからだをあたためよう!

Ball Handling : 
Today we will practice Lateral Jumps with some Dribbling. First start off standing on your right foot with your left foot in the air. Bend over a little and jump laterally to your left and land on your left foot. As soon as you land, dribble the ball 5 times. Next, do it in the other direction. Check out Ryoko’s video to see how!
ボールハンドリング : 
今日は横ほうこうへのジャンプとドリブルのくみあわせの練習です。まず左足をくうちゅうにうかせて右足だけで立ちましょう。少しだけからだをたおして左にジャンプ!左足でちゃくちしましょう。ちゃくちしたらすぐに5回、その場でドリブル。できたら逆のほうこうにジャンプして同じことをくりかえします。詳しくはRyokoのビデオを観てね〜
ドリブルができた人は #eigodebasket をつけてビデオをシェアしよう!

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昼のドリル : あたらしくおぼえた" Hot Feet"と言いながら10びょう間Hot Feetをしてからだをあたためよう!

Warm Up / Training :
On days you can’t go outside because of rain, you can still train your body for basketball. Today we will work on a lunge drill. With your right foot step forward and lunge down. Your right knee should not go past your right toes. As you step forward, make sure your maintain balance and engage your core. Now return to the starting position and alternate legs. Check out Shailly’s video to see how!
ウォームアップ / トレーニング :
雨で外にでれない日でもバスケのために体づくりすることができます。今日はランジドリルです。バスケットボールスタンスから右足を一歩前に。ランジをしてからだをゆかに近づけます。このときに右ひざは右のつま先よりも出てしまってはいけません。前に一歩だすときはバランスをたもってからだの中心(コア)をいしきしましょう。ではさいしょのいちに戻って足をいれかえましょう。ぜひShaillyと一緒にやってみてね!

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夕方のドリル : あたらしくおぼえた" Hot Feet"と言いながら10びょう間Hot Feetをしてからだをあたためよう!

Shooting:
When it is raining you can still practice your shooting form indoors. First lay down on a sofa, bed or ground. Once there, use a tennis ball (or even rolled up socks) to shoot the ball straight up making sure to follow through. It is important to try and shoot the ball up to the same position every time maintaining great form and with backspin on the ball. Check out Shailly’s video to see how!
シューティング : 
雨がふっていても家の中でショートのれんしゅうができるよ!まず、ソファやベッド、それか床にねっころがります。そこからテニスボール(丸めたくつしたでもだいじょうぶ!)をつかって、フォロースルーを確認しながらボールをくうちゅうにまっすぐ投げます。大事なのはまいかい同じところをめがけて投げ、ボールにはバックスピンをかけることです。Shaillyのビデオをみてまねしてね。

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Great work guys! That's all for the day.
Remember, repetition is the key! you can do the drills as much as you like by yourself, or with your family! See you next time!
よく頑張りました!今日はこれでおしまい。
はんぷくが上達のかぎなので、もちろんなんども繰り返してもOK!
好きなだけ自分でも、家族といっしょでもトライしてね。また会いましょう!





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