えいご de バスケ
June 17th『えいごdeバスケonline』デイリースケジュール
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June 17th『えいごdeバスケonline』デイリースケジュール

えいご de バスケ

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Hey guys! hope you are being safe with your family. It's a new day and we have some new exciting drills you can try at home!!
おはようございます!家族と日々あんぜんに過ごせているかな?新しい1日の始まりですね。おうちで試せる新しいドリルがあるよ!!

OK, Let's Begin! それでは始めよう!

Let's Review! えいごのおさらい!
友だちやチームメイトの失敗、どんな言葉をつかってはげますことができるかな?
ぜひRyokoのクイズにこたえて考えよう!

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朝のドリル : " Don't worry"と5回言ってから始めよう!

Dribble:
Today we will practice Dribbling as we Skip. Starting with your right hand, start dribbling. Next begin to dribble as you skip forward. Next switch hands. In this drill it is important to have a good rhythm as you are skipping and dribbling. Once you can do this, try going backwards! Check out Ryoko’s video to see how!
ドリブル : 
今朝はスキップをしながらドリブルの練習です。まずは右手でドリブルを始めましょう。次に前にスキップで進みながらドリブルです。できたらドリブルする手をかえてやってみましょう。このドリルはスキップをしながらドリブルをするのにリズム感がとってもだいじ。できるようになったらRyokoのビデオをさんこうに後ろ向きもやってみよう!

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昼のドリル : " Don't worry"と5回言ってから始めよう!

Dribbling:
Today we will practice dribbling and balance. Stand on your right foot with your left leg raised off the ground. Next, lean forward a little with your left hand raised out to protect the ball. With the ball in your right hand, begin to dribble for 30 seconds. Next switch hands and legs. It is important to look up as you dribble. Check out Shailly’s video to see how!
ドリブル :
バランスを取りながらドリブルの練習。右足で立ち、左足をあげ片足立ちになります。つぎに少しだけ前のめりになってボールをディフェンダーから守るために左腕をあげましょう。まずは右手で30びょう、ドリブルをします。つぎに手と足をいれかえてチャレンジ。シェリーのようになるべく顔を上げてバランスよくチャレンジしましょう!

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夕方のドリル : " Don't worry"と5回言ってから始めよう!

Shooting :
Today Chris will you show you a 90º jump move which will practice your balance. In today’s footwork, you are going to stand with your shoulders straight ahead. You will then jump 90º clockwise until you reach the starting location. Once you arrive at the original location, shoot the ball straight up. It is important to try to return to the same position you started at. Check out Chris’s video to see how!
シュート練習 :
バランスをよくする90度かいてんジャンプの練習法をChrisがみせてくれるよ。まっすぐバスケット(リング)に向かって両かたを正面に向けましょう。つぎにとけいまわりに90度のジャンプをします。4回とんで初めのいちに戻ってきたらシュート!スタートした場所とまったく同じところに帰って来れるようにちょうせんしましょう。

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Great work guys! That's all for the day.
Remember, repetition is the key! you can do the drills as much as you like by yourself, or with your family! See you next time!
よく頑張りました!今日はこれでおしまい。
はんぷくが上達のかぎなので、もちろんなんども繰り返してもOK!
好きなだけ自分でも、家族といっしょでもトライしてね。また会いましょう!

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