見出し画像

【歌詞和訳】hypocrite / 시온 (Sion)

2022年7月にリリースされたSionのEP『love』に収録されている「hypocrite」を日本語に訳してみました。

作詞: Sion
作曲: Sion
編曲: Sion

I cannot take it anymore
もう限界だ
stop taking me apart
私をばらばらにしないで
I'm just a caterpillar
私はただの芋虫なんだ
you a bird eating my mind
君は心を蝕む鳥で
Letting me feel the process of me
君は実感させる
slowly losing time
時間を失っていく過程にいる自分を
You taking me as your manure
君は私を自分の肥やしにして
making you grow your light
明るく照らすようにさせる


All these people admire you
皆君を尊敬している
like I did before you told stories
自分もそうだった 君がいろいろでっち上げる前は
Oh the lies that
嘘の数々
they started believing 'bout me
皆が信じ始めた自分に関する嘘の数々
Oh it was something like
それはこういうものだった
I used to be taking poison
昔私が毒を飲んでいたとかという嘘
Oh but I know that
でも私は知っている
that is the self introduction of a
それは自己紹介であることを


Hypocrite lies that
偽善者の自己紹介であることを
make other people die
人びとを死なせる嘘
You a fox or a raven that
君は狐かカラスなんだ
takes other people's spirit apart
他の人の魂をばらばらにする
To keep you alive
自分だけ生き延びるために
Be aware of the devil inside you
君の中にいる悪魔に気をつけて
Disguised through your spick
隠れている悪魔を 君のきれいな
and span illusionary life
幻想にすぎない人生の中に姿をくらませているから


I cannot stand these epidemic
耐えきれないんだ 伝染する
rumours cut it out
噂を もうやめろ
It's like your dictating the ethic
君はまるで道徳心を操っているみたいだ
of them foolish hounds
愚かな猟犬である彼らの道徳心を
They keep on barkin gossip
彼らはゴシップを吠え続ける
but they never thought about
でも考えたことはないみたい
The truth they just need somebody
真実について 彼らは笑うために
to die for them to smile
誰かに死んでもらわないといけないんだ


All these people admire you
皆君を尊敬している
like I did before you told stories
私もそうだった 君がいろいろでっち上げる前は
Oh the lies that
嘘の数々
they started believing 'bout me
皆が信じ始めた自分に関する嘘の数々
Oh it was something like
それはこういうものだった
I used to be taking poison
昔私が毒を飲んでいたとかという嘘
Oh but I know that
でも私は知っている
that is the self introduction of a
それは自己紹介であることを


Hypocrite lies that
偽善者の自己紹介であることを
make other people die
人びとを死なせる嘘
You a fox or a raven that
君は狐かカラスなんだ
takes other people's spirit apart
他の人の魂をばらばらにする
To keep you alive
自分だけ生き延びるために
Be aware of the devil inside you
君の中にいる悪魔に気をつけて
Disguised through your spick
隠れている悪魔を 君のきれいな
and span illusionary life
幻想にすぎない人生の中に姿をくらませているから


Hypocrite lies that
偽善者の嘘
make other people die
人びとを死なせる嘘
You a fox or a raven that
君は狐かカラスなんだ
takes other people's spirit apart
他人の魂をばらばらにする
To keep you alive
自分だけ生き延びるために
Be aware of the devil inside you
君の中にいる悪魔に気をつけて
Disguised through your spick
隠れている悪魔を 君のきれいな
and span illusionary life
幻想にすぎない人生の中に姿をくらませているから

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?