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デザイン・リンクスの飲食チームについて


人に信じてもらえるお店を、
ずっと長く続けていけるお店を、
ちゃんと稼げるお店を、
チームで作る会社です。

Our company, as a team,
produces long-lasting,
successful and profitable restaurants
that you can trust.



人に信じてもらえるお店。

私たちはまず、スタッフに必ず自分が働く店のカウンターに座ってもらいます。
そして、お客さまの立場になって「やってもらいたいこと」を、考えてもらいます。
「今日は寒いですね」たとえばそんな、何気ないひと言をかけることで、
心の扉を開き、信頼を得られることに気付きます。
それは何も、お客さまに対してだけではありません。
マネージャーであれば、スタッフからの「こういうふうに働きたい」という要望や、店舗の大家さんからの「物件をこう使って欲しい」という注文にも
注意深く耳を傾け、対応していくことも同時にふくまれます。
人を理解しようとすること、人が思っていることを想像することで、
自分がその時、その場で「やるべきこと」を突き詰め、とことん考え抜く。

決して、マニュアル化できることではないでしょう。
ただ日々実践していくことで、仕事だけでなく、自分のスキルも同時に磨かれるはず。
やがて人としてのステージが、確実に上がると思っています。

私たちは、人に信じてもらえるお店を作りたいと思っています。
いただくお金の対価を、ちゃんと提供できているかどうかに、しつこくこだわります。
信頼をこつこつと重ねていくことで、お店は長く続いていく、と。
                              

Restaurants that you can trust

We usually ask new staff members to have a seat at the restaurant counter where they work. We ask them to think about what kind of service they would like to receive as a customer. They noticed that even casual conversation, such as “Today is cold, isn’t it?” can open the door to establishing a relationship and gaining trust with a customer.

This attention not only applies to customers. A manager also needs to listen carefully and respond to the requests about working conditions from the staff or about the property from the owner of the building.
By considering others and relating to them, managers can learn what to do in various situations.
Through daily practice, employees develop not just working skills, but surely also themselves at the same time.
We want to create a restaurant that people can trust. Customer satisfaction with every dining experience is very important to us.
We believe this is the only path for a long-lasting restaurant.



ずっと長く続けていけるお店。

たとえば。自分でお店をやりたいという、ひとりの男がいます。

仮に串揚げ屋としましょう。男は、やりたいヴィジョンがたくさんあります。
「こんな素材を使って、こんな串揚げを、こんな形でサーブしたい。
そして、ずっと長く愛されるいいお店をつくりたい」
私たちは、男にこう問いかけます。
「では何十年もずっと同じ串揚げを、ひたすら揚げ続けるつもりですか?」と。

長く続けていける、いいお店を作るために必要なのは、忍耐ではありません。
おいしいごはんを作れるというだけでも、ありません。

自分に負担をかけすぎないこと、そのためには人を雇うことも考えなければならず、人件費がいくらかかるかを計算しなければなりません。
家賃も、光熱費も、原価率も、客単価も、すべてを考える必要があります。

私たちは、ずっと長く続けていけるお店を作りたいと思っています。
そのために必要なこと、それはズバリ「稼ぐ」ことです。

Restaurants that are long-lasting

Here is a story. There once was a chef who served fried skewers. He had a lot of ideas regarding ingredients, menu and hospitality. He wished to have a restaurant that would be loved for a long time. Now, our question for him is, “Are you going to fry the same ingredients every day forever?” Patiently serving good food is not the main factor for maintaining a long-lasting restaurant. You can’t put too much pressure on yourself. You need to plan to hire someone to help you. You have to think about labor costs, rent, electricity and fuel expenses, cost ratio, and sales averages.

If we want to establish restaurants that last a long time, then we have to be profitable.


稼げるお店。

飲食のコンサルティング会社を仲間に持つ私たちは、

あまたの飲食店経営に携わった経験から「稼げるお店」を作る技術を持っています。
こうすればお客さまに喜んでもらえる、そのためのノウハウを長年積み重ねています。

私たちは「こんなお店をやりたい」という感覚だけでなく、
感覚を数値化し、稼ぐための方法を学び、それを日々実践しています。

もちろん、感覚は必要です。ただ実践するすべてに、理由や根拠を持っておくこと。
市場のニーズを把握し、客観的にとらえて整理、分析すること。
そうすることで初めて「稼げる技術」となって、現場に役に立つと考えています。

ただ人は、得手不得手があります。
さりとて人は、ひとりでできることは限られています。
だから大切なのは、チームであること。

Restaurants that are profitable

Our fellow company is a consulting firm in the restaurant business. Thus, we can benefit from management expertise to achieve success, given the experiences involved from various management roles. We have been learning and practicing customer satisfaction for a long time.

We have more than just a strong desire to run such businesses. We also analyze statistics to measure and determine success, we research information about our industry and learn from these lessons so that we can take daily action to improve our profitability.

Passion is necessary, but it is also important to understand the reasons and foundation for everything you practice. By understanding market needs, and looking at them objectively and analyzing what they mean, we gain real knowledge on how to make a profit in the workplace.

However, people only have two hands.
You cannot do everything all by yourself.
An important thing is teamwork.

チームで作る会社。

私たちの会社には、すぐにでも自分でお店を出店できる実力者も、
料理が得意・サービスが得意なスペシャリストも、仲間の心のケアができるやさしい人も、
みんなをぐいぐいと引っ張っていく、力強い人もいます。
いろんな得意分野を持つ人たちが「稼ぐお店を作る」という
ひとつの目的に向けて、おたがいに足りないところを補いあいながら、
信じられる仲間をつくり、風通しのいい関係を築いています。一生懸命働いています。

飲食店といえば、いずれ独立することを目的として企業に勤めることが、
どこか当たり前となっているような風潮があります。
ただ私たちは独立目的、勉強目的の方は、基本お断りしています。
結果、独立しても、結果、勉強になったとしても、私たちの目的はチームで稼ぐこと。
学校ではありません。小さな会社です。一緒に会社作りをしましょう。

A company made by teamwork

There are those who are able to immediately open restaurants by themselves. There are specialists who are good at cooking and good at services. There are friendly people who can care for others and people with strong leadership skills. Some people have diverse abilities of expertise which complement other people’s deficiencies. All of these people work together towards one goal of “making a profitable restaurant. They trust each other, talk frankly and work very hard.

It is quite common the food and beverage industry to meet people eager to open their own restaurant someday but we basically refuse candidates who are applying to the company for the purpose of independence or learning. Our goal is to be profitable as a team. It is not a school, but a small company. Let’s build a successful company together.

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[制作会社]

デザイン・リンクス株式会社

東京都渋谷区広尾1丁目1-20 グレース広尾202
TEL.03‐6450-5768