見出し画像

大統領 ラストスピーチ



~~~~~~~~~~~~~
流れで、音声をツールで確認したというだけで

正しい公式のものはこちらにあります。

(トランプ時代の広報は20日のバイデン就任後には
 すべて削除されているようです)

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

私の仲間のアメリカ人、
4年前、私たちは国を再建してその精神を更新し、この政府の市民への忠誠を回復するための大きな国家的努力を開始し、すべてのアメリカ人にとってアメリカを再び偉大にするという使命に着手しました。

私が米国の第45代大統領としての任期を終えるにあたり、私たちが一緒に達成したことを本当に誇りに思う前に立ちます。私たちはここにやってきたことなどを行いました。
今週、私たちは新しい政権の等級を取得し、アメリカを安全で繁栄させることに成功することを祈ります。
私たちは私たちの最高の願いを拡張し、彼らにも幸運を祈っています。私たちの素晴らしい旅を可能にしてくれた素晴らしい人々のほんの数人に感謝することから始めたいと思います。愛とサポートに対する私の圧倒的な感謝の気持ちを表明させてください。私たちの壮大なファーストレディメラニアの。
また、娘のイヴァンカ、婿のジャレド、そしてエリック・ティファニーとララのベーレンドに、私の世界を光と喜びで満たしてくれたことに心からの感謝を捧げましょう。
あなたは私の世界を光で満たし、喜びをもって、マイク・ペンス副大統領、彼の素晴らしい妻カレン、そしてペンス一家全員に感謝したいと思います。
私の首席補佐官マーク・メドウズ、ホワイトハウスの献身的なメンバー、そしてアメリカのために戦うために心と魂を注ぎ出した内閣と私たちの政権全体の素晴らしい人々すべてにも感謝します。本当に例外的な人々のグループ、米国シークレットサービス、私の家族、そして私は永遠にあなたの借金になります。

ホワイトハウスの軍事事務所のすべての人、海兵隊と空軍のチーム、国中の軍隊と州および地方の法執行機関のすべてのメンバーに心からの感謝を捧げます。
何よりも私はアメリカの人々に感謝したいと思います。あなたの大統領を務めることは名誉でした。説明を超えて、この特別な特権に感謝します。それが大きな特権であり、大きな名誉です。
アメリカ人は常に意見の相違を抱えていますが、私たちは信じられないほどのDCであり、忠実で平和を愛する市民であるということを決して忘れてはなりません。
私たちの国が繁栄し、繁栄し、非常に成功し、良い国になることを望んでいるすべての人にとって、私たちは本当に素晴らしい国です。すべてのアメリカ人は私たちの首都での攻撃に恐怖を感じました。政治的暴力は私たちが大切にしているすべてのものへの攻撃です。
共有する価値観を統一し、党派のランコールと偽造者の運命を超えなければならない今、これまで以上に容認することはできません。

4年前に私がワシントンに来たのは大統領に勝った唯一の真の部外者であり、私は政治家としてのキャリアを過ごしていませんでした。
オープンスカイラインを見て、無限の可能性を想像するビルダーとは何ですか、
アメリカにそびえ立つ新しいサミットがあることを知っていたので、私は大統領に立候補しました。
規模が拡大するのを待っているだけで、アメリカを最優先する限り、私たちの国の可能性は無限であることがわかったので、私は以前の生活を捨てて非常に困難なアリーナに足を踏み入れましたが、それでも適切に行われれば、あらゆる種類の可能性があります。
アメリカは私にたくさんのことを与えてくれたので、私はこの国の何百万人もの勤勉な愛国者と一緒に何かを返したいと思いました。
私たちは国の歴史の中で最大の政治運動を構築し、世界の歴史の中で最大の経済も構築しました。
私たち全員がアメリカを再び素晴らしいものにしたかったので、それは最初にアメリカについてでした。私たちは、国民に奉仕するために国家が存在するという原則を復活させました。
右か左かではなく、共和党や民主党ではなく、国の善についてでした。つまり、アメリカ国民の支援と祈りによって、私たちは誰もが考えていた以上のことを達成しました。アメリカ史上最大の減税と改革のパッケージを通過したことさえあります。

私たちが達成できるアメリカ人の祈りは、誰もが可能だと思っていた以上に、私たちが近づくことさえできるとは思っていませんでした。アメリカ史上最大の減税と改革のパッケージを通過しました。


私たちはより多くの殺人規制(職を奪う規制)とこれまでに行われたあらゆる政権で、恐ろしい環太平洋パートナーシップ協定と不可能なパリ気候協定から撤回された壊れた貿易協定を修正し、一方を再交渉し、韓国協定とNAFTAを画期的なusmca、つまりメキシコとカナダは非常にうまくいった取引であり、また非常に重要なことに、中国に歴史的および記念碑的な関税を課し、中国と大きな新しい取引を行いましたが、インクが乾く前に、私たちと全世界が中国のウイルスに見舞われたり、貿易関係が急速に変化し、数十億ドルが私たちに注がれていましたが、ウイルスは私たちを別の方向に向かわせ、全世界は苦しみましたが、アメリカは経済的に他の国に勝っていました。私たちの信じられないほどの経済と私たちが構築した経済の基盤と基盤がなければ、この方法ではうまくいかなかったでしょうし、これまでで最高の数のいくつかを持っていなかったでしょうまた、エネルギー資源のロックを解除し、石油と天然ガスの世界一の生産者になりました。これらの政策に支えられて、世界史上最大の経済を構築し、アメリカの雇用創出を再燃させ、アフリカの記録的な低失業率を達成しました。アメリカ人、ヒスパニック系アメリカ人、アジア系アメリカ人、ほとんどすべての女性、剣の賃金が急上昇し、アメリカの夢が回復し、わずか数年で手先が貧困から解放されました。これは、148の株式市場で次々と記録を樹立した奇跡の株式市場でした。短期間で最高値を記録し、全国の勤勉な市民の退職と年金を押し上げた401Kは、次のような数字を見たことがない前に、かつてないレベルにあります。
私たちが見たのは、パンデミックの前とパンデミックの後で、アメリカの製造拠点を再建し、何千もの新しい工場を開設し、アメリカで作られた美しいフレーズを復活させ、働く家族の生活をより良くするために、児童税のクレジットを2倍にしました&育児と開発のための資金の史上最大の拡大、私たちは民間部門と協力して、私たちの国が明日の仕事のために1600万人以上のアメリカ人労働者を訓練するという約束を確保しました。
ひどいパンデミックに見舞われたとき、私たちは記録的な速さで1つではなく2つのワクチンを製造しました。それは不可能だと彼らが言ったのですが、彼らはそれを医療の奇跡と呼んでいました。今や別の政権がワクチンを開発するのに、おそらく最大10年もかかるという医学的奇跡が9か月で完了しました。
私たちは失われたすべての命を悲しみ、ウイルスが世界経済に残酷な被害をもたらしたとき、この恐ろしいパンデミックを一掃することを彼らの記憶に誓います。

私たちは4兆ドル近くを通過し、5,000万人以上の雇用を節約または支援し、失業率を経済的に維持しています。これらの半分は、わが国がこれまでに見たことのない数字です。
私たちが選択と透明性を生み出す前に、ヘルスケアは多くの点でビッグファーマに立ち向かいましたが、特に最恵国待遇条項を取得するための努力において、世界で最も低い処方薬価格を提供します。
VA Choice VAの説明責任を果たし、刑事司法改革の画期的な試みを行い、合衆国最高裁判所の3人の新しい裁判官を確認します。
私たちは、憲法を書面で解釈するために、300人近くの連邦判事を任命しました。
何年もの間、アメリカ人は最終的に国の国境を確保するようにワシントンに懇願した。
私たちはその嘆願に答え、米国の歴史の中で最も安全な国境を達成したことを嬉しく思います。

私たちは勇敢な国境警備隊と英雄的な氷の将校を与えました。
彼らが仕事をするために必要なツールは、これまでにないほど優れており、私たちの法律を施行し、アメリカを安全に保ちます。
私たちは、これまでに実施された中で最も強力で最も強力な国境警備措置を備えた次の政権を誇らしげに残します。
これには、メキシコグアテマラホンジュラスおよびエルサルバドルとの歴史的な合意と、450マイルを超える強力な新しい壁が含まれます。
私たちは国内でアメリカの力を回復し、海外でのアメリカのリーダーシップは世界が私たちを再び尊敬しています。その尊敬を失わないでください。

私たちは国連でアメリカのために立ち上がって主権を取り戻し、私たちの利益に決して役立たなかった一方的なロボ取引から撤退し、NATO諸国は私がほんの数年前に到着したときよりも数千億ドル多く支払っています。

私たちは4兆ドル近くを通過し、5,000万人以上の雇用を節約または支援し、失業率を経済的に維持しています。これらの半分は、わが国がこれまでに見たことのない数字です。
私たちが選択と透明性を生み出す前に、ヘルスケアは多くの点でビッグファーマに立ち向かいましたが、特に最恵国待遇条項を取得するための努力において、世界で最も低い処方薬価格を提供します。
VA Choice VAの説明責任を果たし、刑事司法改革の画期的な試みを行い、合衆国最高裁判所の3人の新しい裁判官を確認します。
私たちは、憲法を書面で解釈するために、300人近くの連邦判事を任命しました。
何年もの間、アメリカ人は最終的に国の国境を確保するようにワシントンに懇願した。
私たちはその嘆願に答え、米国の歴史の中で最も安全な国境を達成したことを嬉しく思います。

私たちは勇敢な国境警備隊と英雄的な氷の将校を与えました。
彼らが仕事をするために必要なツールは、これまでにないほど優れており、私たちの法律を施行し、アメリカを安全に保ちます。
私たちは、これまでに実施された中で最も強力で最も強力な国境警備措置を備えた次の政権を誇らしげに残します。
これには、メキシコグアテマラホンジュラスおよびエルサルバドルとの歴史的な合意と、450マイルを超える強力な新しい壁が含まれます。
私たちは国内でアメリカの力を回復し、海外でのアメリカのリーダーシップは世界が私たちを再び尊敬しています。その尊敬を失わないでください。

私たちは国連でアメリカのために立ち上がって主権を取り戻し、私たちの利益に決して役立たなかった一方的なロボ取引から撤退し、NATO諸国は私がほんの数年前に到着したときよりも数千億ドル多く支払っています。
私たちが世界のために費用を払っていたのは非常に不公平でした。今や世界は私たちを助けてくれています。そしておそらく最も重要なのは、3兆ドル近くで、すべて米国製の米軍を完全に再建したことです。
私たちは、米軍の最初の新しい支部と75年の宇宙軍を立ち上げました。昨年の春、私はフロリダのケネディ宇宙センターに立ち、アメリカの宇宙飛行士が何年にもわたって初めて1つのアメリカのロケットを宇宙に戻すのを見ました。

私たちは同盟を活性化し、世界の国々を結集して中国に立ち向かおうとしています。これまでにないように、私たちはイシスのカリフ制を全滅させ、創設者であり指導者であるアルバグダディの惨めな生活を終わらせました。
私たちは抑圧的なヴィリジアン政権に立ち向かい、世界トップのテロリストであるイランの肉屋、ガーセム・ソレイマニを殺害しました。
私たちはエルサレムをイスラエルの首都として認識し、アルボル外交と原則的なリアリズムの結果としてゴラン高原に対するイスラエルの主権を認識し、中東で一連の歴史的な平和協定を達成しました。誰もそれが起こり得るとは信じていませんでした。 アブラハム合意は、暴力や流血ではなく、平和と調和の未来への扉を開きます。

それは新しい中東の夜明けであり、私たちは兵士たちを家に連れ帰ります。
私は、新しい戦争を始めていない数十年ぶりの大統領であることを特に誇りに思っています。

とりわけ、私たちはアメリカでは政府が人々に答えるという神聖な考えを再確認しました。ガイディングライトはノーススターです。私たちの揺るぎない信念は、私たちがアメリカの高貴な日常の市民に奉仕するためにここにいるということです。
特別利益団体ではなく、私たちの忠誠はグローバルな存在であり、子供たちは市民であり、大統領としての私たちの国自体にとって、私の最優先事項は常にアメリカ人労働者とアメリカ人家族の最善の利益であり、私は最も簡単なものを求めていませんでしたもちろん、これまでで最も困難でした。批判が最も少ない道を模索していませんでした。厳しい戦いをしました。最も難しい戦いをしました。それがあなたが私に選んだことだからです。あなたのニーズが私の最初でした。そして最後のゆるぎないフォーカスこれが私たちの最大のレガシーになることを願っています。一緒に私たちはアメリカ人を私たちの国の責任者に戻しました。
私たちは自治を回復し、アメリカでは誰もが重要で誰もが発言権を持っているので誰も忘れられないという考えを回復しました。私たちはすべての市民が平等な尊厳と平等な待遇と平等な権利を得る権利があるという原則のために戦いました。すべてが神によって平等にされ、誰もが敬意を持って扱われ、彼らの声を聞いて、彼らの政府にあなたに耳を傾けさせる権利があり、あなたの国に忠実であり、私の政権は常にあなたに忠実でした。すべての市民は素晴らしい仕事を見つけ、彼らの素晴らしい家族を支援することができました。
私たちはすべてのアメリカ人が安全であり、すべての子供たちが学ぶことができる学校のために戦い、法律が守られる文化を促進し、私たちの英雄を称え、私たちの歴史を守り、法を遵守する市民は決して当然のことと見なされるべきではありません私たちが一緒に達成したすべてのことにおいて、それは信じられないほどの満足です。

私がホワイトハウスを去るとき、私は価格表の継承を脅かす危険性について考えてきました。世界で最も強力な国アメリカが海外からの絶え間ない脅威と挑戦に直面しているので、私たちは皆共有していますが、最大の危険は損失です自分自身への信頼の喪失、国の偉大さへの信頼の喪失は、その精神と同じくらい強いだけであり、私たちは誇りと同じくらいダイナミックであり、私たちの人々の心を打つ信仰と同じくらい活気があります、
価値観の歴史が縫い付けられている信仰を失う国は長く繁栄することはできません。これらの英雄は私たちの団結と活力のまさに源です。
アメリカが過去の大きな挑戦に勝ち、勝利することを常に許されているのは、我が国の貴族に対する揺るぎない、恥ずべき信念であり、歴史におけるその独特の目的であり、私たちはこの信念を決して失ってはならず、私たちを決して見捨ててはなりません。アメリカへの信念は、国民の偉大さの鍵は、私たちが共有している国民的アイデンティティを維持し、浸透させることにあります。
この遺産の中心で私たち全員が共有する遺産は、私たちが誰であるか、そしてどのようにしてここにたどり着いたかを忘れた場合にのみ、表現の自由、言論の自由、公開討論に対する確固たる信念でもあり、政治的検閲とブラックリストの作成を許可することができます。 。
アメリカでは、自由で開かれた議論の違反、私たちのコアバリュー、そしてアメリカで最も永続的な伝統を閉鎖することさえ考えていません。
私たちは絶対的な適合を主張したり、厳格で正統な懲罰的なスピーチコードを強制したりしません。アメリカは、私たちが同意しない人々から保護され保護される必要がある飼いならされた魂の臆病な国ではありません。
それは私たちが誰であるかではありません、それは私たちが誰であるかということは決してありません、ほぼ250年間、あらゆる挑戦に直面して、アメリカ人は常に比類のない勇気、自信、そして激しい独立を召喚してきました。
これらは、かつて何百万もの日常市民をLEDにした奇跡的な特徴です。野生の大陸を越えて出発し、グレートウェストで新しい生活を切り開くために。
それは私たちの神から与えられた自由への同じ深い愛でした。
過去4年間を振り返ると、私たちの兵士は戦いに、宇宙飛行士は宇宙に飛び込みます。私が車列のルートを旅するたびに、何千人もの人々がやって来ました。私たちが通りかかったときに立って、私たちの偉大なアメリカの国旗を誇らしげに振ることができるように、彼らの家族と一緒に出かけました。
彼らは私を支持するために出てきただけではなく、私に見せるために出てきたのだと私は知っていました。彼らの私たちの国への支持と愛情、これはアメリカが私たちの歴史の中で最も偉大な国であり、常に光と栄光の希望の国でなければならないという私たちの共通の信念によって団結している共和国の誇り高い市民です。

彼らは私を支持するために出てきただけではなく、私に見せるために出てきたのだと私は知っていました。彼らの私たちの国への支持と愛情、これはアメリカが私たちの歴史の中で最も偉大な国であり、常に光と栄光の希望の国でなければならないという私たちの共通の信念によって団結している共和国の誇り高い市民です。
これは、過去4年間、すべてのターンで保護しなければならない貴重な遺産です。

私は、リヤドのイスラム教徒指導者の大広間からワルシャワのポーランド人の大広場まで、韓国議会のフロアから国連総会の表彰台まで、そして北京の紫禁城から、まさにそれを行うための仕事をしています。ラシュモア山の影に、私はあなたのために戦った、あなたの家族のために戦った、私は私たちの国のために戦った、とりわけ私はアメリカのために戦った、そしてそれは安全で、強く誇りに思って、そして自由である。

水曜日の正午に新政権に権力を譲る準備をしている今、私たちが始めた運動はまだ始まったばかりであることを知ってほしい。
国が奉仕市民であるという信念は衰えることはなく、代わりにアメリカ人がいる限り、日ごとに強くなるだけです。
彼らの心を持ち、国への深く献身的な愛情、そしてこの国が国を達成できないことは何もない、そしてこの駅が達成できないことは何もない、私たちのコミュニティは繁栄する私たちの人々は繁栄する私たちの伝統は私たちの信仰が大切になる強く、そして私たちの未来はこれまで以上に明るくなります。私はこの雄大な場所から、忠実で楽しい心、楽観的な精神、そして私たちの国と子供たちにとって最高のものはまだ来ていないという最高の自信を持って行きます。

ありがとう、そして別れの神はあなたを祝福します、神はアメリカ合衆国を祝福します。



my fellow Americans,
4 years ago we launched a great National effort to rebuild our country to renew its spirit,and to restore the allegiance of this government to its citizens, ensured we embarked on a mission to make America great again, for all Americans,

as I conclude my term as the 45th president of the United State I stand before you truly proud of what we have achieved together, we did what we came here to do and so much more.
this week we had our grade a new Administration and pray for its success in keeping America safe and prosperous,
we extend our best wishes and we also want them to have luck, very important word I'd like to begin by thanking just a few of the amazing people who made our remarkable Journey possible first let me express my overwhelming gratitude for the love and support of our spectacular first lady Melania.
let me also share my deepest appreciation to my daughter Ivanka my son-in-law Jared and to Behrend on Eric Tiffany and Lara you fill my world with light and with joy,
you fill my world with light and with joy I also want to thank vice president Mike Pence, his wonderful wife Karen and the entire Pence family.
thank you as well to my Chief of Staff Mark Meadows the dedicated members of The White House staff, and the cabinet and all of the incredible people across our Administration who poured out their heart and soul to fight for America, I also want to take a moment to thank a truly exceptional group of people, United States Secret Service, my family and I will forever be in your debt.

my profound gratitude as well to everyone in the White House military office, the teams of marine one and Air Force, One every member of the Armed Forces and state and local law enforcement all across our country,
most of all I want to thank the American people, to serve as your president has been an honor Beyond description, thank you for this extraordinary privilege and that's what it is a great privilege and a great honor,
we must never forget that while Americans will always have our disagreements we are a nation of incredible DC and faithful and peace-loving citizens,
who all want our country to thrive and flourish and be very very successful and good, we are a truly magnificent Nation. all Americans were horrified by the assault in our Capital political violence is an attack on everything we cherish is Americans.
it can never be tolerated now more than ever we must unify around our shared values and rise above the partisan Rancor and forger destiny,

4 years ago I came to Washington is the only true Outsider ever to win the presidency, I had not spent my career as a politician,
what is a builder looking at opensky lines and imagining infinite possibilities,
I ran for president because I knew there were towering new Summits for America,
just waiting to be scaled I knew the potential for our nation was boundless as long as we put America first, so I left behind my former life and stepped into a very difficult Arena but in Arena nevertheless with all sorts of potential if properly done.
America had given me so much and I wanted to give something back, together with millions of hard-working Patriots across this land.
we built the greatest political movement in the history of our country, we also built the greatest economy in the history of the world,
it was about America first because we all wanted to make America great again, we restored the principle that a nation exists to serve its Citizens, our agenda,
was not about right or left it wasn't about Republican or Democrat but about the good of a nation, and that means the whole nation, with the support and prayers of the American people, we achieve more than anyone thought possible, nobody thought we could even come close we passed the largest package of tax cuts and reforms in American history, 

prayers of the American people we achieve more than anyone thought possible nobody thought we could even come close we passed the largest package of tax cuts and reforms in American history,
we more job-killing regulations and any administration had ever done before, we fix our broken trade deals withdrew from the horrible trans-pacific partnership and the impossible Paris climate Accord, renegotiated the one side, and South Korea deal and we replace NAFTA, with the groundbreaking usmca, that's Mexico and Canada, a deal that's worked out very very well, also and very importantly we impose historic and Monumental tariffs on China, made a great new deal with China, but before the ink was even dry, we and the whole world got hit with a China virus, or trade relationship was rapidly changing billions and billions of dollars were pouring into the us but the virus forced us to go in a different direction, the whole world suffered, but America outperformed to other countries economically because of our incredible economy and the economy that we built, without the foundations and footings it wouldn't have worked out this way we wouldn't have some of the best numbers we've ever had, we also unlocked our energy resources and became the world's number one producer of oil and natural gas by far, powered by these policies we built the greatest economy in the history of the world we reignited America's job creation and Achieve record low unemployment for African Americans, Hispanic Americans, Asian Americans, women almost everyone, in come sword wages boomed the American dream was restored and minions were lifted from poverty in just a few short years, it was a miracle stock market set one record after another with 148 stock market highs during the short Of time, and boosted the retirements and pensions of hard-working citizens all across our nation, 401K are at a level they've never been at before we've never seen numbers like,
we've seen, and that's before the pandemic and after the pandemic we rebuilt the American manufacturing base opened up thousands of new factories and brought back the beautiful phrase made in the USA, to make life better for Working Families we double the child tax credit & the largest-ever expansion of funding for childcare and development, we joined with the private sector to secure commitments to train more than 16 million American workers for the jobs of tomorrow when our nation,
was hit with the terrible pandemic, we produced not one but two vaccines, with record-breaking speed and more will quickly follow they said it couldn't be done but we did it they called it a medical miracle and that's what they calling it right now a medical miracle another Administration would have taken 345 maybe even up to 10 years to develop a vaccine we did it in 9 months.
we grieve for every life lost and we pledge in their memory to wipe out this horrible pandemic once and for all when the virus took its brutal toll on the world's economy we launch the fastest economic recovery our country has ever seen.

we pass nearly four trillion dollars and economically leave saved or supported over 50 million jobs and/the unemployment rate and a half these are numbers that our country has never seen.
before we create a choice and transparency and Healthcare stood up to Big Pharma in so many ways but especially in our effort to get Favored Nations Clause has added which will give us the lowest prescription drug prices anywhere in the world.
we pass VA Choice VA accountability right to try and landmark Criminal Justice Reform, we confirm three new justices of the United States Supreme Court.
we appointed nearly 300 federal judges to interpret our constitution as written.
for years the American people pleaded with Washington to finally secure the nation's borders.
I am pleased to say we answered that plea and achieve the most secure Border in US history.

we have given our brave border agents and heroic ice officers.
the tools they need to do their job is better than they have ever done before and to enforce our laws, and keep America safe,
we proudly leave the next Administration with the strongest and most robust border security measures ever put into place.
this includes historic agreement with Mexico Guatemala Honduras and El Salvador along with more than four hundred and fifty miles of powerful new wall.
we restored American strength at home and American leadership abroad the world respects us again please don't lose that respect.

we reclaimed our sovereignty by standing up for America at the United Nations, and withdrawing from the one-sided Lobo deals that never served our interest and NATO countries are now paying hundreds of billions of dollars more than when I arrived just a few years ago.

we pass nearly four trillion dollars and economically leave saved or supported over 50 million jobs and/the unemployment rate and a half these are numbers that our country has never seen.
before we create a choice and transparency and Healthcare stood up to Big Pharma in so many ways but especially in our effort to get Favored Nations Clause has added which will give us the lowest prescription drug prices anywhere in the world.
we pass VA Choice VA accountability right to try and landmark Criminal Justice Reform, we confirm three new justices of the United States Supreme Court.
we appointed nearly 300 federal judges to interpret our constitution as written.
for years the American people pleaded with Washington to finally secure the nation's borders.
I am pleased to say we answered that plea and achieve the most secure Border in US history.

we have given our brave border agents and heroic ice officers.
the tools they need to do their job is better than they have ever done before and to enforce our laws, and keep America safe,
we proudly leave the next Administration with the strongest and most robust border security measures ever put into place.
this includes historic agreement with Mexico Guatemala Honduras and El Salvador along with more than four hundred and fifty miles of powerful new wall.
we restored American strength at home and American leadership abroad the world respects us again please don't lose that respect.

we reclaimed our sovereignty by standing up for America at the United Nations, and withdrawing from the one-sided Lobo deals that never served our interest and NATO countries are now paying hundreds of billions of dollars more than when I arrived just a few years ago.
it was very unfair we were paying the cost for the world, now the world, is helping us and perhaps most importantly of all with nearly 3 trillion dollars, we fully rebuilt the American Military all made in the USA.
we launched the first new branch of the United States armed forces and 75 years the space force, at last spring I stood at Kennedy Space Center in Florida and watched as American astronauts return to space one American rockets for the first time in many many years.

we Revitalize our alliances and rally the nations of the world to stand up to China, like never before, we are obliterated the Isis caliphate, and ended The Wretched life of its founder and leader al-baghdadi.
we stood up to the oppressive Viridian regime and killed the world's top terrorist Iranian butcher qassem soleimani.
we recognize Jerusalem as the capital of Israel and recognized Israeli sovereignty over the Golan Heights as a result of Arbol diplomacy and principled realism we achieved a series of historic peace deals in the Middle East, nobody believed it could happen. the Abraham Accords open the doors to a future of peace and Harmony not violence and bloodshed, it is the dawn of a new Middle East and we are bringing our soldiers home.
I'm especially proud to be the first president in decades who has started no new Wars.

above all we have reasserted the sacred idea that in America the government answers to the people, are Guiding Light are Northstar our unwavering conviction has been that we are here to serve the noble everyday citizens of America,
our allegiances not to the special-interest corporations are Global entities it's to our children are citizens and to our nation itself as president my top priority my constant concern has always been the best interests of American workers and American families, I did not seek the easiest course by far it was actually the most difficult, I did not seek the path that would get the least criticism, I took on the tough battles the hardest fights the most difficult choices because that's what you elected me to do, your needs were my first and last unyielding Focus this I hope will be our greatest Legacy, together we put the American people back in charge of our country.
we restored self-government, we restored the idea that in America, no one is forgotten because everyone matters and everyone has a voice, we fought for the principle that every citizen, is entitled to equal dignity equal treatment and equal rights, because we are all made equal by God, everyone is entitled to be treated with respect, to have their voice heard and to have their government listen you, are loyal to your country, and my Administration was always loyal to you we work to build a country in which every citizen could find a great job, and support their wonderful families.
we fought for the communities where every American could be safe and schools where every child could learn, we promoted a culture where a laws would be upheld, Our Heroes honored, our history preserve and law-abiding citizens are never taken for granted American should take tremendous satisfaction, in all that we have achieved together it's incredible.

now as I leave the White House, I have been reflecting on the dangers that threaten the price list inheritance, we all share as the world's most powerful Nation America faces constant threats and challenges, from abroad but the greatest danger, we face is a loss of confidence in ourselves, a loss of confidence in our national greatness a nation is only as strong as its Spirit, we are only as dynamic as our pride, we are only as vibrant as the faith that beats in the hearts of our people,
no Nation can long Thrive that loses faith that are sewn values history and heroes for these are the very sources of our unity and our Vitality.
what is always allowed America to Prevail and Triumph over the great challenges of the past, has been an unyielding and unashamed conviction in the nobility of our country, and its unique purpose in history, we must never lose this conviction, we must never forsake our belief in America the key to National greatness lies in sustaining and instilling our shared national identity that means focusing on what we have in common,
the Heritage that we all share at the center of this Heritage is also a robust belief in free expression, free speech, and open debate only if we forget who we are and how we got here could we ever allow political censorship and blacklisting to take place.
in America, it's not even think about shutting down free and open debate violates, our core values and most enduring traditions in America.
we don't insist on absolute Conformity or enforce rigid, orthodoxies and punitive speech codes, we just don't do that America, is not a timid nation of tame Souls who need to be sheltered and protected from those with whom we disagree,
that's not who we are, it will never be who we are, for nearly 250 years, in the face of every challenge, Americans have always summoned are, unmatched courage, confidence, and fierce Independence.
these are the miraculous traits that once LED millions of everyday citizens. to set out across a wild continent and carve out a new life in the Great West.
it was the same profound love of our god-given freedom.
that will do our soldiers into battle and our astronauts into space, as I think back on the past four years one image Rises, and my mind above all others, whenever I traveled all along the motorcade route there were thousands and thousands of people they came out with their family, so that they could stand as we passed and proudly wave, our Great American flag, it never fail to deeply move me.
I knew that they did not just come out to show their support of me they came out to show me. their support and love for our country, this is a Republica proud citizens who are united by our common conviction that America is the greatest nation in all of history we are and must always be a Land of Hope of light and of Glory to all the world.

I knew that they did not just come out to show their support of me they came out to show me. their support and love for our country, this is a Republica proud citizens who are united by our common conviction that America is the greatest nation in all of history we are and must always be a Land of Hope of light and of Glory to all the world.
this is the precious inheritance that we must Safeguard at every single turn for the past four years.

I have work to do just that from a great hall of Muslim leaders in Riyadh to a great square of Polish people in Warsaw, from the floor of the Korean assembly to the podium at the United Nations General Assembly, and from the Forbidden City in Beijing to the shadow of Mount Rushmore, I fought for you, I fought for your family, I fought for our country, above all I fought for America, and all it stands for and that is safe, strong proud, and free.

now as I prepare to hand power over to a new administration at noon on Wednesday, I want you to know that the movement, we started is only just beginning there's.
never been anything like it, the belief that a nation was service citizens, will not dwindle but instead only grow Stronger by the day as long as the American people,
holding their hearts, deep and devoted love of country, then there is nothing that this nation cannot achieve country, then there is nothing that this station cannot achieve, our communities will flourish our people will be prosperous our Traditions will be cherished our faith will be strong, and our future will be brighter than ever before I go from this Majestic place with a loyal and joyful heart, and optimistic spirit and a supreme confidence that for our country, and for our children The Best Is Yet To Come.

thank you, and farewell God bless you, God bless the United States of America.


======================フロリダ出発前

a great honor
The Honorable right side of the greatest
2018 for Deerfield Apartments Pulaski events today
emphasizes thank you


all very much romantic wallpaper


^^^^^^^^^^^^^^^^
thank you thank you very much thank you

thank you very much and we love you and I can tell you that from the bottom of my heart this has been an incredible four years we've accomplished so much together I want to thank all of my family and my friends and my staff and some of the other people for being here I want to thank you for your effort your hard work people have no idea how hard this family worked I worked and they work for you they could have had a much easier life but they just they did a fantastic job but just want to thank all of you everyone I want to thank Mark Meadows who's here someplace right there I want to thank Mark but it's been it's been something very special we've accomplished a lot our first lady has been a woman of great grace and beauty and dignity add so popular with the paper so popular with the people in fact honey would you like to say a few words.

---
being your first lady was my greatest honor thank you for your love and your support you will be in my thoughts and prayers God bless you oh God bless your family and God bless this beautiful Nation

----
what else has to be said right but what we've done that's truly what we've done has been amazing by any standard we rebuilt the United States military we created a new Force called space force that in itself would be a major achievement for a regular Administration we were not a regular Administration we took care of the Vets 91% approval ready they've never had that before the Vets have given us the VA events have given us at approval rating like has never been before we took care of our vets and our beautiful vets they were very badly treated before we came along and as you know we get them great service and we pick up the bill and they can go out and they can see a doctor if they have to wait long periods of time we got it so that we can sadly get rid of people that don't treat our vets properly we had we didn't have any of those rights before when I came on so our vets are happy our people are happy our military is thrilled we also got tax cuts the largest tax cut and reform in the history of our country by far.

I hope they don't raise your taxes but if they do I told you so add if you look at the regulations which I consider the regulation cuts to be maybe even more important that's why we have such good and have had such good job numbers that job numbers have been absolutely incredible what we started had we not been hit by the pandemic we would have had numbers that would never have been seen already our numbers are the best ever if you look at what happened until February that year ago our numbers were at 11 that nobody had ever seen before and even now we really built it twice we got hit nobody blames us for that the whole world got head and then we built it again and now the stock market is actually substantially higher than it was at a tire Point prior to the pandemic so it's really you could say we built it twice and give it to see you're going to see incredible numbers start coming in if everything is so I left alone be careful very complex be careful but you going to see some incredible things happening and remember us when you see these things happening if you would remember us because I'm looking at I'm look at it elements of our economy that are set to be a rocket ship up it's a rocket ship up we have the greatest country in the world we have the greatest economy in the world and as bad as the pandemic was we were hit so hard just like the entire world was hit so hard places that thought they got away with it didn't get away with it their suffering right now and we did something that is the really considered a medical miracle that calling it a miracle in that was the vaccine we got the vaccine developed in 9 months instead of nine years or 5 years or 10 years or a long time it was supposed to take a long time many many years to develop a vaccine we have two out we have another one coming almost immediately and it really is a great achievement so you should start to see really good numbers over the next few months I think you're going to see those numbers really Skyrocket downward and I can only say this we have worked hard we've left it all as the athletes would say we've left it all in the field we don't have to,

we don't have to come and say we'll never say in a month when we're sitting in Florida we're not going to be looking at each other and saying you know if we only worked a little bit harder you can work harder and we had a lot of obstacles and we went through the obstacles and we just got 75 million votes and that's a record in the history of in the history sitting president that's an old time record by a lot by many millions in the history of sitting presidents has been really just an honor and one of the things were very very proud of is the selection of almost 300 federal judges and three great Supreme Court Justices that's a very big number that's a record-setting number and that's all we've done a lot and there's still things to do the first thing we have to do is pay our respects and our love to the incredible people and families who suffered so Gravely from the China virus it's a horrible thing that was put on to the world we all know where it came from but it's a horrible horrible thing so be very careful be very very careful but we want to pay great love great love to all of the people that have suffered including families who have suffered so greatly so with that I I just want to say you are amazing people this is a great great country it is my greatest honor and privilege to have been your president.

I will always fight for you I will be watching I will be listening and I will tell you that the future of this country has never been better I wish the new Administration great luck and great success I think they'll have great success they have the foundation to do something really spectacular and again we put it in a position like it's never been before despite the worst plague to hit since I guess you'd say 1917 over a hundred years ago and despite that despite that the things that we've done have been just incredible and I couldn't have done them done it without you so just hey goodbye we love you we will be back in some form and again I want to just leaving I want to thank our vice president Mike Pence and Karen I want to thank Congress cuz we really worked well with Congress at least certain elements in Congress but we really did we've gotten so much done that nobody thought it would be possible but I do want to thank on cuz I don't want to take all of the great people of Washington DC all of the people that we work with the foot this miracle together so have a good life we will see you soon thank you thank you very much thank you very much.


大変光栄です
最高の名誉ある右側
今日のディアフィールドアパートメンツプラスキイベントの2018
ありがとうを強調します


すべての非常にロマンチックな壁紙


^^^^^^^^^^^^^^^^
ありがとうありがとうございましたありがとう

どうもありがとうございました。私たちはあなたを愛しています。心の底から、これは私たちが一緒に多くのことを成し遂げた素晴らしい4年間でした。家族、友人、スタッフ、そして何人かに感謝したいと思います。他の人たちのここにいてくれてありがとうあなたの努力に感謝したいあなたの勤勉な人々は私が働いたこの家族がどれほど懸命に働いたかわからないそして彼らはあなたのために働いている彼らははるかに楽な生活を送ることができたかもしれないが彼らはただ素晴らしい仕事をしたでも皆さんに感謝したいですマークメドウズに感謝したいマークメドウズに感謝したいマークに感謝したいのですがそれは私たちが多くのことを成し遂げた非常に特別なことでした私たちのファーストレディは素晴らしい優雅な女性でした美しさと品格は、人々にとても人気のある紙にとても人気があります。実際、蜂蜜はあなたがいくつかの言葉を言いたいと思います。

---
あなたのファーストレディであることは私の最大の名誉でしたあなたの愛とあなたのサポートに感謝しますあなたは私の考えと祈りの中にあります神はあなたを祝福しますああ神はあなたの家族を祝福しそして神はこの美しい国を祝福します

--------
他に何を正しく言わなければならないが、私たちがやったことは本当に私たちがやったことは、私たちが米軍を再建したどんな基準によっても驚くべきことでした私たちは宇宙軍と呼ばれる新しい軍隊を作りましたそれ自体が大きな成果になるでしょう通常の管理私たちは通常の管理ではありませんでした私たちは獣医の世話をしました91%の承認準備ができていました獣医が私たちに与える前にVAイベントは私たちが獣医の世話をする前になかったような承認評価で私たちに与えましたそして私たちの美しい獣医は私たちが来る前に非常にひどい扱いを受けましたそしてあなたが知っているように私たちは彼らに素晴らしいサービスを受けて私たちは請求書を受け取りますそして彼らは外出することができそして彼らが私たちが得た長い時間を待たなければならないなら彼らは医者に診てもらうことができますそれは、獣医を適切に扱わない人々を悲しいことに取り除くことができるようにするためです。私が来たとき、私たちはそれらの権利を持っていなかったので、獣医は私たちの人々が幸せです私たちの軍隊は私たちも興奮しています減税最大の減税と改革我が国の歴史。

彼らがあなたの税金を上げないことを願っていますが、もしそうなら、私があなたに言ったので、あなたが規制の削減がおそらくもっと重要であると私が考える規制を見れば、それが私たちがとても良い仕事数を持っている理由ですパンデミックに見舞われなかったとしたら、私たちが始めた仕事の数は絶対に信じられないほどでした。その年の2月までに起こったことを見ると、私たちの数はこれまでで最高です。 11誰も見たことがなく、今でも実際に2回構築したことで、全世界が頭角を現したことを誰も非難しませんでした。その後、再構築しました。現在、株式市場は実際にはタイヤポイントよりも大幅に高くなっています。パンデミックの前に、私たちはそれを2回構築し、すべてがあれば信じられないほどの数が入り始めるのを見ることができると言うことができますので、私は放っておいてください非常に複雑に注意してください私が見ているので私たちを覚えているなら、これらのことが起こっているのを見たら私たちを覚えておいてください私はそれを見ていて、私たちの経済の要素がロケット船になるように設定されていますそれは私たちが持っているロケット船です世界で最も偉大な国私たちは世界で最も経済が大きく、パンデミックと同じくらいひどい打撃を受けました。まるで全世界が打撃を受けたのと同じように、彼らはそれで逃げたと思っていたので、彼らはそれで逃げられませんでした。今苦しんでいる私たちは、それを奇跡と呼んでいる医療の奇跡と本当に考えられていることをしました。それは、ワクチンを9年、5年、10年、または長い間ではなく、9か月で開発したワクチンでした。ワクチンを開発するのに何年もかかるので、2つあります。もう1つはほぼすぐに届きます。これは本当に素晴らしい成果です。今後数か月で本当に良い数が見られるようになるはずです。それらの数字を実際に見るには下向きに急上昇し、これは私たちが一生懸命働いたとしか言えません。アスリートは私たちがする必要のないフィールドにすべてを残したと言うので、すべてを残しました。

私たちがフロリダに座っているとき、私たちは来て、1か月以内に決して言うことはないと言う必要はありません。私たちはお互いを見て、私たちが少しだけ頑張ったらあなたが働くことができるとあなたが知っていると言うつもりはありませんより困難で、多くの障害があり、障害を乗り越えて、7500万票を獲得しました。これは、座った歴史の中で何百万人もの昔の記録である、座っている大統領の歴史の中での記録です。大統領は本当に名誉なことであり、非常に誇りに思っていることの1つは、約300人の連邦裁判官と3人の最高裁判所判事の選出であり、これは記録的な数であり、これまでに行ったすべてのことです。私たちが最初にやらなければならないことはまだたくさんあります。中国のウイルスにひどく苦しんでいる信じられないほどの人々や家族に敬意と愛を払うことです。それは私たち全員が知っている世界にもたらされた恐ろしいことです。それはから来ましたが、それは恐ろしい恐ろしいですとても気をつけてくださいとても気をつけてくださいとても気をつけてくださいしかし私達はとても苦しんでいる家族を含む苦しんでいるすべての人々に大きな愛を払いたいのでIIはあなたが素晴らしい人々だと言いたいだけですこれは素晴らしいです素晴らしい国あなたの大統領であったことは私の最大の名誉と特権です。

私はいつもあなたのために戦います私は見守っています私は聞いていますそして私はこの国の未来がこれまでになく良くなったことをあなたに伝えます私は新政権の幸運と大成功を願っています本当に壮観なことをするための基盤であり、100年以上前に1917年と言っていたと思いますが、それにもかかわらず、私たちが行ったことにもかかわらず、これまでにないような位置に置きました。信じられないほど素晴らしかったし、あなたなしではできなかったので、さようなら、私たちはあなたを愛しています。私たちは何らかの形で戻ってきます。また、私は去りたいです。副社長のマイク・ペンスとカレンに感謝します。議会に感謝するために私たちは議会の少なくとも特定の要素で本当にうまく働きましたが、私たちは本当に多くのことを成し遂げたので、誰もそれが可能だとは思っていませんでしたが、私はすべてを取りたくないので感謝したいと思いますウォッシングトの偉大な人々のDCでは、この奇跡を一緒に足で一緒に働くすべての人々が、良い人生を送っています。すぐにお会いしましょう。ありがとうございます。ありがとうございました。ありがとうございました。


----------------体裁補正

thank you, thank you very much,
thank you.

thank you very much and we love you and I can tell you that from the bottom of my heart,
this has been an incredible four years, we've accomplished so much together I want to thank all of my family and my friends and my staff and some of the other people for being here I want to thank, you for your effort your hard work, people have no idea how hard this family worked, I worked and they work for you, they could have had a much easier life, but they just they did a fantastic job but just want to thank all of you everyone.
I want to thank Mark Meadows who's here someplace right there I want to thank Mark, but it's been, it's been something very special we've accomplished a lot our first lady has been, a woman of great, grace and, beauty and dignity,
add so popular with the paper, so popular with the people in fact honey would you like to say a few words.

---
being your first lady, was my greatest honor, thank you for your love, and your support you will be in my thoughts and prayers,
God bless you oh, God bless your familys, and God bless this beautiful Nation.

----
what else has to be said right, but what we've done that's truly what we've done has been amazing by any standard, we rebuilt the United States military, we created, a new Force called space force that in itself would be a major achievement for a regular Administration we were not a regular Administration we took care of the Vets 91% approval ready they've never had that before the Vets have given us the VA, events have given us at approval rating like has never been before, we took care of our vets and our beautiful vets they were very badly treated before we came along, and as you know we get them great service and we pick up the bill and they can go out and they can see a doctor if they have to wait long periods of time we got it so that we can, sadly get rid of people that don't treat our vets properly we had we didn't have any of those rights before when I came on so our vets are happy our, people are happy, our military is thrilled we also got, tax cuts the largest tax cut and reform in the history of our country by far.

I hope they don't raise your taxes, but if they do I told you so,
add if you look at the regulations which I consider the regulation cuts to be maybe even more important that's why we have such good and have had such good job numbers that job numbers have been absolutely incredible, what we started had we not been hit by the pandemic, we would have had, numbers that would never have been seen already our numbers are the best ever if you look at what happened until February, that year ago our numbers were at 11 that nobody had ever seen before, and even now we really built it twice, we got hit nobody blames us for that the whole world got head and then we built it again and now, the stock market is actually substantially higher than it was at a tire Point prior to the pandemic, so it's really you could say we built it twice, and give it to see you're going to see incredible numbers start coming in if everything is so I left alone be careful very complex be careful but you going to see some incredible things happening and remember us when you see these things happening if you would remember us because I'm looking at I'm look at it elements of our economy that are set to be a rocket ship up, it's a rocket ship up, we have the greatest, country in the world we have the greatest economy in the world, and as bad as the pandemic was we were, hit so hard just like the entire world was hit so hard places that thought they got away with it didn't get away with it their suffering right now, and we did something that is the really considered a medical miracle that calling it a miracle in that was the vaccine, we got the vaccine developed in 9 months instead of nine years or 5 years or 10 years or, a long time it was supposed to take a long time many many years to develop a vaccine we have, two out we have another one coming almost immediately and it really is a great achievement so you should start to see really good numbers over the next few months I think you're going to see those numbers really Skyrocket downward and I can only say this we have worked hard we've left it all as the athletes would say we've left it all in the field, we don't have to,

we don't have to come and say we'll never say in a month, when we're sitting in Florida we're not going to be looking at each other, and saying you know if we only worked a little bit harder you can work harder, and we had a lot of obstacles and we went through the obstacles, and we just got 75 million votes, and that's a record in the history of in the history, sitting president that's an old time record by a lot by many millions in the history of sitting presidents has been really just an honor, and one of the things were very very proud of is the selection of almost 300 federal judges, and three great Supreme Court Justices that's, a very big number that's a record-setting number, and that's all we've done a lot and there's still things to do the first thing, we have to do is pay, our respects and our love, to the incredible people and families who suffered so Gravely from the China virus it's a horrible thing that was put on to the world we all know where it came from but it's a horrible horrible thing so be very careful, be very very careful, but we want to pay great love, great love to all of the people that have suffered including families who have suffered so greatly so with that I I just want to say you are amazing people this is a great great country, it is my greatest honor, and privilege to have been your president.

I will always fight for you.
I will be watching, I will be listening, and I will, tell you that the future of this country has never been better.
I wish the new Administration, great luck and great success, I think they'll have great success they have the foundation to do something really spectacular, and again, we put it in a position like it's never been before despite the worst plague to hit, since I guess you'd say 1917 over a hundred years ago, and despite that, despite that the things that we've done have been just incredible and I couldn't have done them done it without you so just.

hey goodbye, we love you, we will be back in some form,
and again I want to just leaving I want to thank our vice president Mike Pence and Karen, I want to thank Congress cuz we really worked well with Congress, at least certain elements in Congress, but we really did we've gotten so much done that nobody thought it would be possible but I do want to thank on cuz I don't want to take all of the great people of Washington DC, all of the people that we work, with the foot this miracle together, so have a good life, we will see you soon.

thank you, thank you very much,
thank you very much.


ありがとう、どうもありがとう、
ありがとうございました。

どうもありがとうございました。私たちはあなたを愛しています。心の底からそれをお伝えできます。
これは信じられないほどの4年間でした、私たちは一緒にたくさんのことを成し遂げました私は私の家族と私の友人と私のスタッフと他の何人かの人々にここに来てくれたことに感謝したいと思いますあなたの努力に感謝したいと思います、人々はこの家族がどれほど一生懸命働いたかわからない、私は働いた、そして彼らはあなたのために働いた、彼らははるかに楽な生活を送ることができたかもしれない、しかし彼らはただ素晴らしい仕事をしたが、あなたたち全員に感謝したい。
どこかにいるマーク・メドウズに感謝したいマークに感謝したいのですが、それは私たちのファーストレディが多くのことを成し遂げてきた非常に特別なことであり、偉大で優雅で、美しさと尊厳のある女性です。
紙にとても人気があり、実際に人々にとても人気があるので、ハニーはあなたがいくつかの言葉を言いたいと思います。

---
あなたのファーストレディであることは私の最大の名誉でした、あなたの愛に感謝します、そしてあなたが私の考えと祈りの中であなたをサポートするでしょう、神はあなたを祝福します、神はあなたの家族を祝福します、そして神はこの美しい国を祝福します。

--------
他に何を正しく言わなければならないか、しかし私たちがやったことは本当に私たちがやったことはどんな基準でも驚くべきことでした、私たちは米軍を再建し、私たちが作成しました、それ自体が宇宙軍と呼ばれる新しい軍隊通常の管理の主な成果私たちは通常の管理ではありませんでした私たちは獣医の91%の承認を処理しました獣医が私たちにVAを与える前に、イベントはこれまでにないような承認評価で私たちに与えました、私たちは獣医と美しい獣医の世話をしましたが、彼らは私たちが来る前に非常にひどい扱いを受けました、そしてあなたが知っているように私たちは彼らに素晴らしいサービスを受けて請求書を受け取りますそして彼らは外出することができます獣医を適切に治療していない人々を悲しいことに取り除くことができるように、私たちがそれを手に入れたのを長い間待ってください。私が来たとき、私たちがそれらの権利を持っていなかったので、私たちの獣医は私たちの人々を幸せにしています幸せです、私たちの軍隊は私たちも得たことに興奮しています、減税は最大の減税と再私たちの国の歴史の中ではるかに形を成します。

彼らがあなたの税金を上げないことを願っています、しかし彼らがそうするなら私はあなたにそう言いました、
規制の削減がおそらくさらに重要であると私が考える規制を見ると、それが私たちが非常に優れており、非常に優れた雇用数を持っているため、雇用数が絶対に信じられないほどである理由です。パンデミック、私たちが持っていたであろう、すでに見られなかった数私たちの数は、2月まで起こったことを見ると、これまでで最高です。その年前、私たちの数は、これまで誰も見たことがなかった11でした、そして今でも私たちは本当にそれを2回構築し、全世界が頭角を現したことを誰も非難しなかったので、もう一度構築しました。現在、株式市場はパンデミック前のタイヤポイントよりも大幅に高いので、本当に可能です。私たちがそれを2回構築したと言って、すべてがあれば信じられないほどの数が入り始めるのを見るようにそれを与えてください私は放っておいてください非常に複雑に注意してくださいこれら私が見ているのであなたが私たちを覚えているなら何が起こっているのか私はそれを見て、ロケット船になるように設定されている私たちの経済の要素を見ています、それはロケット船です、私たちは世界で最も偉大な国を持っています世界最大の経済、そしてパンデミックが私たちと同じくらいひどいものだったのと同じように、全世界が非常に激しく打たれたのと同じように、彼らはそれを乗り越えたと思っていたので、今は苦しみを乗り越えられませんでした。本当に奇跡と言われる医療の奇跡をワクチンと呼んで、9年、5年、10年、あるいは長い時間ではなく、9ヶ月でワクチンを開発しました。私たちが持っているワクチンを開発するのに何年も長い間、2つはもう1つがほぼすぐに来るということです、そしてそれは本当に素晴らしい成果ですので、あなたは次の数ヶ月で本当に良い数を見始めるはずですそれらの数字が本当に下向きに急上昇しているのを見てください、そして私はこれを私たちとしか言えませんアスリートが私たちがすべてをフィールドに残したと言うように、私たちはそれをすべて残しました、私たちはそうする必要はありません、

私たちがフロリダに座っているとき、私たちはお互いを見るつもりはなく、私たちが少しだけ一生懸命働いたかどうか知っているとあなたが知っていると言って、私たちは来て、1ヶ月で決して言わないだろうと言う必要はありませんもっと頑張れるし、たくさんの障害があり、障害を乗り越えて、7500万票を獲得しました。これは、歴史上、多くの人が昔の記録である現職の大統領の記録です。現職の大統領の歴史の中で何百万人もが本当に名誉であり、非常に誇りに思っていることの1つは、約300人の連邦裁判官と3人の最高裁判所判事の選出であり、これは記録的な数の非常に大きな数です。数、そしてそれは私たちがたくさんしたことのすべてであり、最初にすべきことはまだあります、私たちがしなければならないのは、中国のウイルスにひどく苦しんでいる信じられないほどの人々と家族に支払うことです、私たちの敬意と愛ですそれがどこから来たのかは誰もが知っている世界にもたらされた恐ろしいことですが、それはああですひどい恐ろしいことなので、とても気をつけて、とても気をつけてください。でも、私たちは、とても大きな苦しみを味わった家族を含む、苦しんでいるすべての人々に大きな愛を払いたいのです。これは素晴らしい国です。あなたの大統領であったことは私の最大の名誉であり、特権です。

私はいつもあなたのために戦います。
私は見守り、耳を傾け、そしてこの国の未来はかつてないほど良くなったことをお伝えします。
新政権、幸運、そして大成功を祈っています。彼らは本当に素晴らしいことをするための基盤を持っているので、大成功を収めると思います。また、最悪の疫病にもかかわらず、これまでにないような立場に置きました。 、100年以上前に1917年とおっしゃっていたと思いますが、それにもかかわらず、私たちが行ったことは信じられないほど素晴らしいものであり、あなたなしではそれを行うことはできませんでした。

さようなら、私たちはあなたを愛しています、私たちは何らかの形で戻ってきます、
もう一度、去りたいと思います。副大統領のマイク・ペンスとカレンに感謝します。議会、少なくとも議会の特定の要素と本当にうまく連携していたので、議会に感謝したいと思いますが、本当に多くのことを成し遂げました。誰もそれが可能だとは思っていませんでしたが、ワシントンDCのすべての偉大な人々、私たちが働くすべての人々をこの奇跡の足で一緒に連れて行きたくないので、私は感謝したいと思います。人生、私たちはすぐにお会いしましょう。

ありがとう、どうもありがとう、
どうもありがとうございました。



もし何かあれば報奨金として頂戴します。