見出し画像

【歌詞和訳】No Lives Matter - Tom MacDonald

【歌詞和訳】No Lives Matter - Tom MacDonald

[Intro]
Hip hop died, it's full of guys who cannot even rap (Facts)

ヒップホップは死んだ、ラップもできねえやつらだらけだ(事実だ)

Media dividing us by colors, white or black (Facts)

メディアは俺たちを色で分断させる、白か黒かで(事実だ)

If you believe in Jesus, these days Christians get attacked (Facts)

お前がキリストを信じているなら、最近はクリスチャンが攻撃されている(事実だ)

If you don't hate police, then everybody thinks you're wack

お前が警察を嫌わなければ、みんながお前を変人だと思う

[Verse 1]
And everything's so connected

全部が結びついてるんだよ

Black Lives Matter got so aggressive

ブラックライブズマターは攻撃的になりすぎた

White folks who agree can't support the message

同意する白人達はそのメッセージを支援できねえ

Both sides go to war 'cause they don't respect it

両方とも戦争に行くんだ、あいつらは尊敬できねえからな

Our social climate from the global tension

国際情勢から来る俺らの社会風潮

Turned to total violence and a whole depression

完璧に暴力になっちまって最悪だぜ

We could unify and then all go against them

俺らみんな団結して反対できるはずだ

But we let 'em divide us with votes and elections (Ayy)

でも俺らは俺らを投票や選挙で分断させるんだ

The music we bump, all about shooting guns and doing drugs (Ayy)

俺らがブッ込む音楽は、どれも銃を撃ったりドラッグをやることばっかりだ

The things that we want are promoted subliminally through the songs

俺らが欲しいのは歌を通して、潜在意識の中で売り込まれてるんだ

Like, "You need a fast car, you need designer clothes, you need a rap star

”お前らはかっけえ車が欲しい、お洒落な服が欲しい、ラップスターが欲しい

To tell you to start popping pills, hit the blunt and go live at the club 'til you're
broke"

薬物をはじめるのを伝えるために、ブランツに火をつけて破産するまでクラブでいきがるんだ”って感じにな

It's all controlled by the elites

全部エリート達に操られてんだよ

Put fake news all over our screens

フェイクニュースを画面上に映して

Convincing the right to go fight with the left

右翼に左翼と戦うことを説得するんだ

And distract from the fact it's each other we need, uh

そして俺らがみんな必要な事実から目を逸らさせるんだ

Divided by race and religion

人種と宗教で分断された

Segregated into teams, uh

それぞれのチームに分離させられた

You're a white supremacist

お前は白人至上主義者

If you're not, I guess you're ANTIFA

そうじゃなかったら、たぶんアンティファだろうな

[Chorus]
Screaming from the rooftops, beatdown, battered

屋上から叫んでる、ビートは沈んで、ボロボロになった

Turned us on each other, now no lives matter

俺たちをお互いに攻撃させる、今となってはノーライブズマター(どの命も問題じゃない)だ

If we do what the news wants, blood gon' splatter

もし俺らがニュースが欲しがることをやったなら、血しぶきが上がるぜ

Turn us on each other 'til no lives matter

俺たちをお互いに攻撃させる、ノーライブズマターになるまでな

[Post-Chorus]
Freedom's dead; if you have an opinion, take it back (Facts)

自由は死んだ;なんか意見があるなら、撤回しろ(事実だ)

People hate the president; if you don't, then you trash (Facts)

みんな大統領を嫌う;そうじゃなかったら、お前はクズだ(事実だ)

Indoctrinate the nation using news and mainstream rap (Facts)

国民にニュースとラップを使って教え込む(事実だ)

The government abuses us, it's all part of the plan (Facts)

政府は俺たちを虐げていて、全部計画のうちなんだよ(事実だ)

[Verse 2]
And it's so confusing

まじでわけがわからない

Black Lives Matter's a valuable movement

ブラックライブズマターは価値のある運動だ

But All Lives Matter ain't racist or stupid

でもオールライブズマターは人種差別でも馬鹿げたことでもない

It's non-black humans who don't feel included

参加してる気分になれない黒人じゃないやつらのことだ

All colors fall under laws that govern

全ての色は法のもとにあるんだ

The whole country and we all suffer

国家全体を統治していて、俺たちみんな苦しんでる

We're all broke and nobody recovers

俺らはみんなボロボロで誰も回復できない

Until we accept that we're all brothers (Ayy)

俺らがみんな兄弟だってことを受け入れるまでな

The music we make, all about big booties and getting paid (Ayy, whoa)

俺らが作る音楽、でっかい胸のこととか給料のこととか

We watch the news and it fills up our brains with violence and riots and race

ニュースを見て、俺らの脳を暴力と暴動と人種で埋め尽くす

Like, "This is a race war, you need to hate more, get what you came for

”これは人種の戦いで、もっと憎まないといけない、求めるもとを手に入れろ

You need some songs about Xanax and violence so you can escape more"

お前らはザナックスや暴力に関する歌が必要で、もっと逃げることができるんだ”みたいにな

What a vicious cycle we can't break away from

俺らが打ち破ることができないなんて残酷な連鎖なんだ

They control the culture, they control the paper

あいつらが文化を操ってる、新聞を操ってる

They're indoctrinating a whole generation

あいつらが全世代に吹き込んでやがる

'Til the patriots start to hate the nation

愛国者達が国家を憎み始めるまでな

The music we love make us dumb and addicted

俺らが愛する音楽は俺たちをバカにして中毒にさせる

The news that we watch is brainwashing the children

俺らが見るニュースは子供達を洗脳している

The virus is riots, and racist conditions ain't problems

このウイルスは暴動だ、そしてレイシストの状態なんか問題じゃない

They're symptoms of life in the system

あいつらはシステムの中にある人生の症状なんだ

[Chorus]
Screaming from the rooftops, beatdown, battered

屋上から叫んでる、ビートは沈んで、ボロボロになった

Turned us on each other, now no lives matter

俺たちをお互いに攻撃させる、今となってはノーライブズマター(どの命も問題じゃない)だ

If we do what the news wants, blood gon' splatter

もし俺らがニュースが欲しがることをやったなら、血しぶきが上がるぜ

Turn us on each other 'til no lives matter

俺たちをお互いに攻撃させる、ノーライブズマターになるまでな

[Bridge]
The music will make you dumb

音楽はお前達を愚かにする

The media makes you hate

メディアはお前を憎ませる

And they control 'em both

そしてあいつらはその両方を操っている

There ain't no escape

逃げ道なんかないぜ

They put the world in a state of chaos

あいつらは世界をカオスに陥らせたんだ

Economy crashing and massive layoffs

経済は砕けて膨大な解雇

Black against white or it's left versus right

白に対する黒か左VS右か

Divide and conquer and control is the payoff

分断して征服して操ることが結果なんだ

[Chorus]
Screaming from the rooftops, beatdown, battered

屋上から叫んでる、ビートは沈んで、ボロボロになった

Turned us on each other, now no lives matter

俺たちをお互いに攻撃させる、今となってはノーライブズマター(どの命も問題じゃない)だ

If we do what the news wants, blood gon' splatter

もし俺らがニュースが欲しがることをやったなら、血しぶきが上がるぜ

Turn us on each other 'til no lives matter

俺たちをお互いに攻撃させる、ノーライブズマターになるまでな


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?