見出し画像

46.ミャンマーの素敵なところ

【ミャンマーの素敵なところ】の1つである、バスで立っている人の重い荷物を座っている人が持ってあげる…ことについて、運営中のミャンマー語プラットフォーム"Essence"にて書きました。

先日、日本で電車に乗っていて、ハッと思い出したことのひとつです。

そして、先程閉幕した【WAOJE ヤンゴン起業家トークバトン】第三夜でご登壇された御三方の誠実か熱い想いと、社員の皆さんとお互いを認め合う素敵な関係性に感動し、

改めてミャンマーの素敵さを再確認した夜でした。

ありがとうございました。

===

ဂျပန်လူမျိုးအတွက် မြန်မာနိုင်ငံရဲ့ချစ်စရာအချက်ကလေး
日本人から見たミャンマーの素敵なところ
【日本語はミャンマー語の後に続きます。】

ကျွန်မ မြန်မာနိုင်ငံမှာနေတုန်းက မြန်မာလူမျိုးတွေကြင်နာတတ်တာကို သိပ်သဘောကျမိပါတယ်။
ဥပမာအားဖြင့် ဘတ်စ်ကားပေါ်မှာ အထုပ်အပိုးတွေအလေးကြီးသယ်ပြီး မတ်တတ်ရပ်စီးနေခဲ့တုန်းက၊ ကျွန်မရှေ့မှာထိုင်နေတဲ့သူက ဘာမှမပြောဘဲနဲ့ အထုပ်ကိုယူလိုက်ပါတယ်။ ပြီးတော့ သူ့ပေါင်ပေါ်တင်ပေးထားခဲ့ပါတယ်။
ပထမတော့ ကျွန်မလည်း ပစ္စည်းအလုခံရတာများလားဆိုပြီး စိတ်ပူခဲ့ပေမဲ့ ခဏခဏအခုလိုကြုံရတော့ တဖြည်းဖြည်းသဘောပေါက်လာတာက ဒါဟာမြန်မာလူမျိုးတွေအတွက်တော့ သဘာဝပဲဆိုတာပါ။ ဒီလိုကြင်နာမှုကို ဖြစ်နေကျသဘာဝတစ်ခုအနေနဲ့ သဘောထားနိုင်တဲ့ မြန်မာလူမျိုးတွေရဲ့ နှလုံးသားဟာ သိပ်ကိုချစ်ဖို့ကောင်းလွန်းပါတယ်။
ဒီနိုင်ငံမှာ ဖြစ်နေကျဆိုတာကိုက တခြားနိုင်ငံကကြည့်မယ်ဆိုရင် သဘောကျစရာအချက်တွေချည်းပဲ မဟုတ်လား။ မတူကွဲပြားလို့သာ ကိုယ့်နိုင်ငံယဉ်ကျေးမှုရဲ့ ကောင်းတဲ့အချက်တွေကို သတိထားမိနိုင်တာပါ။ ယဉ်ကျေးမှုတွေမတူလို့သာ စိတ်ဝင်စားစရာကောင်းတာပါ။ နိုင်ငံအသီးသီးရဲ့ မတူကွဲပြားမှုတွေကြားထဲ လူတိုင်းလူတိုင်းရဲ့ ကြင်နာမှုလေးတွေ ပျံ့နှံ့သွားနိုင်ရင်သိပ်ကောင်းမှာပဲနော်။

 私がミャンマーに住んでいた頃、ミャンマーの方々の親切心に感動したことが何度もありました。
 例えば、バスに乗った時。私が重い荷物を持って立っていると、私の前で座っていた人は何も言わずに私の荷物を取り、当然のように自分の膝の上に荷物を置きました。
 最初は盗まれるのではないかと驚きましたが、このようなことが何度もあり、ミャンマーの方々にとって、これは当たり前のことなのだと気づきました。当たり前のこととして、思いやりを持つことのできるミャンマーの方々は本当に素敵だと思います。
 当たり前のことにこそ、他の国から見たら素敵だなと思うことが詰まっているのではないでしょうか。違うからこそ、自国の文化の良さに気づくことができる。文化は違うからこそ、面白い。国それぞれの違い、一人一人のそんな考えが広まればいいなと感じています。
Content/Chiyo Mizukawa
Photos/ Linn Nyan Htun

Note
私たちEssenceメンバーは、ミャンマー語勉強と共に、本質的な言語学習をも身に着けてもらおうと、無償でミャンマー語学習者を支援する、ミャンマー語学習プラットフォーム『Essence』を立ち上げました。ミャンマーの街並み、人々の生活環境、考え方が表れた写真と共に添えられた文章を通して、教科書には無い『生きたミャンマー語』をお届けしようと、全力を尽くしています。
Note
Essence သည်အမြတ်အစွန်းနည်းပါးသည့် သင်ယူမှုရပ်ဝန်းတစ်ခုကို ဖန်တီးနေခြင်းသာဖြစ်ပြီး၊ မည်သည့်အဖွဲ့အစည်း၏ လက်အောက်ခံမှ မဟုတ်သလို ဂျပန်စာသင်တန်းကျောင်းလည်းမဟုတ်ပါ။
Essenceသည် ရန်ကုန်၊ အိုဆာကာ၊ ယာမာဂါတာနဲ့ တိုကျိုမှာ ရှိသော လူငယ်များ ဖန်တီးနေသည့် သင်ယူမှု ရပ်ဝန်းတစ်ခုသာဖြစ်သည်။

Follow us on Instagram
https://instagram.com/essence.myanmar?igshid=hhvqpbxyr3d

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?