見出し画像

October 23, 2023: Health Checkup Results, Something Unexpected Has Come True. (健康診断の結果、瓢箪から駒)

A few days ago, I received the results of my health checkup. I was relieved that they were almost the same as the last year. Nothing wrong with my health was found other than my blood pressure. In fact, I was very concerned about whether I could keep the same result as the last year. Every year since I began to work, I have had health checkups and had been told to change my lifestyle. I had been told that my blood, blood lipids and liver function were above the standards. But I had not done anything special for it because I had thought that no matter what I did, nothing would change. But when I had a checkup last year, I was aware of significant improvements. The test results for my blood, blood lipids and liver function were all within the standards. That was the first time in 25 years. It was a big surprise to me because I had not expected it at all. So, I hoped that I could keep the same result this year, too.
At the same time, I thought about why the results had improved so much. Then, an idea came up to my mind. I found it was thanks to my stretching. I have been doing it for many years with the hope of improvement in my gait. And I changed the way in November 2021 and began to do it more with a balance ball. But it did not help me improve it so much. Instead, it helped me to improve other parts of my body. That is exactly what they say: something unexpected came true!
I will continue the stretching to keep the same condition in my health. But it is not enough and I have to look for other ways to improve my way of walking.

 先日、健康診断の結果が返ってきました。結果は昨年と同じで安心しました。高血圧以外に問題はありませんでした。実は、この結果が、昨年と変わらないかどうかをすごく気にしていました。  
働き始めてから、毎年健康診断を受けています。そして、生活スタイルを改めるよう言われてきました。血液、脂質や肝機能の検査結果が基準値を超えていたためです。も、特別何かしたところで、なにも変わらないと思って、何もしてきませんでした。でも、昨年、検査を受けたところ、血液、脂質や肝機能の検査結果が基準内に収まり、大幅に改善していたのです。25年ぶりです。まったく予期していなかったので、びっくりしました。このため、今年も同じ結果がでることを願っていたのです。
同時に、なぜこんなに改善したのか考えてみました。そしたら、ストレッチのおかげかもと思いつきました。歩き方を改善するために長年ストレッチをしています。でも、2021年の11月にやり方を変えました。バランスボールを使ったストレッチを増やしたのです。歩き方の改善には役立ちませんでしたが、体の他の部分の改善に役立ちました。まさに、「瓢箪から駒」です。
 今の健康状態を維持するために、今後も、ストレッチは続けます。でも、それだけでは不十分です。歩き方を改善する策を探します。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?