見出し画像

May 13, 2024: Talks with Barber (散髪屋さんとの話)

One day during the long spring holidays, on the 3rd of May, I went to my favourite hairdresser to get my hair cut. It was the first time since I had got my hair cut two months ago. I always get my hair cut by my favourite barber. And I have a lot of talks with him while he is cutting my hair. We usually talk about what is happening around us and what we have heard or seen recently. This time, we talked about May Day and the murder of a couple. On May Day, the 1st of May, we used to see a lot of people march on the streets of my town. But we did not see the march this year. We wondered why they did not do it this year and concluded that it was due to the bad weather. On the day, it rained and was so cold that they must have cancelled the march.
Talking about May Day with him, I remembered the labour unions I had joined in the two companies. Their activities were very different. The one was very active and the union I used to hear about on the news. On May Day, a lot of the union's members used to go to a public meeting where they could interact with union members from other companies. But the other one was quiet and as inactive as the first one. They did nothing on May Day. The day was just one of the long spring holidays.
After that, I talked with the barber about the murder of a middle-aged couple. It seemed to be one of the murders we have often heard about on the news, but not. It was an extraordinary one. We were surprised and horrified that the couple was killed by a group of four members who had no relationship with the couple. One of the members was asked by a mastermind to kill the couple and, in return, was paid a lot of money. The member then gave some of the money to other members to kill the couple. Then, the other members killed the couple with no hesitation. Like me, the barber was extremely surprised by the murder. We could not understand that the group members, who did not know well and had no strong relationship with each other, had killed the couple just for money.

 ゴールデンウィーク期間中の5月3日に、行きつけの散髪屋に髪を切りに行きました。二カ月ぶりです。お決まりの理容師さんに髪を切ってもらいました。髪を切ってもらっている間、理容師さんとたくさん話をします。たいていは、身の回りで起きていることや、最近見聞きしたことを話します。今回は、メーデーとある夫婦の殺人事件について話しました。5月1日のメーデーでは、例年、たくさんの人が町を行進していました。でも、今年は行進がありませんでした。その理由について話をしたのですが、、悪天候のせいだということになりました。5月1日は雨が降り、とても寒かったので、行進は中止になったのでしょう。
 メーデーの話をしているうちに、ボクが勤めた2つの会社の労働組合のことを思い出しました。その活動はまったく違っていました。そのうちのひとつはとても活発で、ボクがニュースでよく聞いていた労働組合でした。メーデーには多くの組合員が公開集会に出かけ、他の会社の組合員と交流していました。でも、もう一方の組合はとても静かで、最初の組合ほど活発ではありませんでした。メーデーでも何もせず、その日はただのゴールデンウィークの休暇の一日にしかすぎませんでした。
 その後、理容師さんと中年夫婦の殺人事件について話しました。よく耳にする殺人事件のひとつと思っていたら、とんでもない事件でした。その夫婦が何の関係もない4人組に殺されたことに驚き、ぞっとしました。メンバーのひとりが、大金を見返りに、黒幕から夫婦を殺すよう依頼され、そのメンバーがその金の一部を他のメンバーに渡して、夫婦を殺させたのです。そして、他のメンバーは何の躊躇もなくそのカップルを殺してしまいました。ボクと同様に、理容師さんもこの殺人には非常にびっくりしていました。互いによく知りもしないし、強いきずなもない連中が、金のためだけに夫婦を殺したということが理解できませんでした。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?