見出し画像

July 28, 2023: TV Show, Shofukutei Tsurube, Naomi Matsushima(テレビ番組、笑福亭鶴瓶、松島尚美)

When I was setting the timers to record new TV dramas for the summer, I, by chance, found a TV show that made me happy. It is a talk show, KIRAKIRA AFRO, by two comedians, Shofutei Tsrube and Naomi Matsushima. I knew that it has now been aired at 2:00 a.m. every Thursday. In retrospect, it has been aired for a very long time. If I recall correctly, it must have been about 20 years since it was first aired in the Tokyo area. When it began to broadcast in the Tokyo area, it was aired around 11:00 p.m. every week, and I always enjoyed watching it every week. But I had ceased to watch it without noticing it. That was probably due to the change in the broadcasting time. So I had thought that it had no longer been aired. But I was wrong, and the show has been aired for a long time. When I found it, I immediately set a weekly timer to record it.
And I watched the recorded episode for the first time after a very very long time. As I had seen a long time ago, Shofukute Turube and Naomi Kawashima began to talk about what they had experienced in the past few weeks. The stories were very common and nothing special or interesting. But they are so good at talking about their storiest that they make the stories funny. In particular, Naomi Kawashima’s talks make me laugh a lot. She is generally good at talking about her stories, but is sometimes not good enough to convince Shofukuti Tsturebe and the observers. It is so poor as to make them and me laugh a lot.
It was the first time for me to watch the show in at least ten years. But I am very happy to see that their way of talking remains unchanged and funny. I am sure I will continue to watch it every week.

 先日、夏の新ドラマが始まるので、ビデオの予約表で毎週予約をしていたら、思いがけない番組に出会いました。笑福亭鶴瓶さんと松嶋尚美さんの「きらきらアフロ」です。テレビ東京で毎週木曜日の深夜2時に放送されていたのです。思えば、この番組も番組になりました。ボクの記憶が正しければ、東京で放映されて20年位になると思います。東京で放送が始まったころは、深夜の11時ごろにやっていたので、毎週楽しみにみていました。でも、いつのまにか見なくなりました。たぶん、放送時間が変わったからだと思います。そのため、ボクは、この番組は終わったものと思っていたのですが、間違いでした。ずっと放送されていました。これが分かって、すぐに、毎週録画を予約しました。
 先日、久方ぶりに録画した回をを見ました。以前と同様、笑福亭鶴瓶さんと松島尚美さんが、自分たちの体験談を話し始めます。話の内容はありふてたもので、特別なものでもなければ、興味を引くようなものではありません。でも、二人の巧みな話術が笑いを誘います。特に、松島さんの話しが面白くて大笑いしてしまいます。彼女の話し方は、あまり上手でないため、鶴瓶さんや観覧者が納得できない時があり、その時は、ボクも含め、大笑いしてしまいます。
 この番組を見たのは少なくとも10年ぶりでした。でも、お二人の話術は変わらず、面白かったです。これからも毎週見続けます。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?