見出し画像

October 17, 2022: Online Morning Book Club, Trouble Falling Asleep, Falling Ill. (オンラインモーニング読書会、寝付けない、体調を崩す)

I enjoyed this session a lot. But I had difficulty falling asleep the day before. I went to bed early to get up at 4:00 am. But I got too nervous about it to fall asleep. Eventually, it was at 2:00 am that I fell asleep, and I had only two-hour sleep. I had not been sleepy during the session, but the rest of the day was nasty for me. When I was having breakfast following the session, I got drowsy. So, I returned to bed and had a two-hour morning nap after breakfast. Awakening up, I had the chills and fell ill. After a while, I got the time for lunch. I rushed to a convenience store to buy sandwiches and a drink. After that, I remained demotivated and sat around watching TV. In the early evening, I got sleepy and had a nap again.
As I remained ill until the night, I took cold medicine and went to bed around 9:30 pm.

 今回の読書会も楽しかったのですが、前日寝つきが悪く苦労しました。朝の4時に起きてストレッチをしようと決めて寝たのはいいのですが、思いが強すぎで寝付けなくなりました。結局、眠りについたのは2時で、2時間くらいしか眠れませんでした。読書会終了までは、問題なかったのですが、その後は悲惨な一日になりました。終了後に朝食を取ると、眠気が襲ってきたので、昼寝ならぬ朝寝を2時間しました。目が覚めると、寒気がしてカゼっぽくなり、調子をくずしました。しばらくすると、もうお昼です。慌てて、コンビニでパンを買ってきて、お昼しました。それからも、やる気が起きず、久々にテレビをみながらグズグズしていました。夕方には、また眠気がきて、夕寝をするしまつです。これはまずいと反省して、かぜ薬を飲んで、21:30に寝て、一日を終えました。

よろしければサポートお願いします!