見出し画像

January 21, 2023: Workshop to Make a Plan for 2023 (2)(1年の計を描くワークショップ(2))

After I chose five keywords, I ran them on the Internet to find images which matched those words. Among them, I selected the ones that matched what was in my mind. Then, I made a collage with those pictures and gave form to what I would vaguely like to do this year in my head. I rearranged them many times to make it as close to what I had in mind as possible. The collage helped me organize what was in my mind. Last, I gave it a title. The title was "Challenge, Jocular Life, Depiction."
I enjoyed the workshop a lot. This was thanks to the facilitator. She ran it very well. She made it comfortable, making me relax and work on the assignments. Above all, the guided meditation was helpful for me.
The workshop enabled me to collect my thoughts and clarify what to do to achieve my goal.

 その後に、これらののキーワードに合致するイメージをインターネットで探し出しました。キーワードで画像検索をすると、山のような画像がでてきます。そのなかから、自分にぴったりくる画像を選びます。そして、選んだ画像を使って、自分が今年やってみたいことをイメージしながらコラージュを作りました。また、自分のイメージに近づけるため、画像の配置を何度も換えました。コラージュを作ると、頭の中が整理されます。そして、最後にタイトルと付けました。ボクは、「挑戦、面白おかしく、表現」というタイトルを付けました。
 今回のワークショップは非常に有意義でした。ファシリテーターの方の場の雰囲気作りが非常に上手で、リラックスして課題に取り組めました。なかでも、誘導瞑想は非常に役立ちました。
お陰で、今年自分がやってみたいことと進め方について整理できました。

よろしければサポートお願いします!