見出し画像

April 18, 2022:怪我、歩行訓練、リフレッシュ(Injury, Gait Training, Refresh)

 On the third day after the injury, I tried to walk with no pole. Fortunately, I managed to walk without pain. I seemed to get over the first hurdle. My wife was also happy to see it.
 On the fourth day, I walked more than the third day and had no problem with my hip joint. I also tried to stand on my right foot. I managed to do so with a pole.
 On the fifth day, I left home for the first time after the injury. I walked for about ten minutes around it, using a pair of poles. It was a short walk, but it refreshed my mind and body.

 怪我から3日目、ポールなしで歩いてみた。幸い、右股関節に痛みも違和感もなく歩くことができました。最初の関門を乗り越えたようです。奥さんも喜んでくれました。
 4日目は、3日目よりも多く歩きましたが、股関節に異常はありませんでした。右足で立つことにも挑戦しました。ポールを使って何とかできました。
 5日目、怪我をしてから初めて家からでました。ポールを使って、家の周りを10分ほど歩いた。短い時間でしたが、リフレッシュできました。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?