見出し画像

April 17, 2023: Blue Mood, Bleeding from the bottom (3/6)(暗い気分、下血(3/6))

The day after I had seen the doctor, I was good at home the whole day. On that day, I was busy with drinking a lot of water while watching TV. In the afternoon, I watched the baseball game between the Hanshin Tigers and DNA, which I happened to find on a TV programme list. It excited me so much that I almost forgot having something wrong with my bowels. And it helped to improve my health. I never felt dizzy walking around my house. Late in the afternoon, for the first time since I bled from the bottom, I was tempted to go to the toilet. So I went there and found blood in my stool, but it was not as bad as before.
However, I had been plagued all day by an odour coming from my body. It was very stinky, and in particular, got stronger and stronger just after I ate something. It was so strong that my wife tried to get rid of it with a refresher, but failed. So she left the living room where I was. That was the only way she could get away from the smell. I myself had no way of getting away from it and tried to keep my body as still as possible. But in the early evening, I found a way. Suddenly, it occurred to me that I had better take a bath. It was right. The smell went away after I had a bath, and my wife returned to the living room.

 クリニックで診察してもらった翌日は、一日中、家でじっとしていました。テレビを見ながら、水を飲むのにいそしみました。ちょうど、阪神とDNAの試合のテレビ中継があったので、午後はこれをみて過ごしました。そのおかげで、体調はだいぶもどりました。家中を動き回っても、ふらふらするとはありませんでした。トイレに行きたくなったので、行ってみると、赤い便がでました。でも、以前ほどひどくありませんでした。
 ただ、一日中、体がからでる異臭に悩まされました。すごく臭く、特に、食べ物を口にした途端、異臭が強くなりました。妻は、たまらず、部屋中に消臭剤をまいてにおいを消そうとしたのですが、消臭剤がきかないほどにおいは強く、ボクがいたリビングからでていきました。ぼく自身は、このにおいから逃れる方法がないので、できるかぎりじっとしていました。でも、夕方になって、ある方法を見つけました。風呂に入ることを思いついたのです。これが正解でした。風呂に入った後は、においが消え、妻もリビングに戻ってきました。


この記事が参加している募集

#英語がすき

20,149件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?