見出し画像

April 16, 2023: Blue Mood, Bleeding from the bottom (2/6)(暗い気分、下血(2/6))

https://note.com/challeentre20/n/na090002bb23c?from=notice

When I bled from the bottom, I lost my head and was about to faint. So, I sat on the toilet for a while. Then, the bleeding came to a halt, and I rushed to bed to lie down. My wife was also shocked to see what had happened to me and asked me if she should call 119. But I stayed in bed for about an hour without calling 119. Then, I calmed down and never had any more bleeding. In the meantime, as the toilet and my clothes were smeared with my blood, my wife cleaned the toilet and washed my clothes. She searched online for the clinics in my town to find one with a gastroenterologist. As a result, she found one in about ten minutes drive, and we went to see the doctor. After I explained to the doctor that I had bled from the bottom about an hour ago, he suspected haemorrhoids and examined my bowel with a fiberscope. But he did not find haemorrhoids. Instead, my illness was diagnosed as suspected diverticular bleeding. And he suggested that I go to a hospital where I could have more detailed examinations. Eventually, I got only a referral letter from the doctor and came back home. I could not eliminate the anxiety.

 下血した時は、気が動転し、気を失いそうになりました。そのため、しばらくトイレにいたら、下血が止まったので、ベッドで横になりました。この様子をみていた妻は、びっくりして救急車を呼ぼうかといってくれたのですが、ベッドでじっとしていたら、下血しなくなり気分も落ち着きました。その間、妻は、血まみれのトイレを掃除し、着ていた服も血がついていたので、洗濯してくれました。そして、妻はネットで近くのクリニックを調べてくれました。その結果、車で10分くらいのところに胃腸専門のクリニックがあったので、診察してもらうことにしました。先生に下血したことを説明し、カメラで腸を調べてもらいました。先生は、最初は痔ではないかと疑ったのですが、カメラでみると痔ではありませんでした。そして、大腸の「憩室出血」の疑いが強いとの診断でした。そして、詳しい検査ができる病院に行くよう勧められました。結局、紹介状だけをもらって家に帰りました。不安は解消しないままでした。



この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?