見出し画像

September 12, 2022: Death of Queen Elizabeth II, Kyoto (エリザベス女王逝去、京都)

Her Majesty Queen Elizabeth II passed away at 96. It caused me a sense of deep sadness. It also reminded me of her visit to Kyoto, my home town, in 1975. She visited Kyoto Gosho (the Kyoto Imperial Place), Ryoanji Temple and Katsura Rikyu (Katsura Imperial Villa). When I knew she would pass by my home on the way to the Katsura Rikyu, I had the urge to get a glimpse of her. On that day, I hastily returned home by bike immediately after school. Then, I rushed to Hachijyo Street near my home to glance at her. I clearly remember her waving to the crowds along the route from her limousine. It induced me to live in Europe or the United States in the future.
May she rest in peace.

 英国のエリザベス女王が逝去された。96歳でした。深い悲しみと共に、女王が1975年に京都を訪問されたのを思い出しました。京都では、御所、龍安寺や桂離宮を訪問されました。桂離宮を訪問される際、ボクの家の近くを通られるのを知って、どうしても女王を一目見たいという思いが強くなりました。そのため、当日は、高校の授業が終わるやいなや自転車をかっ飛ばして、帰宅しました。そして、家の近所の八条通に駆けつけ、女王が通過されるのを待ちました。手を振る女王の姿はいまでも忘れられません。これで将来は欧米に住みたいという思いを強くしました。
女王のご冥福をお祈り申し上げます。





この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?