見出し画像

March 21, 2022:千原ジュニアさん、リハビリ、安静 (Chihara Junior, Rehabilitation, Staying in Bed)

 Chihara Junior seems to have begun rehabilitation from the second day of his surgery. In my case, my leg bone was so fragile that I had to stay in bed for a week. I was not allowed to go to the toilet and had to use a urine bottle in bed. It was a difficult time.
 Staying in bed, I listened to the Japan Series on the radio. Orix Buffaloes beat Yomiuri Giants. It invigorated me.

 ジュニアさんは、股関節の手術後、2日目からリハビリを開始したようです。ボクの場合は、ベッドから出られたのは1週間後でした。人股関節をいれた右脚の骨がすごく弱くなっていたので、1週間の安静が必要でした。その間、トイレにも行けず、尿瓶を使っていました。足に床ずれもできました。この時期はつらかったです。
 ベッドにいる間は、ラジオで日本シリーズを聞いていました。オリックス対巨人でした。オリックスが優勝し、元気をもらえました。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?