見出し画像

December 23, 2023: Lift, Haircut (エレベーター、散髪)

A week ago, I finally arrived on 15 December, the day I could use the new lift in my apartment. The new lift is almost the same as the previous one but has several differences. A part of the lift flashes red when the door closes. And it has bigger floor buttons, which are easier to press. The lift also has a monitor that shows news. When I used it for the first time on that day, it showed that the day was the day of tourist buses. In other words, it was the first time a tourist bus had run in Japan on that day in 1925.
As soon as I got down to the ground floor, I rushed to my regular hairdresser as I would like to have my hair cut as quickly as possible. I was very hurry at heart but my body did not work as I expected. I could not walk as I expected. It was a great disappointment and worse than I expected. It meant that it was not been enough for me to have walked down the corridors while the lift was being replaced. Since then, I have been walking on the ground every day but it seems to take time, at least a week, to recover.
When I reached the hairdresser, he was waiting for me in front of the door and began to cut my hair at once. About forty minutes later, I got my hair cut well and felt much better. It was the last time to have had my hair cut this year.
After that, instead of going straight back home, I walked for a while to see how much I could walk. And I understood what I had to improve. I have now been walking, taking care of the points I have to improve.

1週間前、ようやく、12月15日を迎えました。マンションの新しいエレベーターを使用できる日です。新しいエレベーターは、以前のものとほぼ同じですが、いくつか、違いがあります。 ドアが閉まるとエレベーターの一部が赤く点滅します。 また、行先階のボタンが大きくなり、押しやすくなりました。また、ニュースが流れるモニターも設置されています。 初めて使ってみたその日は、観光バスの日だと表示されていました。 1925年のこの日に、日本で初めて観光バスが走ったそうです。
1階に降りると一刻も早く髪を切りたくて行きつけの散髪屋に急ぎました。 心はとてもせいていたのですが、体は思うように動きませんでした。 思うように歩けなかったのです。予想していたよりもひどく、大変失望しました。エレベーターの交換作業中に廊下を歩くだけでは十分ではなかったようです。 その日以来、毎日地上を歩いていますが、元に戻るには少なくとも1週間くらいはかかりそうです。
散髪屋に着くと、理容師さんがドアの前で待ってくれていて、すぐに髪を切り始めました。 約40分後、髪をうまくカットしてもらい、さっぱりしました。これが、 今年最後の散髪でした。
その後、まっすぐ家に帰らず、どれだけ歩けるか試しに少し歩いてみました。 そして何を改善しなければならないのかも分かりました。 今は改善点を意識しながら歩いています。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?