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March 16: Online Workshop (1), Understanding What Customrs have in Their Minds(オンラインワークショップ(1)、顧客の声にならない声を理解する)

Last week I attended an online workshop to learn the basics of business. It told me how important it is to understand our customers better. In other words, we need to find what our customers have in their minds (silent voices). That is the key to keeping or enhancing our competitive advantage. However, it is not enough for success in business. We need to combine them with our strengths.
A company had been plagued with declines in sales for a few years and struggled to find the causes. So it interviewed users of its competitors' products. As a result, it found what was lacking in its products. But what was lacking in its products did not match its product development policy. Thus, it struggled to develop a product which would satisfy both the missing points and its policy. And it finally developed and marketed the product. The product made a good success.

 先日、ビジネスの基本を学ぶワークショップに参加しました。今回は、顧客の声にならない声を吸い上げることことが重要であることを学びました。これを把握して、自社の商品やサービスに反映できれば競争優位を生み出します。ただし、顧客の声だけを反映するだけでは不十分で、自社の強みと融合させることがポイントです。
 ある会社がここ数年、売上が低迷し、その原因を探るべく格闘していました。そこで、その会社が競合品のユーザににインタビューをしました。その結果、自社品にない点があることが分かったのですが、これは、自社の開発方針に合わないものでした。そこで、自社に欠けている点と開発方針の両方を満たす案をを検討し、商品化したそうです。その結果、その商品ま見事に成功したそうです。

https://www.demandjump.com/blog/what-is-an-insight-in-marketing


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