見出し画像

November 15, 2023: My Blood Pressure (血圧)

I still do not know what is the ordinary level of my blood pressure. My blood pressure always changes a lot, depending on the place and time. In particular, it is always very high when measured by a doctor or other medical staff. The same thing happened the other day. And it happened just in a few hours. I first measured my blood pressure at home, and then my doctor did it a few hours later. It was at normal levels at home but was higher by about 40 at the practice, shocking me very much.
It has been about two months since I began to take the drugs for high blood pressure. Since then, my blood pressure began to go down and has now dropped by about 20 to normal levels. I have measured it three times a day and it has been at normal levels all the time for this one month. And it was also at normal levels at home on that day. So I was very surprised to see that it was 40 higher than a few hours ago. It was also a great disappointment to me. I also wondered what was happening to my body.
But I was relieved by my doctor's words. He told me that I did not have to worry about the result and that it was because I was so nervous. He also said that he had seen a lot of patients like me. The doctor's words were a great gift to me.
In addition, I got another gift from him. I am allowed to take alcohol such as beer and wine. I cannot take it as much as I like as before. I am only allowed to take it once a week, but this is better than nothing. So, I have to find Heineken 0.0, the beer I want to taste the most now.

 自分の血圧の平常値がどれくらいなのか、いまだにわかりません。ボクの血圧は、場所や時間によっていつも大きく変わります。特に、お医者さんやその他の医療スタッフが測ると、いつもすごく高いです。先日もそうでした。しかもほんの数時間の内に起こったのです。まず自宅で血圧を測り、その数時間後にかかりつけ医に測ってもらいました。家では正常値だったのに、診療所では40ほど高く、とてもショックでした。高血圧の薬を飲み始めてから約2ヶ月です。それ以来、血圧は下がり始め、今では20ほど下がり、正常値になりました。血圧は、日に3回、測っていますが、この1ヶ月はずっと正常値でした。そして、その日の家でも正常値でした。そのため、数時間前より40も高くなっていてびっくりし、がっかりです。自分の体はいったいどうなっているのかと思いました。
 でも、お医者さんの言葉で安心しました。「結果は心配しなくていいです。緊張しているからです。ボクのような患者をたくさん見てきたから」と言ってくれました。この言葉はありがたかったです。
 さらに、もうひとつ、ありがたいことがありました。ビールやワインなどのアルコールを飲めるようになりました。以前のように好きなだけ飲めるわけではありません。週に一度くらいしか飲めません。でも飲めないよりましです。というわけで、今一番飲みたいハイネケン0.0を探がします。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?