見出し画像

November 19, 2023: Ochanomizu (1), My Artificial Hip (お茶の水(1)、人工股関節)

About a week ago, I went to see a doctor at a hospital in Ochanomizu, Tokyo for my artificial hip. It was a regular annual check. I left home very early, around 6:00 a.m., to avoid taking a crowded train. As I expected, it was not so crowded but had no seat for me. So I had to stand up the whole way on the train. When I arrived at the hospital, it was too early, around 7:00 a.m., to enter it. At 7:30 a.m., it opened and I checked in at the reception. Then I took X-rays and went to see my doctor. After examining the X-rays, the doctor told me that my artificial hip was unchanged and was in good condition. However, I was told to walk more on the leg with the artificial hip. I tend to walk to protect the leg. I was told to walk on the leg more to make the bones stronger. Overall, I was relieved that my artificial hip had nothing wrong, although I was given the homework by the doctor.
It was the first time I had been to Ochanomizu since last year. As I walked around the area, I was aware that sometimes I need to walk in different places to arise my body, especially, my legs and hips. In case of Ochanomizu, it has a lot of steps and slopes and almost has no flat area, unlike my town. So I could not walk there as well as in my town. But I learnt a lot about what I have to do to walk better. In other words, I have to walk up and down slopes and steps more. So I was determined to change my walking routes. I used to walk on flat roads around my flat, but now I walk along a riverbank. It has a lot of earth slopes, which are easier on my body. It is also good for a change of my mood.

 1週間ほど前、東京のお茶の水にある病院で人工股関節の診察を受けました。年に一度の定期検診です。満員電車を避けるため、朝6時頃に家を出ました。予想通り、電車はそれほど混んでいなかったのですが、席は開いていませんでした。そのため、電車ではずっと立っていました。病院に着いたのは午前7時頃で、早すぎて、病院に入れませんでした。午前7時半に病院が開いたので、受付を済ませ、レントゲンを撮りに行きました。そして、担当医の診察を受けました。レントゲンを確認の結果、医師から人工股関節に変化はなく、状態は良好と言われました。ただ、人工股関節のあるほうの足で歩くように言われました。この脚をかばって歩く傾向があるのですが、骨を強くするために、もっとこの脚で歩くようにと言われました。宿題をもらいましたが、人工股関節に異常がなくて、ほっとしました。
 御茶ノ水に行くのは1年ぶりでした。この街を歩きながら、自分の体、特に足と腰を刺激するために、時々、いろいろな場所を歩く必要があると気付きました。御茶ノ水は、ボクの街と違って、階段や坂道が多く、平らな場所がほとんどないため、自分の街で歩いているようにはいきませんでした。でも、より上手に歩くために何をしなければならないかについては、多くのことを学びました。坂道や階段をもっと歩く必要があります。そこで、ウオーキングのルートを変えることにしました。いままでは、家の周りの平な道を歩いていたのですが、今は川の土手を歩いています。土の坂道が沢山あるので、体にもいいですし、気分転換にもなります。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?