見出し画像

May 22, 2022: France, Grande Arche, Minitel, Studying French (フランス、新凱旋門、ミニテル、フランス語の勉強)

 France has been one of my favourite countries. I had been to Paris on business a few dozen times. I was a salesman for electronic products and had a lot of meetings with my French customer to market them in France. My customer was close to La Defense which is famous for Grande Arche. I faced quality problems sometimes. I was stuck at my customer's warehouse near Charles de Gaulle Airport and checked defective products. On holiday, I used to go to Southern France in summer and French Alps in winter.
 I still remember being shocked by Minitel. It is like the French Internet. It had various online features to book and purchase tickets online, check stock prices and search for phone numbers and chat. I also had marketed a Minitel-related product in France.
 Around that time, I studied French hard with a book for learning French. The book was in English. So, I need time to get used to learning French in English. But it unexpectedly helped me to improve my French and English simultaneously.

 フランスはお気に入りの国の一つでした。仕事では、パリに数十回出張しました。電子製品のセールマンだったので、フランス人のお客さんと数多くの打合せをしました。お客さんの事務所は、新凱旋門で有名なラ・デファンスの近くにありました。時には、品質問題もありました。シャルルドゴール空港の近くにある倉庫にこもって、製品の品質チェックをしたこともありました。休暇には、南仏やフレンチアルプスにスキーに行きました。
 その当時のフランスで忘れられないのが「ミニテル」です。「ミニテル」は、インターネットの先駆けです。チケットのオンライン予約や購入、列車予約、株価チェック、電話帳検索、チャットなどをすることができました。これは知ったときの衝撃はいまでも忘れられません。また、ミニテル関連の電子製品を販売する機会もありました。
 当時は、学習書でフランス語を一生懸命勉強していました。テキストは英語だったので、英語でフランス語を学びこと慣れるのに時間かかりました。でも、これが英語とフランス語の向上に予想以上の効果を発揮しました。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?