見出し画像

次男と歩く-I don't like it.

次男の表現がまた一つ増えたました。

もしかしたら、以前より学校などでも使っていたのかもしれませんが、我が家で初めて発しました。


時々、次男は食べた者を嘔吐することがありまます。
食べすぎなことが多いのですが・・・

前日も、モリモリお昼ご飯を食べ、少し遊んだあとお昼寝をしました。
お昼寝をして、夕ご飯の時間になっても、あまり食欲がないのか、夕飯に興味を見せませんでした。

暫くして、気分が悪い時に見せる格好を取り始めました。
もしかして?
と思っていたら、案の定、嘔吐をしてしまいました。

二度目の嘔吐があるといけないので、手洗を用意して次男の顔を近づけると
「I don't like it」
と泣きながら次男が意思表示をしました。

これまで、次男が嫌だという意思表示をするときは
「NO」
だけでしたが、今回初めて
「I don't like it」
と表現していました。

泣きながら、二度ほど発したのでした。
吐き気がして、気分が悪い時に、
「NO」の方が言いやすいにも関わらず、
「I don't like it」
と長い文章で表現をしたと言う状況に、もしかしたら、学校では普段から使っているのでは無いかとも思いました。

「NO」
だけでも、次男の意思が表されるわけですから、それ以上の表現が無くても特に気にはしていませんでしたが、新しい表現が出てきたことに少し驚きでした。
家庭では、次男がもっている言葉数全てを我々家族が見ているわけではないのかもしれないとも思うようになりました。


My second son has added another expression to his vocabulary.

Perhaps he has been using it at school for some time, but this is the first time he has used it in our home.

Sometimes my second son vomits up what he eats.
He often eats too much, but...

The day before, he ate a hearty lunch, played a little, and took a nap.
After the nap, when it was time for supper, he didn't have much appetite or showed no interest in supper.

After a while, he started to take on the outfit he shows when he is not feeling well.
Could it be?
I wondered, and sure enough, he vomited.

I prepared a hand-wash and brought my second son's face close to mine, in case he vomited a second time.
I don't like it," he cried.
I don't like it," my second son cried and expressed his intention.

Until now, when my second son has expressed his intention of not wanting to do something, he has always said
NO".
but this was the first time.
I don't like it.
This was the first time he said "I don't like it".

He said it twice while crying.
I felt nauseous and sick.
I was feeling nauseous and sick, and despite the fact that it was easier to say "no," I said
I don't like it.
I wondered if he used this word in school on a regular basis.

NO."
I was a little surprised to see this new expression.
I was a little surprised at the new expressions. I began to think that we, his family members, may not see all of the words that he has at home.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?