見出し画像

【和訳】I can do it with a broken heart

Taylor Swift "The tortured poets depertment" track.13

I can read your mind
あなたの考えは読める

"She's having the time of her life"
「彼女は人生最高の時を過ごしているね」

There in her glittering prime
キラキラした最盛期の中で

The lights refract sequined stars off her silhouette every night
毎晩、彼女のシルエットからスパンコールの星を反射させる

I can show you lies (one, two, three, four)
嘘を見せてあげる(1、2、3、4)

'Cause I'm a real tough kid, I can handle my shit
私は本当にタフだから、自分のことは自分でやれる

They said, "Babe, you gotta fake it 'til you make it" and I did
みんな言うの「ベイビー、本当にそうできるようになるまでできてるフリをしなきゃ」だからそうしたわ

Lights, camera, bitch smile, even when you wanna die
光、カメラ、悪女の微笑み、たとえ死にたい時でも

He said he'd love me all his life
彼は生涯私を愛してくれると言った

But that life was too short
でもその生涯は短すぎて

Breaking down, I hit the floor
私は崩壊して、床に激突した

All the pieces of me shattered as the crowd was chanting, "More"
群衆が「もっと」と唱える時全ての私のピースは粉々になった

I was grinning like I'm winning, I was hitting my marks
勝ち誇っているように微笑み、成功をおさめていた

'Cause I can do it with a broken heart (one, two, three, four)
だって傷心でもできるから(1、2、3、4)


I'm so depressed, I act like it's my birthday every day
すごく鬱だけど、毎日が誕生日のように振る舞えるわ

I'm so obsessed with him but he avoids me like the plague
彼にメロメロなのに彼は私が疫病だとでも言うように私を避けるの

I cry a lot but I am so productive, it's an art
たくさん泣くけどとても生産的なの、アートでしょ

You know you're good when you can even do it
それができちゃう時自分で上手いと分かってるはずよ

With a broken heart
傷心中でも

I can hold my breath
息を止めていられるよ

I've been doing it since he left
彼が去ってからずっとそうしてきたわ

I keep finding his things in drawers
引き出しからずっと彼のものを見つけようとしてる

Crucial evidence, I didn't imagine the whole thing
肝心な証拠、全ては想像していなかった

I'm sure I can pass this test (one, two, three, four)
きっとこの試練に合格できるはず(1、2、3、4)

'Cause I'm a real tough kid, I can handle my shit
私は本当にタフだから、自分のことは自分でできる

They said, "Babe, you gotta fake it 'til you make it" and I did
みんな言うの「ベイビー、それができるようになるまでできてるフリをしなきゃ」だからそうしたわ

Lights, camera, bitch smile, in stilettos for miles
光、カメラ、悪女の微笑み、ハイヒールで何マイルもやってきた

He said he'd love me for all time
彼は生涯私を愛すると言ったわ

But that time was quite short
でもその生涯は短すぎた

Breaking down, I hit the floor
私は崩壊して、床に激突

All the pieces of me shattered as the crowd was chanting, "More"
群衆が「もっと」と唱える時、私の全てのピースは粉々になった

I was grinning like I'm winning, I was hitting my marks
勝ち誇ったように微笑み成功をおさめていた

'Cause I can do it with a broken heart (one, two, three)
だって傷心でもできるから(1、2、3)

I'm so depressed, I act like it's my birthday every day
すごく鬱だけど、毎日が誕生日のように振る舞えるわ

I'm so obsessed with him but he avoids me like the plague (he avoids me)
彼にメロメロなのに、彼は私を疫病のように避けるの(避けるのよ)

I cry a lot but I am so productive, it's an art
たくさん泣くけどとても生産的なの、アートでしょ

You know you're good when you can even do it
それができちゃう時自分でも上手いと分かってるはずよ

With a broken heart
傷心中でもね

You know you're good when you can even do it
それができちゃう時自分でも上手いって分かってるでしょ

With a broken heart
傷心中でも

You know you're good, I'm good
上手いって分かってるくせに、私も上手!

'Cause I'm miserable
だって惨めだから

And nobody even knows
そのこと誰も知らないし

Try and come for my job
私の仕事試しに来たら?

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?