見出し画像

【和訳】Enchanted/Taylor Swift

Taylor Swift  
"Speak Now (Taylor's Version)" track.9

個人的にテイラーの曲で1番ロマンチックだと思う曲です✨ライブの時のテイラーは本当におとぎ話から出てきたプリンセスみたいでしたね👸💜



There I was again tonight
私はまた今夜ここにいた

Forcing laughter, faking smiles
無理な笑い、偽の笑顔

Same old tired, lonely place
変わらず古っぽくて疲れる孤独な場所

Walls of insincerity, shifting eyes and vacancy
偽善的な壁、移る視線と空虚は

Vanished when I saw your face
あなたの顔を見た時に消えた

All I can say is, it was enchanting to meet you
私が言えることは、あなたと会えて魔法にかけられたようだったということ

Your eyes whispered, "Have we met?"
あなたの目が囁いた、「会ったことあったっけ?」

'Cross the room your silhouette
あなたの影が部屋を横切り

Starts to make its way to me
私のもとに向かってきて

The playful conversation starts
陽気な会話が始まる

Counter all your quick remarks
あなたの速い意見全てに反論したのは

Like passing notes in secrecy
こっそりメモを回してるみたいだったわ

And it was enchanting to meet you
そしてあなたに会えて魔法にかけられたようだった

All I can say is, I was enchanted to meet you
私が言えることは、私はあなたに会えて魔法にかけられたようだったということ

This night is sparkling, don't you let it go
今夜は輝いてるわ、離さないでね

I'm wonderstruck, blushing all the way home
驚きに包まれて、帰り道ずっと頬を染めて帰ってるの

I'll spend forever wondering if you knew
あなたは知ってるのかなって考えながら一生を過ごすわ

I was enchanted to meet you
あなたに会えて魔法にかけられたようだった

The lingering question kept me up
長引く疑問は私を寝させなかった

2 AM, who do you love?
午前2時、あなたは誰を愛しているの?

I wonder 'til I'm wide awake
目がはっきり覚めるまで不思議に思ってたの

And now I'm pacing back and forth
そして今私は行ったり来たりしてる

Wishing you were at my door
あなたが私のドアのところにいればと願いながら

I'd open up and you would say, "Hey"
私がドアを開けるとあなたは「やあ」と言うのでしょうね

It was enchanting to meet you
あなたと会えて魔法にかけられたようだったわ

All I know is, I was enchanted to meet you
私が知ってることは、あなたに会えて魔法にかけられたようだったということ

This night is sparkling, don't you let it go
今夜は輝いてるわ、離さないでね

I'm wonderstruck, blushing all the way home
驚きに包まれて、帰り道ずっと頬を染めて帰ったの

I'll spend forever wondering if you knew
あなたは知ってるのかなって思いながら一生を過ごすわ

That this night is flawless, don't you let it go
今夜は輝いてるわ、離さないでね

I'm wonderstruck, dancing around all alone
驚きに包まれて、1人で踊ったわ

I'll spend forever wondering if you knew
あなたは知ってるのかなって思いながら一生を過ごすわ

I was enchanted to meet you
あなたに会えて魔法にかけられたようだった

This is me praying that
私は祈ってるの

This was the very first page
これは本当に最初のページだとね

Not where the story line ends
物語が終わる場所ではない

My thoughts will echo your name,
私の考えはあなたの名前をこだまするわ、

until I see you again
あなたに会えるまで

These are the words I held back,
これらは私が抑えてた言葉よ、

as I was leaving too soon
私が早く去りすぎたとき

I was enchanted to meet you
あなたに会えて魔法にかけられたようだったわ

Please don't be in love with someone else
他の誰かと恋に落ちないで

Please don't have somebody waiting on you
誰かにあなたを待たせないで

Please don't be in love with someone else
他の誰かと恋に落ちないで

Please don't have somebody waiting on you
誰かにあなたを待たせないで

This night is sparkling, don't you let it go
今夜は輝いてる、離さないで

I'm wonderstruck, blushing all the way home
驚きに包まれて、帰り道ずっと頬を染めて帰ったの

I'll spend forever wondering if you knew
あなたは知ってるのかなって思いながら一生を過ごすわ

This night is flawless, don't you let it go
今夜は完璧よ、離さないで

I'm wonderstruck, dancing around all alone
驚きに包まれて、1人で踊ったわ

I'll spend forever wondering if you knew
あなたは知ってるのかなって思いながら一生を過ごすつもりよ

I was enchanted to meet you
あなたに会えて魔法にかけられたようだったわ

Please don't be in love with someone else
他の誰かと恋に落ちないで

Please don't have somebody waiting on you
誰かにあなたを待たせないで

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?