見出し画像

【和訳】Getaway Car

Taylor Swift "reputation" track.9

No, nothin' good starts in a getaway car
いいえ、逃亡車の中では良いスタートは切れないわ

It was the best of times, the worst of crimes
あれは最高の時、最悪の犯罪

I struck a match and blew your mind
私はマッチを擦ってあなたの度肝を抜いた

But I didn't mean it, and you didn't see it
でもそんなつもりじゃなかったのよ、あなたも分かっていなかったし

The ties were black, the lies were white
ネクタイは黒色、線は白色

In shades of gray in candlelight
キャンドルの光の中での灰色の影

I wanted to leave him, I needed a reason
彼を置いていきたかった、理由が必要だったの

"X" marks the spot where we fell apart
私たちがばらばらになった場所のXマーク

He poisoned the well, I was lyin' to myself
彼は井戸に毒を入れ、私は自分に嘘をついていた
※井戸に毒を入れる=人格攻撃をする

I knew it from the first
最初から分かってたの

Old Fashioned, we were cursed
古風に、私たちは呪われてたのよ

We never had a shotgun shot in the dark (oh!)
私たちは決して暗闇でショットガンは撃たなかった

You were drivin' the getaway car
あなたは逃亡車を運転していた

We were flyin', but we'd never get far
私たちは飛んでいたけど、決して遠くには行かなかった

Don't pretend it's such a mystery
ミステリーみたいにしないで

Think about the place where you first met me
私に初めて会った場所を思い出してよ

Ridin' in a getaway car
逃亡車に乗りながら

There were sirens in the beat of your heart
サイレンがあなたの鼓動の中に聞こえた

Should've known l'd be the first to leave
私が初めに去るべきだと知っておくべきだった

Think about the place where you first met me
私に初めて会った場所を思い出してよ

In a getaway car, oh-oh-oh
逃亡車の中で

No, they never get far, oh-oh-ah
決して遠くには行かなかった

No, nothin' good starts in a getaway car
いいえ、逃亡車の中では良いスタートは切れないわ

It was the great escape, the prison break
あれは素晴らしい逃亡、脱獄だった

The light of freedom on my face
自由の光が私の顔にあたった

But you weren't thinkin' and I was just drinkin'
でもあなたは考えてなかったし、私はただ酔っ払っていた

While he was runnin' after us, I was screamin', "Go, go, go!"
彼が私たちの跡を追ってきていた間、私は叫んでいた。「行って!行って!行って!」

But with three of us, honey, it's a sideshow
でも私たち三人じゃ、ハニー、ただの余興だよ

And a circus ain't a love story, and now we're both sorry (we're both sorry)
サーカスはラブストーリーじゃなくて、今私たちはお互い謝った(お互い謝った)

"X" marks the spot where we fell apart
私たちがばらばらになった場所のXマーク

He poisoned the well, every man for himself
彼は井戸に毒を入れた、自分を守るために

I knew it from the first
最初から分かっていたわ

Old Fashioned, we were cursed
古風に、私たちは呪われていたのよ

It hit you like a shotgun shot to the heart (oh!)
それはあなたの心をショットガンで撃ち抜いたようにあなたにささった

You were drivin' the getaway car
あなたは逃亡車を運転していた

We were flyin', but we'd never get far
私たちは飛んでいたけど、決して遠くへは行かなかった

Don't pretend it's such a mystery
ミステリーみたいにしないで

Think about the place where you first met me
私に初めて会った場所を思い出してよ

Ridin' in a getaway car
逃亡車に乗りながら

There were sirens in the beat of your heart
あなたの鼓動の中のサイレン

Should've known l'd be the first to leave
私が最初に去るだろうって知っているべきだった

Think about the place where you first met me
私に初めて会った場所を思い出してよ

In a getaway car, oh-oh-oh
逃亡車の中で

No, they never get far, oh-oh-ah
彼らは決して遠くには行かなかった

No, nothin' good starts in a getaway car
いいえ、逃亡車の中では良いスタートは切れないわ

We were jet-set, Bonnie and Clyde (oh-oh)
私たちは飛行機で飛び回る、ボニーとクライドだった

Until I switched to the other side, to the other side
私が反対側に寝返るまで、反対側に

It's no surprise I turned you in (oh-oh)
あなたを警察に差し出したのには驚きはないよ

'Cause us traitors never win
だって私たち、裏切り者は決して勝たないから

I'm in a getaway car
私は逃亡車の中

I left you in a motel bar
あなたをモーテルのバーに置き去りにした

Put the money in a bag and I stole the keys
バッグの中にお金を入れて鍵を盗んできた

That was the last time you ever saw me (oh!)
それがあなたが私を見た最後

Drivin' the getaway car
逃亡車を運転しながら

We were flyin', but we'd never get far (don't pretend)
私たちは飛んでいたけど、決して遠くには行かなかった(フリしないで)

Don't pretend it's such a mystery
ミステリーみたいにしないで

Think about the place where you first met me
私に初めて会った場所を思い出してよ

Ridin' in a getaway car
逃亡車に乗りながら

There were sirens in the beat of your heart (should've known)
あなたの鼓動の中のサイレン(知っておくべきだった)

Should've known l'd be the first to leave
私が最初に去るって知っておくべきだった

Think about the place where you first met me
私に初めて会った場所を思い出してよ

In a getaway car, oh-oh-oh
逃亡車の中で

No, they never get far, oh-oh-ah
彼らは決して遠くには行かないわ

No, nothin' good starts in a getaway car
いいえ、逃亡車では良いスタートは切れないわ

I was ridin' in a getaway car
私は逃亡車に乗っていた

I was cryin' in a getaway car
私は逃亡車の中で泣いていた

I was dyin' in a getaway car
私は逃亡車の中で死にかけていた

Said goodbye in a getaway car
逃亡車にさよならを言った

Ridin' in a getaway car
逃亡車に乗りながら

I was cryin' in a getaway car
私は逃亡車の中で泣いていた

I was dyin' in a getaway car
私は逃亡車の中で死にかけていた

Said goodbye in a getaway car
逃亡車にさよならを言った

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?