見出し画像

【和訳】Champagne Problems

Taylor Swift "evermore" track.2

You booked the night train for a reason
あなたは夜行列車をある理由のもと予約した

So you could sit there in this hurt
だから傷心のなかそこに座っていられるね

Bustling crowds or silent sleepers
賑やかな群衆か、黙っている寝ている人たち

You're not sure which is worse
どっちの方が悪いかあなたは分からなかった

Because I dropped your hand while dancing
なぜなら踊っている時あなたの手を離したから

Left you out there standing
あなたを残して行ったから

Crestfallen on the landing
踊り場でしゅんとしていた

Champagne problems
シャンパン問題

Your mom's ring in your pocket
あなたのお母さんの指輪はあなたのポケットの中

My picture in your wallet
私の写真はあなたの財布の中

Your heart was glass, I dropped it
あなたの心はガラスで、私はそれを落としてしまった

Champagne problems
シャンパン問題

You told your family for a reason
あなたはある理由のもの家族に告げた

You couldn't keep it in
あなたは秘密にできなかった

Your sister splashed out on the bottle
あなたの姉妹がボトルの中身をぶちまけた

Now no one's celebrating
今、誰も祝っていない

Dom Pérignon, you brought it
あなたが持って来たドンペリ

No crowd of friends applauded
友達の誰も拍手しなかった

Your hometown skeptics called it
あなたの故郷の疑り深い人たちはこう呼んだ

Champagne problems
「シャンパン問題」と

You had a speech, you're speechless Love
slipped beyond your reaches
あなたはスピーチがあった、あなたの無言の愛情はあなたの手が届かないところに

And I couldn't give a reason
そして私は言い訳ができなかった

Champagne problems
シャンパン問題

Your Midas touch on the Chevy door
あなたのミダスがシボレーのドアに触れる

November flush and your flannel cure
11月の火照りとあなたのフランネルの治療

"This dorm was once a madhouse"
「このドームは昔精神科だったんだよ」

I made a joke, "Well, it's made for me"
私はジョークを言った。「なら私のためのものだね」

How evergreen, our group of friends
私たちの友達のグループはいつも若々しい

Don't think we'll say that word again
あの言葉をまた言うとは考えないで

And soon they'll have the nerve to deck the halls
すぐに彼らは廊下を飾りつけ始める

That we once walked through
私たちが一度歩いた廊下を

One for the money, two for the show
第一に金、第二にドラマ

I never was ready, so I watch you go
私は決して準備できていなかったから、あなたが行くのを見ていたわ

Sometimes you just don't know the answer
時々あなたはただ答えが分からなくなる

'Til someone's on their knees and asks you
誰かがひざまずいてこう言う時まで

"She would've made such a lovely bride
「彼女は愛らしい花嫁になっただろうねえ」

What a shame she's fucked in the head, " they said
「彼女の頭がイカれちゃったのは何て恥なことなんだ」と彼らは言う

But you'll find the real thing instead
でもその代わりあなたは本物を見つける

She'll patch up your tapestry that I shred
彼女は私が細かく刻んだタペストリーを縫ってくれるよ

And hold your hand while dancing
そしてダンスの時あなたの手を握ってくれる

Never leave you standing
彼女はもう2度とあなたを置いていかない

Crestfallen on the landing
踊り場でしゅんとなっていた

With champagne problems
シャンパン問題と共に

Your mom's ring in your pocket
あなたのお母さんの指輪はあなたのポケットの中

Her picture in your wallet
彼女の写真はあなたの財布の中

You won't remember all my
あなたは覚えていない

Champagne problems
私のシャンパン問題を

You won't remember all my
あなたは覚えていない

Champagne problems
私のシャンパン問題を

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?