見出し画像

【和訳】You Belong With Me


Taylor Swift  "fearless" track.6


私がテイラーの歌を聴くようになったきっかけの歌です。
向かいの家の幼馴染に片想い+プロムでハッピーエンド、なんて2000sティーンラブコメの代名詞!00'sラブコメ好きな私にとってはめっちゃ好みのMVでした!
しかも歌詞が…片想いの人が思ってることは万国共通なんですね…💖 


You're on the phone with your girlfriend, She's upset,
あなたは電話で彼女と話してる。彼女は怒ってる、

She's going off about something that you said
あなたが言ったことにね

cause she doesn't get your humor like I do
だって彼女は私みたいにあなたのユーモアを理解できないから

I'm in the room, it's a typical Tuesday night
私は部屋にいる、いつもの火曜の夜

I'm listening to the kind of music she doesn't like
私は彼女が嫌いな感じの音楽を聴いてる

And she'll never know your story like I do
それと彼女は私みたいにあなたの話を知らない

But she wears short skirts, I wear t-shirts
でも彼女はミニスカ、私はTシャツを着てて

She's cheer captain and I'm on the bleachers
彼女はチアのキャプテンで私は観覧席にいるわ

Dreaming about the day when you wake up and find
あなたが目覚めて見つけることを夢見てるの

That what you're looking for has been here the whole time
あなたが探しているものはずっとここにいるって

If you could see that I'm the one who understands you
もしもあなたが、私があなたを理解してるって分かったなら

Been here all aLong so why can't you see?
私はずっとここにいるのになぜ見えないの?

You belong with me, you belong with me
あなたのいるべきところは私なのよ



Walk in the streets with you In your worn out jeans
私はあなたの着古したジーンズを履いてあなたと道を歩いてる

I can't help thinking this is how it ought to be
私たちはこうあるべきだって思わずにいられない

Laughing on a park bench thinking to myself,
公園のベンチで笑いながら考えたわ

Hey isn't this easy?
ねえ、これって簡単じゃない?


And you've got a smile that could light up this whole town
それであなたは街中を明るくすることができる笑顔を持っている

I haven't seen it in a while, since she brought you down
しばらく見てなかったわ、彼女があなたを突き落としてから

You say you're fine, I know you better than that
あなたは大丈夫だと言ったけど、私はあなたのことをずっとよく知ってるわ

Hey, what you doing with a girl like that?
ねえ、あんな女の子と何してるの?



She wears high heels, I wear sneakers
彼女はハイヒール、私はスニーカーを履いてる


She's cheer captain and I'm on the bleachers
彼女はチアのキャプテンで私は観覧席にいるわ


Dreaming about the day when you wake up and find
あなたが目覚めて見つけることを夢見ているの

That what you're looking for has been here the whole time
あなたが探していたものはずっとここにあったって

If you could see that I'm the one who
understands you
もしあなたが、私があなたのことを理解してる人だって分かったら

Been here all along so why can't you see?
ずっとここにいるのになぜ見えないの?

You belong with me
あなたのいるべきところは私なのに

Standing by waiting at your back door
あなたの家の裏口で待っているわ

All this time how could you not know
ずっと長い間 なぜ分からないの?

Baby, you belong with me you belong with me
あなたのいるべきところは私なのよ

Oh I remember you driving to my house in the middle of the night
真夜中にあなたが私の家まで運転してきたこと、覚えてるわ

I'm the one who makes you laugh when you
know you're about to cry
あなたが泣きそうなとき私があなたを笑わせる

I know your favorite songs and you tell me about your dreams
あなたの好きな曲も知っててあなたはあなたの夢も話してくれたよね

I think I know where you belong, I think I know it's with me
私はあなたがいるべきところはどこか分かってると思うの、それは私だって

Can't you see that I'm the one who understands you?
私があなたを理解してる人って分からない?

Been here all along so why can't you see?
ここにずっといたのになぜ見えないの?

You belong with me
あなたがいるべきところは私なのよ

Standing by waiting at your back door
あなたの家の裏口で待っているわ

All this time how could you not know?
ずっと長い間 なぜ分からないの?

Baby, you belong with me you belong with me
あなたのいるべきところは私なのよ

You belong with me
あなたのいるべきところは私

Have you ever thought just maybe
もしかしたらって思ったことはない?

You belong with me
あなたのいるべきところは私

You belong with me
あなたのいるべきところは私なの

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?