見出し画像

【和訳】Mastermind

Taylor Swift "Midnights" track.13

「自分が全部計画していたことを後ろめたく思っていたけど、実は彼は自分よりも上手だった」これは誰かがモデルになっているのでしょうか?全部知ってるって言わずに告白をニヤニヤしながら聞いている彼も何かかわいいです。笑


Once upon a time, the planets and the fates
昔々、惑星と宿命

And all the stars aligned
そして全ての星が一列に並んだ

You and I ended up in the same room
あなたと私は同じ部屋になった

At the same time
同じ時に

And the touch of a hand lit the fuse
その手のタッチは起爆剤になった

Of a chain reaction of countermoves
対抗手段の連鎖反応が

To assess the equation of you
あなたの方程式を評価するための

Checkmate, I couldn't lose
チェックメイト、負けられないわ

What if I told you none of it was accidental
あれは偶然じゃなかったと言ったらどうする?

And the first night that you saw me, nothing was gonna stop me
あなたが私を見た最初の夜、何も私を止めなかった

I laid the groundwork and then, just like clockwork
私は基礎を敷いた、時計仕掛けのように

The dominoes cascaded in a line
ドミノが一列に縦繋ぎになった

What if I told you I'm a mastermind?
私が首謀者だと言ったらどうする?

And now you're mine
今、あなたは私のもの

It was all by design
全ては計算されていたのよ

'Cause l'm a mastermind
だって私は首謀者だから

You see, all the wisest women
ほら、全ての賢明な女性は

Had to do it this way
こうしなければいけないの

'Cause we were born to be the pawn
だって私たちはポーンになるために産まれてきたから

In every lover's game
全ての恋のゲームで

If you fail to plan, you plan to fail
もし計画に失敗したら、失敗するために計画する

Strategy sets the scene for the tale
物語のために戦略がシーンに配置される

I'm the wind in our free-flowing sails
私たちのフリーフローの航海で私は風よ

And the liquor in our cocktails
カクテルの中では酒よ

What if I told you none of it was accidental
もしあれが偶然じゃなかったと言ったらどうする?

And the first night that you saw me, I knew I wanted your body
あなたが私を見た最初の夜、私はあなたが欲しいと分かっていたの

I laid the groundwork and then, just like clockwork
私は基礎を敷いた、時計仕掛けのように

The dominoes cascaded in a line
ドミノが一列に縦繋ぎになった

What if I told you I'm a mastermind?
私が首謀者だと言ったらどうする?

And now you're mine
あなたは今私のもの

It was all my design
全ては計算されていたの

'Cause I'm a mastermind
だって私は首謀者だから

No one wanted to play with me as a little kid
誰も子供の私とは遊んでくれなかった

So I've been scheming like a criminal ever since
だから犯罪ドラマみたいに陰謀を企てていたの

To make them love me and make it seem effortless
私を愛し、簡単そうに見えるように

This this the first time l've felt the need to confess
告白しなければと感じたのはこれが最初なの

And I swear
誓うわ

I'm only cryptic and Machiavellian 'cause I care
私はただ謎めいていて、小悪魔的なだけよ。なぜなら私は気にかけているから

So I told you none of it was accidental
それで、あなたにあれは偶然では無かったと言ったわ

And the first night that you saw me, nothing was gonna stop me
あなたが私を最初に見た夜、私を止めるものは何も無かったということも

I laid the groundwork and then saw a wide smirk
私は基礎を敷き、それから顔中ニヤニヤしているのを見た

On your face, you knew the entire time
あなたの顔に。あなたはずっと知っていた

You knew that I'm a mastermind
あなたは私が首謀者だったと知っていた

And now you're mine
あなたは今私のもの

Yeah, all you did was smile
ええ、あなたがしたこと全ては笑うことだけだった

'Cause I'm a mastermind
だって私は首謀者だから

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?