見出し画像

【大感激】 またその季節がやってきた 

私の大好きだった
ボブゲルドフの
声がけで始まった奇跡

今はあちこちで戦争が起きてる、
酷い話だなー



『Do They Know It's Christmas?』は、1984年にリリースされたチャリティーシングルで、アフリカの飢饉に対する援助のために制作されました。

①なりたち:
1984年にエチオピアで発生した大飢饉のニュースを受けて、ボブ・ゲルドフ(Boomtown Ratsのリードシンガー)とミッジ・ユーロ(Ultravoxのメンバー)がこの曲を書きました。彼らは音楽業界の多くのアーティストを集め、バンドエイドという一時的なグループを結成し、この曲をレコーディングしました。

②メンバー:
「バンドエイド」には多くの著名なアーティストが参加しました。以下はその中の一部です:
- ボブ・ゲルドフ (Boomtown Rats)
- ミッジ・ユーロ (Ultravox)
- フィル・コリンズ (Genesis)
- ジョージ・マイケル (Wham!)
- スティング (The Police)
- ダーラン・ダーランのメンバー
- ステータス・クォー
- ボノ (U2)
など、その他多くのアーティストが参加しました。

③影響:
この曲は大成功を収め、イギリスだけでなく、世界中で数百万枚を売り上げました。収益はアフリカの飢饉救済のために使われました。また、このプロジェクトは後のチャリティーイベント、例えば「ライブ・エイド」や「ライブ8」などの大規模なコンサートを触発する原動力となりました。音楽を通じての慈善活動の新しい時代を築き上げるきっかけとなり、多くのアーティストやファンが社会的な原因に関与するきっかけとなりました。




It's Christmas time, there's no need to be afraid
At Christmas time, we let in light and we banish shade
And in our world of plenty,we could spread a smile of joy,
Throw your arms around the world at Christmas time.

But say a prayer, pray for the other one-e-es
At Christmas time, it's hard but when you're having fun,
There's a world outside your window,
And it's a world of dread and fear,
Where the only water flowing is the bitter sting of tears,
And the Christmas bells that ring there are the clanging chimes of doom,
Well tonight, thank God it's them instead of you...

Well there won't be snow in Africa this Christmas time,
The greatest gift they'll get this year is life,
Ooh~ Where nothing ever grows, no rain or rivers flow,
Do they know it's Christmas time at all?

Here's to you, raise a glass for everyone,
Here's to them underneath that burning sun,
Do they know it's Christmas time at all?

Feed the world..
Feed the world..
Feed the world, let them know it's Christmas time,
Feed the world, let them know it's Christmas time,
Feed the world, let them know it's Christmas time,
Feed the world, let them know it's Christmas time,
Feed the world, let them know it's Christmas time,
Feed the world, let them know it's Christmas time,


ブログ↓

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?