見出し画像

愚か者は誰ですか?

全てはお金で買えるって話しを前にしたよね
けれど全てはお金で買えないとも言った
I told you before that everything can be bought with money
But I also said that money can't buy everything

「わたしはわたしを売らない」
だから買う事は出来ない
"I Won't Sell Me" so i can't buy

売っているものは買える「何であれ」
しかし売っていないものは買えない
You can buy whatever they sell
But you can't buy what's not for sale

わたしが何でそんな話しをするか知りたい?
You want to know why I talk like that?

title【s'emmêler】link line art
もつれる(🇫🇷)

人は人を利用し人は人を蹴落とし
TOPの椅子に座りたい
People use people People kick people down I want to sit in the top chair

自分の価値?自分の名誉?
それは何ですか?
your worth? your honor? what is that?

数にはじまり全ては買える
魂さえ売り渡す人間
You can buy everything, starting with numbers Humans who sell even their souls

一緒にしないで下さい
そんなものわたしには必要無いです
don't put it together
I don't need that

わたしはわたしを売らない
全てはあなたに差し上げましょう
I won't sell me
I'll give it all to you

わたしの「価値」はわたしが決める
I decide my "value"

何故誰かに決めれられなければならないの?
Why should someone decide?

欲しいものは何ですか?
what do you want?

わたしは命さえあるならそれで十分です
As long as I have life, that's enough

皆さんは本当に大事なものを解っていません
people don't understand what's really important

必要無いものを欲しがり
必要なものを失う
want what you don't need and lose
what you need

それは「もつれ」でしか無い 
It's just a "tangle"

愚か者は誰ですか?
who is the fool?

Human researcher, psychologist
Ayaka Saitou.

これはわたしの伝えたい事を表現したart work
This is an art work that expresses what
I want to convey...

考えて見て欲しい
I want you to think about it

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?