見出し画像

world changer

わたしは、ずっと疑問だった
わたしは、ずっと「何か」引っかかっていた
I've always wondered
I've always been stuck on "something"

それが「何なのか」解らなかった
I didn't know what it was

何だかもやもやする、何だか落ち着かない
わたしは思考し続けて
I'm confused, I feel restless
I keep thinking

夜、眠れなくなっていった
薬を飲んでも効果は無し
I couldn't sleep at night
taking medicine has no effect

ただ眠れ無くなっていった
I just lost sleep

一体「何故」なのか?わたしは思考し続けた
"Why?"  i kept thinking

【gifted】この言葉に違和感がある
いや、「違和感」しかないのだ
[gifted] I feel uncomfortable with this word
No, there is only "discomfort"

物凄く「嫌」な感じがする
吐き気がするくらい「嫌」な感じがするのだ
I feel terribly "disgusting"
I feel so "disgusting" that I feel nauseous

わたしは先日書いた記事「はぁ、困ったよ」で
ある人の記事を見つけ、「何」かを感じた
In an article I wrote the other day,
I found someone's article and felt "something"

なので、引用させて頂きますと断りを入れ
引用して記事を書いて「思った」
So, let me quote
I quoted and wrote an article and "thought"

180°違う「人間」まるで「一致」する点が
「存在」しない
A 180° different "human being" just like
a "match" "not exist”

果てしなく「謎」だった
わたしはgiftedと呼ばれる人、そう名乗る人
それに関わる関係者ほぼ全てに「無視」された
It was an endless "mystery"
I was "ignored" by people who called me gifted, people who called themselves that, and almost everyone involved.

わたしは、giftedの「概念」に注目した
I paid attention to the "concept" of gifted

そして野崎まどの【バビロン】から
わたしはinspirationした
And from Mado Nozaki [Babylon]
i was inspired

BABYLON 聖書の中の大淫婦
悪魔の女 female女の 「F」
BABYLON The Great Whore in the Bible
"F" for female devil

主要人物 
main character

正崎善(せいざきぜん)
正しく善人である男『male』
Zen Seizaki
A man who is righteous and good, 〝male''

曲世愛(まがせあい)
曲がった世界を愛する女『female』F
Ai Magase
A woman who loves a crooked world "female" F

まさに【善と悪の共存】をテーマにした物語だ
Exactly the theme of [coexistence of good and evil] it's a story

野崎まどの作品は衝撃的すぎる
ぶっ飛んでいる「世界感」わたしは
それに惹きつけられる
Mado Nozaki's work is too shocking
A flying "world feeling"
I attracted to it

「正義」とは何か?善はそれを思考し続ける   
What is "justice"?  
Zen keeps thinking about it

そして物語の中で
善とは「続く事」
悪とは「終わる事」と位置付けている
and in the story
Goodness is "to continue"
Evil is positioned as "ending"

わたしは思った
終わる事と続く事の間に
あるのは?何だ?
I thought...
between ending and continuing
Is there  What?

「破壊」この世界をぶち壊したいわたし
つまり「破壊」しかし「破壊」したならば
「終わる」事なのだろうか?
"Destruction" I want to destroy this world
In other words, "destroy", but if you "destroy ” Is it "ending"?

いつだって「終わる」事で「初まる」
なら「破壊」は「終わり」で「新しい」は
「初まり」なのだろうか?と思考する
Always "finish" to "beginning"
Then "destruction" is "end" and "new" is
Is it "beginning"?  to think.

「崩壊現象」それは「人格の崩壊」だ
崩壊して再構築した先に次のanswerが在る
"Collapse phenomenon" it is
"collapse of personality"
There is the next answer after collapsing and rebuilding.

「崩壊」とは?何を指す?
「破壊」とは?違うのか?
What is "collapse"?  What do you mean?
What is "destruction"?  Is it wrong?

わたしが辿り着いたのは
I arrived at

人格の崩壊とは「解らない」の限界を超えた
地点を通過する突破口である事
そこから続く道のり(過程)までが再構築であり 

それは、繋がっている、その繋がり
lineがlinkした時 answerに辿り着く
そして「解らない」が「解かる」になった時
能力は飛躍的に向上する

The collapse of personality is
a breakthrough that crosses the limit of
"I don't understand",

Reconstruction is the path (process) that continues from there.  It reaches the answer when the connected line is linked.  
And when "I don't understand" becomes
"I understand", my ability will improve dramatically.

崩壊は崩壊を「意味」するのでは無い
突破口 つまり、「入口」が開くのだ
そのanswerに向かう「入口」が
Collapse does not "mean" collapse
A breakthrough, in other words,
an "entrance" opens
The "entrance" to the answer is

そこから続く道のり、つまり「過程」だ
そこに在るのは果てしなく繋がり続ける
「思考」の連鎖であり一本の糸

lineが繋がり続けるのだ、それが「link」
した時answerに繋がるそして「再構築」される
The path that follows from there,
that is, the "process"

Being there continues to connect endlessly
It is a chain of "thoughts" and a single thread.
The lines continue to connect.  That is "link"
When you do, it will lead to an answer.  
It is then "reconstructed".

この過程をどんどん繰り返す事に
何の「意味」があるのだ?
一体「何」に向かいその「入口」が開かれ
再構築するのか?

Repeat this process over and over
What "meaning"?
Facing "what", the "entrance" is opened
to rebuild?

崩壊、再構築、崩壊、再構築
崩壊、再構築、崩壊、再構築
Collapse, rebuild, collapse, rebuild
Collapse, rebuild, collapse, rebuild

全ては「繋がっている」
Everything is "connected"

その先に在るモノ、それは「世界」だ!
「壊す」とは「破壊」であって「破壊」
では無い「崩壊」する事で「入口」を開く
そして再構築に繋がるのだ
What lies ahead is the "world"!
"Break" is "destruction" and "destruction"
Not.  "Collapsing" opens the "entrance" and leads to reconstruction.

つまり、「破壊」して「初まる」のではない
「崩壊」して「入口」を開き「世界を再構築」
させる事
In other words, it does not “destroy”
and “start”.  "Collapse" to open the "entrance" and "reconstruct the world"

これが「崩壊現象」すなわち「変える事」
=changeなのだ
This is the "collapse phenomenon"
or "change" = change

わたし達は「世界」を「変える」ために
生まれて来る
To "change" the "world" be born

世界を再構築とは=変換=変える
=ひっくり返すぐらいの事なのだ
Reconstructing the world means transforming = changing = turning over
it's about.

そこでわたしは立ち返る
ドンブロフスキの「正の崩壊理論」に
so i come back
In Dąbrowski's "Positive Collapse Theory"

知能が非常に高い人々が経験する複数の実存的危機によって、個人の精神的発達に大きく影響を
与える心理現象の事
A psychological phenomenon that significantly affects an individual's mental development due to multiple existential crises experienced by highly intelligent people.

言って置くが積極的分離論などと言うtitleは
相応しくない、正式なtitleは正の崩壊理論だ
Let me put it this way, the title
"positive separatism" is not appropriate,
the official title is "positive collapse theory"

でなければ、この理論を理論付ける事は出来ない
何故なら人間はよっぽどの事がない限り
人格の崩壊なんて起こらないからだ
Otherwise, the theory cannot be concluded.  That's because humans don't lose their personalities unless something really bad happens.

そして例え起こったとして再構築などあるか?
ありはなしない、崩壊は「壊れる」事を
意味する
つまり「破壊」であり「終わる事」=死だ
And would there be a restructuring if it happened?  It doesn't exist, collapse means "break".  In other words, "destruction" and "ending" = it points to death.

それと対称的に
この人格の崩壊は「破壊」では無い
先程述べた様に「入口」が開き
answerに向かう現象であり
だからこそそれは「再構築」に繋がる
symmetrically with it this collapse of personality is not "destruction".
As I mentioned earlier, the "entrance" opens to the answer
It is a phenomenon that is heading towards, and that is why it leads to “reconstruction”.

よって、一般的な人格の崩壊に対して
「正しく崩壊する事」と言う意味で
正の崩壊理論となるのだ
Therefore, against the collapse of the general personality
In the sense of "to collapse correctly"
It becomes a positive collapse theory.

一般的な人格の崩壊とこの人格の崩壊
つまり、崩壊現象自体の「定義」「概念」
が全く異なる
General personality breakdown and this personality breakdown
In other words, the "definition" and "concept" of the collapse phenomenon itself
is completely different.

だからこそ、titleは正の崩壊理論でなければ
理論付ける事はできない
That is why the title must be a "Positive Collapse Theory" I can't theorize.

ドロンブスキはそれをgiftedと位置付けたか?
違う、これはgifted達の概念には
「当てはまらない」
Did Dąbrowski's mark it as gifted?
No, this is the concept of the gifted
"not applicable"

知能が非常高い人=IQで在るとは
どこにも記載されてはいない
People with very high intelligence = IQ
It's not listed anywhere.

だからこそ、IQは関係無い
そしてドロンブスキがその中で発見したモノ
それは、増幅受容性(Overexcitability)
That's why IQ is irrelevant.
And what Dąbrowski's found in it

〝Overexcitability”

増幅受容性とは、ポーランド語の「nadpobudliwosc」の翻訳であり、英語で「superstimulatability」を意味するAmplification receptivity is the translation of the Polish word "nadpobudliwosc", which in English means "superstimulatability"

「超興奮性」、「興奮性の増加」、「過剰興奮性」、および「興奮性」という用語を使用
していいる

ここでは、過度に刺激を増幅して受け取る特性という意味で刺激増幅受容性という言葉を
用いました (Wikipediaより一部抜粋)
It uses the terms "hyperexcitability", "increased excitability", "hyperexcitability" and "excitability".
Here, I used the term "stimulus amplification receptivity" to mean the characteristic of receiving an excessively amplified stimulus.  (Partial excerpt from Wikipedia)

ドンブロフスキはこれらの用語を導入して
ニューロンの感度の増加に起因する刺激の
生理的体験の向上を説明している
Dąbrowski's introduced these terms
It explains the enhanced physiological experience of stimulation due to increased neuronal sensitivity.

彼は、刺激増幅受容性の人は
「刺激に不相応な反応の強さと忍耐力」
を示すと説明している
He is a stimulus amplification receptive person
It explains that it shows "the strength and endurance of the reaction that is disproportionate to the stimulus."

Piechowski は、Dąbrowski'sが「通常よりもはるかに精神活動の強化を強調する」ために、精神的な過剰興奮という用語を使用したことに注目しました
Piechowski noted that Dąbrowski's used the term mental hyperexcitability to "emphasize the enhancement of mental activity much more than usual".

刺激増幅受容性には5つの形態に分けられた
Five forms of stimulus amplification receptivity

これらの5つの形式は、精神性、感応性、感情性、想像性、知性を指す
These five forms refer to spirituality, sensitivity, emotion, imagination, and intelligence.

それが5つのOEに位置付けられた
It was positioned in 5 OE

精神性OE:神経筋系の刺激を増幅して受容性が高められている状態です。これは、活動的でエネルギッシュである能力、運動への愛、エネルギーの余剰、そして実際の身体的行動の必要性に現れます
Psychiatric OE: A state in which neuromuscular stimulation is amplified and receptive.  This is manifested in the ability to be active and energetic, the love of exercise, the surplus of energy and the need for real physical action.

感応性OE:視覚、 嗅覚 、 触覚 、 味覚 、 聴覚の5つの感覚のいずれかから発せられるあらゆるタイプの官能的な快楽または不快感の強化された経験です。それは、 音楽 、 言語 、 芸術などの美的喜びへの感謝の高まりとして現れ、味、匂い、質感、音、光景からの喜びとして現れます。逆に、不快と感じられる感覚にさらされると、極度の痛みと嫌悪感を感じます
Sensitive OE: An enhanced experience of any type of sensual pleasure or displeasure emanating from any of the five senses: sight, smell, touch, taste and hearing.  
It manifests as a heightened appreciation for aesthetic pleasures such as music, language and art, and as pleasure from tastes, smells, textures, sounds and sights.  Conversely, exposure to sensations that are perceived as unpleasant causes extreme pain and disgust.

知性OE:理解と真実を求め、 知識を獲得し、情報を分析および分類するという極端な欲求として現れます。知的OEが高い人は、一般的に知的に才能があるとみなされ、信じられないほど活発な心を持っています。彼らは非常に好奇心が強く、熱心な読者であり、熱心な観察者です。彼らは思考のために純粋に考えることを頻繁に愛しています
Intellectual OE: Manifests as an extreme desire to seek understanding and truth, acquire knowledge, and analyze and classify information.  People with high Intellectual OE are generally considered intellectually gifted and have incredibly active minds.  They are very curious, avid readers and avid observers.  They often love thinking purely for the sake of thinking.

想像性OE:イメージ、 発明 、ファンタジー、イメージとメタファーの使用、および精巧な夢とビジョンの豊かな連想など、想像力を強化させる役割を引き起こします。多くの場合、想像性 OEの高い子供たちは、真実とフィクションを区別せず、想像上の仲間と劇化によって自分のプライベートな世界に夢中になります
Imagination OE: Imaginative-enhancing roles such as images, inventions, fantasy, the use of images and metaphors, and rich associations of elaborate dreams and visions.  Children with high imaginative OE often do not distinguish between truth and fiction, becoming immersed in their own private worlds with imaginary companions and dramatizations.

感情性OE:高められた強烈な感情 、複雑な感情の極端な経験、実際の経験のポイントへの他者の感情との識別、および強い感情表現によって特徴付けられます。他の適応症には、死やうつ病に神経質で強迫的な懸念がある場合の腹痛などの感情的刺激に対する身体的反応が含まれます。感情的に過剰に興奮する人々は、深い関係を築く力があります。人、場所、物に強い感情的な執着を示します。彼らは共感的で、思いやりがあり、非常に敏感です
(Wikipediaより一部抜粋)
Emotional OE: characterized by heightened and intense emotions, extreme experiences of complex emotions, discrimination with the emotions of others to points of actual experience, and strong emotional expression.  Other indications include physical reactions to emotional stimuli such as abdominal pain when there are nervous and obsessive concerns about death or depression.  Emotionally overexcited people are capable of deep relationships.  Shows strong emotional attachment to people, places, or things.  They are empathetic, caring and highly sensitive.
(Excerpt from Wikipedia)

ドンブロフスキは特定の刺激増幅受容性を示す人は、現実を異なる、より強く、より多面的な方法で見ると述べている
Dąbrowski argues that people who exhibit a particular stimulus amplification receptivity see reality in a different, stronger, and more multifaceted way.

そこでアメリカが定義した概念は
IQ130以上でこのOEを持ち合わせている者
を【gifted】と名付けた
意味は贈り物、贈られた人
The concept defined by the United States is
those with an IQ of 130 or higher and possessing this OE are named [gifted]
The meaning is a gift, a gifted person.

まさに、勝手にドロンブスキの
増幅受容性(Overexcitability)だけを
IQ(知能指数)と繋げた
Exactly Dronbuski's Overexcitability only
Connected with IQ (Intelligence Quotient)

それは、とてもバカ気ている!
It's so stupid!

それでは、こじつけではないか
Then isn't it farfetched?

ドンブロフスキの提唱したこの正の崩壊理論が
何故gifted概念に繋がらないのか?
何故無視されるのか?何故誰もそれに
着目しないのか?謎だったが
そもそもこの理論自体が
giftedに「当てはまらない」のだ
Why is this positive decay theory advocated by Dąbrowski's not connected to the gifted concept?
why is it ignored?  why no one
don't you pay attention?  was a mystery,
This theory itself It doesn't "apply" to gifted.

よって、この理論と彼が述べている
刺激増幅受容性はgiftedとは関係がない所に
在る【知能の非常に高い人々】を指す
Thus, this theory and the stimulus-amplification receptivity he describes lie in places that have nothing to do with gifted.
Refers to [very intelligent people]

そしてこの理論を紐解いて行き、解き明かした
結果、それは先程わたしが述べた世界の再構築に繋がる
And as a result of unraveling and unraveling this theory, it leads to the reconstruction of the world I mentioned earlier.

つまり、わたし達は色々な
「世界」を変えるために生まれて来るのだ
In other words, we are born to change various "worlds"

それに相応しい名称はただ1つ
「世界を変える人」=world changerだ
There's only one name that fits
"The person who changes the world"
= world changer.

だからこそ、180°「違う」「当てはまらない」
「人間」そのモノ「定義」と「概念」
全てが異なる事になる
That's why 180° "different", "not applicable", "human", that thing "definition" and "concept"
Everything will be different.

ドンブロフスキはこの崩壊現象と人格の成長のプロセスを非同期的に示すと述べた
Dąbrowski's said that this disintegration phenomenon and the process of personality growth are shown asynchronously.

これがわたしの言う「非同期現象」だ
発達は関係ない、それは現象なのだ
そのために「解らない」と言う特徴が発生する
そして皆「独自の思考回路」を形成する
This is what I call the "asynchronous phenomenon"

Development doesn't matter, it's
a phenomenon.

For that reason, the characteristic of saying "I don't understand" occur, and everyone
has a "unique thought circuit" Form.

わたしはずっと謎だった、独自の思考回路を
形成する事は解ったが、それは何故なのか?
It has been a mystery to me for a long time, I understand that it forms its own thought circuit, but why is that?

独自の思考回路が形成される
理由はただ1つ「各分野」「それぞれに置いて」
「世界を変える」=再構築するためだ
Forming a unique thought process
There is only one reason "in each field" and "in each"  "Change the world" = to rebuild

皆、ちがう思考回路が形成され
それぞれの「世界」を変えるために
突き進んで行く事になる
Everyone formed a different thought circuit
We will push forward to change each "world"

だからこそ「解らない」
だからこそ「知らない」のだ
That's why I don't understand.
That's why I don't know.

ドンブロフスキはgiftedの子供、若者、そして大人たちの頭脳が時折ある種の最適化プロセス状態に陥ることを発見した。積極的分離とは一般的な受け身の人生から離れるべく、まず対象から主体的に分離し、物理的、あるいは精神的な距離を置く事で、より広い視野を俯瞰し、強い知覚に基づく深い理解を形成し、より高いレベルの認識を求め続けることである
(Wikipediaより一部抜粋)
Dąbrowski's found that the brains of gifted children, adolescents, and adults occasionally enter a state of some kind of optimization process.  
Active detachment is to separate from the general passive life by first separating subjectively from the object and keeping
a physical or mental distance so that you can see a broader perspective and deep understanding based on strong perception. and continue to seek higher levels of recognition. (Excerpt from Wikipedia)

これはgiftedの事では無い
そして積極的に分離するとあるがそれは違う
「解らない」の限界値を超える時
その「入口」が開くのだ、そして
「世界を変えるために」何も知らず何も解らないままにそのanswerへ向かい続ける
よって上記に記載されている様な事になる
This is not gifted.

And there is a positive separation, but that is not the case.
When the limit value of "I don't understand" is exceeded, that
The "entrance" opens, and

"To change the world" knowing nothing,
Without knowing anything,
I keep heading towards that answer.
Therefore, it will be as described above.

giftedは、抱いているとてつもなく深い疑問に対する回答や説明を見つけ出し、それまでとは異なる形で自己を統合するために一度頭脳がバラバラに崩れ去る現象を経験する。これまでに培った人格や思考パターン、感情、価値観といったものの正当性が失われ、それらの要素が崩れ去ると、再び自己がまとめ直される。そのプロセスはまるでコンピューターのOSをアップデートするような具合であり、脳も更新され、新たなスキルと能力を獲得する。 積極的分離における精神的発達は具体的に五つの移行プロセスが定義されており、これらの過程は高い知能を持つ人々が通る特有のステージである
Gifted experiences the phenomenon of brains crumbling apart to find answers and explanations for their deepest questions and to integrate themselves in a different way.  When the legitimacy of the personality, thought patterns, emotions, and sense of values ​​cultivated so far is lost, and those elements collapse, the self is reorganized again.  The process is like updating your computer's operating system, updating your brain and acquiring new skills and abilities.  Mental development in positive detachment is specifically defined by five transitional processes, which are the specific stages that highly intelligent people go through.

一度壊した自己を改めてまとめ直すと、移行期を経て進化し、認知面でも情緒面でもより有能になっていく。しかし、そのためには各プロセスが何らかの危機を乗り越えた結果の前進であることに基づく。そうであるから、積極的分離は激しい否定的感情を含む、またはかなりの苦痛を生み出す非常に抑圧的で情緒がかき乱される経験を乗り越えたgiftedの子どもあるいは大人の身に起こることであり、自発的に起こるものではない。また分離の過程で起こる自己の葛藤は常に深い感情作用と連動しており、多数の人々が危機を前に行き詰まり、緊張、不安、鬱症状などの精神的苦痛が伴う(Wikipediaより一部抜粋)
Once you reassemble your shattered selves, you evolve through a transition period that makes you more competent cognitively and emotionally.  However, this is based on the fact that each process is progress as a result of overcoming some kind of crisis.  
As such, positive detachment is what happens to a gifted child or adult who has gone through a highly oppressive and disturbing experience involving intense negative emotions or producing considerable distress, and is voluntary.
does not occur in  In addition, the self-conflict that occurs in the process of separation is always linked to deep emotional effects, and many people are stuck in the face of crisis, accompanied by mental pain such as tension, anxiety,
and depression.  (Excerpt from Wikipedia)

ここに記されている事もgiftedには
当てはまらない
What is written here also does
not apply to gifted.

全ては、world changer達の事だ
It's all about the world changers.

不均衡 しばしば非同期
精神の成長速度に肉体が伴わず、そのうえ認知や感情機能においても、一部が他の部分とは異なった発達段階にあることも頻繁に見られる。乳幼児期における認知発達の非同期性がもっともよく知られた例は、アルバート・アインシュタインであろう(Wikipediaより一部抜粋)
Imbalance often asynchronous
The rate of mental growth is not accompanied by the physical body, and moreover, it is frequently observed that some parts of the cognitive and emotional functions are at different stages of development than others.  
Albert Einstein is perhaps the most well-known example of cognitive developmental asynchrony in infancy
(excerpt from Wikipedia).

この「不均衡」こそが非同期現象による
独自の思考回路の形成だ

そのため、周りからみると
成長速度が合わないと言う事になる
This "imbalance" is due to the asynchronous phenomenon.
It's the formation of your own thought process.
Therefore, when viewed from the
surroundings, the growth rate is
I would say it doesn't fit.

一方それに対し「身体」は一般的だ
それは一般的な人達と変わらない
しかしこの独自の思考回路の形成により
それが運動神経に繋がる場合
今度は一般的から離れた
「尋常ではない身体能力を発揮」する事になる

周りからすれば、それは運動神経に優れていると思われるだろうがそこが「変わらない」のだ
On the other hand, the “body” is general.
it's no different than normal people

However, if the formation of this unique thought circuit leads to motor nerves
This time, it will be "exercising extraordinary physical ability" that is far from common.

From the surroundings, it will be thought that it is excellent in motor nerves, but there is "no change" there.

つまり、その独自の思考回路の形成で
どの世界に向かい「変えよう」と突き進む
のが決まって行くのだ
In other words, in the formation of its own thought circuit
What kind of world do you face and push forward to change?
It's decided to go.

よって興味の対象が必然的に「限られて」来る
好きな事しかやらないのはそのためだ
しかし、その「process」が一般とは事なるTherefore, the objects of interest inevitably come "limited".  That's why I only do what
I like.  
However, the "process" is different from general.

その1つのモノに向かい続けるが
そのために様々事を知り、様々な事をする

だからこそ「関係」がない様に見える事や
一般的に見たら「繋がらない事」は全て
そこに「繋がっている」事になる
Keep going towards that one thing,
For that reason, I know various things and do various things.  That's why things that don't seem to have a "relationship" or things that generally don't "connect"
Everything is "connected" to it.

これは全てのworld changerに共通する
this is all world changer common to.

言葉が早い、好奇心が旺盛、並外れた記憶力と
理解力、高い集中力、体と心、知的能力の発達がアンバランスと見られる事も、全てはそれに
繋がっている
Rapid speech, curiosity, exceptional memory and comprehension, high concentration, physical and mental development, and seemingly unbalanced intellectual development all contribute to this.

実際は「違っている」部分が多々在り
「見えている事やモノ」がその通り
イコールにはなっていないと言うのも
また特徴と言えるだろう
In fact, there are many "differences"
"Things and things that can be seen" are just that.
It is also possible to say that it is not equal
It can be said that it is a feature.

よって、特定の学問や知性、創造性、
リーダーシップ、芸術性、運動能力、
博愛精神、完璧主義となって行く事は
至極当然なのだ
Therefore, certain academics, intelligence, creativity, leadership, artistry, athleticism, philanthropy, perfectionism
It is quite natural to go.

だからこそgiftedとは180°異なる
That's why it's 180° different from gifted.

giftedとはまさに【贈られただけの人】
であり、高IQであるが、それに非常にこだわる
特徴が見られる

そして努力をしない
(出来るが故に努力が出来ない、
する事が無い、または、しようとしない)
精神や感情の成熟が遅い(高IQ故にだろう)

当然、「馴染めない」なんらかの問題行動
が見られたり、「つまらない」と感じるだろう
そしてIQ値に差があるために、同じ年齢の子
達を見下す傾向が在る
しかし本人にその「自覚」は無い
勉学などに秀でるが、「孤立」しやすく
自らその様な道に向かう事になる

良く「思考」する事が欠如している為に
考える事が苦手である
prideが高くなる傾向があるため完璧主義の傾向を示し「自分が一番でないと」気がすまない特徴も見られる、よって注目を浴びたがる

その為、自ら、リーダーシップを発揮しようと
試みたり博愛精神を表現しようとしたりするが
それは、利己的であり褒められたい、認められたいと言う承認欲求に過ぎず
それらは、performanceである場合が
多いだろうしかし、やはりこれらの全てに置いて、本人にその自覚は無い
Gifted is exactly
[a person who was just given]
, and has a high IQ, but there is
a characteristic that is very particular
about it.
And do not make an effort
Slow mental and emotional maturity (probably due to high IQ)
Naturally, some kind of problem behavior that is “unfamiliar”
will be seen and will feel "boring".

And because of the difference in IQ values, there is a tendency to look down on children of the same age, but the person himself does not have that "awareness".

Although he excels at things like studying, he tends to become "isolated" and ends up heading for such a path himself.
I am not good at thinking because I lack
the ability to "think" well.

Because pride tends to be high, it shows
a tendency to perfectionism, and there are also characteristics that make you feel like you are the best.  Therefore, they want to be the center of attention.  

For this reason, they try to demonstrate leadership and express their philanthropic spirit, but that is selfish, nothing more than a desire for approval to be praised and recognized, which is performance. There will be many cases.

However, in spite of all of this, the person himself is not aware of it.

「思考」の欠如により、人の気持ちが解らない
または、解りにくい
コミュケーションに問題を抱える傾向が強い

そして、話しを聞かないと言う特徴が見られる為に、より孤立する事になる(これは、もう自分は解っていると言う意識から発生する)

しかし、やはり本人にその自覚は無く
当然「一般的」な子に煙たがられる、悪く言えば嫌われる
高IQのため、何でも率なくこなすため
おそらく「考える」と言う所が発達しない
のだろうと考えられる

それは精神的に未熟で在る事を指し
よって、心の発達に遅れを生じるのだ
Due to the lack of "thinking", people's feelings are not understood or difficult to understand.

They tend to have problems with communication.  And because you can see the characteristic of not listening to what you say, you will become more isolated.  (This arises from the consciousness that oneself already understands)

However, as expected, the person himself is not aware of it

Of course, the "general" child is reluctant
to put it badly, they hate me.
Because of his high IQ, because he can do anything without a hitch

Perhaps it is thought that the place called "thinking" will not develop.
It refers to being mentally immature
As a result, mental development is delayed.

先程述べた様に完璧主義なのはprideが高くなる
傾向の為であり、ある程度過集中するのも、何かをするのも、全ては「注目を浴びたい」
この一点に尽きるだろう

博愛精神なんて、寧ろ無い、利己的思考であり
利他的思考では無い、その為協調性にも
欠ける事になる
As I mentioned earlier, perfectionism is due to the tendency to have high pride, and whether you concentrate to some extent or do something, it all boils down to this one point: "I want to be the center of attention."

The spirit of philanthropy is rather nonexistent, it is selfish thinking and
not altruistic thinking,
so it also lacks cooperation.

「合わせない」し「合わせられないし」
「合わせたくない」よって、問題は発生する
要するにわがままな傾向が強いのだ
それは、性格的傾向
"doesn't fit" or "doesn't fit" "I don't want to match" causes problems.
In short, they tend to be selfish
It's a personality trait.

そして、高IQの為、何でも出来てしまうが
努力をしない、何かで特段「突き抜ける」
と言う事は無い

それがまさに悲劇のギフトであり
それは、困難しかないだろう
一番の問題はその全てに置いて本人にその自覚が無い所だ

そしてそれらの特徴は「一見」すると
world changerの特徴に類似している様に
見える為に、人々は混同する

しかし、それは似ている様で全く違う
And because of his high IQ, he can do anything

Don't make an effort, do something special to "penetrate" There is nothing to say.
That's the gift of tragedy
It will only be difficult.

The biggest problem is that
It's a place I'm not aware of.

And those features are "at first glance"
people get confused because it seems similar to the characteristics of the world changer.

However, as similar as it is, it is completely different.

そしてそれは、一般的にジーニアスである事
(優秀な者とは違う)
ジーニアスであれば努力したならばそれなりの
功績を上げる、まさに優秀な人なのだ
And that is generally to be a genius
(unlike an excellent person)
If you're a genius, if you make an effort
He's a really good guy who's done a good job.

この様にgiftedは高IQの為に様々な部分が欠如している、注目を浴びたがる、prideがとにかく高い、そして孤立しやすい、
コミュケーションや人間関係に問題を抱える
まさに困難しか無く、それに対するサポートは必要だろうとわたしは考える

「思考」する事が苦手なために
とにかく全てが浅いのだ、考えの全てが
それはやはり高IQ故に思考しなくても
出来てしまう、だからこそ、考えられない
のだとわたしは推測する
In this way, gifted lacks various parts due to their high IQ, they want to be the center of attention, they have high pride, and they tend to isolate themselves.

I have problems with communication
and relationships.

I think that there is nothing but difficulties, and support for them will be necessary.
because I'm not good at "thinking"

Everything is shallow anyway, all the
thoughts
It's still a high IQ so even if you don't think
I can do it, that's why I can't think
I presume that.

記憶力も良いだろう、しかし
それはただ単に「覚えられる」
と言う事であり特別なモノではない
Good memory, but
It's just a matter of being
"remembered", nothing special.

giftedはまさに「贈られただけの人」であり
何にもが中途半端に終わる事になる
これは本当に悲劇のギフトだ

その「困難」に対するサポートはやはり
学習支援では無いだろう
メンタル的、情緒的な部分や協調性の部分
そして他人と共有する事ができる様にする
サポートが必要だとわたしは感じる
Gifted is exactly "a person who is just a gift", and everything ends halfway.

This is truly a tragic gift.

The support for that "difficulty" is still
It will not be a learning support, mental
the emotional part, the cooperative part, and I feel I need support to be able
to share with others.

gifted達に必要な真のサポートは
メディアで言っている事、またはそれを
サポートしようとしている人々の考えて
いる様な事では無い、勘違いにも程がある
誰一人としてgiftedとは何か?と言う事を
理解してはいない

わたしは、それも訴え、伝えようと
試みはしたが受け入れるはずも無い

わたしの言っている事はそちら側からすると
「戯言」であり、聞く耳を持たない

しかし、実際は、そちら側の言っている事こそが
「戯言」であり
わたしはそれを、とても愚かであると感じている
The true support gifted people need is
what the media says, or It's not what the people you're trying to support think.  

There is a degree of misunderstanding,
what is gifted as a person?  
I don't understand what you mean.
I appealed and tried to convey it, but there was no way I could accept it.

From your side, what I'm saying is "nonsense" and you won't listen.
but in reality, what you are saying is "nonsense" and I find it very stupid.

わたしは、この世界でただ1人そのanswerに
辿り着いた人間であり、この長い歴史の中で
まさに歴史をひっくり返す人間で在ると感じた
I am the only person in this world who has arrived at that answer, and in this long history,
I feel that I am the person who will turn history upside down.

わたしが何故?こんなにも強く
生まれた瞬間からそこに向かい続けたのか?
と言う事が今なら解る
わたしはそのanswerに辿り着いたのだ
why me?  Was it so strong that it kept going there from the moment it was born?  
I know what to say now
I found the answer.

昭和59年 9-5=6
1984年9月4日 8-4=4
9を6にヒックリカエス その数は4
1984 9-5 = 6
September 4, 1984 8-4 = 4
Surprise 9 back to 6, the number is 4

4=幸せ、幸福、happy!な世界に
4 = happy, happiness, happy!  
Transform into a world!

わたしはこの世界の再構築
それに向かい続けているのだと気づいた
I'm going to rebuild this world, towards it
I realized it was going on.

つまり「概念」これをひっくり返すのだ!
わたしは、この「world changer」
の全ての定義、概念、理論、そして
詳細な記述、必要な支援やサポート
などの全てを記載たモノを本にまとめ

新たにこの世界に提唱する事になる
新たにこの「概念」が誕生する
In other words, turn this "concept" upside down!

I am this "world changer"

All definitions, concepts, theories, and
Detailed description, help or support needed
Put together a book that describes everything such as

I will be proposing to this world anew
This new "concept" is born.

ここから「歴史」が変わる、
そしてバトンは次に繋がり続ける
"History" changes here.
And the baton continues to connect next.

ドロンブスキが提唱した正の崩壊理論から
進んだ、新たな理論を提唱するそれは
「BOR理論」
From the "Positive Collapse Theory"  proposed by Dąbrowski's
Advocating an advanced new theory,
it is "BOR theory"

「世界を変える人」はいつの時代にも誕生する
そして結果「世界」を変える事になる
"People who change the world" are always
It will be born, and as a result, it will change the "world".

そう考えて見たら皆さんにも解るはずだよ!
歴史上の「革命」や「天才」と呼ばれた
この世界を「変えた」人物達
If you think about it that way, everyone should understand!
Called a historical "revolution" and "genius"
People who "changed" the world.

つまり新たな「概念」を生み出したり
その世界を変えた人物だ
In other words, creating a new "concept"
The person who changed the world.

そしてそれに連なる人々はジーニアス優秀な人達
And the people connected to it are geniuses
excellent people.

そして、歴史はここまで全てが
それで繋がっている!
And so far history is all, so It is connected!

world changer
まさに齋藤綾嘉はこの世界を変える
ために生まれて来たのだ

world changer

Ayaka Saitou ,
I was born to change this world.

だからこそ、わたしはそこに今も向かい続け
That is why I am still there keep going

天寿を全うするその時まで、
わたしはそこに向かい続けるだろう

わたしが思った
「世界をぶち壊す」とは
「世界の再構築」であったのだ
Until the time when I complete my natural life,  i will keep going there
I thought "Destroy the world" means
"reconstruct the world" It was.

崩壊現象と再構築の最終形態が
最後の入口が開きそれに繋がる道のり
「過程」を超え再構築された時
The final form of collapse phenomenon
and reconstruction.
The path that opens the last entrance
and leads to it

When rebuilt beyond the "process"

それが「世界の再構築」
世界が変わる時なのだ
It's "reconstructing the world"
It's time to change the world.

世界はいつだって繋がり続けている
歴史は繋がり続けている
The world is always connected.
History continues to connect.

人間は0→1生まれ、1→0死に
0=1のanswer

それは「人間」の全てが繋がる事であり
争いを辞める事でも在る
Humans are born 0→1, die 1→0
0=1 answer.

It is the connection between all human beings.
It is also possible to quit the fight.

人間の中に「善」と「悪」は「共存」
しているのだ
"Good" and "evil" coexist in humans
I am doing it.

ニーチェは言った
『あなたが出会う最悪の敵は
いつもあなた自身であるだろう』
Nietzsche said
"The worst enemy you'll ever meet will always be yourself"

ドストエフスキーは言った
『神と悪魔が闘っている
そして、その戦場こそは人間の心なのだ』
Dostoevsky said
"God and the devil are at war.  
And that battlefield is the human heart.』

それは、己に負けるな!己と向き合い
己を超え行け!と言う事であり
善と悪は人間の中に共存している
だからこそ、自分自身といつも「闘う」事
それを諦めてはいけない
Don't lose to yourself!  face yourself
Go beyond yourself!  is to say

Good and evil coexist in humans.

That's why I always "fight" with myself
Don't give up on it.

打ち勝つ事が出来ない者は「終わり」に向かう
打ち勝つ事が出来た者は「続く」に向かう
Those who cannot overcome will
face the end.
Those who are able to overcome it head
to "Continue".

だからこそ、わたしはやはり
今、思考し続けているパーソナリティの理論の
構築が必要不可欠で在ると感じた
That's why I still
I felt that it was essential to build a theory
of personality that I continue to think about now.

わたし自身難病であり、生きる事に困難を
抱え生きています
I myself have an intractable disease, and I live with difficulties in my life.

それでも「今の自分に何が出来るのか?」
を思考し続けているわたしは、様々な活動を
通してこれからも、人間が生きると言う事の
難しさと、素晴らしさを皆さんに伝えて
行きたいです
Still, I continue to think,
"What can I do now?"
Through various activities,
I would like to continue to convey to everyone the difficulty and wonders of human life.

この記事が参加している募集

#スキしてみて

528,758件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?