私の人生で最も幸せだったときの写真

私の人生で最も幸せだったときの写真。

少し古い写真だけど、46歳の誕生日の二日後にベオグラード大学の寮で撮ったものだ。

その頃は、カヤックをするのが大好きだった。心臓が悪いので高い山には登れないけど、山登りも好きだった。サイクリングも散歩もよくした。何よりもたくさんの人と楽しい食事と会話ができた。

今の私はそのどれもできない。

重い病と戦いながら、いつかまたこのような幸せな日を取り戻せると信じて涙を流しながら痛みに耐えている。

日本は結構いい国だ。しかし、セルビアにはセルビアにしかない良い点がたくさんある。今は私に楽しかった思い出と希望を与えてくれている。

私の人生の残りは長くはないが、幸せだし、希望は捨ててない。

--------

The picture of the happiest time of my life

It is a bit old photo I took two days after my 46th birthday in Belgrade University's dormitory.

I loved kayaking back then. I couldn't climb high mountains because of my heart condition, but I also liked mountain climbing. I enjoyed cycling and taking walks. More than anything, I was able to have fun eating and to talk with many people.

I can't do any of those now.

While fighting my serious illness, I endure the pain with tears, believing that I will someday be able to have a happy day like this again.

Japan is a pretty good country. But Serbia has many good points that only Serbia has. Now it gives me happy memories and hopes.

The rest of my life is not long, but I am happy, and I do not give up hope.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?