見出し画像

【和訳】Bad Omens/THE DEATH OF PEACE OF MIND

作詞・作曲: Noah Sebastian, Joakim Karlsson

I made another mistake,
僕はまた間違えてしまった
thought I could change,
変われると思ってた、
thought I could make it out
上手くやれると思ってたのに
Promises break, need to hear you say
約束とは破れるもの。あなたにこう言って欲しい
"You're gonna keep it now"
「今度は大丈夫よ」って

[Pre-Chorus]
I miss the way you say my name
僕を呼ぶ君の声をまた聞きたい
The way you bend, the way you break
折り曲げた君の体や、壊れる君をまた見たい
Your makeup running down your face
君の化粧が崩れていく様子、
The way you touch, the way you taste
君の触り方、君の感触が忘れられない

[Chorus]
When the curtains call the time
この愛の幕が下りるとき
Will we both go home alive?
僕達は生きて帰られるかな
It wasn't hard to realize
気付くのはそう難しいことではなかった
Love's the death of peace of mind
愛は人の心を殺すんだ

[Verse 2]
You're in the walls that I made,
君は僕が作った壁の中に囚われている
with crosses and frames hanging upside down
ひっくり返った十字架、逆さまの額縁
For granted, in vain, I took everything
当たり前だと思い込んで、全てを無駄にした
I ever cared about
大事なもの全てを

[Pre-Chorus]
I miss the way you say my name
僕を呼ぶ君の声をまた聞きたい
The way you bend, the way you break
折り曲げた君の体や、壊れる君をまた見たい
Your makeup running down your face
君の化粧が崩れていく様子、
The way you fuck, the way you taste
君の動き方、君の感触が忘れられない

[Chorus]
When the curtains call the time
この愛の幕が下りるとき
Will we both go home alive?
僕達は生きて帰られるかな
It wasn't hard to realize
気付くのはそう難しいことではなかった
Love's the death of peace of mind
愛は人の心を殺すんだ
When the curtains call the time
この愛の幕が下りるとき
Will we both be satisfied?
僕達は満足しているのかな
It wasn't hard to realize
気付くのはそう難しいことではなかった
Love's the death of peace of mind
愛は人の心を殺すんだ

[Bridge]
You come and go in waves
君は波のように現れては去っていく
Leavin' me in your wake
いつも僕を置き去りにして
You come and go in waves
君は波のように現れては去っていく
Swallowing everything
いつも全てを飲み込みながら

[Breakdown]
Are you satisfied?
これで満足か?
Love's the death of peace of mind
Mine, mine
愛が心を殺す
俺の心を

All credit goes to Bad Omens.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?