見出し画像

【和訳】Blessthefall/Wake The Dead

『Hard Feelings』以来5年ぶりの新曲となりました。今春の来日も待ちきれません。(2024年1月18日現在)

作詞作曲: Blessthefall

Make way for the rising tide
潮が満ちる。道を空けろ
There's nothing left on the other side
あの世にはもう何も残ってないさ
Too late to apologize
謝ったってもう遅い
No chance you can make this right
もはやお前の手には負えないんだ

I know you wanna keep me buried
お前は俺を葬り去ってしまいたいだろうな
I've been waking over every word you said
お前の言葉を乗り越えて俺は目覚めるんだ
What will you do when your world stops turning?
自らの世界の終わりにお前は何をする?
Do you really wanna wake the dead?
死人を起こしたくはないだろう

If they try to divide us with silence
奴らが静寂によって俺たちを引き裂こうとしたならば
Cut the deadweight, bring the violence
役立たずは切り刻め。暴力で抗え
Bring the violence
暴力で抗え
Don't say it's not enough, it's not enough
物足りないとは言わせないぞ

I know you wanna keep me buried
お前は俺を葬り去ってしまいたいだろうな
I've been waking over every word you said
お前の言葉を乗り越えて俺は目覚めるんだ
What will you do when your world stops turning?
自らの世界の終わりにお前は何をする?
Do you really wanna wake the dead?
死人を起こしたくはないだろう
So drag me through the flames (The flames)
たとえ炎の中を引きずり回されようが、
And drown me in your waves (And I'll rise)
波の中に沈められようが、俺は立ち上がる
What will you do when your world stops turning?
自らの世界の終わりにお前は何をする?
Do you really wanna wake the dead?
死人を起こしたくはないだろう

Or we rise
俺たちは立ち上がる
We rise (Rise)
俺たちは立ち上がる
'Cause iron sharpens iron
高め合える仲間がいるから
And we were made in the fire
試練の中に産まれたのだから
We rise (Rise)
俺たちは立ち上がる
We know your time is coming
お前に残された時間は尽きかけている
And you were born to expire
朽ちていくためだけの人生だったんだよ

All credit goes to Blessthefall.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?