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個の時代です!!

最近、「個」の時代」だとつくづく思う。

それを加速させたのはネット、ソーシャルメディア。

ネットインフラが整い、そのスピードが加速してきた。

ネットがつくったプラットフォームで、怪物があばれだした。

今まで、組織に頼らないとできない仕事が、どんどんできるようになってきている。

作家(ものかき)、記者

親指作家もそうだが、今度のアマゾンの販売方法も、完全に出版社を通さずに本を出版できるしくみ。

それに著作権料も今までより多く入る。

「個」として作家として生きていくことも可能。実力さえあれば。

ラジオコメンテイター(はなしか)

ネットラジオ等が今後どんどんでてくる。

今のradikoのようなイメージで。

各「個」がパーソナリティーとして独立してラジオ局と契約する。

TV司会者、芸能人、キャスター

インターネットテレビ、日本インターネット放送のような回線ブロードバンダーがどんどん出てくる。

この会社の社長ともいろいろお話させていただいたが、発想が斬新!!

個人でも法人でも自分の番組がもてる時代。

会社のウェブアドレスが internet.co.jp というお金に変えられない、嘘のようなアドレス。 (いつから取ってたのでしょう)

TVがネットになるよりも先に、ネットがTVになるとおもう。

個 の時代  、だからこそつながりを求める人達。

それぞれが、つながるということ。

twitter。

外脳。自分のしらないことを、知らない人が親切に教えてくれる。

これに付属するソフトがドンドン出ている。

twitcaps

世界中でtwitterでつぶやいている人が、アップした写真がリアルタイムに表示される。

セグメントやハッシュタグで絞り込むと、特定ジャンルで起こっていること、世界中で起こっていることがわかる。

この情報はへたな通信社より早いと思う。

twitpic

もそうだ。ジオタグで世界中からアップされた写真がエリア毎にみれる。

どの国でどのエリアで何がホットかすぐに分かる。

今まで、何時間も時間をかけて、お金をかけて行っていた事が瞬時に解決される。

これからも、もっともっとネット技術がすすみ、そしていままででは考えられないことが解決されていくように思う。

その時、人はなにを考え、どう行動するか?

これからの仕事のあり方が、この1年で大きく変わる。

販促、飲食ビジネス、クチコミ。。。etc

これらはやはり、アメリカが早い。

先日も、あるアメリカのヒットサイトの日本上陸の話を聞いた。(まだ未決定、オフレコ)

面白い切り口。アメリカでは爆騰中。日本でもいけるか??

これから未来において、データに置き換えられる商品をリアルに扱っているビジネスはどうなるか?

アップルのituneは、音楽の聞き方を根本から変えた。

ユーチューブは音楽、動画のありかたを根本から変えた。

最近は、携帯で3Gつなぎっぱなし(定額)、ユーチューブで音楽を聞いている人も多い。

→やってみました。結構使えます。

例えば、DVD、CD、本。 デジタル化できるものをリアル店舗で扱っているビジネスはキツイ。

DVDも、音楽も、そして今回の電子ブックによって本も、ネットに取って変わられる。

本がネット配信されたら、将来的に古本屋はどうなるか?価値があるか?

本が古本にならない。。。データゆえに。

これからの未来。方向性は2つ。

・さらにネット化して様々なものが侵食されていく

・懐古する(音楽でいうところのレコード回帰)、個 であるが故にリアルつながりが重要視される。

(飲食業、チャンスですよ!)

1年前に描いたブログ記事に関することが、今日の日経の1面、右上トップ記事に出ていた。

プラスティック光ファイバーを使った遠隔医療。実現段階へ。

ネットが五感を超える日も近い。

そのときのブログです。

ネットは五感をこえるか?

人間の持つ五感、聴覚、視覚、嗅覚、触覚、味覚は、神が人類に与え賜うた最高の財産だ。

ネットは、この五感をバーチャルによって越えていこうとしている。

聴覚 音を聞くこと

その場所でリアルに音を聞くのではなくて、遠隔地にある音を聞くことができるもの。

それはラジオ。

アメリカにおいて ラジオ聴講者が5000万人に達するのには38年かかった。

遠隔の音を聞くことができるようになった。バーチャルな技術がそれを可能にした。

視覚 物をみること

直接にものをみるのでなくて、遠隔地にあるものを見ること、その器具。

それはテレビ。

アメリカにおいて テレビ視聴者が5000万人に達するのに13年かかった。

遠隔の物を見ることができるようになった。バーチャルな技術がそれを可能にした。

嗅覚 物の香りを嗅ぐこと

2年ほど前にフランスのTV会社がにおいの出るTVを開発した。

テレビでカレーが映っているとカレーの匂いを出す器具を開発した。

バーチャルな技術が嗅覚をリモート化した。

触覚 物を触った感覚

遠隔医療が進化している。

専用の光ファイバーを敷設し遠隔地からメスを動かすことができるというすぐれものだ。

ネットを使い遠隔操作ですべてのものを離れたところから操作できる時代がやってくる。

A病院でみた網膜の状態を100km離れたB病院でリアルに見れる状態。

視覚のバーチャル化だ。

ネットは急速に世界を変えている。

アメリカで5000万人に浸透するまでの期間は何と5年である。

味覚 ものを味わう感覚

この分野はまだネットがリアルを超えていない。今後の課題分野か?

このように今までの生活の範囲がリアルからバーチャルに広がることによって

その活動範囲が拡張している。

ガイアの夜明けで遠隔治療の特集を組んでいた。

最高の名医が執刀する。直接的にではなくてネットを使ってバーチャルに執刀する。

これが示すことは何か?答えは簡単。

学習塾もそうである。ネットを使った講義が行われている。

東京の著名な予備校の先生の講義が沖縄にいても北海道にいても聴講できる。

教える能力のない先生から地元で学ぶよりよっぽど価値がある。

素晴らしいことだ。

これが示していることは明確。

能力のある人間はどんどんバーチャルに仕事が集まり、

能力のない人間にはバーチャル化により仕事をとられるということだ。

ダニエル・ピンクの「ハイコンセプト」という本にその詳細が記述されている。

ネットが浸透すればどこにいても全世界から最高の学問と最高の医療技術と最高の弁護士に

教えを請うことが可能になる。

IBMのコマーシャルにこんなものがあった。 

ヒマラヤ麓に住んでいる子供が学びたくても学べない。当然、昼間は親と一緒に酪農だ。

その子供がネットを使って都心の有名な学校と同じくらいの学問を

学ぶことができるというものだ。

学び をありがとう。知的好奇心をネットが充足した。

ネットは進化すればするほど人間の生活を豊かにする。

それをどう使うかは人類次第だ。

ネットを使って便利にしたいもの、そこに大きな社会的貢献とビジネスチャンスがある。

ネットは人間の使い方次第。

http://twitter.com/Atutiya

アセンティア・ホールディングス

土屋 晃

Assentia Holdings,Inc.

Akira Tsuchiya

English ↓

It is the age of the individual!

Lately, I really think that we are in the "age of the individual".

The Internet and social media have accelerated this.

The Internet infrastructure is in place, and the speed of the Internet is accelerating.

Monsters have begun to play with the platform created by the Internet.

Work that used to require an organization to do is now being done more and more.

Writers and journalists

Like thumbwriters, Amazon's new sales method allows books to be published completely without going through a publishing house.

In addition, they will receive more copyright fees than ever before.

It is possible to live as an "individual" author. As long as you have the ability.

Radio commentator

Internet radio and other forms of radio will appear more and more in the future.

It will be like radiko today.

Each "individual" will sign a contract with a radio station as an independent personality.

TV presenters, entertainers, and casters

Internet TV and broadband broadcasters like Japan Internet Broadcasting Co.

I had a chance to talk with the president of this company, and his ideas are innovative!

This is an age when both individuals and corporations can have their own TV programs.

The company's web address is internet.co.jp, which is a lie and cannot be converted into money (when did they get this address?). (How long have they had this address?)

I believe that the Internet will become TV before TV becomes the Internet.

This is the age of the individual, and that is why people are looking for connections.

Each of us is connected to the other.

Twitter.

The external brain. People who don't know about things they don't know are kind enough to tell us about them.

There is a lot of software that comes with this.

twitcaps.

This is a real-time display of photos uploaded by people all over the world who are tweeting on twitter.

By filtering by segment or hashtag, you can see what is happening in a particular genre, and what is happening around the world.

I think this information is faster than some news agencies.

twitpic

is another example. You can see photos uploaded from all over the world by area using geotags.

You can see what's hot in what country and what's hot in what area.

What used to take hours of time and money can now be solved instantly.

I think that as Internet technology advances further and further, things that were unthinkable until now will be solved.

At that time, what will people think and do?

The future of work will change dramatically over the next year.

Sales promotion, restaurant business, word-of-mouth communication, etc. etc.

The U.S. is still the fastest in these areas.

The other day, I heard about the launch of a hit American website in Japan. (Still undecided, off the record)

Interesting angle. The site is soaring in the U.S. Will it work in Japan?

In the future, what will happen to businesses that deal in products that will be replaced by data in the real world?

Apple's itune has fundamentally changed the way we listen to music.

YouTube has fundamentally changed the way we listen to music and watch videos.

Recently, many people are listening to music on YouTube while using their cell phones with 3G connection (flat rate).

→I tried it. It's quite useful.

For example, DVDs, CDs, and books. It's tough to be in the business of dealing with things that can be digitized in real stores.

DVDs, music, and now e-books will be replaced by the Internet.

What will happen to used bookstores in the future when books are distributed online? Will they have any value?

Books will not become used books. Because of data.

The future. There are two directions.

The future of the Internet will be further eroded by the Internet.

The future of the Internet will be more and more networked and various things will be eroded.

(Food and beverage industry, it's an opportunity!)

A blog post I wrote a year ago appeared on the front page of today's Nikkei, with the top right-hand corner article.

Telemedicine using plastic optical fiber. Entering the realization stage.

The day is near when the Internet will surpass the five senses.

This is the blog at that time.

↓↓.

Will the Net transcend the five senses?

The five human senses, hearing, sight, smell, touch, and taste, are the greatest assets God has given to mankind.

The Internet is about to go beyond these five senses through virtuality.

Hearing Hearing sound

Something that allows us to hear sounds in remote places, instead of hearing them in real life at that place.

It is radio.

It took 38 years to reach 50 million radio listeners in the United States.

It is now possible to hear remote sounds. Virtual technology has made it possible.

Sight Seeing things

Seeing things remotely, not directly, and its instruments.

That is television.

It took 13 years for the number of television viewers in the U.S. to reach 50 million.

It took 13 years to reach 50 million television viewers in the U.S. It is now possible to see things remotely. Virtual technology has made it possible.

Smell To smell things.

About two years ago, a French TV company developed a TV that emits smells.

They developed a device that emits the smell of curry when curry is shown on TV.

Virtual technology has made the sense of smell remote.

Tactile Sense Sense of touching an object.

Telemedicine is evolving.

A dedicated optical fiber has been installed to allow a scalpel to be operated from a remote location.

The time is coming when everything can be operated remotely via the Internet.

The state of the retina seen at Hospital A can be viewed in real time at Hospital B, 100 km away.

It is the virtualization of vision.

The Internet is rapidly changing the world.

It will only take 5 years for the Internet to penetrate 50 million people in the U.S.

Taste Sense of tasting things

In this field, the Internet has not yet surpassed the real world. Is this an area that needs to be addressed in the future?

As we can see, the scope of our lives is expanding from the real to the virtual, and the scope of our activities is expanding.

The range of activities is expanding.

Gaia no Yoake (Dawn of Gaia) had a special feature on telemedicine.

The best doctors will perform the surgery. Not directly, but virtually through the Internet.

What does this indicate? The answer is simple.

The same is true of tutoring schools. Lectures are given over the Internet.

A teacher from a well-known prep school in Tokyo can give a lecture even if he or she is in Okinawa or Hokkaido.

It is much more valuable than learning locally from a teacher who has no ability to teach.

It is a wonderful thing.

What this shows is clear.

People with ability will be able to work virtually more and more,

And for those who are not capable, the virtualization will take their jobs.

Daniel Pink's book "High Concept" describes this in detail.

The Internet will make it possible to consult the best academics, the best medical technology, and the best lawyers from all over the world, no matter where they are located.

the best medical technology, and the best lawyers from all over the world.

There is an IBM commercial that goes something like this. 

A child living in the foothills of the Himalayas wants to learn but cannot. Naturally, he lives with his parents on a dairy farm during the day.

The idea is that the child can use the Internet to learn as much as a well-known school in the city center.

The idea is that this child can learn as much as a famous school in the city center using the internet.

Thank you for learning. The Net has satisfied my intellectual curiosity.

The more the Net evolves, the more it enriches our lives.

It is up to mankind to decide how to use it.

There are great social contributions and business opportunities in what we want to make useful using the Net.

The net depends on how humans use it.

http://twitter.com/Atutiya

Ascentia Holdings Corporation

Akira Tsuchiya

Assentia Holdings,Inc.

Akira Tsuchiya


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