子供を持つことの意味

昨今、経済的に日本は貧しくなっています。株価は上がっていますが、日本国民の実質賃金が下がっています。また、子供の教育費も高騰しています。そうしたことから、子供を産むことは「コスパが悪い」との意見が出ています。

私は、それでも、子供がいてくれて良かったと考えます。結婚や出産は、大人にとっても、ただの独身から夫婦となり、親となる、成長の過程だと考えます。私は、身勝手な大人でした。20代半ばになっても、個人主義でした。それが、妻と出会い、時には衝突しながらも、温かい家庭をつくってきました。そして、息子が生まれました。私は人生で一番感動しました。私にとって一番感動したことは、慶應の合格でもコンサル会社の内定でもなく、息子が生まれてきてくれたことです。

苦労はたくさんありました。夜泣きがあり、眠れずに出社することもありました。それでも、息子がきてくれて、私の命は私だけのものではなくなりました。

そして、子供は希望であります。子供がいるからこそ、私たちは頑張れるのです。子供たちのために、より良い社会を残すために必死に頑張るのです。

Is Having Children Worth It in Today's Japan?

Introduction

The economic landscape of Japan has been facing significant challenges in recent years. While the stock market has shown signs of growth, the real wages of Japanese citizens have been declining. This, coupled with the rising cost of education, has led to the notion that having children is a "bad investment."

Personal Growth through Marriage and Parenthood

Despite these economic concerns, I believe that having children is a valuable and rewarding experience. Marriage and childbirth are not merely transitions from singlehood to coupledom and parenthood, but rather crucial stages in personal growth.

My Personal Journey

Admittedly, I was a self-centered individual in my early twenties. However, meeting my wife and building a warm and loving home together, albeit with occasional clashes, transformed me. The birth of my son was the most感動的なmoment of my life, surpassing even the joy of entering a prestigious university or securing a coveted consulting job.

Challenges and Fulfillment

Raising a child comes with its fair share of challenges, such as sleepless nights due to crying. However, my son's existence has given my life a deeper meaning and sense of responsibility. It is no longer just about myself, but also about nurturing and raising another human being.

Children as a Source of Hope

Children are also a source of hope for the future. Their very existence motivates us to work harder and strive for a better society. We want to leave behind a world that is full of opportunities and possibilities for our children to thrive.

Conclusion

While economic factors are undoubtedly important, the emotional and spiritual rewards of having children can far outweigh the financial costs. Having children allows us to experience unconditional love, witness the miracle of life, and contribute to the future of our society.

Additional Information

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?