見出し画像

My Boy Only Breaks His Favorite Toys-Taylor Swift 和訳


Oh, here we go again
The voices in his head
Called the rain to end our days of wild
The sickest army doll
Purchased at the mall

ああ、まただ
彼の頭の中に響く声
このワイルドな日々を終わらせようとして砂場に雨を降らせた
病んだアーミー人形
モールで買ったもの

Rivulets descend my plastic smile
But you should've seen him
When he first got me

私のプラスチックの笑顔をつたう小川
でも こんな風じゃなかったの
彼が初めて私を手にした時は

My boy only breaks his favorite toys, toys, oh I'm queen of sand castles he destroys, oh, oh

私の彼はお気に入りのおもちゃだけを壊す
ああ、私は彼が壊す砂の城の女王

'Cause it fit too right
Puzzle pieces in the dead of night
I should've known it was a matter of time
Oh, oh, my boy only breaks his favorite toys, oh, oh-oh-oh

あまりにもぴったりハマる
真夜中に現れたパズルのピース
わかっておくべきだった 時間の問題だって
ああ、私の彼はお気に入りのおもちゃだけを壊す

There was a litany of reasons why
We could've played for keeps this time
I know l'm just repeating myself

理由なら腐るほどあった
今回はキープするために遊べたはず
わかってる、自分は学ばないんだって

Put me back on my shelf
But first, pull the string
And I'll tell you that he runs
Because he loves me(He loves me)
'Cause you should've seen him
When he first saw me

私を棚に戻して
でもまずは、私の紐を引っ張って
きっと彼は走ってきてくれるはず
彼は私を愛してるから(私を愛してる)
こんな風じゃなかった
彼が初めて私を見た時は

My boy only breaks his favorite toys, toys, oh I'm queen of sand castles he destroys, oh, oh
'Cause I knew too much
There was danger in the heat of my touch
He saw forever so he smashed it up
Oh, oh, my boy only breaks his favorite toys, oh, oh-oh-oh

私の彼はお気に入りのおもちゃだけを壊すの
ああ、私は彼が壊す砂の城の女王
私は知りすぎてた
私の熱を帯びた手には危険が潜んでた
彼は二人の間に「永遠」を見た、だから粉々にしたの
私の彼はお気に入りのおもちゃだけを壊すから

Once I fix me, he's gonna miss me
Once I fix me, he's gonna miss me

私が壊れた自分を直したら、彼は恋しがるはず
私が壊れた自分を直したら、彼はまた遊びたがる

Just say when, l'd play again
He was my best friend
Down at the sandlot
I felt more when we played pretend
Than with all the Kens

ただいつになるのか言って、また一緒に遊ぶから
彼は私の親友だった
あの遊び場で
二人でごっこ遊びをしてる時が
どのケンで遊んだ時よりも幸せだった

'Cause he took me out of my box
Stole my tortured heart
Left all these broken parts
Told me I'm better off
But I'm not

彼は私を箱から取り出して
苦しめられた私の心を盗んだ
私の壊れたパーツを残して
「この方がいい」って
でもそうじゃない

I'm not
I'm not
そうじゃない
そうじゃないの...

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?