K-pop過去の叙情性が懐かしい(I miss the sentimentality of past K-pop)

華やかな踊りと単刀直入な歌詞の韓国K-popは90年代の「ソテジワアイドゥル」というグループを前後に分かれる。
その前まではダンス、ラップ、そしてパフォーマンスよりはメロディーと歌詞が重要だった。
単純でストレートな歌詞、ダンス、そしてラップ。 「ソテジワアイドゥル」を韓国では未だに象徴性のあるグループとして高く評価している。 リーダーだったソ·テジは活動をしていないが、莫大な富とともに新しい時代を切り開いた歌手として今も大きな崇められている。 まるで韓流ドラマ「冬のソナタ」のヨン様のような存在だ。 メンバーだったヤン·ヒョンソクは、BIGBANG、BLACKPINK、楽童ミュージシャンが所属している芸能事務所YGを率いている。
最近、K-popはH.O.T、ピンクルのような第1世代から始まり、第4世代ニュージンス、アイブまでアイドルが占領している。 彼らは世界に進出し、K-POPの人気を高めている。 しかし、残念なことがある。 あまりにも千編一律的に感じられる。
もちろん若年層は意見が違うかもしれないが、中高年層として韓国歌謡を愛した人として多様性が足りないと残念に感じられる。 特に80年~90年代に人気を集めたバラードが消えたのがとても残念だ。
胸を切なくさせる叙情的な歌詞とメロディーは、今のストレートな歌詞とは次元が違う暖かさと深みがあった。
韓国の主婦に絶大な支持を得ている韓国のトロットジャンルが今も韓国歌謡の一部分を担当しているように、アイドル、トロットの他にもバラード、ロックなども引き続き私たちに伝わってほしい。
多様性は多様な世代を合わせて疎外されることなく、より多くの人々が幸せに楽しめる要素だ。
アイドルとトロットだけで代弁される韓国K-pop市場に過去に流行した叙情的な歌詞とメロディーが普及してほしい。
かつてバラードは愛と人生を詩のように表現した。 最近のような忙しい時代で、少しでも空の雲を見て遠い山を見ることができる少しの余裕が懐かしい時代だ。
地下鉄とバスでじっと目を閉じて静かに心の中に平和と安らぎを与えることができる80年代~90年代のバラードが今また懐かしくなる時期だ。(Qの希望)
 
Korean K-pop, characterized by flashy dances and straightforward lyrics, underwent a significant change around the group 'Seo Taiji and Boys' in the 1990s. Before that, melody and lyrics were more important than dance, rap, and performance. Simple and direct lyrics, dance, and rap defined nowdays. In Korea, 'Seo Taiji and Boys' are still highly regarded as a symbolic group. Seo Taiji, the leader, is no longer active, but he is still highly revered as a singer who pioneered a new era with tremendous wealth. It's like the presence of Yon-san, a character from the Korean drama 'Winter Sonata.' Yang Hyun-suk, a former member, leads the entertainment agency YG, which houses popular groups like Big Bang, BLACKPINK, and AKMU.
These days, K-pop has been dominated by idol groups, starting from the 1st generation like H.O.T and Fin.K.L to the 4th generation like New Jeans and IVE. They have ventured worldwide, elevating the popularity of K-pop. However, there is something lacking—it feels overly standardized. Of course, the younger generation may have a different opinion, but as someone who loved Korean music as a middle-aged person, I feel the lack of diversity. Particularly, I deeply regret the disappearance of ballads that were popular in the 1980s and 1990s.
The sentimental lyrics and melodies that could touch one's heart had a warmth and depth that are distinct from today's straightforward lyrics. Just like how the trot genre, which is wholeheartedly supported by Korean housewives, represents a part of now Korean music, I hope that in addition to idols and trot, and ballads, rock, and other genres continue to be conveyed to us.
Diversity is an element that can make many people happy without excluding different generations. I hope that the past sentimental lyrics and melodies that were popular in the past will be popularized in the current Korean K-pop market dominated by idols and trot. In the past, ballads expressed love and life poetically. In this busy modern era, I miss the times when we could momentarily glimpse at the clouds in the sky and look at distant mountains. The era when we could peacefully close our eyes on the subway and bus and find peace and comfort in our hearts. The ballads of the 1980s and 1990s are becoming more and more missed in this time.(Q's hope)

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