見出し画像

Spotify Playlist: Life Begins Inspirations

『Life Begins』の配信が始まり、このタイミングで私に12曲をつくらせたエネルギーは何だったのだろうと考えることは興味深いです。その元ネタとして楽曲をまとめ紹介することは、アルバムを気に入ってくれた方々にとっては副読本のように楽しんでもらえるかもしれませんし。

『Life Begins』に収録した12曲は、どれもアンビエントに分類されるものであり、メロディやコードがぼやけていて、ビートもあまり聞こえてこないものです。しかし私がこれらの作品に取り組んでいたときに聴いていたのは、決してアンビエントだけではありませんでした。より広い視野で音楽を聴き、参照していたのです。ロック、フォーク、カントリー、クラシックなど。

そこで今回は、私のインスピレーション源となった50曲をSpotify Playlistにまとめました。もちろん、ここにある50曲が全てではありませんが。Spotifyで配信されていない音楽はもちろん、私が日々暮らす中で飛び込んできたありとあらゆる音も、私のアルバムをつくりました。

できれば『Life Begins』を聴いてほしいですが、あらゆる方に興味を持ってもらえるセレクションだと思います。お楽しみください。

Now that my album "Life Begins'' has been released, what kind of sounds inspired these 12 songs? I thought it would be fun to look back on it, both as an opportunity for me to move on and as a supplement for those who liked my album.

Most of the 12 songs in total are classified as ambient, with the melodies and chords not being very clear, and the beat barely audible. However, when I was working on these songs, I referenced not only works that are similarly classified as ambient, but also a wide range of other genres, including rock, folk, country, and classical music.

This time, we have selected 50 songs that can be listened to on Spotify. However, I have listened to many works that cannot be heard here, and I can say that in addition to music, I am also greatly influenced by the noises and words that I hear in my daily life.

Even if you don't listen to my works, I'm sure there's a lot of music that you'll find interesting. Please enjoy it.


最後まで読んでいただきありがとうございます! よろしければチップや、仕事依頼もぜひご検討ください◎