見出し画像

『夢』を夜の渋谷で叫んだ結果

皆様こんにちは。


私の拙い文章ご覧いただきいつもありがとうございます。
どんどんフォロワーが増えて嬉しくなり
調子にのってまた書きたくなりました。


さて、私は色々な仕事に携わっているのですが
1番メインの比重をしめているのが
昨年、本年と
数ヶ月の期間に及ぶ
シニアの皆さまに対してのオンライン体験のサポート、という仕事となります。

ある国立大学さんとある自治体さんと
一緒になって、ある自治体の市民の皆様へ
コロナ禍にオンライン体験をしてもらっています。


私は、現場に携わる人間で、昨年は
急遽始まった事業に
ほぼ手探りのスタートとなりました。
仲間みんなで、あれこれと対策を考え
皆さんが楽しめるオンライン学習を提供する立場です。


昨年の事例から
本年はなおさら気合いが入り、来年2月まで
サポートは続きます。


昨年は、国立大学さん、自治体さんと
事業者(私たち)含め、1団体としてアジアの
名誉ある賞もいただきました。


こんな試みが前代未聞だったようで
関われた私はラッキーです。

さて、そういえば
一昨年の末、毎年恒例、仲間と渋谷へ出かけ
忘年会。
酔っ払い、道に迷い
NHKさんの前に出たんです。


(その時、そういえば
ミキの弟さんが歩いていましたが、、、笑)

その時
私は酔っ払いながら
『来年はNHKに出るから!!』と
言っていました。
しかし、そのことは以後忘れておりました。。。汗


しかし、
翌年、首都圏ニュースですが
ちらっと、、、
出ました。



出た時に
『そういえば、NHK出るって叫んでたよ!』
と仲間に言われ
思い出した私です。



口に出す、ということは
自分にプレッシャーを与えているものなのか?

もしかしたら
口に出したからこそ
周知されていて
叶った、という意味では
間違いなかったように思っています。


なので、
今年は
また身を苦しめるために
ここで叫んでおきたいとおもいます!


『来年はCNNかBBCに出るぞ!!』

皆さま
どうぞ応援していただけると嬉しいです。


皆さまも
叫んでみてはいかがですか?



最後までお読みいただきありがとうございます^ ^



"Dream" is to try aloud
Hello everyone.
Thank you for reading my poor text. The number of followers increased and I was happy and wanted to write again.
By the way, I am involved in various jobs, but the main emphasis is on last year's job to support the online experience for seniors over the period of this year and several months. increase.
Together with a national university and a local government, we are having citizens of a certain local government experience online with Corona.
I am a person involved in the field, and I almost started groping for the business that started in a hurry last year. We are in a position to provide online learning that everyone can enjoy by thinking about various measures and countermeasures with all of our colleagues.
From last year's case, this year is even more energetic, and support will continue until February next year.
Last year, we received a prestigious Asian award as an organization, including national universities, local governments, and businesses (us).
I am lucky to be involved in such an attempt as it seems unprecedented.
By the way, at the end of the year before last, I went to Shibuya with my friends every year for a year-end party. I got drunk and got lost and went out in front of NHK.
.
At that time, I was drunk and said, "I'll be on NHK next year! !! "It said. However, I have forgotten that. .. ..
However, the following year, a glimpse of the metropolitan area news came out.

When I got out, I said, "By the way, I was screaming that NHK would come out! I remembered when my friends told me.

Does speaking out put pressure on you? I think there was no doubt that it came true because it was known because it was said.
So this year I'd like to scream here again to hurt myself!
"Next year, I'll be on CNN or BBC! !! 』\
I would be grateful if you could support us.
Why don't you scream too?

Thank you for reading to the end.

この記事が参加している募集

やってみた

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?