見出し画像

[和訳]You Belong With Me/Taylor Swift

今回はテイラースイフトの"You Belong With Me"の和訳してみました
「あなたのことを一番知ってるのは私なの!早く気づいて!」とか「あなたは私と一緒にいるべきなの!」とか大好きな歌詞です^_^ 
私は一番の↓の所が好きです、、

She wears short skirts, I wear T-shirts  
She's Cheer Captain and I'm on the bleachers

Taylor Swift-You Belong With Me

[You Belong with meのMVはこちらから]


[You Belong With Meが収録されているアルバムはこちらから]

[和訳]"You Belong With Me"

You're on the phone with your girlfriend, she's upset
あなたは彼女と電話をしてて、彼女はご機嫌斜めみたい
She's going off about something that you said
あなたが言ったことに腹を立てているのよ
'cuz she doesn't, get your humor like I do…
「だってあの子はあなたのユーモアが分からないもんね、私は分かるけど」

I’m in the room, it's a typical Tuesday night
私は部屋でいつも通りの火曜日の夜を過ごして
I'm listen to the kind of music she doesn't like
彼女が嫌いそうな音楽を聴いてるの
And she'll never know your story like I do
「あの子はきっとあなたの話なんか理解できないよ、私は分かるけど」

But she wears short skirts 
あの子はスカートを着てて、
I wear T-shirts
私はTシャツ
She's cheer captain
あの子はチアリーダのキャプテンなのに
And I'm on the bleachers
私はただの観客
Dreaming about the day when you wake up 
私は夢見てるの、あなたが目覚めて
And find that what you're looking for
「あなたが探し求めていたものは
Has been here the whole time
ずっとここにあった」ってことに気づく日を

If you could see that I'm the one who understands you
あなたを理解できる唯一の人は、私だってことに気づいてくれれば
Been here all along so why can't you see,
ずっとここにいるのに、なんで気づかないの
You belong with me
あなたは私と一緒にいるべきなの
You belong with me
あなたは運命の相手なの

Walkin' the streets with you and your worn-out jeans
古着のジーンズを着てるあなたと一緒に歩く
I can't help thinking this is how it ought to be
これがあるべき姿だと思わずにいられないの
Laughing on a park bench, thinking to myself
公園のベンチに座って笑い合って、自分に言うの
Hey isn't this easy
「ねえ、これってこんなに簡単なことなのに」って
And you've got a smile that could light up this whole town
あなたはこの町中を照らすような笑顔をふりまいてるけど
I haven't seen it in a while since she brought you down
あの子があなたを落ち込ませてから、長らくその笑顔を見てないの
You say you're fine
あなたは大丈夫っていうけど、
I know you better than that
私はそれ以上にあなたのことを分かってるの
Hey watcha doing with a girl like that
ねえ、あの子を選ぶなんてどうしたの?

She wears high heels
彼女はハイヒールを履いて
I wear sneakers 
私はスニーカー
She's cheer captain and 
彼女はチアリーダのキャプテンで
I'm on the bleachers
私はただの観客
Dreaming about the day when you wake up
夢見てるの、あなたが目覚めて
And find what you're looking for
「あなたが探し求めていたものは
has been here the whole time
ずっとここにあった」って気づく日を

If you could see that I'm the one who understands you
あなたを理解できる唯一の人は、私だってことに気づきさえすればいいのに
Been here all along so why can't you see
ずっとここにいるのに、なんで気づかないの
You belong with me
あなたは私と一緒にいるべきなの
Standing by and waiting at your back door
あなたの家の裏口でずっと待っている
All this time how could you not know
ずっとここにいるのに、どうして気づかないのかなあ
Baby…You belong with me
あなたは私と一緒にいるべきよ
You belong with me
あなたは私の運命の相手なの

I remember you drivin' to my house in the middle of the night
あなたが真夜中に、私の家まで送ってくれたのを覚えているの
I'm the one who makes you laugh when you know you're about to cry
あなたが泣き出しそうな時に笑顔にしてあげられるのは私だけ
And I know your favorite songs 
あなたのお気に入りの曲だって知ってるし
And you tell me about your dreams
あなたは私に夢も話もしてくれる
Think I know where you belong
私はあなたがどこにいるべきなのか知っているわ
Think I know it's with me…
それは私とずっと一緒にいることなの

Can't you see that I'm the one who understands you
まだ気づかない?「私があなたを理解できる唯一の人だ」ってことに
Been here all along so why can' you see
ずっとここにいるのになんで気づいてくれないの
You belong with me
あなたは私と一緒にいるべきなの
Standing by and waiting at your back door
あなたの家の裏口でずっと待っている
All this time how could you know
ずっといるのにここにいるのに、どうして気づかないのかなあ
Baby you belong with me
あなたは私と一緒にいるべきよ
You belong with me
あなたは私と一緒にいるべきよ
You belong with me
あなたは私の運命の相手なの
Have you ever thought just maybe
今までに少しでも考えたことはない?
You belong with me
「あなたは私と一緒にいるべきだ」って
You belong with me…
あなたは私の運命の人なの

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
ありがとうございました:D




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?