見たものを比べる能力

まだおっぱい飲んでたぐらいの時、人の顔を覚えるのは少し難しかったです。お母さんも、普段は顔で覚えてるわけではないのでママ友が集まった時にそれぞれの人の顔の印象を、違いがわかる様に脳裏に焼き付けようと頑張ってました。
お母さんが髪の毛を切った時とか、印象が変わるから

誰!?

って静かに思ってました笑。見慣れてないから嫌でした笑。
赤ちゃん産まれてから初めて髪型変えるママ、気をつけてください笑。

もうハイハイしてたぐらいの時、木の箱に、空いてる穴の形の木のブロックを入れるっていうパズル?的なものをしてました。

お兄ちゃんか誰かが菱形の穴のところに菱形のブロックを入れて見せてくれたので(見せてくれたわけじゃなくてただ入れてただけかもしれんけど)、あーこういうやつか、と思ってブロックを入れようとしました。
菱形を、ちゃんと菱形に合わせて入れないと入らないんです。でも当時の私は、そのブロックが菱形なのは分かるんですが、面を一つだけ見るのが難しいし、ブロックを思ってる方向に固定させるのも難しいし、色々不思議がってました。

”入れるのが正解やのに何でこんな入れにくい構造にしてるんやろう”

とか思いながらも練習は楽しいので研究してました。過去に行けるなら

”その練習の為の商品や”

って説明してあげたい。そしたら多分もっと練習してた。

3歳(引っ越す前だったので多分それぐらい)の時に改めて菱形を穴に入れて、
あ、できるようになってる、と、静かに思ってました。

私の中で同じ部類の話なのでもう一つ、
もう離乳食終わって普通食の時に、甘く美味しく煮たひじきを食べました。お揚げさんも入っててすごく美味しかったので大好きになりました。黄色のおっきいタッパーに入ってて、多分めっちゃ食べた。
で、後日、似たようなものが食卓に出てたので、

”あ!あれや!”

と思って食べたら、すっごい攻撃的な味がしてびっくりして口から出しました。
多分それは松前漬けの千切りにした昆布やったんです。
違いが全然分からんくて、その後どっちを見ても一旦お母さんに聞くようにしたんですけど、名前が全然覚えられなかったので結局毒味で判断してました笑。
そんなに頻度が高いものじゃなかったので、松前漬けの昆布を見てひじきとの違いをわかるようになってる、と自覚したのは多分小学校高学年ぐらいの時でした。
松前漬けの昆布を見て、

こいつは、危ないやつ。

と、静かに思ってました笑。


The ability to watch

When I was still with breast milk, it was bit difficult to find differences of faces. Even about my mom, I didn’t remember her by her face but something else, so  I was trying to remember the impression of each when mom’s friends gathered to chat.
When my mom changed her hair style, I was like,

“Who the hell is this!?”

If you have a new born baby, be careful when you change your hair style for the first time for the baby. lol

Around the time I was crawling, I play a wooden puzzle which is a box with some certain shaped holes.
Someone showed me to put a rhombus block into the rhombus hole then I understood, but it was hard for me at the time to do that.
Because of my immature hands and eyes or something.
It was fun to try what I cant do yet, but also I was questioning 

“It supposed to be in, but why did they make this so hard to put in?”

And if I can go back there now, I would tell her

“That’s a product for babies to train”

Then I would train harder. Lol

One more story, seems similar to me,
I already had finished baby food, and I ate “HIJIKI” which tasted nice with sweet soy sauce.
I loved it so much and had a lot at the time.

Some time later, I saw something very similar,

“I know it!!”

And I brought it to my mouth, but it tasted very aggressive and I let it go from my mouth. Lol

It was something else called “MASTUMAE ZUKE”.

Now I can see them different, but I couldn’t see when I was very young.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?