反抗期とか言葉のマジックみたいなやつとか

沖縄旅行は2歳の時らしいです。夏なので2歳と2ヶ月ぐらい。
お父さんが体験ダイビングに行ってる間、お母さんとうちとお兄ちゃんとで海で遊んでました。
すぐ横に岩のトンネルみたいなところがあって、お兄ちゃんがそっちに行くからうちも大人ぶってそっちに行きたい、って思ったんですけどお母さんに止められて、でも結局浮き輪に乗って連れてってもらったんですけど。
っていう事しながら、”ここで遊んでようねー” からお父さんが戻ってくるまでが結構あっという間やった気がします。
お父さんが帰ってきたらお兄ちゃんかお母さんが、”帰ってきたー、おかえりー”、みたいなこと言ってて、お母さんがお父さんにダイビングの感想を聞いてました。
そういえば旅行から帰って、プロジェクターでその沖縄旅行のビデオを見ました。
お父さんが結構そういう機械系が好きなタイプで、それは当時のわりと新しい技術やったんじゃなかな。そんな事ないかな?
旅行はオリオンツアーで行ったので、オリオンツアーの三つ折りのクッション(袋に入れてコンパクトに持ち歩けますよ、みたいなやつ)を二つ、プレゼントでもらっていました。

ちょっとだけ喋れるようになった時に、そのクッションを

 “これ何?”

 ってお母さんに聞いた事があったんですけど、ホントは
“これって前行ったどっかの旅行の時のやつやんな?”
って聞きたかったんです。
旅行の事も覚えてて、クッションがその旅行のプレゼントっていう事も知ってて、その確認をしたかっただけなんですが、如何せん語彙力が乏しくて、質問が “これ何?” やったので、そうやって質問されたお母さん(何かを片付けながら答えてくれてた)は、まるで私が沖縄旅行を忘れているかのように、去年どうちゃらオリオンツアーがどうちゃらもう一つあったと思うけどどうちゃらって色々説明してくれました。

うちは自分が旅行を覚えてたから確認の為に聞いたはずやったのに、お母さんの言う事を聞いてる間に、お母さんから見た ”ゆりちゃん” が自分に憑依したみたいな、催眠術にかかったみたいな感覚になって、何となく自分が沖縄旅行を忘れてるような気分になりつつ、
 ”もう一個あるはずやけど、どこ行ったんやろうなぁ?”(多分別に深刻にそう思ってるわけじゃない)
 って言うお母さんの言葉を自分の感覚にコピーするように催眠術心地で、どこ行ったんやろなぁ、と思って棚を眺めてました。

”そこあるー?”
”ないー”
”もともと一個やったかなー?”
”もともといっこやったかなー?”
とかいう会話?をしながら。
改めてその時に戻って言います。いや、二つあったはず笑。

こんな感じで、ちょっと喋れるようになって周りの人の言葉を真似する事を覚えたら、同時にその人の感じ方とか考え方まで自分の魂みたいな所にコピーするような感覚が、私はありました。

ということで、喋り出したぐらいのタイミングでどんな人と時間を過ごすのかはその後しばらく(高校ぐらいまで?)影響すると思います。
その段階でコピーしたモノと本来の自分が思う事/考える事とにギャップがあると思春期に謎の混乱が発生して反抗期になるんじゃないかと思います。私は大混乱でした笑。
反抗期がないっていう人は自分がコピーしてきたモノが本来の自分に近かったんじゃないかなぁ。
赤ちゃんの性格なんて、わからないですよね笑。子育ては、自分がどんな子に当たるか分からない、ギャンブルみたいなもんやと思います笑。


A rebellious phase and something like a magic of wards
The trip to OKINAWA was when I was 2 years old as my mom said.
Me, my mom and my brother was waiting my dad diving at the sea. There were a big rock shaped like a tunnel. My brother went under the rock and I wanted to follow him, but mom stopped me. However she leaded me to there with me on a float.
I felt it was not so long time that we were waiting for until my dad came back.
I remember that my mom or my brother said “ he’s back!” When he was back, I remember that my mom asked him how it was about diving. And I remember that we watched a video of the trip when we got back to our home.
We have gotten 2 cushions as gift from the trip company that we went with.

When I started to speak(around more than half a year less than a year later), I asked my mom pointing the cushion,
“What’s this?”
Actually I wanted to say “this is from the trip we went before, right?”
I remembered the trip, I remembered the cushion is from the trip, I remembered there were 2 of them, I just wanted to make sure that it is from the trip, but because I asked her “what’s this?”, she answered “it’s last yearbrabrabrabra thecompanybrabrabra 2ofthembrabrabra…” with herself cleaning the room, as if I didn’t remember anything about the trip.

And, because she thought that I didn’t remember, I was like haunted by her “Yuri” or be hypnotized, I thought I didn’t remember about the trip. I felt something weird but when mom said “there should be one more, where is it?”(with herself not thinking about it), I just copied her thinking on my mind and was looking at a shelf.

Copying like
“Is it there?”
“No”
“Was it only one?”
“Wasitonlyone?”.

I am ME now and I replace me there, there should be 2 of them. Lol.

As it was, when I started to speak and copied wards from the people around me, I was trying to copy how they feel as well on to something like my soul.
It effected through until around I got 15-16 years old.
I think that a rebellious phase happens because of a confusion between the original personality and the copied personality. I had a big big confusion lol.
People who didn’t experience a rebellious phase might copied someone who are similar to their original.
But it’s hard to see the personality of babies. Parenting is like betting.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?