寝返り褒めてもらった時

それが何ヶ月の時とかは覚えてないんですけど。
褒めてもらったけど、その時は何で褒められてるんかよくわからず、寝返りを褒めてるんやと理解しても

あ、これ?確かにした事なかったけど、そんな褒める?

みたいな感じでした笑。嫌じゃないですけど、普通の人が息して褒められてるような気分です。え?そんな褒める?っていう感じ。

歩き出して褒めてもらった時は、多少の難しさと努力があったから褒められる事に納得してました笑。

あれ楽しいんですよ。歩く練習。足が地面に着いて体重が乗る瞬間に膝が伸びるようにバランスとらんと自動膝カックンになってゲームオーバー。その場から再スタートしようとしても自動膝カックンで上半身起こすまで上手くバランス取れん。
歩き出した時以上に、ゲームオーバーになった後に初めてその場で手をついてバランス取って立ち上がれた時に、

よっしゃーー!!結構足に気合いいるぞこれーー!!

っていう学びがありました。誰かが、”膝に力入れるイメージですると良いよ” ってアドバイスくれたらもう少し早くできたかもしれん笑。

自分的には、純粋に、挑戦する楽しさ/達成する楽しさで練習してたんですけど、歩き始め1〜3回目らへんでめっちゃ褒められてた分、回数を重ねる毎に同じ事やってもあんまり褒められへんくなった時には、心の隅っこに、

褒めへんのかーい

って言うリトルゆりちゃんが発生してました笑。褒められてなかったらそんな事思わなかったと思います。
世界のパパママ、普通の大人が出来ることを出来るようになった我が子をその瞬間だけ過剰に褒めるのは、私はあんまりオススメしません笑。
これで君も一歩大人に近づいたよ。
ぐらいがいいかな笑。人によるかもですけど笑。

When my parents praised me for my first rolling over


I don’t remember how old I was though,,,

I didn’t realize what they did it for at the beginning. When I realized that they praised me for the rolling over, I was like,

“Isn’t it too much for this?”.

Imagine that someone praises you for your breathing. You would feel it’s too much, right? Of course I felt good for the compliment though.

When they praised me for my first (actually it was second I think. They just didn’t see it. lol) step without any help, it has made scene for me because it was kinda hard to make it.

Do you remember? It was very fun training to walk.
You need to step with your knee straight right before you put your weight on the foot, otherwise you lose the game with dropping your body.
After you drop, also it’s hard to stand up without dropping. Baby Yuri’s knees wasn’t keep itself straight.

I was training just for fun of trying and achieving, but because my parents praised me for first 1-3times so later when I made it and they didn’t praised me as they’ve done before, little little Yuri in my mind said 

“I did iiittttt heyyy”

Hahaha.
So I don’t recommend for all the parents in the world to praise your baby when they achieve something that the kids will be able to do it like they breath.
It might be Better to tell them

“Now you are bit older!!”

Just like that lol.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?