見出し画像

A journey to make $5000 as a VFX artist: how to edit fast Nuke, vol. 2

Hi, I am Yuki, a VFX artist in Japan. Today, I learned about decreasing the resolution of a clip so that you can edit your clips faster. There are two ways.

  1. select the node you want to change its resoution. In its "read" tab, and you can see "proxy scale". And the lower it is, the lower the resolution gets.


2. Above in the screen, you can find a section that says "1:1", and if you hit it, you can select multiple options. 1:32 is the lowest setting.

Hope this will help you in using Nuke :)
If you are curious about my post in the past or what I do to make living as a VFX artist, you can see it from the link to my community.
https://www.reddit.com/r/Make_money_as_VFXer/

This is the video I learned this from.

【振り返り】

お疲れ様です
VFXアーティストとして月収50万円を稼ぐために英語圏をターゲットにブログを始めてみました。今後はそこで学んだことをみなさんにもシェアしていければと思います!

【VFXアーティストとして月収50万円を目指して】
・英語圏のコミュニティに自分の目標(月収50万円)と今日、5分間の動画で学んだことをシェアした。他にもFacebook, Noteにも投稿をした。この投稿から僕の個人的なコミュニティに来てもらい、そこからパトロンになってもらうことが一つのお金を稼ぐルートにはなっている。

○分かったこと
・良かったのは自分の目標を公で言うというのがやっぱり大事。それに対してのフィードバックが思ったよりも多かった。「できない」とか「お金を追うな」とか言う声もあったが自分が学んだことがタメになったという人もいた。だからこれを継続していく。
・悪かったところとしては動き出すまでに時間がかかりすぎた。これも完璧主義を変に意識しているせいだ。完璧じゃなくていいから改善主義でこれからも頑張っていこう。

○改善できること
タイトルに「キャッチコピー」の本で書かれていることを応用してみよう。
・新情報
・好奇心を刺激する
・手っ取り早さ
・信憑性
・お得感

「岩崎、頑張ってるな。応援してやろう」と思った方は月500円から始められるパトロンを始めました!
現在、6人の方からご支援をいただいております!もしも応援していただけるのであれば下のリンクをクリックし、"I just want to support Yuki!" をクリックしていただければ幸いです!
https://www.patreon.com/one_shot_movie?fan_landing=true&view_as=public

この記事が参加している募集

この経験に学べ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?