見出し画像

お笑い芸人ってすごくない?

ここ数年感じていること。

お笑い芸人って、頭の良さと頭の悪さ、判断力、決断力、信頼など
必要とされている要素がすごく多いと感じていて、

それらを兼ね備え、テレビや情報発信ツールを使って、目の前の相手だけでなく、不特定多数の人に「笑い」を届ける

何かの専門家が専門分野について話をしているときと
芸人さんがトークやネタ、バラエティー番組で会話しているときの
インテリジェンスの感じ方が別の軸にはなるが、
同レベルに近いもの、自分は感じる。

それに、笑いに触れたときのあの尊敬や驚き、畏怖感、おもしろさが
一気にくるあの感覚は、なんなんだろうか。

芸人になりたいといえるほど、そのための行動はしていないが
ユーモアと笑いを近くの人に与えられる人になりたいと思う。


These days, I think comedians are incredible and amazing.

Comedians has high intelligence about making people laugh and happy.

I feel awe, surprise, respect and humor when I touch and laugh at the  comedian's talks, stories and so on.

in my opinion, It is so difficult to become comedians who earn the money for living. 
But, I want to get skill and ability that make friends, family and girlfriend laugh because I think that laughing has the power to heal and cheer people up.



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?